ترمیم موهای فر
1,385

موهای فر و آسیب دیده را با این ترفندها ترمیم کنید

موهای فر نیاز به مراقبت بیشتری نیاز دارند در غیر این صورت زیبایی و جذابیت خود را از دست می دهند. چنانچه به موهای فر بی توجهی کنید خیلی زود دچار مشکلات و گرفتاری های می شود که ناچارید موها را از ته کوتاه کنید. محصولات مختلفی برای مراقبت و ترمیم موهای فر تولید شده که در منزل نیز قابل استفاده است.

آیا در گروه مو فرفری های جهان قرار دارید؟ مو فرفری ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد. عده ای از مو فرفری ها به داشتن موهای فر خود می نازند و این حلقه های مواج مو را مکمل زیبایی خود می دانند. این گروه احساس متفاوت بودن و زیبایی دارند. در مقابل گروهی دیگر از مو فرفری ها، حس بدی دارند و به ترفندهای مختلف سعی در صاف کردن موها دارند. این گروه اصلا از فرهای ریز و درشت موهای خود راضی نیستند زیرا حس می کنند این موها، جذابیتی ندارد و نگهداری از موی فر مشکل است.

چرا موهای فر به مراقبت بیشتری نیاز دارند؟

در حقیقت موی فر نوعی زیبایی طبیعی و فوق العاده به همراه دارد. فرهای مو خاص هستند ولی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. جنس موهای فرفری طوری است که به شدت در برابر عوامل محیطی واکنش نشان می دهد. این موج های زیبای مو در معرض خشک شدن ، وز مو و همچنین موخوره هستند. در صورتی که از موهای زیبای فر به درستی مراقبت نشود، به زودی با موهایی گره خورده، وز و پر از موخوره مواجه می شوید که به هیچ ترتیبی هم مرتب نمی شوند. البته نگران نباشید با ترمیم موهای فر دوباره کیفیت تارهای مو بهبود پیدا کرده و ساقه مو سلامت خود را به دست می آورد.

بدترین اشتباه اینست که بخواهید موهای فر را با انواع و اقسام وسایل حرارتی، صاف کنید. این موها به اندازه کافی زیبا هستند اما به دلیل عدم رسیدگی دچار موخوره شده اند و به شدت خشک و وز هستند. با استفاده از روش های خانگی و همچنین تقویت و ترمیم موهای فر در کلینیک زیبایی می توانید از داشتن موهای فر لذت ببرید.

آیا می دانستید داشتن موهای فر، آرزوی بسیاری از افراد است؟

مراقبت از موی فر

راه های مراقبت و ترمیم موهای فر

استفاده از شامپوهای قوی شیمیایی برای شستشوی موها، چنگ زدن زیاد موی فر در حمام، استفاده از رنگ مو و مواد دکلره به صورت مداوم از مواردی هستند که به شدت کیفیت موی فر را تحت تاثیر منفی قرار می دهند. بسیاری از مو فرفری ها سعی دارند با کوتاه کردن مو، از مشکلات بعدی خلاص شوند. کوتاه کردن موها یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از موخوره و خلاص شدن از موهای خشک و آسیب دیده است. اما تا زمانی که شرایط مراقبت از موها تغییر نکند، دوباره موهای تازه روییده شده دچار آسیب می شوند.

شامپو مو دیسیپلین کراستاس Kerastase Discipline Shampoo برای موهای فر

قبل از اینکه به روش های ترمیم موهای فر بپردازم اندکی در مورد کارهای که موجب آسیب به موها می شود، صحبت می کنم. با پرهیز از این موارد می توانید در حفظ سلامت موی فر یک گام بزرگ بردارید. اگر دوست دارید زیبایی فرهای موی تان را به رخ بکشید از این کارها دوری کنید:

وز دادن مو با حوله

خشک کردن موها با حوله موجب آسیب جدی به تارهای فر می شود. حوله را دور سر نپیچانید و حوله های سنگین و الیاف مصنوعی را روی سر قرار ندهید. بهترین راه برای خشک کردن مو اینست که حوله را به صورت عمودی در 2 طرف موها قرار داده و با دست کمی حوله را روی مو بفشارید. هدف گرفتن آب اضافی موها است و نبایدسر را به طور کامل خشک کنید. در حدی که آب به زمین نچکد کافی است. حوله هایی با الیاف میکروفایبر آبگیری فوق العاده ای دارند و به موها آسیب نمی رسانند.

ترمیم موهای فردار

خوابیدن با موهای چرب

یکی از راه های ترمیم موهای فر به کارگیری روغن ها بر روی مو است. برخی از خانم های مو فرفری به تصور اینکه موها را نرم و خوش حالت کنند، موهای خود را با روغن نارگیل یا زیتون چرب می کنند و به همان صورت شب را می خوابند. این یک اشتباه محض است که موها را در معرض خشکی و وز مو قرار می دهد. روغن مالی کردن موهای فر به خودی خود، هیچ مشکلی ندارد ولی لازم است تا حتما بعد از ماساژ روغن نارگیل، موها را با دستمال بپوشانید و بعد به رختخواب بروید. به این ترتیب موها وز نمی کند و به مرور وضعیت موی فر بهتر خواهد شد. نپوشاندن مو باعث می شود که موهای روغنی با بالش اصطکاک بیشتری ایجاد کند و به شدت آسیب ببیند.

بافتن موهای فر

نوع فر در افراد مختلف است. انواع فر ریز، درشت و موهای مواج در افراد دیده می شوند. همه موفرفری ها دارای حجم و تراکم مو یا درجه درشتی فر یکسانی نیستند. با توجه به نوع موها می توانید گاهی آن ها را ببافید اما توجه داشته باشید که هر نوع بافتی می تواند گره های موی فر را بیشتر کند. توصیه شده که هرگز موهای خود را به مدت بیش از یک ماه، دائم نبافید. برای بازسازی و ترمیم موهای فر لازم است تا گهگاهی موها را آزادانه رها کنید تا باز باشد. به این ترتیب فرها مجال پیدا می کنند که استراحت کنند.

از آن بدتر زمانی است که موهای فر را با انواع کلیپس، کش و گیره مو، به صورت سفت می بندید. مهار کردن موها به شیوه بستن اصلا راه حل مناسبی نیست و موجب شکستگی تارهای مو می شود. اما مو فرفری ها می توانند موقع خواب موی خود را در بالای سر جمع کنند و با یک نوار ببندند. در این صورت صبح که از خواب بیدار می شوید موها گره دار نیست و حجم خوبی هم دارد.

ترمیم خانگی موی فر

محصولات ترمیم موهای فر

همه افرادی که از نعمت موهای فر برخوردارند باید در شانه زدن به موها حساسیت بیشتری نشان دهند. شانه های چوبی دندانه درشت بهترین انتخاب برای جلوگیری از اسیب به موی فر است. موها را از پایین به بالا شانه بزنید تا گره ها به سادگی باز شود. موهای فر و پر تراکم را با احتیاط و بدون کشش، از نوک مو به طرف ریشه مو شانه بزنید. برای اینکه موقع شانه زدن، موها نرم و لطیف باشد از محصولات مراقبتی مخصوص موی فر استفاده کنید.

اگر تنها مو فرفری خانواده هستید حتما برای خود پک کامل محصولات مراقبت از مو، مخصوص مو فرفری ها را تهیه کنید. برخی از مواردی که برای موهای فردار توصیه می شود اینها هستند:

دیسپانسر برای مراقبت از موی فر

برای خشک کردن و حالت دادن به موهای فر از سشوار با سری دیسپانسر استفاده کنید. این وسیله پخش کننده حرارت روی موها است و برای حالت دادن به موهای فر ساخته شده است. اتوی مو و سشوارهای معمولی به هیچ عنوان مناسب خشک کردن موهای فر نیستند. داغی و حرارت بالا موجب گرفتن رطوبت تارهای مو می شود. به این ترتیب مدولا و مغز مو به شدت خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهند.

دیسپانسر وسیله ای ساده و ارزان قیمت است که تقریبا به همه برندهای سشوار نیز متصل می شود. این وسیله ساده را تهیه کنید و پس از آبگیری موها، با دقت و حوصله موها را با دیسپانسر حالت دهید. برای این کار لازم است تا موهای خود را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید و سری دیسپانسر را روی هر بخش به مدت 30 ثانیه نگهدارید.

طرز صحیح استفاده از سر دیفیوژر سشوار

نگهداری از موی فر

ترمیم موهای فر با ماسک مو

یکی از بهترین ماسک ها برای بهبود وز و خشکی مو، ماسک زرده تخم مرغ است. چند قطره روغن زیتون به زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک کرم شیری رنگ به دست می آید که بهترین ماسک موی خانگی است. با دست زرده تخم مرغ را روی ساقه و ریشه موی فر بمالید و نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با آب ولرم بشویید. در این مدت برای گرم ماندن موها، از کلاه پلاستیکی رنگ مو استفاده کنید. این ماسک را هفته ای 2 تا 3 بار می توانید روی موها اعمال کنید.

یک راه ساده تر هم اینست که از ماسک موهای آماده برای ترمیم و تقویت موهای خشک و وز و فر استفاده کنید. این محصولات تاثیرگذاری قوی دارند و به سرعت موها را ترمیم می کنند:

ماسک مو دیسیپلین کراستاس Kerastase Discipline Masqu

ماسک مو کرونولوژِیست کراستاسKerastase choronologiste masque

نانو بوتاکس جی هیر NANO BOTOX G.HAIR

ترمیم موهای فر و مجعد

ترمیم موهای فر با محصولات نرم کننده مو

نرم کننده های مو در حفظ رطوبت مو تاثیر به سزایی دارند. موهای فر در معرض خشکی شدید هستند و باید با استفاده از مواد نرم کننده و آبرسان موها را تغذیه کنید. ماساژ روغن نارگیل، روغن زیتون، بادام و کرچک روی ساقه مو در حفظ رطوبت مو و تقویت تارهای مو تاثیر زیادی دارد. حتما از روغن های طبیعی که به روش پرس سرد و فشار تهیه شده اند استفاده کنید. روغن گیری به روش حرارت و افزودن مواد شیمیایی، مواد مغذی را از بین می برد.

نوک موها را همیشه چرب نگهدارید تا دچار موخوره نشود.. از محصولات ترمیم کننده و تقویت کننده نیز برای روتین مراقبت مو استفاده کنید. دو محصول عالی برای حفظ رطوبت مو و تقویت و آبرسانی اینها هستند:

نرم کننده فولیپلکس

نرم كننده ابسولوت لورال REPAIR حجم ٧٥٠ ميلی لتر

جهت مشاوره تخصصی برای تهیه محصولات مناسب مراقبت از موی فر با ما تماس بگیرید. کلینیک تخصصی زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده برای بانوان عزیر مشاوره رایگان ارائه می دهد. اگر به دنبال ویتامینه مو آسیب دیده خود هستید، با خدمات ما، به موهایتان فرصت دهید تا دوباره احیا شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط