رنگ کردن مو
217

چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟

رنگ کردن مو در خانه وحشتناک است. اگر تجربه این کار را ندارید حتما در میانه کار از تصمیم تان منصرف می شوید. اصلا آنطور که تصور می کنید کارها خوب پیش نمی رود. کار با رنگ مو، به مهارت نیاز دارد. اگر مراقب نباشید کل سرویس بهداشتی را کثیف خواهید کرد. از آن بدتر اینکه نتیجه کار هم چندان دلچسب نمی شود.

بسیاری از خانم ها به دلیل مشغله و کمبود وقت، صرفه جویی در هزینه ها و … تمایل دارند موهایشان را در منزل رنگ کنند. اگرچه این کار راحت نیست ولی بعد از یکی دو بار، تمام فوت و فن کار را یاد می یگرید و می توانید موهای خود را بدون کمک و به سادگی رنگ کنید. در این مطلب فوت و فن رنگ کردن مو برای مبتدی آموزش داده شده است.

ساده ترین راه برای اینکه موها را رنگ کنید اینست که به یک سالن زیبایی و مراقبت موی حرفه ای مراجعه کنید. در این مراکز افراد با تجربه در زمینه رنگ مو، مش و انواع هایلایت، صفر تا صد کارها را انجام می دهند و نیازی نیست شما به عنوان مشتری، در زمینه رنگ مو تخصصی داشته باشید. برای رنگ کردن مو در خانه نیز ابتدا باید که چه هدفی از این کار دارید؟

آیا برای پوشاندن موهای سفید، قصد رنگ کردن موها را دارید؟

آیا برای تغییر روحیه و یا زیبایی چهره به دنبال رنگ مویی جدید هستید؟

در هر دو مورد لازم است تا ابتدا یک رنگ موی مناسب، انتخاب کنید. همه رنگ هایی که در قفسه لوازم آرایشی ها می بینید از لحاظ کیفیت، مناسب نیستند.

آموزش روش های صاف کردن مو در خانه با مواد طبیعی

رنگ موی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برندهای لوازم آرایشی انواع رنگ موهای شیمیایی و گیاهی را روانه بازار کرده اند. احتمالا از دیدن تنوع نام و برند رنگ موها، کمی گیج شوید. به عنوان یک فرد با تجربه که سال ها در زمینه رنگ و مش و هایلایت فعالیت داشته توصیه می کنم، برای رنگ کردن موها از محصولات استاندارد و با کیفیت خریداری کنید. محصولات با کیفیت دارای بسته بندی مناسب و علامت استاندارد وزارت بهداشت بر روی قوطی هستند. رنگ های بی نام و نشان و به صورت بدون بسته بندی، دارای فرمولاسیون مشخصی نیستند و امکان ایجاد مشکلات بعدی وجود دارد.

یکی از این مشکلات، ایجاد حساسیت های شدید پوستی است. در این مورد توجه داشته باشید که حتی رنگ موهای بهداشتی و استاندارد نیز، امکان ایجاد حساسیت در برخی افراد را دارند. کسانی که دارای پوست حساس تری هستند به انواع محصولات رنگ مو، واکنش نشان می دهند. اما در مورد رنگ موهای فاقد کیفیت قضیه فرق دارد. این محصولات بر ریو همه نوع پوستی واکنش حساسیت زا ایجاد می کنند.

برای تشخیص حساسیت به رنگ مو از تست “پشت گوش” استفاده کنید. اندکی از رنگ مو را به طور مستقیم بر روی پوست پشت گوش خود بمالید. سپس نیم ساعت صبر کنید و نتیجه را ببینید. اگر پوست پشت گوشت دچار التهاب شدید شده، از رنگ مو استفاده نکنید. به هر دلیلی پوست تان به رنگ مو واکنش نشان داده است.

  • رنگ کردن موهای خاکستری

موهای خاکستری به سختی رنگ می گیرند. این موها معمولا ضخیم تر بوده و نسبت به رنگ مو مقاوم هستند. برخی از برندهای معروف رنگ های ویژه ای را برای پوشش موهای خاکستری تولید کرده اند. این رنگ موها قادرند یک لایه پوشش رنگی روی تارهای سفید و خاکستری مو ایجاد کنند. نتیجه تناز رنگی بسیار نزدیک به رنگ موی طبیعی است و موها به زیبایی تمام، رنگ می گیرد.

  • انتخاب رنگ مو از کاتالوگ رنگ

برخی از افراد هیچ ایده ای در مورد رنگ کردن موها ندارند و ترجیح می دهند از کاتالوگ رنگ مو، یک محصول مناسب را خریداری کنند. در نظر داشته باشید که رنگ معرفی شده در کاتالوگ دقیقا همانی نیست که بر روی موهای تان خواهید دید. علاوه بر پایه رنگ موی خودتان، نحوه ترکیب رنگ مو با اکسیدان نیز در خروجی رنگ تاثیر دارد.

چگونه رنگ موی مناسب را انتخاب کنیم؟

آموزش رنگ کردن مو در خانه

راهنمای رنگ کردن مو

رنگ مو به شدت روی پوست، اثر می گذارد. موقع رنگ کردن موهایتان حتما از دستکش استفاده کنید. برای اینکه در حین کار دچار مشکل نشوید از دستکش لاتکس استفاده کنید. این دستکش ها کاملا به دست می چسبند و موقع عملیات رنگ کردن موها، حرکت نمی کنند. نکته بعدی اینست که موقع این کار حتما یک لباس غیر قابل استفاده تن کنید. هر چقدر هم که مراقب باشید، امکان ریختن رنگ روی لباس وجود دارد. لکه رنگ مو از روی لباس پاک نمی شود. می توانید از پیشبند مخصوص آرایشگرها هم استفاده کنید ولی طوری آن را ببندید که دست هایتان آزاد باشد.

بیک قلمو برای رنگ کردن موها و یک ظرف مناسب برای مخلوط کردن رنگ مو با اکسیدان نیز نیاز دارید. از ظروف غیر فلزی استفاده کنید مواد موجود در رنگ مو با فلزات واکنش نشان می دهد. هر گز هیچ نوع رنگ مویی را در کاسه فلزی ترکیب نکنید.

مرحله ترکیب رنگ با اکسیدان اهمیت زیادی دارد. نتیجه رنگ اجرا شده روی موها به همین مرحله بستگی دارد. با تغییر مقدار اکسیدان می توانید رنگ پایه را روشن تر یا تیره تر کنید. در این مورد کمی مهارت نیاز است اگر تجربه ای در ترکیبات رنگ ها ندارید ریسک نکنید و به پیشنهاد شرکت سازنده رنگ مو توجه کنید. به طور معمول نسبت یک به یک برای ترکیب رنگ با کرم اکسیدان مناسب است. به این صورت که دقیقا مقدار اکسیدان را برابر با مقدار رنگ مو در نظر بگیرید. مثلا یک قوطی رنگ مو به یک کرم اکسیدان کامل از همان برند نیاز دارد تا رنگی شبیه به کاتالوگ به دست بیاید.

با خدمات رنگ موی ما، ظاهر جدید و دلخواهی را برای موی خود ایجاد کنید.

مراحل رنگ کردن مو در خانه

حالا آماده استفاده از رنگ مو هستید قبل از شروع با کمی وازلین پشت گردن و گوش های تان را چرب کنید تا رنگ نگیرد. خط رویش مو و پوست صورت را نیز مشخص کرده و با وازلین چرب کنید. به این ترتیب بعد از اجرای رنگ، صورت تان لک نمی شود. وازلین همانند یک لایه محافظ، پوست تان را حفظ خواهد کرد. ترکیب رنگ و کرم اکسیدان را با قلمو کمی هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

نحوه رنگ زدن روی موهای طبیعی با موهای رنگ شده اندکی تفاوت دارد. در واقع اگر تاکنون از هیچ نوع رنگ موی شیمیایی یا گیاهی برای رنگ کردن موها استفاده نکرده اید، کمی دقت کنید تا همه قسمت های مو به خوبی رنگ بگیرد.

معرفی خدمات سعیده درویش زاده: احیا مو

رنگ کردن موهای خکستری

  • نحوه رنگ کردن موهای رنگ نشده

با توجه به اینکه موها تا کنون با هیچ رنگی تماس نداشته اند در مورد میزان نفوذ رنگ و پوشش دهی روی تارهای مو هیچ اطلاعی ندارید. این می تواند هم خوب و هم نگران کننده باشد. ابتدا با کلیپس موها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید. قسمت پشت سر را به دو بخش عمودی و قسمت جلوی سر را به 3 یا 4 بخش افقی تقسیم کنید. این تقسیم بندی طبق حجم و بلندی موهایتان می تواند تفاوت داشته باشد. مهم اینست که موهای هر قسمت نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد.

کار رنگ کردن موها را از انتهای ساقه به سمت ریشه شروع کنید. ابتدا طول ساقه مو از انتهای ساقه را رنگ بزنید و تا 2-3 سانتی متری ریشه همه تار مو را به رنگ آغشته کنید. یک به یک کلیپس ها را باز کرده و با قلمو از پایین به بالای مو را رنگ کنید. در این مرحله نیازی به رنگ زدن ریشه مو نیست. وقتی کار رنگ کردن ساقه مو تمام شد ولی هنوز ریشه رنگ ندارد، 10 دقیقه صبر کنید.

بعد از 10 دقیقه با قلمو ریشه موها را رنگ کنید. برای موهای پشت سر به کمک نیاز دارید. البته بار اول کمی دشوار است اما به مرور یاد می گیرید و می توانید به تنهایی موهای پشت سر و ریشه موها را نیز رنگ کنید. وقتی همه قسمت های ریشه و ساقه مو به مواد رنگ مو آغشته شد موها را با کلاه پلاستیکی رنگ مو بپوشانید.

چگونه ماسک نرم کننده مو بسازیم؟!

شستن موها بعد از رنگ کردن

آبکشی موها بعد از رنگ کردن

اکنون باید تا رنگ گرفتن موها صبر کنید. با توجه به برچسب روی قوطی رنگ مو می توانید زمان مناسب را پیدا کنید. به طور معمول بین 30 تا 40 دقیقه برای رنگ گرفتن تارهای مو، کافیست. اگر موها خیلی ضخیم است مدت بیشتری و در حدود 40 دقیقه رنگ را روی موها، نگهدارید. موهای نازک در مدت زمان 30 دقیقه به خوبی رنگ گرفته اند.

برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از آسیب بهتر است بیش از زمان مشخص شده، رنگ را روی موها نگهدارید. پس از طی زمان مورد نظر موها را آبکشی کنید. بهتر است حداقل تا 48 ساعت از شامپو استفاده نکنید. به این ترتیب رنگ به خوبی در مو نفوذ می کند و ماندگاری طولانی تری خواهد داشت.

اجرای انواع رنگ موهای جدید در سعیده درویش زاده

مرکز تخصصی زیبایی و مراقبت از موی سعیده درویش زاده با سال ها تجربه توانسته رضایت صد در صدی بانواع عزیز را کسب کند. کلیه خدمات سالن زیبایی تحت نظارت مستقیم سعیده درویش زاده مربی و موسس مرکز مو سعیده درویش زاده قرار داد. انواع رنگ موی فانتزی، فشن، مدل جدید ویژه سال نو به سلیقه شما انجام می شود. قبل از تصمیم گیری از آلبوم مش و هایلایت های جدید مجموعه دیدن کنید. بالیاژ مو، آمبره و سامبره، هایلایت های 2021 با کیفیت عالی بر روی پایه رنگ تیره و روشن اجرا می شود. مشاوره تخصصی سعیده درویش زاده به رایگان ارائه می شود

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط