روتین مراقبت از پوست
303

روتین مو چیست؟ محصولات روتین مو و ترتیب استفاده صحیح

موهای سالم در جذابیت و اعتماد به نفس تاثیر دارد. برای سالم نگه داشتن مو باید به طور دائم و روزانه به موها توجه کنید. در وهله اول، اجتناب از عواملی که باعث آسیب به ساقه مو می شود مهم است. در ادامه لازم است تا با روش های طبیعی، روتین مراقبت از مو را نیز انجام دهید. روتین مو مجموعه کارهایی است که برای مراقبت و حفظ سلامت موها انجام می شود. شاید به نظر پیچیده یا دشوار باشد، اما پس از مدتی به این نوع رسیدگی ها عادت می کنید. در این مقاله از مرکز کراتینه موی سعیده درویش زاد، برای شرح یک روتین مراقبت از مو، محصولات مراقبت از مو و مراحل استفاده از آن ها را بررسی می کنیم.

اغلب افراد هیچ نوع شناختی از مو و نحوه رسیدگی به آن ندارند. گاهی نادانسته با موهای خود بد رفتاری می کنند. جنس و کیفیت موها در همه افراد یکسان نیست. برای اینکه روش های مراقبتی صحیح به کار گرفته شود لازم است تا هر فرد، موی خود را بشناسد!

آیا می دانید چه نوع مویی دارید؟

برای شناخت جنس مو پیشنهاد می شود به مقاله جنس مو مراجعه کنید. در مطلب ارائه شده کامل توضیح دادیم که برای شناخت جنس موهایتان از چه روش هایی می توانید اقدام کنید و راهکار چیست. برای شروع روتین مراقبت از مو حتما مطلب ارائه شده را مطالعه کرده تا جنس موهایتان و حالت آن مشخص شود.

با مطالعه مطلب ارائه شده، اطلاعات خوبی به دست می آورید که راهنمای خوبی برای نحوه رسیدگی و مراقبت از موهایتان است. می توانید روتین موی اختصاصی خود را بر اساس جنس موهایتان انتخاب کنید و انجام دهید. یادتان باشد محصولی که برای دوست، آشنا و حتی افراد خانواده مناسب است، شاید برای موهای شما کاربردی نداشته باشد و موجب آسیب به موها بشود. یادتان باشد فرقی نمی کند که موهایتان را کراتینه کرده باشید یا نه! در هر صورت با توجه به نیاز مو، باید با داشتن یک روتین مراقبتی مو متناسب با نیازهایتان از آن مراقبت کنید.

 محصولات مراقبتی روتین مو

باید بدانید انتخاب محصولات مراقبتی روتین مو متناسب با نیاز مو و نحوه مصرف صحیح آن ها، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت موهای شما دارد. برای انجام یک روتین مراقبتی مناسب باید محصولات زیر را تهیه کنید:

  • اسکراب پوست سر
  • شامپو
  • نرم کننده
  • ماسک مو
  • کرم یا اسپری مو
  • سرم مو

پس از تهیه این محصولات باید نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

اگر به دنبال نانو کراتینه مو هستید، برای تجربه یک تغییر باورنکردنی در موهایتان، به ما بپیوندید.

ترتیب مراحل انجام روتین مناسب مو

برای اثرگذاری بیشتر این محصولات مراقبت از پوست، مراحل زیر را به ترتیب و به درستی انجام دهید:

مرحله اول:استفاده از اسکراب پوست سر

احتمالا در مورد اسکراب پوست صورت و بدن زیاد شنیده باشید؛ ولی اسکراب سر برای تان کمی عجیب باشد! برای اینکه موهای سالم و درخشان داشته باشید به پوست کف سر اهمیت بدهید. پوست سر هم مثل بقیه قسمت های بدن نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. با لایه برداری پوست سر، سلول های مرده، سموم و آلودگی ها از پوست خارج می شود. اسکراب کف سر موجب تعادل ترشح چربی سر شده و در کاهش چربی و شوره سر تاثیر زیادی دارد. لایه برداری هفتگی، pH پوست را تنظیم می کند. بسیاری از آلودگی ها با شست و شو و شامپو از بین نمی رود.

استفاده از اسکراب پوست سر باعث از بین رفتن سموم و آلودگی و چربی اضافه پوست سر شده و در نتیجه خون رسانی به پوست سر با استفاده از اسکراب و ماساژ پوست سر بیشتر خواهد شد. باید بدانید ریشه مو، اکسیژن و مواد غذایی را از طریق خون دریافت می کند. بنابراین با استفاده از اسکراب پوست سر و ماساژ پوست، چربی پوست کنترل می شود، ریزش موها متوقف شده و شاهد رشد بالای موها خواهید بود.

مرحله دوم: شستشو با شامپو

شستشو مو با استفاده از شامپوی متناسب با نیاز مو، اولین قدم در انجام روتین مو است. برخی از افراد تصور می کنند با خرید هر شامپویی و استفاده از آن می توانند به آرزوی خود در داشتن موهای سالم دست پیدا کنند؛ اما باید بدانید این تصور اشتباهی است و شامپو تنها یک شوینده نیست. شامپو باید مناسب با جنس مو (مو چرب، خشک، معمولی یا مختلط) باشد. هر کدام از انواع جنس مو ویژگی های خاص خود را دارد که برندهای تولید کننده محصولات مو به این مهم واقف بوده و شامپو را متناسب با نوع مو فرموله و تولید می کنند.

بسیاری از افراد بر این باورند که هر چه موی سر بیشتر شسته شود، بهتر رشد می کند. این یک تصور اشتباه و بسیار آسیب رسان است. موها را تنها وقتی شستشو دهید که واقعا کثیف شده باشد. حتی موهای چرب و روغنی نیز نیاز به شست و شوی روزانه ندارند. شستن موی چرب هفته ای 3 بار ایده آل است و نیازی نیست هر روز یا روزی دو بار موها را بشویید.

در مورد موهای خشک که فاصله شست و شو، طولانی تر هم هست. این موها هر چقدر بیشتر شسته می شوند، آسیب بیشتری می بینند. تقریبا هر سه روز یکبار می توانید موهای خشک را با شامپو مناسب مو خشک بشویید. حتی اگر این زمان طولانی تر هم بشود، مشکلی ایجاد نمی کند. در مورد موهای معمولی شست و شوی 2 بار در هفته مناسب است. اگر موها کثیف نیست، هیچوقت موها را نشویید.

شست و شوی زیاد موها باعث می شود روغن طبیعی مو و کف سر از بین برود. در زیر پوست سر غدد سباسه وجود دارد. ترشح چربی و روغن از این غدد موجب چرب شدن پوست سر می شود. این روغن با شانه کردن روی همه قسمت های ساقه مو، پخش می شود. لطافت و درخشندگی مو، به دلیل ترشح طبیعی این غدد است.

گران بودن یا ارزان بودن شامپو، نباید ملاک انتخاب باشد. موهای هر فرد در برابر مواد شوینده، واکنش متفاوتی نشان می دهد. انواع شامپو برای موهای خشک، معمولی، چرب و مختلط تولید شده است. با توجه به جنس موهای خود یک محصول مناسب را خریداری کنید.

شستن موها با آب داغ نیز به اندازه شاموی نامناسب، آسیب رسان است. آب داغ همه چربی طبیعی روی ساقه مو را از بین می برد. به این ترتیب موها درخشندگی و براقیت طبیعی خود را از دست می دهند. موقع استحمام از آب گرم استفاده کنید. برای آبکشی موها نیز می توانید آب سرد را امتحان کنید.

شامپو مناسب بعد از کراتینه مو

مرحله سوم: استفاده از نرم کننده

استفاده از نرم کننده برای باز کردن گره موها، بهترین کاری است که می توانید برای مراقبت از موها انجام دهید. با این کار موها نرم و مرطوب شده و چربی های لازم مو تامین می شود. دقت داشته باشید که نرم کننده ها برای استفاده روی ساقه مو مناسب هستند. هرگز نرم کننده را روی پوست سر استفاده نکنید. به قسمت انتهایی ساقه مو، اندکی نرم کننده مناسب با جنس موها بزنید. برای موهای خشک انواع نرم کننده های حاوی مواد مرطوب کننده پیشنهاد می شود؛ مثل نرم کننده بیوتین از برند کلوستر پروفشنال. اما موهای چرب نیاز به نرم کننده سبک تری دارند. اگر موهای مختلط دارید، یعنی ریشه چرب با ساقه خشک، شکننده و آسیب دیده، حتما از نرم کننده سلولار کلوستر پروفشنال استفاده کنید تا موهایتان در حمام بازسازی شود.

دقت داشته باشید نرم کننده های غیر اصل و فیک به علت سست کردن ریشه مو، باعث ریزش بسیار شدید می شوند و تنها در چند دقیقه اول موی شما صاف و بعدا موهایتان بسیار خشن و خشک خواهد شد و بدترین آسیب را به مو می رساند.

مرحله چهارم: استفاده از ماسک مو

ماسک مو داخل حمام یک محصول بسیار مغذی، غنی و آبرسان قوی و برای مو به حساب می آید. ماسک مو برای مو همانند یک کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست عمل می کند. بنابراین به همان اندازه که یک کرم مرطوب کننده برای پوست شما لازم است، به همان اندازه استفاده از ماسک مو مناسب جنس مو برای موی شما ضروری است.

ترکیبات ماسک مو با نفوذ به کوتیکول مو و کشیدن یک غلاف آبرسان و مغذی رو ساقه مو باعث جلوگیری از خشک شدن و وز مو، کم آبی و دهیدراته شدن مو و موخوره می شود.

نکته: کارهای روتین مراقبت از مو به طور روزانه انجام نمی شود. در واقع نیازی نیست که همه وقت خود را صرف رسیدگی به موها کنید. برای مثال اسکراب پوست سر در ابتدا هفته ای یکبار و نهایتا دو بار انجام می شود. پس از متعادل شدن پوست، هر هفته یا دو هفته یکبار نیز می توانید از اسکراب جهت لایه برداری پوست سر استفاده کنید.

بهترین سالن کراتین مو در شمال تهران

مرحله پنجم: استفاده ازکرم یا اسپری مو

کرم مو و اسپری نوعی ماده محافظ بر روی ساقه مو است که موجب نرمی، لطافت، درخشندگی و شادابی موها می شود. ساختار این محصولات سبک بوده و بدون ایجاد چسبندگی، چربی و … هستند. کاربرد کرم یا اسپری مو، بعد از حمام و قبل از خشک کردن مو است. باید توجه کنید هرگز بعد از شستشو موهایتان، موها را به حالت خود رها نکنید، این کار باعث آسیب دیدن موهایتان خواهد شد. باید از یک محصول محافظ حرارت همانند کرم یا اسپری مو استفاده کنید و بعد موهایتان را با باد گرم سشوار خشک کنید.

کرم یا اسپری مو، یک آبرسان قوی ست که آسیب دیدگی های ساقه مو را نیز ترمیم می کند. قدرت جذب بالای این محصول عالی است و به عنوان یک لایه محافظ، کوتیکول مو را پوشش می دهد. قدرت ترمیم کنندگی و آب رسانی کرم یا اسپری مو در مقایسه با انواع ماسک مو بسیار بیشتر است. این محصول پس از استفاده بر روی موها باقی می ماند و تاثیری طولانی مدت دارد. اگر موهایی خشک، شکننده، وز، دارای فرهای نامنظم، شاخه شاخه شده و غیر قابل کنترل دارید، این محصولات همه مشکلات موهای تان را برطرف می کند.

مرحله ششم:استفاده از سرم مو

تا به حال فکر کردید چقدر پوست شما به سرم آبرسان نیاز دارد؟ باید بدانید به همان اندازه ای که پوست شما نیاز به سرم دارد موهای شما هم به سرم مو نیاز دارند. برخی از افراد تصور می کنند استفاده از سرم مو موجب چرب شدن موها می شود؛ اما باید بدانید سرم های مو ریز مولکول هستند و قدرت نفوذ به ساقه مو را دارند و به هیچ عنوان در سطح مو باقی نمانده و مو را چرب و سنگی نمی کنند.

کسانی که شامپو، نرم کننده و ماسک مو می زنند تصور می کنند، نباید سرم مو استفاده کنند؛ اما نکته اینجاست که بعد از شستشو و خشک شدن آب مو، موهای شما خشک می شوند، حتی اگر داخل حمام از ماسک مو و شامپوی مناسبی استفاده کرده باشید. بنابراین بعد از حمام و خشک کردن مو، استفاده از سرم مو ۱۰۰ درصد نیاز می باشد. سرم مو باعث آبرسانی حداکثر مو، ترمیم موخوره، بازسازی مو و شادابی بسیار زیاد مو می شود.

نکته: سرم مو به هیچ وجه نباید روی موی خیس و نم دار استفاده شود. متاسفانه بعضی از اشخاص با دادن اطلاعات نادرست در گذشت،ه مردم را به استفاده از سرم مو روی موی ” نم دار” تشویق می کردند که این کار کاملا رد شده است. پس موهای شما باید خشک شده باشد، سرم مو را به مقدار لازم به سه چهارم پایانی مو باید بزنید و از زدن آن به پوست سر جلوگیری کنید.

نحوه انجام صحیح روتین مناسب مو

در این جا یک نمونه صحیح روتین مراقبت از مو را آورده ایم:

1-پاکسازی پوست سر با استفاده از اسکراب

2-شستشو سر و ماندن شامپو روی مو حداقل 30 ثانیه و حداکثر 2 دقیقه. بعد از آبکشی شامپو، آب اضافی مو را با یک حوله  طوری که در صورت فشار دادن مو آبی از آن نچکد بگیرید.

3-در این مرحله که موی شما کاملا آبگیری شده؛ اما همچنان خیس است، نرم کننده یا ماسک مو را به سه چهارم پایانی مو زده و می گذاریم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی مو بماند. بعد از آن نرم کننده یا ماسک مو کاملا جذب شده و یک آبکشی ساده لازم است.

4-بعد از آبکشی و خشک کردن موها با حوله، از کرم یا اسپری محافظ حرارت استفاده کنید و موها را با بادگرم سشوار به آهستگی خشک کنید.

5-در انتها می توانید از سرم مو تنها رو موهای خشک استفاده کنید.

روتین مراقبت از مو در سالن تخصصی مو سعیده درویش زاد

سالن تخصصی مو سعیده درویش زاد با بهره گیری از جدیدترین تکنیک های مراقبتی مو در خدمت بانوان مشکل پسند است. ترمیم و احیا موهای آسیب دیده، تقویت مو و درمان ریزش مو تحت نظر خانم سعیده درویش زاد در سالن مو ایشان انجام می شود. این مرکز مشاوره رایگان خرید محصولات مراقبت از مو را نیز ارائه می دهد. می توانید جهت مشاوره تلفنی با کارشناسان مجموعه از طریق شماره تماس های اعلام شده ارتباط بگیرید یا در صورت تمایل برای مشاوره و تهیه محصولات مراقبتی به آدرس زیر با هماهنگی مراجعه کنید.

تلفن تماس :
091237060550912484741509193959824

آدرس :
تهران، فرشته، خیابان بوسنی، کوچه نفیسی، نبش کوچه پولاد، پلاک 2

آموزش صفر تا صد کراتینه مو

دوره آموزش  کراتینه مو ‌و ویتامینه مو (هیر مستران)‌ یک دوره جامع و کاربردی است که در آکادمی مو خانم سعیده درویش زاد با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای و با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار می شود. با شرکت در این دوره به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای با مبحث احیا و صافی مو آشنا شده و با آموزش و فراگیری مباحث به صورت تئوری و عملی می توانید به راحتی وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنید.

دوره آموزشی هیر مستران برای دوستانی که سابقه کار دارند مفید و حاوی نکات بسیار ریز و کاربردی می باشد که به ارتقا معلومات و سطح کارشون  کمک می‌کند. برای دوستانی که مبتدی هستند بسیار کاربردی و آموزنده است که می توانند از پایه به صورت کاملا علمی و اصولی مبحث احیا مو را آموزش ببینند و شروع به فعالیت کنند. امروزه در ایران و جهان، مبحث احیا و سلامت مو ، قسمت جدایی ناپذیر لاین زیبایی مو شده است. پس اگر می خواهید تخصصی یادبگیرید که در دنیا، محبوب و پولساز باشد، باید بر اصول آن مسلط شوید. برای کسب اطلاعات در مورد دوره صفر تا صد کراتینه مو ، آموزش دیتاکس پروتئین درمانی مو، آموزش کلاژن درمانی مو، آموزش ویتامینه مو و … با شماره های آکادمی تماس بگیرید یا از طریق لینک زیر اقدام کنید:

آموزش کراتینه مو صفر تا صد

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم!

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط