درمان وز شدن مو
391

8 راهکار برای درمان وز شدن مو

قبل از اینکه به راه های درمان وز شدن مو بپردازیم لازم است تا کمی درباره علت وز مو صحبت کنیم. وز می تواند تنها بخشی از DNA شما باشد! در نظر داشته باشید که حالت و جنس موها ارتباط مستقیم با ژن دارد. برخی افراد به طور طبیعی دارای موهای فر، خشک و حتی وز هستند. در مقابل بسیاری از افراد دیگر، به خاطر عدم رسیدگی به موها دچار وز مو شده اند. علت وز شدن مو در اغلب موارد اینست که کوتیکول مو آسیب دیده است.

کوتیکول لایه خارجی و پوشاننده ساقه مو است. این لایه موها را در برابر عوامل محیطی محافظت می کند و مانع از خشک شدن موی سر می شود. هر چقدر موها آبرسانی شود، کوتیکول در وضعیت بهتری خواهد بود و موها صاف تر و لطیف تر به نظر می رسند. در صورت آسیب رسیدن به کوتیکول، رطوبت مو از دست می رود و رشته های مو به پرواز در می آیند.

مقصر وز شدن مو یا ژنتیک است و یا از دست دادن رطوبت در اثر آسیب های محیطی. در هر دو حالت امکان ترمیم موها وجود دارد و می توان وضعیت تارهای مو را تا حد قابل قبولی، اصلاح کرد. به طور ساده می توان وضعیت موهای وز را اینطور شرح داد که وقتی ساقه مو رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد، مستعد جذب رطوبت است. در این صورت رشته های مو رطوبت محیط را جذب می کنند و وز می شوند. موهای مجعد و فر بیش از موهای صاف تمایل به وز شدن دارند زیرا موهای فردار، خشک هستند.

جلوگیری از وز شدن مو

استفاده از شامپوی بدون سولفات

بسیاری از خانم ها تصور می کنند که شستشوی موها با شامپوهایی که کف زیاد تولید می کند، در تمیز کردن موها تاثیر دارد. قدرت پاک کنندگی مو هیچ ارتباطی با میزان کف شامپو ندارد. این شامپوها حاوی مقدار زیادی سولفات هستند که به شدت موها را خشک می کند. به جای این مواد از شامپوهای حاوی گلیسیرین استفاده کنید. این شامپوها علاوه بر تمیز کردن مو به عنوان یک لایه محافظ، رشته های مو را از آسیب های محیط در امان نگه می دارند.

تعداد دفعات شستشوی موها را محدود کنید تا از شر وز مو خلاص کنید. برای اغلب افراد که موهای خشک یا معمولی و حتی کمی چرب دارند، یک تا دو روز در میان، شستن موها کفایت می کند. از شامپوی ملایم روزانه استفاده کنید تا موها آسیب کمتری ببیند. اگر پس از استحمام متوجه می شوید که موها خشک و وز شده، حتما شامپوی خود را عوض کنید.

ماسک مرطوب کننده برای برای درمان وز شدن مو

برای افزایش بیشتر هیدراتاسیون مو، حداقل یک بار در هفته ماسک مرطوب کننده غنی استفاده کنید. ماسک مو با کیفیت بالا نه تنها به مرطوب سازی مو از داخل کمک می کند بلکه باعث محافظت از مو در برابر مواردی مانند آسیب گرما و تقسیم شدن انتهای مو می شود . این دو مورد موجب می شود موها دچار موخوره و در نهایت وز مو شود.

ماسک مرطوب کننده، اثرات زیان بار مواد شیمیایی بر روی موها را خنثی می کند. انواع ماسک موهایی که در ترکیبات خود روغن کرچک یا نارگیل دارند برای حفظ رطوبت ساقه مو، بهترین انتخاب هستند.

موهای خشک مستعد آسیب بیشتری هستند حتی با شانه زدن و حالت دادن به موها، امکان آسیب به موهای خشک وجود دارد. ماسک موی خانگی نیز در از بین بردن وز مو تاثیر دارد. در صورتی که موهایی به شدت خشک و وز دارید می توانید ماسک موی مرطوب کننده خانگی را تا هفته ای 3 بار نیز استفاده کنید. پس از مدت کوتاهی، موها نرم و لطیف شده و درخشندگی قابل توجهی پیدا می کند.

خلاص شدن از وز مو

جلوگیری از وز شدن مو با حوله مناسب

استفاده از حوله نامناسب می تواند به معنای واقعی موهای شما را دچار وز کند. موها در حالت خیس، آسیب پذیرتر از همیشه هستند. حوله های خشن و زبر با ایجاد اصطکاک روی موها، وز و شکستگی به وجود می آورد. به جای آن یک حوله میکروفیبر تهیه کنید.. پارچه نرمتر حوله نه تنها در مقابل تارهای مو، ملایم تر است بلکه موجب خشک شدن سریع تر موها می شود. این حوله ها از میزان وز مو کم می کنند و موهای تان را در معرض آسیب و شکستگی قرار نمی دهند. فراموش نکنید پیچاندن مو در بالای سر، به موها آسیب می زند

درمان وز شدن مو با استفاده از دیسپانسر

اغلب خانم ها برای حالت دادن به موها از سشوار، اتو و لوازم حرارتی استفاده می کنند. حرارت مستقیم به شدت کوتیکول مو را دچار آسیب می کند. برای اینکه موهایی سالم و بدون وز داشته باشید استفاده از دستگاه های حرارتی برای خشک کردن موها را محدود کنید. خشک شدن موها در هوای آزاد یکی از بهترین راهکارها برای حفظ شادابی و سلامت موی سر است.

دختران مو فرفری می توانند از یک پخش کننده حرارت برای حالت دادن به موها استفاده کنند. حتماً یک اتصال پخش کننده به سشوار خود اضافه کنید تا در کاهش میزان گرمای مستقیم و برخورد شدید هوا با تارهای مو کمک کند. با استفاده از پخش کننده ، می توانید موهایتان را در حین خشک شدن، کمی حالت دهید. این وسیله دیسپانسر یا دیفیوژر مو نام دارد و بر روی موها اصطکاک کمتری ایجاد می کند. در نتیجه از موخوره و وز شدن موها جلوگیری می شود.

برطرف کردن وز مو

استفاده از بالش ابریشم برای درمان وز شدن مو

ممکن است کمی لاکچری به نظر برسد ولی یک بالش ابریشم می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت موها داشته باشد. روبالشی های نخی و پنبه ای، الیاف مو را می شکند و اصطکاک ایجاد می کند. در موقع خواب با هر چرخشی که می کنید سر روی بالش حرکت کرده و در موها اصطکاک ایجاد می شود. در این صورت اول صبح با موهایی وز و گره خورده روبرو می شوید. ابریشم پارچه ای بسیار نرم و لطیف است که به حفظ روغن طبیعی موهای شما در هنگام خواب کمک می کند ، بنابراین از اصطکاک و آسیب دیدگی مو در طول شب می کاهد.

خودداری از مصرف اسپری الکلی بر روی موها

حتی سبک ترین اسپری های مو نیز با نوعی الکل فرموله شده اند که باعث خشک شدن مو می شود. این اسپری ها بیشتر از آنکه از موها محافظت کنند موجب ایجاد پف و وز در تارهای مو می شوند. برای اینکه موها در اثر خشکی بیش از حد دچار موخوره و آسیب بیشتری نشود لطف کنید و از هیچ نوع محصول آرایشی حاوی الکل، بر روی موها استفاده نکنید.

اگر در یک روز مهم کاری، موهای تان به پرواز درآمده به جای اسپری الکلی برای فیکس کردن موها، از اسپری روغنی و بدون الکل استفاده کنید. با یک مسواک یا فرچه ریمل کمی از اسپری را روی قسمت های وز، پخش کنید.

باز کردن گره های موی سر

درمان وز شدن مو با قیچی

یکی از ساده ترین راه ها برای خلاص شدن از موی وز اینست که قید موهای تان را بزنید. کوتاه کردن موی سر آخرین راهی است که می توانید امتحان کنید. موهای وز اغلب دچار موخوره فراوانی هستند. از دست دادن رطوبت طبیعی، تارهای مو را دچار خشکی بیش از حد کرده است. این موها مستعد شکستگی و موخوره هستند. به طور معمول موها از قسمت انتهای ساقه شروع به شکاف می کنند و به دو یا چند رشته تقسیم می شوند. موهای رشته ای با کوچکترین اصطکاکی شکسته شده و خورد می شوند.

به طور مرتب موها را بررسی کنید. اگر در انتهای موی خود تعدادی موخوره می بینید حتما موها را چند سانتیمتر کوتاه کنید. موهایی که به موخوره مبتلا هستند بسیار خشک و شکننده می شوند. این موها حتی در هوای آزاد هم، وز و درهم خواهند شد. نیازی به کوتاه کردن کامل موها نیست. هر 3 ماه یک بار به اندازه یکی دو سانتیمتر از موها را با قیچی کوتاه کنید.

با شرکت در دوره‌ های مجازی هیر مستران، تخصص خود در مراقبت از موها را بهبود بخشید.

خودداری از دست زدن به موها

ما می دانیم که این کار سخت است ، اما به ما اعتماد کنید. هر وقت که انگشتان خود را از داخل موها عبور می دهید در واقع اصطکاک و وز بیشتری ایجاد می کنید. به خصوص اگر موهای فر یا موج دار داشته باشید هر نوع دستکاری موها می تواند وز را شدیدتر کند. برای مراقبت از موها و درمان وز شدن مو بهتر است موها را ببافید و با یک نوار ابریشمی انتهای مو را ببندید. به این ترتیب موها دور از صورت هستند و احتمال دست زدن به موها کمتر است.

کلینیک زیبایی مراقبت از مو سعیده درویش زاده

اگر به هر دلیلی موها دچار آسیب شده می توانید با استفاده از محصولات مناسب، موها را ترمیم کنید. مرکز تخصصی زیبایی مو با سال ها تجربه در زمینه ترمیم و احیای موهای آسیب دیده، در خدمت شماست. تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو، احیای موهای دمیج و آسیب دیده از رنگ و دکلره مو، انجام کلیه خدمات رنگ، هایلایت، بالیاژ و …. بخشی از خدمات سعیده درویش زاده برای بانوان عزیز است. در صورت تمایل می توانید از مشاوره رایگان تهیه محصولات مناسب برای مو نیز استفاده کنید. جهت هماهنگی از قبل وقت خود را رزرو کنید

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط