درخشان شدن موها
661

چگونه موهایمان درخشان و براق شود؟

موهای براق و درخشان، سالم تر هستند و زیبایی فوق العاده ای دارند. وقتی موها مات و کدر می شود،حالت خشک و شکننده تری دارد که به دلیل کاهش رطوبت است. روش های ساده ای برای بازگشت درخشندگی و براقیت موها وجود دارد که حتی در خانه نیز می توانید انجام دهید. بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید یا کارهای عجیب و غریبی انجام دهید با این تکنیک ها درخشان شدن موها را تضمین کنید.

آیا موهای تان کدر شده است؟ این موضوع حتی با چشم هم قابل تشخیص است. وقتی به موها نگاه می کنید حالت مات دارند و البته معمولا وز می کنند. اگر به این موها دست بزنید متوجه زبری و خشونت موها نیز می شوید. این مشکلی نیست که یک شبه اتفاق افتاده باشد. مدت ها طول می کشد تا موهایی سالم و درخشان تبدیل به موهایی فاقد درخشش و زبر و خشن می شوند.

چرا موها دیگر درخشندگی قبل را ندارد؟

عوامل زیادی در این موضوع دخالت دارد اگر به ریشه موها مواد مغذی نرسد دیر یا زود کیفیت مو تحت تاثیر قرار می گیرد. دریافت ویتامین ها، املاح و به خصوص پروتئین برای زیبایی و درخشش موها الزامی است. کسانی که تحت رژیم های غذایی سخت قرار دارند، فست فود خورها و همچنین افرادی که به دلیل برخی بیماری ها در گوارش و جذب مواد مغذی مشکل دارند، دچار کدورت مو می شوند.

اما عامل دوم مربوط به روش های نادرست مراقبت از مو است که این روزها، بسیار شاهدش هستیم. استفاده زیاد از مواد شیمیایی و دستگاه های حالت دهنده مو که با حرارت بالا کار می کنند، مهم ترین دلیل چنین مشکلی است. برای درخشان شدن موها لازم است تا از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید و کار با سشوار و اتوی مو را به حداقل برسانید.

سومین عامل مربوط به شرایط محیطی نامناسب است. نور شدید خورشید، باد، خشکی و سردی هوا روی درخشش موها تاثیر می گذارند.

ریزش موهایتان را با خدمات ویتامینه ریزش مو ما کاهش دهید و موهای پر حجمی داشته باشید.

درخشان شدن موهای کدر

چگونه موهای مات و کدر را درخشان کنیم؟

اگر موهایی شاداب و براق می خواهید استفاده از مواد شیمیایی را کاهش دهید و به درستی از موهای تان مراقبت کنید. حتی همین رنگ موهایی که استفاده می کنید به مرور شفافیت و درخشش موها را کم می کند. به طور کلی موهایی که سالم تر هستند نوعی درخشش طبیعی و خاص دارند که حتی از فاصله دور هم قابل تشخیص است.

به مرور زمان آسیب های محیطی به قدری زیاد می شود که موها زیبایی خود را از دست می دهند. برای احیای موهای آسیب دیده می توانید از مکمل های ویتامین و مواد معدنی مناسب استفاده کنید. بیوتین برای سلامت موها فوق العاده عمل می کند برای درمان و رفع کدری موها مصرف بیوتیون را شروع کنید.

شانه و برس را همیشه تمیز نگهدارید تا آلودگی ها از طریق این ابزار به موها منتقل نشود. همیشه از محصولات و ابزارهای مراقبت موی مناسب استفاده کنید تا موها در معرض آسیب قرار نگیرد. در ادامه راه های موثر در جلوگیری از مات شدن موها و درمان موهای مات و کدر معرفی شده است. با این ترفندها موهای خود را درخشان و براق کنید.

درمان کدری موها

درخشان شدن موها با جوش شیرین

مواد شیمیایی موجود در شوینده ها، حالت دهنده ها و نرم کننده ها، اسپری های محافظ مو و …. به مرور روی تارهای مو را می پوشانند. باقیماندن این مواد روی تارهای مو باعث کدر شدن آن می شود. با شستشوی ساده نمی توانید این مواد را از بین ببرید زیرا نفوذ مواد شیمیایی روی ساقه مو بسیار زیادتر است. برای برطرف کردن آلودگی های محیطی و اثرات مواد شیمیایی از روی موهای تان، جوش شیرین را امتحان کنید.

جوش شیرین قدرت پاک کنندگی بیار بالایی دارد و علاوه بر از بین بردن تجمع چربی و آلودگی روی موها، مواد شیمیایی را نیز پاک می کند. برای استفاده از این ماده باید جوش شیرین را کمی رقیق کنید. استفاده از پودر خشک جوش شیرین روی موها توصیه نمی شود. به اندازه 2 تا 3 قاشق جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا حالت خمیری روان و ماست مانند به وجود بیاید.

این خمیر را بادست روی ساقه موها ماساژ دهید. باقی ماندن 5 تا 10 دقیقه ای جوش شیرین روی موها در رفع، مواد زائد روی تارهای مو الزامی است. برای سهولت می توانید مقداری جوش شیرین را با شامپو مخلوط کنید و با آن موها را شستشو دهید. با از بین رفتن آلودگی ها و مواد شیمیایی که روی ساقه مو را پوشانده اند، درخشندگی موها باز می گردد.

درخشان کردن موی مات

احیا و ترمیم موهای کدر با روغن درمانی

موهای کدر و مات، خشک و زبر هستند. در مقابل موهای سالم دارای رطوبت طبیعی بوده و براق تر دیده می شوند. بنابراین یکی از تکنیک های درخشان شدن موها اینست که رطوبت ساقه مو را حفظ کنید. برای این کار هیچ چیزی به اندازه روغن طبیعی، کاربرد ندارد. روغن ها از خشک شدن رطوبت مغز مو جلوگیری می کنند و می توانید انعکاس نور روی کوتیکول مو را ببینید.

برای درمان موهای کدر و درخشان شدن موها از مقدار کمی روغن استفاده کنید. موهای نازک، ضعیف و کم پشت حتی با مقدار کمتری از روغن نیز، چرب به نظر می رسند. روغن را روی انتهای ساقه مو بمالید و این کار را هفته ای 2 تا 3 بار انجام دهید.

بهترین روغن ها برای درخشان شدن موها روغن نارگیل، دانه کتان و آرگان است. روغن های طبیعی علاوه بر درخشان کردن موها، وز مو را می گیرند و به نوعی در تغذیه ریشه مو نیز موثر هستند.

اسپری درخشان کننده مو

این محصولات به صورت آماده بازاری به فروش می رسد. اغلب این اسپری ها حاوی مواد تقویت کننده و درخشان کننده هستند و جلوی کدری و وز مو را می گیرند. افرادی که موهای چرب دارند نباید از اسپری های درخشان کننده مو استفاده کنند زیرا موجب سنگینی موها می شود و حالت روغنی دارد. به جای این محصولات می توانید اشکال دست ساز و خانگی را تهیه کنید. ساده ترین اسپری برای درخشان شدن موها ترکیب روغن نارگیل و گلاب است. این مواد را در بطری ریخته و خوب تکان کنید. در طول روز می توانید این ترکیب را روی موها اسپری کنید.

روش های درخشان شدن موها

درخشان شدن موها با شیر

شیر طبیعی دارای خواص بسیاری است از جمله اینکه این شیر می تواند موها را نرم و براق تر کند. در برخی فروشگاه های عرضه کننده محصولات لبنی طبیعی می توانید شیرهای خالص و طبیعی را تهیه کنید. قبل از استحمام، شیر را روی موها بمالید و در حدود یک ساعت صبر کنید. در این مدت مواد موثر شیر روی موها و پوست کف سر، عمل می کند. بعد از این زمان موها را شامپو شستشو دهید. حتی با اولین بار استفاده نیز می توانید تفاوت را متوجه شوید. شیر موجب نرم شدن تارهای مو می شود و انعکاس نور روی موها را افزایش می دهد.

سرکه سیب برای درخشان شدن موها

انباشت مواد شیمیایی روی موها یکی از اصلی ترین علل کدر شدن مو است. تجمع این مواد روی پوست کف سر موجب انسداد، فولیکول شده و به ریشه مو آسیب می زند. نتیجه اینکه غدد چربی، سبوم کمتری تولید می کنند و موها خشک و زبر و کدر می شود. اگر فکر می کنید موهای تان دیگر به شفافیت قبل نیست، از شامپو شفاف کننده یا سرکه سیب برای شستن موها استفاده کنید.

در واقع سرکه سیب برای مو عملکردی مشابه شامپوی شفاف کننده دارد و به صورت عمقی، تجمع آلودگی ها ناشی از آب سخت و مواد شیمیایی را از بین می برد. سرکه سیب یک لایه بردار موثر برای پوست کف سر نیز به حساب می آید. مقدار مساوری سرکه سیب و آب را ترکیب کرده و به مدت 15 دقیقه روی موها بمالید. سپس موها را آبکشی کنید و از درخشندگی و براقیت موهای خود لذت ببرید.

براق کردن موها

روبالشی ابریشمی برای درخشان کردن موهای کدر

بالش ابریشمی مخصوص شاهزاده خانم های دیزنی نیست! برای اینکه خواب راحتی داشته باشید باید یک رختخواب خوب و راحت را تهیه کنید. بالش های ابریشمی از ملزومات خواب است که به حفظ سطح درخشندگی موها کمک می کند. ابریشم اصطکاک کمتری روی موها به وجود می اورد و بعد از خواب موها صاف و سالم تر هستند. در حالی که رو بالشی های با الیاف مصنوعی موجب شکستگی تارهای مو می شوند. موهای وز و شکسته، انعکاس نور کمتری دارند و مات و کدر دیده می شوند.

مرکز تخصصی ترمیم و احیای مو سعیده درویش زاده

موها در معرض آسیب زیادی قرار دارند. برای اینکه موهایی سالم و براق داشته باشید نیاز به مراقبت اصولی و تخصصی مو دارید. روتین مراقبت موی خانگی جلوی بسیاری از مشکلات مو را می گیرد. اگر میزان آسیب بسیار زیاد است می توانید موها را ویتامینه و تقویت کنید. کلینیک تخصصی احیای مو در خدمت بانوان عزیز است. انواع ویتامینه موی دمیج و آسیب دیده توسط تیم حرفه ای و با تجربه انجام می شود. برخی از خدمات سالن زیبایی مو عبارتند از: پروتئین تراپی مو، نانو بوتاکس، کراتین تراپی، پلکس تراپی مو و ……

لازم به ذکر است که این مرکز خدمات مشاوره تهیه محصولات مو را به رایگان ارائه می دهد. برای استفاده از مشاوره های تخصصی سالن زیبایی از قبل هماهنگ کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
محمد
24 شهریور 1401 16:35
پاسخ دهید

سلام من اقام مو هام بر اثر سشوار کدر شده اگر مو هام رو کچل کنم مو هایی که مجدد رشد میکنن اون کدری رو ندارن یا تاثیری نداره کچل کردن روی کدری مو ؟

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط