رنگ کردن مو بدون دکلره
175

چگونه موها را بدون دکلره، روشن رنگ کنیم؟

تبدیل موهای قهوه ای به موهای بلوند برای همه هیجان انگیز است. این روزها همه می خواهند رنگ موهای روشن را تجربه کنند. محصولات مختلفی برای تبدیل موهای تیره به بلوند و روشن، در بازار وجود دارد. قبل از هر تصمیمی در مورد پیامدهای بور و بلوند کردن موها، مطلع شوید. بسیاری از خانم هایی که به طور مرتب از مواد دکلره برای روشن کردن رنگ موهای شان استفاده کرده اند، موهای خود را در معرض آسیب شدید قرار داده اند. مواد دکلره موها را خشک و وز می کند و تارهای مو دچار شکستگی و به هم ریختگی می شوند. رنگ‌کردن مو بدون دکلره به نظر آسیب کمتری به ساختار مو وارد می کند اما آیا می توان بدون مواد دکلره، رنگ موهای تیره را به بلوند و بور تغییر داد؟

راهکارهای ویژه ای برای روشن کردن موها بدون مواد دکلره وجود دارد. در سالن تخصصی زیبایی مو امکان بلوند کردن موها با روش های غیر دکلره نیز وجود دارد. برای مواردی که امکان این کار نباشد از مواد دکلره مرغوب و استاندارد استفاده می شود. البته نتیجه و موفقیت در رنگ‌کردن مو بدون دکلره به تاریخچه موی فرد بستگی دارد. واکنش رنگ مو روی همه افراد یکسان نیست.

چگونه تناژ نارنجی مو بعد از دکلره را از بین ببریم؟

تاریخچه رنگ موهای هر فرد

تاریخچه موی شما چیست؟

ظاهر موهای شما مشخص می کند که برای رسیدن به بهترین حالت، چند رنگ یا سایه های مختلف باید استفاده شود. اگر قبلا موهای خود را رنگ نکرده اید، می توانید به راحتی  رنگ موها را  قهوه ای به موهای بلوند تغییر دهید.اما در صورتی که قبلا بارها و بارها موها را به رنگ های مختلف تغییر داده اید، ابتدا باید آثار رنگ موهای قبلی از روی موها پاک شود.

اگر تا به حال از رنگ مو استفاده نکرده اید و سابقه رنگ کردن موها با هیچ ماده شیمیایی یا گیاهی را ندارید که کار خیلی ساده است. این موها را می توان بدون هیچ پاک کننده و سفید کننده ای به رنگ دلخواه تغییر داد. در مورد موهای رنگ شده لازم است تا با مواد دکلره، سابقه رنگ مو را از بین برد. در صورتی که بخواهید رنگ‌کردن مو بدون دکلره را انجام دهید نیز راه هایی وجود دارد ولی به طور معمول در این موارد از مواد دکلره برای بی رنگ کردن مو استفاده می شود.

دکلره اصلی ترین راه برای روشن کردن رنگ مو است اما موها نسبت به مواد دکلره حساس هستند. به خصوص افرادی که موهای نازک تر دارند توصیه می شود که کمتر از دکلره برای بلوند کردن موها استفاده کنند. این روزها انواع رنگ مو برای رنگ‌کردن مو بدون دکلره نیز به بازار آمده که نتیجه ای قابل قبول دارد. میزان اثرگذاری این رنگ موها بستگی به ساختار موی هر فرد دارد. برخی از خانم ها در همان بار اول و دوم به نتیجه دلخواه رسیده اند ولی در برخی افراد میزان نفوذ رنگ به ساقه مو بسیار کمتر بوده است.

رنگساژ چیست و چه تفاوتی با رنگ کردن مو دارد؟

آموزش رنگ‌کردن مو بدون دکلره

روش های رنگ‌کردن مو بدون دکلره

پروسه تغییر رنگ موها در هر فرد متفاوت است. برخی از موها ذاتا قدرت نفوذپذیری بالاتری دارند و به راحتی رنگ مو را به خود می گیرند. برای افرادی که زیاد از رنگ مو استفاده می کنند داشتن چنین موهایی یک مزیت است. در این صورت به راحتی می توانند موها را به رنگ دلخواه تغییر دهند. البته در اغلب افراد شرایط متفاوت است. در برخی مواقع بدون مواد دکلره نمی توان موی تیره را روشن کرد که این باید از قبل مشخص شود.

قابلیت بلوند کردن و رنگ‌کردن مو بدون دکلره در حدی که میزان روشن شدن موها متناسب با خواسته فرد باشد، قابل سنجش است. دو راه برای تشخیص میزان تیرگی و قدرت روشن شدگی موها وجود دارد. در هر کدام از این روش ها، مواد استفاده شده و نحوه کار تفاوت دارد. نتیجه نیز تا حدود زیادی متفاوت است.

1-فرایند تک‌ مرحله‌ای

در این روش برای روشن‌تر کردن‌ رنگ موها از  رنگ های سری High lift و یا رنگ موهای طبیعی می توان استفاده کرد. هر دو این رنگ ها میزان اثرگذاری خوبی دارند اما تفاوت هایی در ترکیبات این دو سری رنگ، وجود دارد. مقدار آمونیاک و همچنین ماده تقویت کننده در رنگ های سری High lift بیشتر از رنگ های طبیعی است. اگرچه آمونیاک برای موها مشکل ایجاد می کند اما میزان آمونیاک موجود در رنگ های سری High lift به مراتب کمتر از مواد دکلره است. از این رو این رنگ ها به مواد دکلره ارجحیت دارند.

از مزایای این دو سری رنگ مو می توان به میزان روشن کنندگی قوی و همچنین امکان استفاده از سایه های مختلف اشاره کرد. هر دو سری رنگ ها بر روی تارهای مو یک لایه جدید رنگ، ایجاد می کنند که بسیار راضی کننده است. در  انتها و پس از رنگ و سایه می توان فرایند لیفت و تونینگ را بدون هیچ محدودیتی اعمال کرد.

چگونه با دکلره موها بیرنگ می شود؟ عوارض دکلره مو چیست؟

مراحل رنگ‌کردن مو بدون دکلره

2-فرایند دو مرحله‌ای

در این شیوه، فرایند تونینگ مو به صورت جداگانه انجام می شود. بر خلاف فرایند تک مرحله ای ابتدا تونینگ انجام شده و سپس سایه مو اعمال می شود. برای خنثی سازی رنگ های زرد و نارنجی که به طور ناخواسته ایجاد می شود نیز می توان در حین فرایند روشن سازی موها، عملیات خنثی کردن رنگ را نیز انجام داد.ترکیبات به کار رفته در این فرایند نسبت به تک مرحله ای به مراتب قوی تر است. به همین میزان پایه روشن شدن مو نیز بیشتر از روش قبل است.

از لحاظ رضایت مشتری و میزان روشن شدگی مو و همچنین ماندگاری رنگ مو، فرایند دو مرحله ای مزایای بیشتری دارد. این روش تنها با هر تراز رنگ مویی قابل انجام است. میزان روشن شدگی موها بر اساس رنگ موی طبیعی فرد بین 3 تا 5 درجه روشن می شود. در موهای قهوه ای تیره میزان تغییر رنگ کمتر است و نمی توان از رنگ‌کردن مو بدون دکلره انتظاری مشابه مواد دکلره را داشت.

آنچه باید قبل از رنگ‌کردن مو بدون دکلره بدانید

در هر دو روش لازم است تا بدانید که نتیجه کار به زیبایی و خوشرنگی روشن کردن مو با مواد دکلره نیست. دکلره کردن موها مطمئن ترین راه برای دستیابی به رنگ دلخواه تان است. اگر بخواهید روی موهای تیره از رنگ بلوند استفاده کنید موثرترین راه، دکلره کردن است. اما رنگ‌کردن مو بدون دکلره این مزیت را دارد که به ساقه مو کمترین میزان آسیب وارد می شود.

مواد دکلره به لایه پوششی مو آسیب می زنند و تخریب کوتیکول مو را به همراه دارند. بسیاری از خانم ها بعد از چند بار دکلره کرده با موهای سوخته و آسیب دیده روبرو می شوند. درمان موهایی که به شدت دچار مشکل هستند اصلا کار ساده ای نیست. در بسیاری از موارد حتی امکان احیا مو و ترمیم مو نیز وجود ندارد. به همین علت روزانه تعداد بیشتری از خانم ها به سوی روش های روشن کردن موی کم عارضه تر روی می آورند.

رنگ‌کردن مو بدون دکلره به عنوان جایگزین مناسبی برای دکلره کردن مو است. در این شیوه میزان روشن کنندگی مو کمتر است اما به همان نسبت میزان تخریب و آسیب به مو نیز بسیار کمتر خواهد بود. با همه این اوصاف تصمیم گیرنده نهایی شمایید. آیا حاضرید برای چند درجه بیشتر روشن شدن رنگ موها، خود را در معرض خطر آسیب به موها قرار دهید؟

رنگ خاکستری بدون دکلره

چه کسانی می توانند از روش رنگ‌کردن مو بدون دکلره استفاده کنند؟

این سوالی است که اغلب با آن روبرو هستیم واقعیت اینجاست که در این شیوه از موادی استفاده می شود که قوی نیستند. مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها فاقد قدرت مواد دکلره است. بنابراین لازم است تا متقاضیان این دو شرط را داشته باشند:

1- موی فرد قبلا رنگ نشده باشد و فاقد هیچ نوع رنگ موی شیمیایی یا طبیعی ( حتی حنا) باشد.

2- پایه موهای فرد نباید از قهوه ای روشن، تیره تر باشد. این روش مناسب افرادی با پایه رنگ بسیار تیره تر نیست.

در ضمن میزان تخلخل موی سر و موجب جذب متفاوت رنگ مو می شود و از این رو نمی توان به طور قطع و یقین در مورد میزان روشن شدن موها بعد از این تکنیک، نظر داد. هیچ تضمینی برای روشن شدن رنگ به میزان دلخواه مشتری وجود ندارد.

با خدمات سامبره مو ما، به موهایتان چهره ای متفاوت و جذابیت بیشتری ببخشید.

کلینیک تخصصی زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده

سالن زیبایی سعیده درویش زاده انواع مش و لایت مو را با کیفیت عالی ارائه می دهد. انواع هایلات، لولایت، هاف لایت، بالیاژ مو، رنگ موهای فانتزی و فشن،آمبره و سامبره توسط متخصصین سعیده درویش زادهستنر انجام می شود. مواد استفاده شده از مرغوب ترین محصولات آرایشی و بهداشتی است که از برندهای برتر رنگ مو گلچین شده است. در صورتی که موهای تان از مواد دکلره بی کیفیت آسیب دیده یا دچار ریزش مو هستید می توانید از خدمات ویتامینه مو، ترمیم و احیای موهای دمیج استفاده کنید.

نانو بوتاکس مو، نانو پرئتئین مو، نانو کراتین مو، پلکس تراپی مو توسط متخصصین با تجربه سعیده درویش زاده ارائه می شود. در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی برای  تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو، نیز استفاده کنید. خدمات مشاوره ای این مرکز به رایگان انجام می شود. جهت هماهنگی از قبل وقت رزرو کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط