انواع هایلایت مو
5,852

انواع هایلایت مو بر اساس تکنیک و کاربرد آن

این روزها بازار رنگ مو، مش و انواع هایلات مو حسابی داغ است. بسیاری از خانم ها برای تغییر استایل خود تمایل دارند تا سال نو را با رنگ مویی جدید آغاز کنند. حتی کوچک ترین تغییر در رنگ و مدل موها می تواند به کلی چهره را دگرگون کند. برای اینکه بهترین رنگ و تکنیک رنگ آمیزی مو را انتخاب کنید از قبل اطلاعات خود را کامل کنید. آرایشگاه ها این روزها واقعا شلوغ هستند و باید از قبل بدانید چه چیزی می خواهید. اصطلاحات جدید در مورد متدهای رنگ مو گاهی گیج کننده است و شاید تفاوت های هر تکنیک را ندانید. انواع هایلایت مو با اسامی مختلف شناخته می شوند که هر کدام به یک روش قابل اجرا هستند.

حتی زیباترین افراد نیز نیاز به تغییر دارند تا حس و حال بهتری داشته باشند. رنگ کردن موها از دیرباز مرسوم بوده و طرفداران زیادی هم دارد. انواع هایلایت مو از تکنیک های پر طرفدار است که با رنگ موهای معمولی تفاوت دارد. در این شیوه، قسمت هایی از موها روشن تر از رنگ زمینه است که جذابیت ظاهری بیشتری دارد. در واقع به نوعی سایه روشن هایی روی موها ایجاد می شود که البته همیشه یکسان نیست.

تنوع زیاد انواع رنگ و هایلایت های بازار باعث سردرگمی خواهد شد پس برای انتخاب نوع هایلایت به رنگ پوست و رنگ چشمان خود توجه کنید. با کمک این مولفه ها خیلی راحت تر می توانید در مورد رنگ زمینه مو تصمیم بگیرید. اما هنوز انتخاب تناژ مناسب هایلایت و شیوه کار باقی می ماند. برای اینکه سایه روشن های رنگی روی موها خوش بنشیند باید به آرایشگر متخصص مراجعه کنید و دقیقا بدانید چه چیزی می خواهید. برای آشنایی اولیه با «انواع هایلایت مو بر اساس تکنیک و کاربرد آن» با مرکز تخصصی مو سعیده درویش زاد همراه باشید.

هایلایت مو

تفاوت مش و هایلایت مو

اگر از رنگ موهای تیره خود راضی هستید نیازی نیست کل موها را رنگ کنید. با هایلایت امکان روشن تر کردن تعدادی از تارهای مو هست بدون آنکه نیاز باشد همه موها، رنگ شود. در این تکنیک برخی از قسمت های مو 2 تا 3 درجه روشن تر می شود. به این ترتیب به موها آسیب کمتری وارد می شود و کل مو به رنگ آغشته نمی شود. انواع مش به نسبت قدیمی تر هستند ولی هایلایت ها از شیوه های امروزی تر و جدیدتر به حساب می آیند.

تفاوت های ظریفی بین مش و هایلایت وجود دارد. از جمله اینکه با مش امکان روشن کردن تارهای مو تا 7 درجه نیز وجود دارد ولی در هایلایت معمولا بیش از 3 درجه رنگ مو روشن نمی شود. در ضمن برای مش همیشه از پودر دکلره استفاده می شود در حالیکه شیوه روشن کردن موها در انواع هایلایت مو با استفاده از رنگ است. به این ترتیب میزان آسیب هایلایت به مراتب کمتر از مش های قدیمی خواهد بود.

انواع هایلایت مو

وقتی یک رنگ برای کل موها در نظر گرفته می شود همه تارهای مو به یک نسبت تن رنگی را جذب می کنند. اما وقتی از رنگ های متفاوت برای بخش های مختلف مو، استفاده شود سایه روشن هایی در روی موها دیده می شود. مش و هایلایت هر دو در گروه دوم قرار دارند یعنی تارهای مو در برخی از قسمت ها روشن تر از بقیه موها هستند. بدون تردید هایلایت از خانواده مش به حساب می آید اما ظرافت های بیشتری نسبت به مش های قدیمی دارد. برخی از رایج ترین انواع هایلایت مو را در ادامه معرفی می کنم آشنایی با این اصطلاحات موقع مراجعه به آرایشگاه و سالن زیبایی کمک تان می کند که انتخاب بهتری داشته باشید. (این رو هم بخونید: دانستنی هایی از بالیاژمو و بلیاژ روسی)

انواع هایلایت موی روشن

1-هایلایت ساده

در این تکنیک رنگ زمینه موها تیره است و برخی از تارهای مو به میزان 2 تا 3 درجه روشن تر می شود. این نوع رنگ برای افرادی مناسب است که نمی خواهند رنگ طبیعی مو را تغییر دهند. در این صورت رنگ تیره موها دست نخورده باقی می ماند و تنها برخی از تارهای مو، روشن تر می شود. در نهایت تناژ تیره و روشن زیبایی روی موها ایجاد می شود که بسیار جذاب است.

اگر به دنبال هایلایت مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به یک تغییر درخشان و جذاب در ظاهر خود برسید.

2-هایلایت نواری یا روبانی

اگر در گروه مو فرفری های جذاب هستید و می خواهید موج و فرهای مو بیشتر به چشم بیاید از این تکنیک برای رنگ کردن موها استفاده کنید. در هایلایت نواری، رنگ زمینه موها می تواند دست نخورده باقی بماند اما بخش هایی از مو به صورت نوارهای پهن و زیبایی به رنگ روشن در می آید. این رنگ به صورت منظم اجرا می شود ولی بر روی فرها به طور پیچ و تاب دار و به زیبایی هر چه تمامتر، دیده خواهد شد.

3-تکنیک لولایت

این تکنیک را می توان کاملا متضاد با روش قبلی در نظر گرفت. به این ترتیب که رنگ زمینه موها روشن است و برخی از تارهای مو به صورت تکه ای 2 تا 3 درجه تیره تر می شود. خانم هایی که همیشه موها را رنگ می کنند برای تغییر می توانند از انواع هایلایت مو و لولایت استفاده کنند. به خصوص وقتی هنوز رنگ موی روشن به زیبایی اولیه باقی مانده ولی ریشه موها تیره در می آید می توانید با این تکنیک موها را یک دست نشان دهید. انواع رنگ موهای قهوه ای تیره و عنابی تیره بر روی موهای بلوند و قهوه ای و کاراملی بسیار زیبا و فریبنده دیده می شوند.

رنگ کردن موهای فر

4-انواع هایلایت مو به روش sunlight

سان لایت بازی سایه روشن ها روی موهای تیره و روشن است. هر سبک رنگ مویی را می توانید با این تکنیک پیاده کنید. مهارت آرایشگر در خوب دیده شدن سایه های تیره و روشن، تاثیر دارد. دو شیوه متفاوت برای لولایت اجرا می شود.

اول اینکه تکه های از مو بسیار روشن تر از رنگ زمینه است. در این صورت زمینه موها را تیره رنگ می کنید و از لولایت برای تناژ روشن روی تارهای مو استفاده می شود.

در شیوه دوم زمینه موها روشن است اما تارهای بسیار روشن تر بر روی موها اجرا می شود. متخصص لولایت با ظرافت بخش بالای موها را به شکل بیضی کمی تیره تر کرده و ساقه های مو را به رنگ های شرابی، تنباکویی، طلایی، مسی و …. با تناژ روشن تر رنگ می کند.

سان لایت به جهت شیوه اجرا به هایلایت خورشیدی هم معروف شده. بخش بالای موها به صورت بیضی دارای رنگ روشن و ساقه مو تیره تر است.

5-انواع هایلایت مو moonlight

تکنیک مون لایت( مهتاب) دقیقا بر عکس سان لایت( نور خورشید) است. به این ترتیب که بخش بیضی بالای سر، تیره تر از رنگ ساقه و قسمت های زیر مو است. برای اولین بار این نوع هایلایت در صنعت مد و فشن به کار گرفته شد و طرفداران زیادی در بین سلبریتی ها و فعالین مدلینگ دارد. (این رو هم بخون: بالیاژ چیست و چگونه انجام می شود؟)

مدل های جدید هایلایت

6-مووی لایت

یکی از انواع هایلایت برای خانم های جوان و دختران جوان را معرفی می کنم. مووی لایت دارای سایه روشن هایی با رنگ های فانتزی است. به این ترتیب که از قسمت بالای سر، موها به صورت جداگانه با رنگ های فانتزی، رنگ آمیزی می شود. در مووی لایت از چندین رنگ خاص و کاملا متفاوت استفاده می شود. ترکیب رنگ ها زیبایی کار را چند برابر کرده است. در بهترین حالت آرایشگر متخصص می تواند همه رنگ های رنگین کمان را روی موها استفاده کند. از جهت خلاقیت این تکنیک بسیار بالاتر از شیوه های رایج است اما سبکی نیست که هر خانمی بپسندد.

7-هاف لایت

 این تکنیک به معنای نصف روشن و نصف تیره است. آرایشگر دقیقا موها را به دو قست تقسیم می کند و به صورت تیره و روشن هر قسمت را رنگ می کند. برای مثال می توان فرق سر را از وسط باز کرد. سکت راست موها تیره و مشکی رنگ می شود اما سمت چپ کاملا بلوند و روشن رنگ شده است.

8-آمبره مو

آمبره همان سایه زدن به موها است که از قسمت پایین موها به طرف ریشه، رنگ ها تیره تر می شوند. برای زیباتر دیده شدن آمبره بهتر است موها بلند باشد. بازی رنگ ها در طول موها ادامه دارد پس اگر موهای کوتاهی دارید سایر تکنیک های هایلایت مو را امتحان کنید. آمبره به 3 نوع کلاسیک، معکوس و فانتزی تقسیم می شود که همگی پر طرفدار هستند.

اگر به دنبال آمبره مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به یک تغییر زیبا و جذاب در ظاهر خود برسید.

بالیاژ موی مدل جدید

9-بالیاژ مو

بالیاژ از انواع هایلایت مو است که در آن، از کلاه مش و فویل استفاده نمی شود. در این تکنیک ریشه موها کاملا تیره است! اما هر چه به طرف انتهای مو نزدیک شوید، رنگ ها روشن تر و باز تر هستند. از جذابیت های بالیاژ مو اینست که با رشد موهای فرد، نیازی به ترمیم ریشه نیست زیرا موهای رشد یافته در ترکیب با بقیه موها کاملا عادی و طبیعی دیده می شوند.

اگر به دنبال بالیاژ مو هستید، با خدمات ما، به یک تغییر زیبا و جذاب در ظاهر خود برسید.

10-سامبره

سامبره را می توان به نوعی ترکیبی از آمبره و بالیاژ دانست. تنها تفاوت در نامنظم بودن الگوی رنگ بر روی موهاست. در سامبره هر چه از ریشه به سمت نوک ساقه مو می رسیم، رنگ ها روشن تر می شوند. اما الگوی رنگ اصلا منظم نیست.

اگر به دنبال سامبره مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به یک تغییر زیبا و جذاب در ظاهر خود برسید.

جمع بندی

تا الان در مورد انواع هایلایت مو صحبت کردیم. مرکز زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاد با استفاده از تکنیک های جدید رنگ کردن موها مطابق با ژورنال های روز اروپایی توسط متخصصین با تجربه انجام می شود.اگر علاقه مند به یادگیری روش های هایلایت هستید، دوره های حضوری و آنلاین مخصوص شماست.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط