خواص روغن کرچک برای مو
557

استفاده از خواص روغن کرچک برای مو

آیا از وضعیت موهای خود رضایت دارید؟ موهای براق، پر پشت و با طراوت در زیبایی چهره تاثیر فراوانی دارد. استفاده از مواد شیمیایی قوی در شوینده ها و محصولات مراقبت از مو، به شدت سلامت موها را تهدید می کند. ریزش موی سر، خشکی، موخوره، شوره سر و مشکلاتی از این قبیل به دلیل عدم رسیدگی به پوست و مو به وجود می آید. با استفاده از خواص روغن کرچک می توانید همه مشکلات پوست سر و مو را برطرف کنید.

کرچک گیاهی روغنی و حاوی مقدار زیادی اسید ریسینولئیک است. این روغن تحت پرس سرد از دانه کرچک (Ricinus Communis) تهیه می‌شود. روغن کرچک (castor oil) دارای خواص درمانی فراوانی برای موی سر است. می گویند در ترکیب روغن های مراقبت از موی هندی ها نیز از روغن کرچک استفاده شده است. برای حفظ سلامت مو و تقویت فولیکول مو، روغن کرچک را به صورت لوسیون و ماسک مو استفاده کنید.

خواص روغن کرچک برای مو

احتمالا این روغن را به عنوان یک ملین می شناسید. روغن کرچک به صورت خوراکی و موضعی استفاده می شود. خواص بی نظیر کرچک موجب شده تا در طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته باشد. از تسکین درد عضلات و مفاصل گرفته تا تنظیم خواب با کمک روغن کرچک قابل انجام است. فواید بیشمار روغن کرچک محدود به این موارد نیست از قدیم الایام این روغن به صورت موضعی بر روی پوست و مو اعمال شده است. تقریبا در هر خانه ای یک شیشه روغن کرچک برای مصارف گوناگون پیدا می شود. برخی از فواید این روغن معجزه گر عبارتند از:

روش های مراقبت از مو در دوران بارداری!

روغن کرچک چیست؟

روغن کرچک برای تقویت و افزایش رشد مو

آیا موهای تان ضعیف شده و رشد کافی ندارد. اغلب افراد تصور اشتباهی در مورد رشد طولی موها دارند. میزان بلند شدن موها در افراد مختلف، تفاوت دارد. به طور با افزایش سن، رشد طولی موها نیز کمتر می شود اما عوامل دیگری نیز در رشد یا توقف رشد موها دخیل هستند. برای مثال رژیم غذایی، استرس، مشکلات هورمونی، مصرف برخی داروها و وضعیت سلامت پوست سر می تواند در کیفیت موها و رشد مو تاثیر داشته باشد.

به طور تقریب می توان رشد موها را در حدود نیم سانتیمتر در ماه مناسب دانست. در صورت مراقبت صحیح از مو و رسیدگی کافی مواد مغذی به ریشه مو، امکان افزایش رشد موی سر تا ماهی یک سانتیمتر هم هست. از خواص روغن کرچک برای مو می توان به افزایش طولی موها اشاره کرد. بد نیست بدانید که رشد موی آقایان سریع تر از موی بانوان است. به طور طبیعی چرخه رشد مو را می توانی به 3 بخش تقسیم کرد.

  • مرحله رشد آناژن
  • مرحله استراحت یا کاناژن
  • ریزش یا تلوژن

این چرخه برای همه فولیکول های مو به یکباره رخ نمی دهد بلکه هر فولیکول به طور مستقل عمل می کند. چنانچه به هر دلیلی مرحله رشد آناژن در فرد کوتاه شود، چرخه رشد مو دچار اختلال شده و شاهد ریزش یا توقف رشد موهای سر هستیم.

روغن کرچک یک درمان کم هزینه و طبیعی برای رشد موهای سر است. این ماده حاوی مواد مغذی مورد نیاز پوست و مو بوده و به افزایش خون رسانی به پوست کف سر کمک می کند. در نتیجه فولیکول های مو تقویت شده و رشد موها اتفاق خواهد افتاد.

روغن کرچک برای مو

خواص روغن کرچک در جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو شایع ترین علل مراجعه افراد به مراکز درمان پوست و مو است. این مشکل تابع جنسیت نیست و در همه نژادها نیز دیده می شود. اغلب مردان تا رسیدن به سن 50 سالگی به طور محسوسی ریزش مو را تجربه می کنند. این پدیده در زنان نیز با کیفیت متفاوتی دیده می شود. به طور کلی ریزش شدید موی سر از لحاظ ذهنی فرد را تحت تاثیر زیادی قرار می دهد.

به خصوص خانم ها نگرانی زیادی از ریختن موها دارند و به انواع و اقسام محصولات گران قیمت برای جلوگیری از ریزش مو، روی می آورند. برای کاهش نگرانی و توقف ریختن موها یک درمان ساده و ارزان را شروع کنید. روغن کرچک می تواند به طور کلی جلوی ریزش موی غیر ارثی را بگیرد. در این مورد توصیه می شود از قبل امکان بیماری ها را بررسی کنید. برای مثال مشکلات تیروئید به شدت موجب ریزش مو می شود که با درمان دارویی، مشکل برطرف خواهد شد.

اگر به دنبال رنگ مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به رنگ و درخشش طولانی مدت برسید.

درمان شوره سر

شوره به دلایل مختلفی ایجاد می شود. اولین عامل خشکی بیش از حد مو بوده و دیگر مورد قارچ و باکتری پوست سر است. روغن کرچک با حفظ رطوبت موها از خشکی و آسیب به فولیکول مو پیشگیری می کند. بدون تردید این ماده یک آبرسان قوی طبیعی است که هیچ اثر نامطلوبی روی موها ندارد.

این روغن طبیعی دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری بوده و از رشد قارچ بر روی پوست سر جلوگیری می کند. چنانچه شوره سر به علت مشکلات پوستی ایجاد شده باشد، می توانید با ماساژ روغن کرچک روی پوست سر از شر شوره مو خلاص شوید.

سن بلوغ و معضلی بنام چربی و شوره سر !

خواص روغن کرچک

جلوگیری از سفید شدن موها با روغن کرچک

سفیدی مو در همه سنین می تواند اتفاق بیفتد. وقتی رنگدانه های مو از بین می رود، رنگ طبیعی موها نیز به خاکستری و سفید تغییر می کند. به طور معمول با افزایش سن، رنگدانه ها دیگر به قدرت قبل نیستند و به سرعت تارهای مو سفید می شوند. علت سفیدی مو در جوانی می تواند مصرف برخی داروهای شیمیایی یا روش های درمانی نظیر شیمی درمانی باشد. شواهدی از سفید شدن موها در اثر استرس نیز دیده می شود که هنوز به طور صد در صد توسط تحقیقات اثبات نشده است.

روغن کرچک حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است. اسیدهای چرب موجود رد روغن به همراه خواص آنتی اکسیدانی در حفظ سلامت موها و رنگدانه های مو نقش دارد. برای استفاده از مواد موثر در روغن کرچک می توانید به اندازه یک تا دو قاشق روغن کرچک را به شامپو اضافه کنید. به مرور شاهد نرم لطافت موها خواهید شد. در اثر تداوم مصرف روغن کرچک، مواد مورد نیاز رنگدانه ها تامین شده و موها به رنگ طبیعی باقی می ماند.

خواص روغن کرچک برای سلامت و براقیت مو

روغن کرچک در جلوگیری از ریزش مو، درمان طاسی، جلوگیری از شوره سر و موخوره تاثیر گذار است. افرادی که به طور مرتب از این روغن استفاده کرده اند دارای موهایی لطیف و نرم تر هستند. موی این افراد به طرز شگفت انگیزی دارای جلای طبیعی شده و براق و شفاف تر به نظر می رسد.

شامپو ضد ریزش مو چقدر در جلوگیری از ریزش موها موثر است؟

روش استفاده از روغنهای گیاهی

نسخه خانگی تقویت موها

این روغن حالت چسبناکی زیادی دارد و برای تهیه ماسک موی خانگی عالی است. ساده ترین راه برای بهره گیری از خواص شفابخش روغن کرچک اینست که به طور مستقیم این روغن را روی پوست سر ماساژ دهید. به اندازه 2 تا 4 قاشق غذاخوری از روغن برای ماساژ پوست سر کافی است. هر چه تراکم موها بیشتر باشد به مقدار بیشتری از این روغن، احتیاج دارید. روغن کرچک را با کمک انگشتان هر دو دست بر روی کف سر، ماساژ دهید. حدود 10 الی 15 دقیقه ماساژ را ادامه دهید.

در قسمت های کم پشت تر به خصوص جلوی سر، می توانید از روغن بیشتری استفاده کرده و مدت ماساژ را طولانی تر کنید. ماساژ باید به آرامی و بدون تماس ناخن ها با پوست سر باشد. سپس موها را با یک کلاه رنگ بپوشانید و حداقل 30 دقیقه صبر کنید. این روغن به هیچوجه به موها یا پوست سر آسیب نمی رساند. حتی تماس روغن کرچک با پوست صورت نیز مشکل ساز نیست. این روغن خواص درمانی زیادی برای پوست و مو دارد.

در آخر موها را با شامپوی ملایم و آب ولرم شستشو دهید. آب داغ به موها آسیب زیادی وارد نمی کند. موها را زیاد چنگ نزنید و با ملایمت در جمام بشویید. برای بهره گیری از خواص روغن کرچک توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

مراقبت های روتین در خانهخواص روغن کرچک

ترکیب روغن کرچک با روغن نارگیل

چسبنده بودن زیاد روغن کرچک، برای برخی از افراد خوشایند نیست و نمی توانند به خوبی روغن را روی کف سر ماساژ دهند. در این مورد می توانید از ترکیب روغن کرچک و نارگیل نهایت استفاده را ببرید. روغن نارگیل از غلظت این روغن کمی می کند و استفاده از آن سهل تر می شود. از طرفی روغن نارگیل موجب نفوذپذیری بیشتر روغن کرچک به پوست سر و ریشه مو می شود که در این حالت، میزان اثرگذاری کرچک به مراتب بیشتر خواهد شد.

برای این منظور نسبت 1 به 2 از روغن کرچک و نارگیل استفاده کنید. با توجه به حجم موها مقدار روغن را کم یا زیاد کنید. برای مثال هر 2 قاشق غذاخوری از روغن کرچک را می توانید با 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به همان صورت که توضیح داده شد، روی پوست کف سر ماساژ دهید.

کلینیک زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده

برای داشتن چهره ای زیبا و بشاش، به وضعیت موهای خود رسیدگی کنید. عوامل محیطی و تغییرات جوی به شدت روی موها اثر می گذارند. برای مراقبت از مو و تقویت موهای خود از محصولات بهداشتی و آرایشی استاندارد و با کیفیت استفاده کنید. سعیده درویش زادهسنتر پکیج کامل محصولات مراقبتی و روتین مو را برای علاقه مندان عرضه کرده است. با توجه به جنس موها می توانید محصولات مناسب مو را تهیه کنید. جهت انجام مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید. مشاوره تهیه محصولات مراقبت از مو به رایگان ارائه می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط