رنگ کردن مو با آبلیمو
2,749

آموزش رنگ کردن مو با آبلیمو !

رنگ کردن موها از پر طرفدارترین کارهای آرایشی و پیرایشی است که آقایان نیز پا به پای خانم ها، به آن توجه نشان می دهند. از دیرباز در بسیاری از جوامع، تغییر رنگ موها، انجام می شده است. گاهی این امر نشانه ای از جنگجویی و شجاعت فرد بوده همچون کاری که جنگجویان مایا انجام می دادند. زمانی رنگ آمیزی موها به تقلید از ملکه انجام می شده که در انگلستان باب بوده است. در طول تاریخ انواع رنگ موهای طبیعی برای تغییر رنگ مو استفاده می شده است. در مورد حنا و برخی گیاهان رنگی زیاد شنیده اید ولی آیا از روش رنگ کردن مو با آبلیمو نیز چیزی می دانید؟

آیا آبلیمو برای موها مفید است یا مضر؟

آیا آبلیمو می تواند رنگ موها را تغییر دهد یا خیر؟

آیا استفاده از آبلیمو به پوست کف سر آسیب می رساند؟

آیا اسید لیمو، ساقه و ریشه مو را از بین می برد؟

آیا رنگ کردن مو با آبلیمو تاثیر طولانی مدت دارد؟

و …..

در حال حاضر 2 شیوه متفاوت برای رنگ کردن موها به کار گرفته می شود.

الف- رنگ موهای شیمیایی

تنوع رنگ زیادی در این طیف از رنگ موها وجود دارد. از رنگ های طبیعی و نزدیک به پایه مو گرفته تا انواع رنگ های فانتزی، بسیار روشن و حتی غیر معمول را می توان در بین رنگ موهای شیمیایی پیدا کرد. این رنگ ها برای همه سنین استفاده می شوند. هم خانم ها و هم آقایان می توانند از این نوع محصولات، برای رنگ آمیزی موهای خود بهره ببرند. رنگ موهای شیمیایی برای ایجاد سایه روشن ها و هایلایت های مو نیز ایده آل هستند. کارهای معمول رنگ کردن مو را در خانه نیز می توان انجام داد ولی برای کارهای تخصصی نظیر انواع لایت ها باید از یک متخصص کمک بگیرید.

مهم: ملاحظاتی در مورد خانم های باردار وجود دارد. با توجه به اینکه درصدی از این مواد از طریق پوست سر، جذب می شود، بهتر است قبل از انجام هر نوع کاری ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در ضمن حتما موقع مراجعه به کلینیک زیبایی، به مسئول مربوطه در مورد باردار بودن، اطلاع رسانی کنید.

معرفی خدمات سعیده درویش زاده:احیا مو

آموزش رنگ کردن مو با آبلیمو

 

ب-رنگ موهای طبیعی

اغلب این رنگ ها از گیاهان به دست می آیند. موارد نادری از نوعی رنگ موهای برگرفته از بافت حیوانی نیز موجود است( زالو) اما اغلب نسخه های رنگ موی غیر شیمیایی بر پایه گیاهان بوده است. برای مثال حنا، معروف ترین گیاه برای تغییر رنگ موهای طبیعی است. با کمک حنا می توان طیف رنگی متفاوتی را روی موها ایجاد کرد. این گیاه علاوه بر تغییر رنگ مو، فواید بسیاری نیز برای مو و پوست کف سر دارد.

آبلیمو یکی دیگر از موادی است که از آن برای روشن کردن و درخشان کردن موها استفاده می شود. به طور کلی رنگ های گیاهی هیچ نوع عارضه ای به همراه ندارند و به موها آسیب وارد نمی کنند. به همین علت حتی با وجود تولید انواع رنگ موهای مرغوب، بسیاری از بانوان تمایل دارند موهای خود را گهگاه با رنگ موهای طبیعی و گیاهی نیز، رنگ کنند.

یک نکته مهم در استفاده از رنگ موی گیاهی و شیمیایی به صورت پی در پی وجود دارد. در نظر داشته باشید که برخی مواد طبیعی از جمله حنا، رنگ موی دائمی ایجاد می کنند و به ساختار مو نفوذ می کنند. پاک کردن این رنگ از روی موها بسیار دشوار است و گاهی نتیجه خوبی هم ندارد.

اگر به دنبال رنگ مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به رنگ و درخشش طولانی مدت برسید.

رنگ کردن مو با آبلیمو

استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها، به مرور مشکلاتی را ایجاد کرده است. موهای رنگ شده پس از مدتی شروع به خشک شدن می کنند. میزان از دست دادن رطوبت موها به قدری است که ظاهر تارهای مو، وز و نامرتب دیده می شود. در اغلب موارد برای از بین بردن وز و خشکی مو، دوباره از حالت دهنده های شیمیایی یا دستگاه های حرارتی استفاده می شود. این چرخه تا جایی ادامه دارد که موهای فرد، مبتلا به ریزش غیر عادی می شود. گاهی وقتی فرد برای درمان مراجعه می کند بیشتر از نصب موهای خود را از دست داده و کل موهای باقیمانده نیز دچار موخوره و شکستگی شده اند.

درمان موهای آسیب دیده به مراتب مشکل تر از جلوگیری از بروز آسیب است. قبل از اینکه زیبایی، درخشندگی و حجم موهای خود را از دست بدهید با استفاده از مواد طبیعی، موها را ترمیم کنید. برخی از این مواد خاصیت رنگ دهندگی و روشن کنندگی موی طبیعی را نیز دارند. آبلیمو یکی از ساده ترین راه ها برای روشن کردن مو است. در این شیوه از مواد دکلره برای روشن شدن موها استفاده نمی شود.

بدون افزودن هیچ ماده شیمیایی و بدون داشتن هیچ تخصص خاصی در زمینه رنگ مو و هایلایت می توانید موهای تان را با آبلیموی تازه، چند درجه روشن کنید. میزان تغییر رنگ موها بستگی به درجه تیره یا روشن بودن موهای شخص دارد. در ضمن این تکنیک بر روی موهای طبیعی و رنگ نشده، بسیار عالی جواب می دهد. اگر رنگ موهای خود را دوست دارید برای تنوع می توانید با کمک آبلیمو، پایه رنگ مو را یکی دو درجه روشن تر کنید.

چگونه با دکلره موها بیرنگ می شود؟ عوارض دکلره مو چیست؟

مراحل رنگ کردن مو با آبلیمو

فواید آبلیمو برای مو و پوست سر

سوالات زیادی در مورد مفید یا زیان بخش بودن آب لیمو برای پوست و مو رسیده می شود. دغدغه هایی در ارتباط با اسیدی بودن آبلیمو وجود دارد و موجب نگرانی هایی شده است. آیا آبلیمو به رنگ موهای شیمیایی ارجحیت دارد؟

آب لیمو  تنها برای روشن شدن رنگ مو مفید نیست بلکه از راه های دیگری نیز می تواند به بهبود کیفیت موها کمک کند. آب لیمو دارای خاصیت اسیدی است ولی اسید آبلیمو از نوع بسیار ضعیف است. ماده اسیدی در لیمو همان اسید سیتریک است که یک سفید کننده ملایم طبیعی نیز به حساب می آید.

این اسید به هیچوجه به بدن آسیب نمی زند و حتی خوردن لیمو نیز بسیار رایج است.آبلیمو  PH پوست سر را به تعادل می رساند. همین ویژگی کافیست تا لحظه ای در استفاده از آبلیمو برای رنگ کردن مو تردید نکنید.

آبلیمو در درمان درماتیت سبورئیک غوغا می کند. این مشکل در افرادی که دارای پوست سر، چرب هستند بیشتر دیده می شود. درماتیت سبورئیک نوعی ضایعات ملتهب پوستی است که خارش شدیدی هم دارد. وجود این نقاط ملتهب در کف سر منجر به ایجاد شوره سر چرب شده و مشکلاتی را به همراه دارد. موقع استفاده از آبلیمو برای رنگ کردن مو، خود به خود این ضایعات نیز درمان می شوند.

آبلیمو از ترشح بیش از حد چربی در کف سر، جلوگیری می کند و برای افرادی با موهای چرب، فواید دو چندانی دارد. این ماده طبیعی دارای منبع خوبی از ویتامین C است که برای تقویت موها و افزایش رش مو عالی است. تاکنون گزارشی مبنی بر حساسیت به آبلیمو در موقع روشن کردن موها، گزارش نشده و می توانید با خیال راحت از این شیوه استفاده کنید.

آشنایی با پلکس تراپی مو

تاثیر آبلیمو بر روی موها

طریقه رنگ کردن مو با آبلیمو

برای بهره گیری از مزایای آبلیمو  بر روی موها به آب لیموی تازه نیاز دارید. ابلیموهای بازاری اصلا مناسب نیستند. با توجه به بلندی و تراکم موها آب یک تا دو لیموی تازه را بگیرید. معمولا یک لیمو برای موهای متوسط جواب می دهد. آبلیمو را در بطری اسپری ریخته و به اندازه دو برابر حجم آبلیمو، آب به بطری اضافه کنید. برای روشن کردن موها به هیچ ماده دیگری نیاز ندارید.

ترکیب آب و آبلیمو را مستقیم روی پوست سر و موها اسپری کنید. کل موها را به این محلول آغشته کنید و 5 دقیقه کف سر و موها را ماساژ بدهید. حداقل یک ربع صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم شستشو دهید. هفته ای 2 بار این کار را انجام دهید تا به مرور موها روشن تر شود. موقع شستن موها از شامپوی ملایم روزانه و بدون سولفات استفاده کنید. سپس به موها نرم کننده بزنید تا گره های مو به آسانی باز بشود.

نرم کننده اسمارت باند لورال Loreal Smartbond Coditioner یک محصول عالی داخل حمام است که برای تامین رطوبت و پروتئین مو نیز ایده آل است.

اگر موهای خشک و کدری دارید از نرم کننده فولیپلکس با خاصیت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنید. این محصول موجب افزایش شادابی، درخشندگی و براقیت موها می شود.

روشن کردن موها با آبلیمو

مراقبت های بعد از رنگ کردن مو با آبلیمو

استفاده از آبلیمو هیچ خطری برای پوست و موی سر ندارد اما فراموش نکنید که حتما موها را بعد از رنگ کردن با آبلیمو، بشویید. با توجه به اسیدی بودن آبلیمو، استفاده از شامپوی بدون سولفات و نرم کننده مو نیز الزامی است. شامپوهای حاوی ترکیبات سولفات دار به شدت فولیکول مو را تخریب می کنند. و نباید استفاده بشوند.

آب لیمو روشی ایمن، طبیعی و مقرون به صرفه برای روشن شدن رنگ موها است اما به دلیل خاصیت اسیدی که درد، می تواند موها را اندکی خشک کند. اگر موهای وز، دارای شکستگی های زیاد، موخوره و خشکی بیش از حد دارید حتما پس از رنگ کردن مو با آبلیمو و شستن موها، از یک روغن طبیعی بر روی موها استفاده کنید. در افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند، ماساژ روغن بر روی ساقه مو و پوست سر، توصیه می شود.

برخی افرادموقع رنگ کردن مو با آبلیمو در نور مستقیم آفتاب قرار می گیرند. به این ترتیب میزان باز شدن رنگ موها و روشن شدن تارهای مو، به مراتب بیشتر می شود. عزیزان دقت داشته باشید که اشعه فرابنفش خورشید موجب آسیب به موها می شود. اگر ساعات زیادی در زیر نور مستقیم خورشید بمانید قطعا کیفیت موهای تان بسیار دچار مشکل می شود. با یکی دوبار اشکالی پیش نمی آید ولی لطفا موقع رنگ کردن مو با آبلیمو در زیر نور خورشید قرار نگیرید.

اگر سوالی در این زمینه دارید بپرسید و پاسخ را در همین بخش ملاحظه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
مونا
18 اردیبهشت 1401 20:53
پاسخ دهید

میگم دلیل اینکه نور خورشید باعث میشه رنگ مو بیشتر باز بشه گرماش نیست؟

Fatemeh
22 بهمن 1401 11:30
پاسخ دهید

لیمو ترش باید باشه یا لیمو شیرین

Fatemeh
22 بهمن 1401 11:37
پاسخ دهید

این نوع رنگ مو دائمی هست؟

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط