انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با نوع پوست
99

راهنمای انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با پوست صورت شما

وقتی هوا گرم و آفتابی می شود، تنها یک وسیله است که می تواند ما را از آفتاب سوختگی و تغییرات پوستی در امان نگه دارد و آن وسیله نجات دهنده، کرم ضد آفتاب است! موضوع مهمی که وجود دارد این است که باید کرم ضدآفتاب خود را متناسب با پوست صورتتان انتخاب کنید تا پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد و جلوی آسیب های ناشی از اشعه های خورشید را بگیرد. در این نوشته راهنمای انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با پوست صورت را می خوانید و متوجه می شوید که کدام کرم ضد آفتاب برای سلامتی و زیبایی پوست صورت شما بهتر است. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کرم ضدآفتاب

چرا استفاده از کرم ضدآفتاب برای سلامتی پوست شما ضروری است؟

اصلی ترین دلیل استفاده از کرم ضدآفتاب این است که از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. با استفاده از کرم ضدآفتاب روی پوست صورتتان، اشعه ماورای بنفش خورشید به داخل پوست شما نفوذ نمی کند و همین موضوع از چروک شدن پوست صورت شما و پیدایش لک های پوستی پیگشیری می کند.

لایه های پوستی ما، از کراتین، کلاژن و الاستین تشکیل شده اند و وقتی اشعه های مضر خورشید به این لایه ها برسد، کراتین و کلاژن و الاستین را از بین می برد. با از بین رفتن کلاژن و الاستین، پوست شما حالت نرمی، طراوت و جوانی خود را از دست می دهد و چروکهای پوستی روی صورت شما ظاهر می شوند. همچنین رسیدن نور خورشید به پوست باعث تغییر رنگ و تیرگی رنگدانه های پوست شما می شود و همین موضوع زمینه را برای ایجاد لک های قهوه ای روی پوست فراهم می کند.

وقتی شما از کرم ضدآفتاب در برابر نور خورشید استفاده می کنید، در واقع از مواد پروتئینی موجود در لایه های پوست خود مراقبت خواهید کرد و با این از مشکلاتی نظیر پیری پوست، ایجاد چین و چروک و پیدایش لک های پوستی پیشگیری خواهید کرد. شاید گاهی اوقات از زدن ضدآفتاب طفره می روید، اما بهتر است بدانید که این محصول فوق العاده در زیبایی و سلامتی پوست شما تاثیر زیادی دارد و می تواند شادابی پوست شما را بیشتر حفظ کند. پس تنبلی را کنار بگذارید و 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل، از ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

روی تمام کرم های ضدآفتاب، عبارت SPF را خواهید دید که میزان محافظت از پوست در برابر نور خورشید را نشان می دهد. هرچقدر عدد SPF بیشتر باشد، کرم ضدآفتاب بهتر می تواند از پوست در برابر اشعه های فرابنفش مراقبت کند. آب و هوای بیشتر شهرهای ایران گرم و خشک است و به همین دلیل توصیه می شود در برابر تابش شدید نور خورشید در شهرهای ایران، از کرم های ضدآفتاب با SPF بالاتر از 30 استفاده کنید.

ضدآفتاب

چرا باید کرم ضدآفتاب خود را متناسب با پوست صورتتان انتخاب کنید؟

هر پوستی، ویژگی های خاص خودش را دارد و باید متناسب با نوع پوستی که دارید، کرم ضدآفتاب خود را انتخاب کنید. انتخاب کرم ضدآفتاب نامناسب باعث بروز مشکلاتی نظیر جوش و آکنه یا حساسیت های پوستی می شود. اگر می بینید که با استفاده از کرم ضدآفتاب، پوست شما تغییر کرده است و شاهد براق شدن پوست، پوسته پوسته شدن و ماسیده شدن کرم روی پوستتان هستید، باید بدانید که کرم ضدآفتاب خود را متناسب با پوست صورت خود انتخاب نکرده اید. کرم ضدآفتاب شما باید به خوبی جذب پوستتان شود تا بتواند از پوست شما در برابر اشعه های نور خورشید محافظت کند.

کرم ضدآفتاب برای پوست چرب

انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، باید برای تمیز نگه داشتن و کنترل چربی های پوست خود دقت داشته باشید؛ زیرا زیاد شدن چربی های پوست، احتمال ایجاد جوش و آکنه روی پوست را افزایش می دهد. به همین دلیل است که کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست چرب، باید بافت سبکی داشته باشد و سریع جذب پوست شود. بهتر است ضد آفتاب شما خاصیت مرطوب کنندگی نیز داشته باشد تا بتواند پوست شما را مرطوب و نرم نگه دارد. کرم ضدآفتاب با SPF بالای 50 و حاوی مرطوب کننده، برای مراقبت از پوستهای چرب در برابر اشعه های مضر توصیه می شود.

انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های خشک

پوست های خشک، آسیب پذیر هستند و در آنها لایه حفاظتی چربی وجود ندارد و به همین دلیل است که پوست های خشک سریعتر از پوست چرب و پوست معمولی آسیب می بینند. این مدل پوستها باید دائماً آبرسانی شوند تا نرم و شاداب بمانند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست خشک آسیب می رساند و به همین دلیل است که پوستهای خشک به مراقبت بیشتری نیاز دارند. اگر می خواهید کرم ضد آفتاب متناسب با پوست چرب را انتخاب کنید، به دنبال محصولی باشید که آنتی اکسیدان و مرطوب کننده داشته باشد؛ زیرا وجود مرطوب کننده باعث محافظت از پوست در برابر خشکی می شود و به ترمیم سلولهای پوستی کمک می کند. هیالورونیک اسید، بهترین ترکیب برای پوست های خشک است که سریعا وظیفه آب‌رسانی به سلولهای پوستی را انجام می دهد و به همین دلیل بهتر است به وجود هیالورونیک اسید در کرم ضدآفتاب خود دقت کنید. همچنین کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های خشک باید آنتی اکسیدان نیز داشته باشد تا بتواند از پیری پوست و ایجاد چین و چروک پیشگیری کند.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که ضدآفتاب برای پوست خشک نباید اصلاً ترکیبات حساسیت زا داشته باشد. وجود مواد عطری، الکل و اسانس در ضدآفتاب باعث قرمز شدن و التهاب پوست های خشک می شود و در نتیجه به جای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید، باعث التهاب، قرمزی و خشکی شدید پوست می شود و فایده ای برای پوست شما ندارد!

در کل می توان گفت که کرم ضدآفتاب با SPF بالای 50 و حاوی مرطوب کننده  برای پوست های خشک مناسب است. بعضی از مدلهای کرم ضدآفتاب هستند که می توانند تا 24 ساعت پوست را مرطوب نگه دارند و در روزهای گرم و آفتابی بهار و تابستان، از خشکی پوست جلوگیری کنند.

انتخاب کرم ضدآفتاب برای کودکان

انتخاب کرم ضدآفتاب برای کودکان

از 6 ماهگی به بعد شما می توانید از کرم ضدآفتاب برای کودک خود استفاده کنید و با این کار، از آفتاب سوختگی کودکتان پیشگیری کنید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که کرم ضدآفتاب مخصوص کودکان ترکیبات خاصی مانند زینک اکساید دارد که متناسب با پوست نرم و لطیف کودک است. کرم ضدآفتاب مخصوص کودکان از پوست حساس کودک در برابر نور خورشید مراقبت می کند و مانع از التهاب و قرمزی و سوختگی پوست کودک می شود.

انتخاب کرم ضدآفتاب برای آقایان

خیلی ها فکر می کنند که کرم ضدآفتاب جزو وسایل آرایشی و بهداشتی مخصوص خانمها است؛ اما بهتر است بدانید ضرورت استفاده از کرم ضدآفتاب برای آقایان، دقیقاً به اندازه ضرورت استفاده از ضدآفتاب برای خانمها است. به علاوه اکثر آقایان بیشتر در معرض هوای آزاد و تابش نور خورشید هستند و همین موضوع اهمیت استفاده از ضدآفتاب مخصوص آقایان را بیشتر می کند.

ضدآفتاب برای پوست

انتخاب کرم ضدآفتاب با توجه به فعالیتهای روزانه

موضوع دیگری که باید بدانید این است که نوع کرم ضدآفتاب باید با میزان استفاده شما هماهنگی داشته باشد؛ یعنی اگر قبل از شنا یا ورزش در باشگاه از کرم ضدآفتاب استفاده می کنید، کرمی را انتخاب کنید که با عرق کردن و خیس شدن صورتتان، از بین نمی رود. بعضی از مدلهای کرم ضدآفتاب هم هستند که در زمان عرق کردن و ورزش پوسته پوسته می شوند و استفاده از آنها برای ورزشکاران توصیه نمی شود.

در ایران، شرکتهای دارویی زیادی هستند که اقدام به تولید انواع کرم ضدآفتاب با ترکیبات مختلف کرده اند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود و فعالیتهای روزمره خود، بهترین ضدآفتاب را برای خود خریداری کنید. الارو، لافارر، پریم، هیدرودرم، فارما سریز، ام کیو، بایودرما و… از جمله برندهای معتبر تولید کننده ضدآفتاب در ایران هستند که می توانید ضدآفتاب موردنظر خود را از این برندها انتخاب کنید. قبل از خرید کرم ضدآفتاب بهتر است ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و متناسب با پوست صورتتان، کرم ضدآفتاب مناسب را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: آرامش پوست با فیشیال صورت

جمع بندی مطالب

در این نوشته راهنمای انتخاب کرم ضدآفتاب متناسب با نوع پوست را خواندید و دانستید که کرم ضدآفتاب برای تمام افراد از قبیل خانمها، آقایان و کودکان ضروری است و از زیبایی و سلامتی پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت می کند. ضدآفتاب پوست های خشک باید حاوی مرطوب کننده و آنتی اکسیدان باشد تا پوست را نرم و لطیف نگه دارد. ضدآفتاب پوست های چرب هم باید بافتی سبک و پوششی مات داشته باشد و پوست را بیش از اندازه چرب نکند. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

اگر سوالی در زمینه مراقبت از پوست و مو دارید و می خواهید بهتر از زیبایی خود محافظت کنید، می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا با بهترین روشها، از پوست و موی خود مراقبت کنید و زیبایی، جوانی و جذابیت خود را حفظ کنید.

 

برای خرید بهترین مواد کراتین مو می توانید از محصولات فروشگاه سعیده درویش زاد استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط