درمان کراتینه مو چیست؟
261

آشنایی با درمان کراتین مو

روندها و تکنیک های زیادی برای مراقبت از مو وجود دارد که تا حدودی  کیفیت ظاهری مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. در این میان به خصوص، درمان های صاف کننده کراتین مورد توجه زیادی قرار گرفته است. برای درمان کراتین مو باید به یک سالن آرایشگاه مراجعه کنید. وقت زیادی صرف نمی شود و در کمتر از چند ساعت با موهای صاف و درخشان از سالن خارج می شوید. نتیجه بسیار شگفت انگیز است و می تواند رضایت خانم های مشکل پسند را نیز جلب کند. به جرات می توان گفت که کراتین درمانی با همه روش های مراقبت از موی قبلی، که امتحان کرده اید تفاوت دارد.

آیا می دانید کراتین چیست و چه کاری انجام می دهد؟ از نحوه کار با کراتین و آنچه که در انتظارتان است، اطلاع دارید؟ قبل از رزرو سالن برای درمان کراتین مو بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. پاسخ همه سوالات تان را در همینجا پیدا می کنید. به این ترتیب تصمیم گیری ساده تر است.

کراتین چیست؟

اگر تاکنون در مورد ساختمان مو و اینکه موها از چه چیزی تشکیل شده اند کنجکاو شده باشید، حتما اصطلاح کراتین را شنیده اید. در همه منابع آنلاین و سایت های اینترنتی داخلی و خارجی در مورد ساختار کراتین مو توضیحاتی داده شده است. Keratin پروتئین اصلی در بدن مهره داران است.این ماده ساختاری است که فلس، مو، ناخن، پر، شاخ، پنجه، سم و لایه خارجی پوست در میان مهره داران را تشکیل می دهد. کراتین همچنین از سلولهای اپیتلیال در برابر آسیب یا استرس محافظت می کند.

کراتین مو در واقع پروتئینی ساختاری است که ترکیب اصلی مو را تشکیل می دهد. این ماده به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد. هر گونه آسیب به بافت کراتین مو سبب از دست رفتن سلامت و دوام موها می شود. همه عوامل محیطی خواه طبیعی و خواه غیر طبیعی می توانند در تخریب پروتئین ساختاری و مهم کراتین، تاثیرگذار باشند.

برای مثال حرارت و گرما چه از طریق اشعه مستقیم خورشید باشد و چه از طریق اتوی مو و سشوار، در هر صورت به کراتین مو آسیب می زند. همه مواد شیمیایی که بر روی موها اعمال می شود از جمله انواع رنگ مو و مواد دکلره مو نیز در تخریب کراتین مو نقش دارند. حتی ترکیبات به کار رفته در برخی شامپوها نیز به همان اندازه آسیب رسان است. مصرف مواد غذایی مضر نظیر روغن های تراریخته نیز به اندازه سیگار و مشروبات الکلی موجب آسیب به بافت کراتین پوست و مو می شوند.

به همین علت در روش های ترمیم و احیای مو همیشه ترکیبات حاوی کراتینه مو نیز به کار می رود. این پروتئین در اصلاح و احیای موهای آسیب نقش مهمی دارد و به طور مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتئین موی ما به موهای شما انرژی می ‌دهد و آنها را تقویت می ‌کند تا به زیبایی و سلامتی دلخواه دست یابید.

درمان کراتین مو

درمان کراتین مو چیست؟

برای اینکه بدانید درمان کراتینه دقیقاً چه کاری انجام می دهد، به تعریف آکادمی پوست و موی آمریکا بسنده می کنیم:

درمان کراتینه شامل عملی است که طی آن، یک آرایشگر حرفه ای از ترکیب مواد شیمیایی و گرما برای صاف کردن و تنظیم مجدد پیوندهای طبیعی مو استفاده می کند”

این ساده ترین تعریف از کراتین درمانی است ولی فرایند کار شامل چندین مرحله و استفاده از ترکیبات متفاوت است.  معمولاً از گلوتارآلدئید یا فرمالدئید برای انجام کراتین استفاده می شود. پس از استفاده از محلول شیمیایی بر روی مو، آرایشگر معمولاً از نرم کننده پروتئین کراتین استفاده می کند تا موها بیش از حد خشک و شکننده نشوند. اگر همه چیز خوب پیش برود و مواد استفاده شده خوب باشد،  قفل های مو کاملا صاف می شود.

این شیوه درمانی محبوب ترین روش برای ترمیم موهای آسیب دیده است که تا حدود زیادی صافی مو را نیز به دنبال دارد. روش های صافی موی برزیلی و بوتاکس مو و … همگی بر پایه اصلاح کراتین مو انجام می شوند.

نحوه درمان موهای آسیب دیده

درمان کراتین مو برای چه نوع موهایی مفید است؟

فرایند درمان کراتین موجب ریلکس شدن ساقه مو می شود، بنابراین به طور کلی در موهای مواج بهترین عملکرد را  از این شیوه درمانی شاهد هستیم. با این حال درمان های کراتینه روی موهایی که کاملاً خرد شده و دچار گسستگی شدید ساختار پروتئینی هستند، کار نمی کند. این شیوه درمان برای اصلاح موهای آسیب دیده ناشی از رنگ و دکلره یا استفاده مکرر از دستگاه های حالت دهنده حرارتی، بسیار عالی است. موهای وز شده، مجعد و مواج بهترین نتیجه را از کراتین درمانی می گیرند.

در واقع درمان های کراتین آسیبی به مو نمی رسانند و برای هر نوع موی وز، خشک، موج دار، فر و دمیج مناسب است. صاف كردن كراتین مو بر ساختار شیمیایی فیبر مو تأثیر می گذارد. چنانچه  غلظت بالایی از فرمالدئید برای کراتینه استفاده شود می تواند به رشته های مو آسیب برساند. بنابراین مهم است که حتما با یک متخصص کار کنید.

درمان کراتین مو به طور کلی منجر به ترمیم پروتئین آسیب دیده مو می شود. در این شیوه از ترکیباتی فرمالدییدی استفاده می شود بتابراین آرایشگرتان باید بداند که دقیقا چه کاری انجام می دهد. همیشه به سالن های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید زیرا در این سالن ها افراد متخصص و کاربلد مشغول به کار هستند.

هزینه کراتینه کردن موها

هزینه های درمان کراتین چقدر هزینه می شود؟

خدمات آرایش و پیرایش موها دارای قیمت ثابتی نیست. عوامل زیادی روی هزینه ها تاثیر می گذارد. هزینه بسته به موقعیت مکانی آرایشگاه و میزان تجربه آرایشگر شما متفاوت است. چقدر حاضرید برای درمان موهای آسیب دیده تان هزینه کنید؟ درخواست مبالغ بسیار کمتر از عرف رایج به معنای این است که احتمالا از مواد مرغوب برای کراتین مو استفاده نمی شود.

قبل از اینکه به هزینه ها فکر کنید در مورد آسیب های احتمالی مواد نامرغوب و آرایشگر ناشی، فکر کنید. هزینه ها بالا و پایین دارد حجم و تراکم مو، بلندی موها و جنس آن می تواند اندکی مبالغ را تغییر دهد. برای انکه نتیجه کار، رضایت بخش باشد همیشه یه یک سالن و کلینیک تخصصی احیا مو مراجعه کنید.

آیا می توانید در خانه درمان کراتین مو را انجام دهید؟

کیت های درمان کراتین خانگی، در بازار وجود دارد و قیمت بسیار کمتری هم دارد. شاید با دیدن این کیت ها وسوسه شوید که خودتان در خانه با استفاده از مواد شیمیایی موها را کراتینه کنید. اکیداً توصیه می کنیم از تلاش برای اصلاح شیمیایی رشته های موی خود در خانه خودداری کنید! از آنجا که صاف کردن موهای کراتینه شامل بازسازی پیوندهای طبیعی مو است، بهترین کار، مراجعه به یک متخصص است. همچنین باید بخاطر داشته باشید که فرمول های موجود در کیت های خانگی به اندازه فرم های استفاده شده در سالن قوی نیستند، بنابراین نتایج آنچنان چشمگیر نخواهند بود.

البته همیشه می توانید از کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی استفاده کنید. این مواد هیچ نوع آسیبی به موها نمی رسانند و به مرور وضعیت موی سر را بهبود می دهند. البته باید صبر زیادی داشته باشید و توقع یک تغییر ناگهانی را نداشته باشید.

راه های صاف کردن موی فر

درمان کراتین مو تا چه مدت ماندگار است؟

مدت زمانی که درمان کراتین همچنان روی موها باقی می ماند به نحوه مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن مو، بستگی دارد. به طور معمول می توانید انتظار داشته باشید که این نوع درمان  تا شش ماه ادامه داشته باشد. البته لازم به ذکر است که این درمان تنها روی ساقه موها انجام می شود و ریشه مو تحت درمان قرار نمی گیرد. در واقع با رشد موها، وضعیت به حالت قبل بر می گردد.

 سرعت رشد موهای شما نیز می تواند بر پتانسیل پایداری درمان کراتینه مو تأثیر بگذارد. به طور کلی پس از استفاده هر نوع ماده شیمیایی قوی روی موها لازم است تا موها تحت مراقبت باشند.  چه موهای خود را با رنگ موی دائمی رنگ کنید و چه تحت درمان با کراتینه باشید، انجام اقدامات اضافی در برنامه مراقبت از مو برای حفظ سلامت موها توصیه می شود.

برای مراقبت از موهای کراتینه شده، علاوه بر شامپو و نرم کننده نرمال لازم است تا از ماسک مو و یک محصول مرطوب کننده نیز استفاده کنید. شامپوی مورد استفاده نباید حاوی هیچ گونه  سولفات با نمک یا سورفاکتانت باشد.  روش های مراقبتی برای تغذیه و هیدراته کردن موها مناسب است.

تقویت موهای سست و ضعیف

راه های دیگر برای صاف تر شدن و نرم تر شدن موها وجود دارد. اگر درمان مو با کراتینه را مناسب خود نمی بینید از روش های دیگر استفاده کنید. ساده ترین راه استفاده از اتوی موی دستی است که در هر خانه ای پیدا می شود. این اتوها کارایی خوبی دارند و می توانند موها را به طور موقت صاف کنند. تنها مشکل، گرمای بیش از حد اتوی مو است. برای جلوگیری از آسیب به موها حتماً از یک محافظ حرارتی استفاده کنید.

کلینیک تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

برای اینکه حال خوب را تجربه کنید موهای تان را تقویت کنید. داشتن موهایی سالم و شاداب روی زیبایی چهره و حس و حال خوب، تاثیر زیادی دارد. در کلینیک تخصصی ما انواع روش های احیا و ترمیم موهای آسیب دیده، مناسب با شرایط شما کار می شود. با هر نوع جنس مویی که دارید و با هر میزان آسیب به موها می توانید از خدمات نانو کراتین مو سالن زیبایی استفاده کنید. ما یک تیم تخصصی با سال ها تجربه هستیم که برای حال خوب تان تلاش می کنیم. قبل از هر تصمیمی می توانید از مشاوره رایگان مو به صورت تخصصی و فردی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط