آموزش گلت مو
1,273

گلت مو چیست و چه تفاوتی با کراتینه دارد؟

گلت مو از روش های محبوب برای صاف کردن موها است. با این روش می توانید مدت های زیادی از داشتن موهای صاف و بدون وز لذت ببرید. گلت و کراتینه کردن مو با هم فرق دارند. تفاوت گلت با کراتینه مو در نحوه اثرگذاری و روش استفاده از مواد است. به طور کلی کراتینه برای صاف کردن مو به کار نمی رود ولی در نهایت موها مقدار زیادی صاف و خوش حالت می شوند. گلت مو به طور اختصاصی برای صاف کردن مو طراحی نشده و به تقویت و ترمیم مو هیچ ارتباطی ندارد.

گلت مو چیست؟

در عرف رایج گلت نوعی شیوه مرسوم برای  صاف کردن موهای موج دار و فر است. در اصل واژه گلت برگرفته از نام برند یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو است. شرکت گلت در زمینه تولید محصولات پوست و مو فعالیت دارد. کیفیت خوب محصولات این شرکت موجب شده تا در بین مصرف کنندگان، طرفداران زیادی داشته باشد. با توجه به اینکه محصول صاف کننده موی این برند نیز کیفیت مناسبی دارد به مرور شیوه صاف کردن مو به گلت معروف شد. با استفاده از روش گلت مو می توان تاثیرات طولانی تر و حداقل 4 تا 6 ماه را روی موها به وجود آورد. گرفتن وز مو، خوش حالت کردن، باز کردن گره های مو و صاف شدن موها از مواردی است که بعد از گلت کردن موها به سادگی به آن دست پیدا می کنید.

با توجه به شباهت این شیوه با کراتینه، بسیاری از فراد تصور می کنند تفاوت گلت با کراتینه مو تنها در نام است. در واقع هر دو این شیوه ها با صافی مو و باز کردن گره های مو همراه هستند. علت وز شدن موها، پیوندهای گوگردی بین موها است که با مواد گلت و کراتینه، انسداد این پیوندها به سادگی از بین می رود. به همه اینها به هیچوجه نمی توان کراتینه کردن مو و گلت را یکی دانست. این دو شیوه از نظر هدف و اجرای کار، تفاوت های زیادی دارند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

اگر به دنبال نانو بوتاکس مو را هستید، از خدمات ما استفاده کنید تا همراه با ما به دنبال جوانسازی و بازسازی موهایتان بروید.

مزایای گلت مو

چگونه با گلت موها را صاف کنیم؟

قبل از پرداختن به تفاوت گلت و کراتینه مو لازم است تا در مورد شیوه کار با مواد گلت، توضیح داده شود. کلت ماده ای کرم مانند است که بر روی موها استعمال می شود. اگر موها وز و بد حالت شده با استفاده از مواد گلت می توانید حالت موها را به طرز فوق العاده ای بهبود دهید. افزایش سلامت و کیفیت موها بعد از گلت مو به وضوح قابل مشاهده است.

به طور کلی حالت موها به صورت ژنتیک از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. احتمالا دیده اید که در یک خانواده بسیاری از افراد دارای یک نوع جنس مو با ضخامت و کیفیت یکسان هستند. ارثی بودن کیفیت موها به این معنا نیست که همه افراد خانواده دارای موهایی از یک جنس هستند. منظور اینست که هر نوع مویی دارید آن را از اجداد خود به ارث برده اید. اما وز مو مسئله ای است که ناشی از عدم مراقبت صحیح از موهاست.

شستشوی موها با آب بسیار گرم، استفاده از مواد حرارتی برای حالت دادن به موها، شامپوهای نامناسب و سولفات دار، قرار گرفتن در معرض اشعه مستقیم خورشید و ده ها دلیل دیگر می تواند عامل به وجود آورنده وز مو باشد. هر گاه به هر دلیلی رطوبت موها از بین برود و موها خشک و دمیج بشوند شاهد افزایش وز و پف مو هستیم. تفاوت گلت و کراتینه در همین است که گلت تنها موها را صاف می کند اما تاثیری در احیای موها ندارد.

نحوه اجرای گلت مو

روش استفاده از گلت مو

برای اثرگذاری بیشتر این ماده بهتر است موها تمیز و شسته شده باشند.ابتدا موها را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. سپس آب اضافی موها را با حوله میکروفایبر بگیرید. در صورت نداشتن حوله مناسب با الیاف میکروفایبر می توانید با استفاده از یک تی شرت تمیز موها را خشک کنید. نیازی به خشک کردن کامل موها نیست.

سپس موها را با ملایمت برس بکشید تا گره های مو باز شود. اگر موها خیلی گره خورده و وز کرده می توانید با استفاده از شانه دندانه درشت موها را شانه بزنید. هر چه فاصله دندانه های شانه بیشتر باشد، باز کردن گره های مو ساده تر است. در ضمن موها در اثر شانه کردن، کنده نمی وشد و ریزش موی کمتری دارید.

پس از شانه زدن، موها را به 4 قسمت تقسیم کنید. ابتدا از فرق تا پشت سر، موها را به دو نیم قسمت کنید و بعد از نزدیکی گوش ها موهای دو طرف را به دو قسمت کوچکتر تقسیم کنید. اگر موهای بسیار پر پشت تری دارید بهتر است موها را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید. به این ترتیب مواد گلت به راحتی روی موها تاثیر می گذارد.

تفاوت گلت و کراتینه مو در نحوه اجرای ان است. حالا کمی از مواد کرم مانند گلت مو را در دست بریزید. با حرکت کف دو دست، مواد را اندکی پخش کنید. حالا با کمک انگشتان مواد را لابلای موها بکشید. به همه قسمت های مو، کرم گلت را به طور مساوی پخش کنید. این کار را برای همه قسمت های مو انجام دهید. با ملایمت و آرامی گلت را روی ساقه مو بمالید و با انگشتان آن را به طور مساوی پخش کنید.

گلت مو چیست؟
شانه زدن به موها (تفاوت گلت با کراتینه مو)

بعد از اینکه همه موها را به مواد گلت آغشته کردید موها را شانه بزنید. با برس یا شانه مناسب موها را شانه کنید. به این ترتیب مواد به خوبی در همه قسمت های مو پخش می شود. این کار را با ملایمت انجام دهید تا موها کشیده نشود. سپس به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و دوباره موها را به صورت لایه به لایه با مواد گلت آغشته کنید. گاهی لازم است تا این کار را چند بار تکرار کنید. معمولا بین 5 تا 10 بار می توان با توجه به جنس موها از مواد گلت استفاده کرد.

سپس نوبت به آبکشی و شستشوی موها می رسد. این قسمت اهمیت زیادی دارد. موها را با آب ولرم و نه خیلی گرم، بشویید. همه مواد صاف کننده را از روی موها تمیز کنید. چنانچه مواد گلت روی موها باقی بماند، ساقه مو شکسته و آسیب دیده می شود. با دقت و به آرامی موها را شستشو دهید. از چند زدن و کشیدن موها خودداری کنید. با این کار آسیب بیشتری به موها وارد می شود و تاثیری در صاف شدن موها ندارد.

بعد از شستن کامل موها با استفاده از حوله مناسب، رطوبت اضافی مو را بگیرید و از یک ماده نوترالیزور (خنثی‌کننده) استفاده کنید. مواد خنثی کننده را با استفاده از یک تکه اسفنج روی موها اعمال کنید. در حدود 5 دقیقه صبر کنید تا مواد اثر کند. سپس لازم است تا دوباره موها را بشویید. پس از آبکشی موها و گرفتن رطوبت اضافی مو با حوله می توانید، موها را با حرارت ملایم، خشک کنید.

مراحل صاف کردن موها

تفاوت گلت با کراتینه مو

کراتینه کردن مو یکی از راه های تقویت ساقه و ریشه مو است. اگر موها دچار آسیب شده، نازک و شکننده است می توانید با استفاده از روش کراتینه کردن موها را تقویت و احیا کنید. از کراتینه کردن برای ترمیم موهای خشک و آسیب دیده نیز استفاده می شود. در این شیوه از هیچ ماده صاف کننده ای استفاده نمی شود و تنها موها با استفاده از مواد کراتینه و پروتین بازسازی و تقویت می شود. کراتینه، پروتیین مورد نیاز مو را تامین می کند و به طبع موها حالت صاف و خوش الت تری می گیرند.

در گلت کردن موها از مواد شیمیایی متفاوتی استفاده می شود و هدف تنها صاف کردن ساقه مو است. در این شیوه بافت پروتئین مو از بین می رود و میزان آسیب به موها بیشتر است. به این ترتیب گلت مو مناسب موهای رنگ و دکلره شده نیست زیرا باعث می شود تا موها بسیار خشک و دمیج بشوند.

تفاوت گلت و کراتینه مو در این است ککه مواد کراتینه را می توان روی ریشه موها نیز اعمال کرد. به این ترتیب ساقه و ریشه مو تقویت می شوند. این در حالی است که نباید مواد گلت با ریشه مو در تماس باشند. گلت می تواند به ریشه موها آسیب برساند و تنها بر روی ساقه موها استفاده می شود. بهتر است نیمی از موها به این مواد آغشته شود و قسمت بالای سر بدون کرم گلت باشد.

بهترین راه برای صاف کردن مو

کلینیک تخصصی زیبایی و مراقبت از مو سعیده درویش زاده

مرکز تخصصی سعیده درویش زاده پیشرو در عرصه روش های جدید مراقبت از مو، در خدمت بانوان با سلیقه است. انواع روش های صافی مو با بهترین کیفیت در این مرکز ارائه می شود. خدمات کراتینه مو، نانو پروتئین مو، بوتاکس مو با مواد اصل پذیرفته می شود. متخصصین مرکز زیبایی موی سعیده درویش زاده همگی از نیروهای با تجربه و حرفه ای هستند که دوره های تخصصی مراقبت از مو را گذرانده اند. اگر موهای تان آسیب دیده و نیاز به ترمیم و احیا دارد با ما تماس بگیرید. ویتامینه موهای آسیب دیده، نازک و رنگ شده برای بازگشت درخشش و زیبایی موها با هزینه ای مناسب انجام می شود. این مرکز با افتخار کلیه مشاوره های تخصصی را به رایگان ارائه می دهد. جهت اطلاع از خدمات سعیده درویش زاده و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط