انواع بالیاژ مو
5,251

آشنایی با انواع بالیاژ مو و نحوه اجرای آن

استایلیست ها از انواع بالیاژ مو با تکنیک های ظریف استفاده می کنند تا طبیعی ترین رنگ موها ایجاد شود. انتخاب روش های بالیاژ مو بستگی به الگوی رشد طبیعی موی فرد دارد. نحوه انجام کار به گونه ای است که واریانس تن مو همسو با طبیعت موهای فرد باشد در این صورت به سادگی بهترین شکل ظاهری مو، با توجه به ویژگی های فرد ایجاد می شود. حجم و تراکم موها، بلندی و کوتاهی، حالت مو و خصوصیات ظاهری موها در افراد، متفاوت است ولی همیشه امکان اجرای بالیاژ وجود دارد.

مدل رنگ موی بالیاژ در ریشه ملایم تر است و هر چه به ریشه موها نزدیک تر می شود، رنگ ها پرتر و ضخیم تر می شوند. از نظر تناژ رنگی، بیشترین میزان روشن شدن موها در قسمت انتهای ساقه مو دیده می شود و در هر بخش مو به طور یکسان، رنگ اشباع شده است.

بالیاژ یا بلیاژ تکنیک ایجاد سایه روشن در روی رنگ موی اصلی فرد است. این استایل به نوعی شبیه یک تابلوی نقاشی هنرمندانه است! که آرایشگر با توجه به جنس و حالت مو و رنگ چهره، سایه روشن ها را به کار می برد. این تکنیک نیاز به ابزار خاصی ندارد و معمولا این دستان هنرمند آرایشگر است که بازی رنگ ها بر بوم نقاشی گیسوان را کنترل می کند.

آشنایی با بالیاژ مو

تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ

آیا بالیاژ و هایلایت مو تفاوت دارند؟

در حقیقت بالیاژ از خانواده هایلایت به حساب می آید با این تفاوت که خطوط انواع بالیاژ مو ملایم ترف ظریف تر و تا حدودی محوتر هستند. از لحظ ظاهری هیچکدام از مدل های بالیاژ شباهتی به راه راه هایی که با فویل ایجاد می شود، ندارند. باید هم همینطور باشد زیرا اصلا از فویل یا هیچ وسیله دیگری برای ایجاد سایه روشن ها، استفاده نمی شود . این رنگ های زیبا که در نور طبیعی آفتاب به چشم میاید چیزی نیست جز رنگ، رنگ و رنگ که با هنرمندی روی موها نقش بسته است.

آیا انواع بالیاژ مو نوعی آمبره و سامبره است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند آمبره، سامبره و بالیاژ یک تکنیک مشابه هستند. در مقایسه می توان گفت که سامبره دارای قدمت کمتری است و از تکنیک های جدیدتر نسبت به آمبره و بالیاژ محسوب می شود. در سامبره نیز رنگ ریشه موها تیره تر است و با نزدیک شدن به انتهای ساقه، موها روشن تر می شوند. اما تفاوت در اینست که تناژ رنگساژ سامبره، ملایم تر بوده و تلفیقی از آمبره و بالیاژ است.

بالیاژ تکنیک رنگ کردن آزادانه موها است اما همچون آمبره تناژ تیره از ریشه به سمت انتهیا ساقه، کم رنگ تر می شود. در بالیاژ رنگ از پایین به بالا شدت می گیرد تا جاییکه به رنگ اصلی موی فرد نزدیک می شود. بنابراین حتی پس از رشد موها نیز، تفاوت ریشه مو با بقیه قسمت ها به طرز طبیعی و هماهنگ دیده می شود. در بالیاژ موها به لایه های کوچک تری تقسیم می شود. با استفاده از دم شانه هر بخش جدا شده و به صورت رفت و برگشتی با مواد بالیا/ز آغشته می شود. نیازی به هیچ وسیله دیگری نیست.

دانستنی هایی از بالیاژ مو و بلیاژ روسی

بالیاژ سایه روشن

انواع بالیاژ مو

از جذابیت های این تکنیک می توان به تفاوت های محسوس اجرای بالیاژ با توجه به ویژگی های فردی اشاره کرد. بلندی و کوتاهی موها، حجم و تراکم مو، کیفیت و حالت مو همگی روی نتیجه کار تاثیر می گذارند. اما چنانچه بهترین موها را به دست فرد غیر متخصص بسپارید، نتیجه چیزی نیست که راضی کننده باشد. در ادامه برخی از رایج ترین مدل های بالیاژ مو معرفی شده است:

بالیاژ دخترانه مو مخصوص جوان ترها

طرفداران رنگ کردن مو از همه سنین هستند. این روزها تنها برای پوشاندن تارهای سفید مو از رنگ، استفاده نمی شود بلکه همه افراد در هر سن و سالی می توانند با تغییر در رنگ طبیعی موها، تفاوت زیادی در چهره شان ایجاد کنند. مثل همیشه جوان ترها به این تکنیک جذاب رنگ کردن موها، اشتیاق بیشتری نشان دادند. بلیاژ دخترانه از رنگساژ رنگ های گرم بر روی زمینه موی طبیعی خود فرد، ایجاد می شود.

سایه روشن مو

انواع بالیاژ سایه روشن مو

تکنیک های بالیاژ از ابتدا بر روی موهای رنگ نشده و طبیعی، استفاده می شد. اما تعداد زیادی از افرادی با موهای رنگ شده نیز، خواهان بلیاژ بودند. چنانچه موها از قبل دارای هایلایت، لولایت و …. باشد نیز می توان با کمی تغییر از ماهیت بالیاژ به درستی استفاده کرد. در این نوع بالیاژ که به تکنیک فویل نیز معروف است، روی دکلره قبلی از دکلره جدید استفاده می شود. این روش تا پیش ازاین متداول نبوده و حداکثر می توان روشن ترین پایه دکلره قبلی را 2 یا 3 درجه روشن تر کرد.

برای مثال فرض کنید در لایت قبلی از دکلره پایه 6 برای روشن کردن موها استفاده شده است. برای اجرای بالیاژ سایه روشن می توان پایه دکلره را تا 8 تغییر داد. در نتیجه لایت های تیره تر نیز به همین نسبت 2 درجه از رنگ پایه روشن تر خواهند شد. استفاده از رنگ مو روی چنین دکلره ای، نوعی تیره روشنی خاص و فوق العاده جذاب ایجاد می کند که بسیار پر طرفدار است.

انواع بالیاژ ریلی مو

نوعی تقسیم بندی موها در این تکنیک کاملا متفاوت از دیگر بلیاژهای توضیح داده شده است. ابتدا موها به 3 قسمت تقسیم می شود. دو بخش در کنار سر و یک بخش از مو نیز در وسط سر، جدا می شود. پس موهای وسط سر به دو یا سه بخش مجزا تقسیم می شود.

اکنون موهای وسط با دکلره آغشته می شود ولی موهای طرفین تیره باقی می مانند. رنگ موهای طرفین سر در حد کاملا محسوسی تیره تر از بقیه موهای سر هستند. کنتراست تیره و روشن موها در طرفین و وسط سر به زیبایی بالیاژ افزوده است. این کنتراست رنگی در نوع خود بی نظیر است و برای همه سنین قابل اجراست.

شامپو ضد ریزش مو چقدر در جلوگیری از ریزش موها موثر است؟

نحوه اجرای بالیاژ مو در منزل

بالیاژ خطی

این تکنیک از جذاب ترین انواع بالیاژ مو محسوب می شود. مواد بلیاژ روی موهای طبیعی اعمال می وشد به گونه ای که خطوط مستقیم و ازاد در سرتاسر موها ایجاد می شود. در صورتی که بخواهید روی بالیاژ قبلی از تکنیک خطی استفاده کنید مواد دکلره روی خطوط قبلی دوابره اجرا می شود. در این صورت برای جداسازی لایه های مختلف نمی توان از دست ها کمک گرفت و لازم است تا برای ترمیم و ریشه گیری از سلفون و پنبه استفاده شود.

در حالت عادی برای اجرای بالیاژ از هیچ نوع سلفون یا حائل و جدا کننده استفاده نمی شود! و مواد خشک برای بالیاژ روی موها قرار می گیرد. در بالیاژ خطی نیز همه مواد غلیظ هستند و در برخی اوقات به تشخیص آرایشگر از چسب دکلره برای غلظت بیشتر مواد استفاده می شود. اما برای جلوگیری از نشت مواد روی لایه های زیرین یا اطراف لازم است تا از یک حائل استفاده شود. این جدا کننده تنها در ریشه گیری و ترمیم بالیاژ خطی مورد استفاده هستند و از ابتدا نیازی به سلفون یا هر چیز دیگری نیست.

انواع بالیاژ مو به روش پوشینگ

این تکنیک نیز با استفاده از فویل انجام می شود. ابتدا لایه های انتخابی برای دکلره به سمت بالا پوش داده می شود. سپس مواد بالیاژ روی موها استفاده می شود. نتیجه اینست که رنگ طبیعی موها حفظ شده و تنها بر روی بعضی از بخش ها یک رنگ لایت ملایم دیده می شود. برای عدم رنگ گیری ریشه و لایه ها نیز از سلفون پنبه می توان استفاده کرد که انجام کار را راحت تر می کند.

رنگ کردن مو در آرایشگاه

بالیاژ ترکیبی شلال و پوشینگ

در این بخش یک تکنیک فوق العاده از انواع بالیاژ مو معرفی می شود که به نوعی حجم موها را نیز بیشتر نشان می دهد. برای جدا کردن و بخش بندی لایه های مو، ابتدا موها پوش داده می شود! سپس بعد از جدا کردن موها، مواد دکلره به صورت شلال و کوک مانند روی موها اعمال می شود. به طور ساده می توان گفت که موهای جلوی سر فقط پوش داده شده اما بیه لایه ها با شلال، بلیاژ شده است. در آن واحد بالیاژ روی موها دیده می شود و بقیه قسمت ها همانند با شلال ها دیده می شوند.

بالیاژ painting

بدون تردید این تکنیک شباهت زیادی به نقاشی کشیدن روی بوم دارد. موها بدون پوش دادن و به صورت طبیعی به حالت کوک زدن در طرح مورد نظر آرایشگر، به مواد دکلره آغشته می شوند. نتیجه کار بسیار متفاوت و البته زیباتر خواهد شد.

با خدمات بالیاژ مو ما به موهایتان نور و سایه ایجاد کرده و زیبایی طبیعی را به آن ها ببخشید.

آموزش انواع بالیاژ مو در خانه با سعیده درویش زاده

نحوه اجرای بالیاژ روی نتیجه کار تاثیر می گذارد. همه زیبایی بلیاژ به اجرای هنرمندانه آن است. بالیاژ از تکنیک های تخصصی رنگ کردن مو است که توسط فرد با تجربه در سالن های زیبایی انجام می شود. بسیاری از بانوان تمایل دارند در خانه، موها را بالیاژ کنند. کلینیک زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده دوره های آموزش کامل تیکنیک های رنگ کردن موها را برگزار می کند. انواع آموزش ها به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. در صورت تمایل به شرکت در دوره آرایشگری و خود آرایی می توانید در دوره جدید کلاس ها شرکت کنید. برای اطلاع از زمان دقیق، نحوه اجرای کلاس ها، هزینه ها و سایر اطلاعات با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط