روتین مراقبت از موهای فر
216

روتین مراقبت از موی فر در فصل بهار

داشتن موی فر مزایا و معایب خاص خود را دارد. فرهای پر پشت و زیبا در جذابیت چهره بانوان نقش مهمی دارند. بسیاری از افرادی که موهای صاف و لخت دارند نیز، هر از گاهی موها را فر و موج دار آرایش می کنند. اگر موها سالم، شاداب و با طراوت باشد، فرهای مو به نوعی مزیت محسوب می شود. با روتین مراقبت از موی فر در فصل بهار می توانید آسیب های ناشی از سرمای زمستان را ترمیم کنید.

در زمستان هوا سرد و خشک است این وضعیت روی پوست و موی همه ما تاثیر می گذارد. برخی از رایج ترین مشکلات ناشی از خشکی و سردی هوا، دمیج شدن موهای فر است. این مشکل برای همه اغلب افراد کم و بیش اتفاق می افتد اما مو فرفری ها بیشتر با آسیب های مو روبرو می شوند.

روتین مراقبت از موی فر شامل یک سری دستورالعمل های ساده ولی موثر برای حفظ سلامت موها است. با توجه به تغییرات ناگهانی هوا در فصل بهار، موهای فر در معرض آسیب بیشتری هستند. اگر به صورت اصولی و پایه از موها مراقبت کنید، از فرهای طبیعی موها لذت خواهید برد. با سهل انگاری و عدم نگهداری صحیح از موی فر، تنها دردسرهایش برای تان باقی می ماند.

روتین مراقبت از موی فر

چگونه از موهای فر و مواج نگهداری کنیم؟

قبل از هر صحبتی بد نیست در مورد انواع فر توضیحاتی داده شود. افراد مو فرفری از این موهبت برخوردارند که فرهای طبیعی موهای شان بعد از هر بار استحمام، دوباره به شکل اول خود بر می گردد. این برای خانم هایی که وقت یا حوصله حالت داده به موها را ندارند، یک حسرت است. البته مو فرفری ها هم مشکلاتی دارند از جمله اینکه حتی شستشوی موها در حمام برای افرادی با موهای فر و پر پشت، کار دشواری است.

جنس و نو موهای فر در همه دخترهای مو فرفری یکسان نیست. انواع موی فر از لحاظ تراکم و چگالی فرها وجود دارد. برای مثال :

  • موهای کمی موج دار و نازک
  • انواع موی فر با بافت متوسط و کمی موج شکل “S”
  • موهای فر حلقه به حلقه ای از ریشه مو
  •  فرهای مارپیچی بزرگ و شل، با شکل “S”
  • فرهای سفت تر و مارپیچی، درشت و متراکم تر
  • فرهای حجیم و پر پیچ و لوله ای
  • فرهای شبیه به سیم تلفن، متراکم و با حالت فنری
  • فر  موج های به حالت زیگزاگ ‘z’
  • فرهای ظریف و ریزتر و جمع شده

اگر به دنبال ویتامینه مو نرم و نازک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان قدرت و حجم بیشتری ببخشید.

مراقبت از موی فر بلند

روتین مراقبت از موی فر بهارانه

هوای بهاری متغیر است و همین موضوع روی موها هم اثر می گذارد. برای اینکه موهای فر، سلامت و زیبایی خود را حفظ کنند هم زمان با گرم تر شدن هوا، روتین مراقبت از مو را به صورت جدی و اصولی شروع کنید. حتی اگر تا کنون به فرهای زیبایتان توجهی نداشته اید حالا زمانی است که می توانید وقتی را به موها اختصاص دهید. موهای فر نیاز به رسیدگی و مراقبت دائمی دارند. این کار را از حمام شروع کنید.

  • روش صحیح شستشوی موهای فر

موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات تمیز کنید. بیشتر شامپوها حاوی سولفاتهای سنگین هستند که می توانند مو را خشک کرده و به ساقه مو آسیب می زند. سولفات ها در صابون نیز وجود دارند و علت خشک شدن دست ها نیز استفاده از همین صابون ها است. وقتی سولفات موجب خشکی و وسته شدن دست های تان می شود تصور کنید چه بلایی سر پوست سر و موهای تان می آورد؟ این امر به ویژه برای موهای فر دارای اهمیت بیشتری است زیرا  موهای فر، از ابتدا تمایل به خشکی دارد.

شامپو را در کف دست ریخته و دست ها را به هم بمالید. سپس با دست ها به آرامی، لا به لای فرهای مو را تمیز کنید. برای از بین بردن چربی و آلودگی های روی پوست سر و تارهای مو، همین شیوه کفایت می کند. حداکثر هفته ای 2 بار موهای خود را با شامپوس ملایم و بدون سولفات شستشو دهید. شستن موها با فواصل نزدیک موجب بیشتر خشک شدن مو می شود. آب داغ و حمام های طولانی نیز خشکی مو را افزایش می دهند.

 80٪ از موهای فر نیاز به نرم کننده دارند. توصیه می شود حتما از یک نرم کننده مناسب بعد از شستن موها با شامپو، استفاده کنید. این کار به نرم شدن ساقه مو و حفظ کیفیت موهای فر کمک می کند. با توجه به ضخامت مو و نوع فر می توانید کالای مناسب را خریداری کنید. فرهای پیچ دار به یک نرم کننده قوی تر نیاز دارند. فرمولاسیون نرم کننده ها طوری است که رطوبت مو را قفل می کند و مانع خشک شدن مو می شود.

روتین موهای فرفری

  • مراقبت از موی فر با انگشتان دست

برای اینکه ظاهر شیک و زیبایی داشته باشید نیازی به کارهای عجیب و غریب نیست. این فرهای زیبا به اندازه کافی جذابیت دارند. موها را با حوله کامل خشک نکنید و حوله را روی موها نکشید. حوله های بسیار خشن و زبر، باعث آسیب و شکستگی موهای شما می شوند. یک تی شرت ، پتوی نرم کودک یا حوله میکروفیبر برای گرفتن رطوبت اضافی موی فر کافی است.

به جای استفاده از شانه و برس برای باز کردن گره های مو، از انگشتان دست کمک بگیرید. هیچ چیز مثل انگشت تان نمی تواند فرهای ریز و درشت را حالت دهد. برای روتین مراقبت موی فر توصیه می شود اصلا از شانه مو و برس استفاده نکنید. موهای فر نیازی به شانه زدن ندارند. با استفاده از این وسایل، همه فرها باز می شوند و حالت زیبای خود را از دست می دهند. فرهای طبیعی و زیبا با خیس شدن موها، شکل گرفته و حالا با کمک انگشتان می توانید به موها فرم دهید.

از هرگونه ابزار حرارتی یا محصولات مبتنی بر سیلیکون برای خشک کردن یا حالت دادن به موهای فر، خودداری کنید. اگر برای سرعت بخشیدن به خشک شدن موهای خود نیاز به استفاده از گرما دارید، از یک پخش کننده با حرارت کم استفاده کنید. سشوار با سری دیسپانسر برای این مورد، کارایی مناسبی دارد. گاهی لازم است قبل از رفتن به محل کار در یک روز بهاری موهای خود را خشک کنید. در این صورت همیشه کمترین دما را انتخاب کنید.

نحوه مراقبت از موهای فر طبیعی

  • روتین مراقبت از مو و نوک موها

از نوک موهای فر بیشتر مراقبت کنید. انتهای ساقه موی فر، بیش از هر قسمت دیگری مستعد خشک شدن است. خشک شدن موها منجر به ایجاد موخوره می شود. این امر در افرادی که موهای فر دارند به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. شاید دوست داشته باشید موهای فرفری تان را بلند کنید اما موخوره امان نمی دهد. برای جلوگیری از آسیب به موها و ایجاد موخوره باید به نوک موها توجه بیشتری داشته باشید.

استفاده از ماسک مو و مواد تقویت کننده مو در حمام یکی از راه های جلوگیری از آسیب و دمیج شدن موی فر است. انواع ماسک موی خانگی را نیز می توانید برای تقویت موها استفاده کنید. حداقل هفته ای یکبار یک ماسک مقوی و آب رسان برای حفظ کیفیت موهای فر، الزامی است. پس از حمام و گرفتن رطوبت موها نیز می توانید از انواع روغن گیاهی برای جلوگیری از موخوره استفاده کنید.

این روغن های طبیعی را به نوک مو بمالید و کمی مالش دهید. با همین ترفند ساده از، خشک شدن رطوبت مو جلوگیری می شود. اغلب رطوبت مو از طریق انتهای ساقه مو، تبخیر می شود. با این راهکار ساده، انتهای ساقه مو را ایزوله می کنید و اجازه تبخیر رطوبت را نیم دهید.

برای این کار می‌توانید از روغن بادام یا جوجوبا استفاده کنید و آن را فقط روی نوک مو بزنید چون تماس این روغن‌ها با کف سر باعث چرب شدن آن می‌شود. تنها چند قطره روغن پایه نیاز دارید. با توجه به تراکم موها به اندازه 4 تا 8 قطره روغن را در کف دست ریخته و با آن انتهای مو را چرب کنید. باور کنید این کار بیش از ده ها ماده شیمیایی می تواند رطوبت موهای تان را حفظ کنید.

نکته مهم :

انتظار معجزه نداشته باشید همینطور که موها یک شبه دچار آسیب نشده، برای بازگشت سلامت و مداوای خشکی و وز مو نیز نیاز به زمان دارید. با روتین مراقبت از موی فر خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می کنید، موها شادابی و طراوت قبل را به دست می آورند.

  • نکات مهم روتین مراقبت موی فر در همه فصول

تنها در فصل بهار، موهای فر نیاز به مراقبت ندارند. اصولا موی فر مستعد خشکی و موخوره است. با مراقبت دائمی می توانید سلامت موها را حفظ کنید. به طور کلی برخی از امور برای حفظ کیفیت و بهبود موهای فر، در همه فصول باید انجام شود. اگر به موهای فر خود علاقه دارید و آن را یک موهبت الهی می دانید، روتین مراقبت از موی فر را فراموش نکنید به طور خلاصه این کارها عابارتند از:

  • از محصولات حاوی سولفات دوری کنید.
  • از مصرف هر نوع ماده حاوی سیلیکون ها خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات دارای الکل و رایحه و اسانس بر روی موها خودداری کنید.
  • موهای خود را  به حوله های زبر و خشن خشک نکنید.
  • از انگشتان خود به جای شانه و برس مو استفاده کنید.
  • از حرارت دادن موها و هر نوع وسیله گرمایی برای حالت دادن موها خودداری کنید
  • موهای فر را رنگ نکنید حتی الامکان از رنگ های دائمی برای رنگ کردن موهای فر استفاده نکنید.

جهت مشاوره تخصصی برای تهیه محصولات مناسب مراقبت از موی فر با ما تماس بگیرید. کلینیک تخصصی درمان و زیبایی مو درویش زاد برای بانوان عزیر مشاوره رایگان ارائه می دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط