از بین بردن تناژ نارنجی مو
12,366

چگونه تناژ نارنجی مو بعد از دکلره را از بین ببریم؟

نارنجی یکی از زیباترین رنگ ها در جهان است که طرفداران زیادی هم دارد. نارنجی نمادی از بهار و طراوت و شادابی است. این رنگ در گروه رنگ های گرم و پر انرژی قرار دارد. هر خانمی حتما یک لباس نارنجی را در کمد لباس هایش دارد. اما نارنجی شدن موها بعد از دکلره اصلا چیزی نیست که هیچ خانمی از آن خوشش بیاید. این یک مشکل رایج و نه چندان دلچسب است ولی حقیقت اینجاست که در بسیاری موارد بعد از اینکه موها را بلوند و روشن می کنید، موها نارنجی می شود. برای از بین بردن تناژ نارنجی مو راه های ساده ای وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم.

این مشکل وقتی پیش می آید که موهای تیره را با مواد دکلره، بسیار روشن رنگ می کنید. در ابتدا موها بلوند و بسیار خوشرنگ هستند ولی بعد از چند بار شستشو، بخش هایی از مو به رنگ نارنجی دیده می شود. گاهی تعداد تارهای موی نارنجی خیلی زیاد است و دیگر اثری از موهای بلوند، استخوانی و روشن باقی نمی ماند. آیا می دانید چرا موها نارنجی می شوند؟

نگران نباشید! تمام سوال ها و نگرانی های شما را در مقاله ی «چگونه تناژ نارنجی مو بعد از دکلره را از بین ببریم؟» از سایت مرکز تخصصی مو سعیده درویش زاد حل خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

شامپو ضد زردی چیست و چه تاثیراتی رو‌ی مو دارد؟

نارنجی شدن موها

علت نارنجی شدن موهای دکلره شده چیست؟

برخی از افراد به طور ذاتی دارای تناژ قرمزی مو هستند. این موضوع به طور ژنتیکی در اغلب خانم های ایرانی وجود دارد. هر چه موها تیره تر باشد میزان تناژ قرمز در موها بیشتر است. مواد دکلره که برای روشن کردن موهای تیره استفاده می شود، قادر به حذف تناژ قرمز از تارهای مو نیست. در واقع دکلره رنگ موها را روشن می کند از تناژ طبیعی رنگ مو (این مقاله رو هم بخون: انتخاب رنگ موی مناسب؛کلید زیبایی شما) را از بین نمی برد. به همین خاطر افرادی که دارای تناژ قرمز و زرد در موهایشان هستند حتی بعد از بیرنگ کردن موها با مواد دکلره نیز، این رنگ را در موها دارند.

اگر موها را روشن کرده اید و پس از مدتی موها نارنجی شد به آرایشگاه مراجعه کنید و از آرایشگرتان بخواهید تا موها را ترمیم کند. روش های آرایشگاهی برای از بین بردن تناژ زرد و قرمز مو با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود. در صورتی که بخوهید می توانید خودتان با راهکارهای توصیه شده در این مطلب، از نارنجی شدن موها بعد از دکلره جلوگیری کرده و تناژ نارنجی مو را ترمیم کنید

راه های از بین بردن تناژ نارنجی مو

ساده ترین راه برای از بین بردن تناژ نارنجی مو اینست که از تناژ مخالف رنگ نارنجی برای خنثی کردن رنگ، استفاده کنید. رنگ آبی کاملا متضاد رنگ نارنجی است و می توانید تناژ نارنجی را خنثی و بی اثر کند. محصولات آرایشی و بهداشتی متفاوتی برای از بین بردن تناژ نارنجی مو تولید شده. برای مثال شامپوهای حاوی رنگدانه های آبی برای از بین بردن تاثیر مواد دکلره روی موهای تیره در بازار موجود است.(این مقاله رو هم بخون: شامپو ضدزردی چیست و چه تأثیراتی روی مو دارد؟)

علت نارنجی شدن موهای دکلره شده

1-تونر برای از بین بردن تناژ نارنجی مو

تونرها از محصولات مناسب برای حذف تناژ زرد و نارنجی مو هستند. این مواد مخصوص موهای رنگ شده و دکلره شده، بوده و حاوی رنگدانه های بنفش و آبی نیز هستند. برای اینکه رنگ موی روشن، طبیعی تر دیده شود حتما از تونر استفاده کنید.

در وقع تونر محصولی برای متعدل سازی رنگ مو است و به خودی خود به موها رنگ نمی دهد. تونر نوعی رنگ موی شفاف به حساب می آید که دقرت خنثی کردن موهای نارنجی دارد. استفاده از تونر حتی بلافاصل بعد از دکلره کردن مو نیز بلا مانع است. در برخی مراکز زیبایی و آرایشگاه ها تونر به همراه هیدروژن پر اکساید استفاده می شود تا رنگ موها، طبیعی و زیباتر دیده شود. البته برای نتیجه بهتر لازم است تا باز هم از تونر استفاده کنید.

انواع محصولات دارای تناژ بنفش از تونرهای موثر برای جلوگیری از نارنجی شدن موهای رنگ شده هستند. برای از بین بردن هاله های موی نارنجی می توانید تونر را روی همه موها استفاده کنید. بعد از 45 دقیقه موها را آبکشی کنید. شامپوی تونر و شامپوی بدون سولفات نیز برای جلوگیری از نارنجی شدن موها بسیار عالی است. (این مقاله رو هم بخون: تونر مو چیست و چه کاربردی دارد؟)

2-از بین بردن تناژ نارنجی با رنگ مو

مهارت آرایشگر در موقع استفاده از مواد دکلره اهمیت زیادی دارد. برای اینکه از نتیجه کار راضی باشید حتما به مرکز زیبایی و مراقبت موی تخصصی مراجعه کنید. ترکیب مواد دکلره در ایجاد تارهای نارنجی تاثیر دارد. برای مثال اگر آرایشگر نداند که چگونه موها را به درستی دکلره کند، احتمال زرد یا نارنجی شدن موها خیلی بیشتر است.

یک راه حل ساده اینست که در مواجه با چنین مشکلی، یکبار دیگر موها را رنگ کنید. این کار هزینه اضافی برای تان دارد ولی یک راه تضمین شده برای از بین بردن تناژ نارنجی مو است. برای رنگ کردن موها لازم است تا همه قسمت های مو ( نه تنها قسمت های نارنجی) را دوباره رنگ کنید. رنگ مو باید به طور یکنواخت در همه نواحی سر و موها پخش شود.

از بین بردن تناژ نارنجی و زرد

الف- موها را قهوه ای روشن رنگ کنید

برای از بین برن تناژ نارنجی مو  می توانید با استفاده از سرد کردن، رنگ موها را متعدل کنید. منظور اینست که از رنگ موی بلوند خاکستری برای متعادل کردن مو استفاده کنید. با این کار تناژ گرم نارنجی به سرد تبدیل می شود. در نتیجه تارهای نارنجی رنگ به هوه ای روشن تغییر رنگ می دهند.

در این روش، رنگ موها را نمی توانید بلوندی خیلی روشن تر کنید اما حداقل هاله نارنجی رنگ از روی موها حذف می شود. برای ثبات رنگ مو بهتر است از شامپوی مخصوص و کاندیشنر نیز استفاده کنید.

ب- موها را دوباره با مواد دکلره، بلوند کنید

در این تکنیک با استفاده از یک روش ساده می توانید همه تناژ رنگی مو را از بین ببرید. اگر از رنگ موهای تان راضی نیستید می توانید موها را دوباره رنگ کنید اما اگر رنگ موی خود را دوست دارید نیازی به تیره کردن رنگ موها نیست. پیشنهاد می کنم دو هفته بعد از رنگ کردن و دکلره کردن مو صبر کنید. در این فاصله احتمالا تناژ نارنجی مو در مرحله زردی است.

از بین بردن تناژ زرد خیلی ساده تر از تناژ نارنجی است. در این مورد می توانید دوباره موها را دکلره کرده و از رنگ موی روشن استفاده کنید. برخی از رنگ موها دارای برچسب اطلاعات برای از بین بردن تناژ نارنجی مو نیز هستند.

از بین بردن تناژ نارنجی

3-از بین بردن تناژ نارنجی مو با استفاده از مواد طبیعی

بهترین، موثرترین و کم دردسرترین راه برای حذف هاله های نارنجی و زرد مو اینست ک از آرایشگرتان کمک بگیرید. اما با برخی ترفندها می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید و اجازه ندهید موها نارنجی بشوند. استفاده از شامپوی بدون سولفات و شامپو بنفش می تواند تا حدود زیادی مانع ایجاد این مشکل بشود. استفاده از تونر را نیز فراموش نکنید.(این مقاله رو هم بخون: چگونه شامپوی مناسب موهای مان را انتخاب کنیم؟)

با استفاده از موادی که در خانه دارید هم می توانید تا حدود زیادی مانع بد رنگ شدن موهای دکلره بشوید. در ادامه ترکیبات خانگی موثر برای از بین بردن تناژ نارنجی مو آورده شده . خوبی این ترکیبات اینست که به هیچوجه به موها و یا پوست سر آسیب نمی رساند. استفاده از مواد طبیعی هیچ اثر سوء ندارد ولی تا حدود زیادی روی رنگ موها تاثیر می گذارد.

در استفاده از این مواد دقت کنید که میزان اثرگذاری مواد طبیعی در حد محصولات شیمیایی نیست و نتیجه بعد از چند بار استفاده، مشخص می شود.

الف-از بین بردن تناژ نارنجی مو با سرکه سیب و گیاه ختمی

مقدار 30 گرم گیاه خشک شده ختمی را به همراه 2 قاشق سرکه سیب در یک لیوان آب بریزید. این مخلوط را مثل تهیه دمنوش ها، دم بگذارید یا مستقیم روی شعله بجوشانید. اجازه دهید آب بخار شود و مواد کاملا غلیظ بشود. غلظت مواد هر چه بیشتر باشد، بهتر است.

مواد را پس از خنک شدن روی موها بمالید و کمی ماساژ دهید. ماساژ مخلوط ختمی و سرکه روی پوست سر، ساقه موها و همه قسمت های زیر و روی موها استفاده شود. حداقل یک ربع صبر کنید تا مواد تاثیر کند.

تناژ نارنجی مو چیست؟

ب-از بین بردن تناژ نارنجی مو با استفاده از یک محلول خانگی

برای تهیه این محلول یه 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی نیاز دارید چند قطره رنگ خوراکی آبی یا بنفش را به سرکه اضافه کنید. این مواد را نگهدارید. شب قبل از خواب، موها را به طور کامل با روغن نارگیل چرب کنید. برای همه قسمت های مو از روغن نارگیل استفاده کنید.

موها را با کلاه رنگ پوشانده و بخوابید. صبح موها را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید و از کاندیشنر استفاده کنید. در نهایت موها را با ترکیب سرکه و رنگ خوراکی، آبکشی کنید. این ترفند را می توانید برای همیشه استفاده کنید و نگرانی بابت آسیب به موها و یا تغییر رنگ موها وجود ندارد.

با شرکت در دوره‌ های حضوری هیر مستران، مهارت‌ های خود را در زمینه مراقبت از موها به افزایش برسانید.

کلینیک تخصصی زیبایی و مراقبت از مو سعیده درویش زاده

در این مقاله به یکی از مسائل مهم پس از دکلره یعنی از بین بردن تناژ نارنجی مو پرداختیم. ترمیم و احیای موهای آسیب دیده، تقویت موهای ضعیف، جلوگیری از ریزش مو، ترمیم موهای دکلره شده، برطرف کردن مشکلات رنگ و مواد دکلره با بهترین محصولات روز دنیا، برخی از خدماتی است که سعیده درویش زاده به بانوان عزیز ارائه می دهد.برای مشاوره تهیه محصولات و یا استفاده از خدمات سعیده درویش زاده  به صورت رایگان با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط