شاداب نگه داشتن مو
276

چگونه موها را جوان و شاداب نگه داریم؟

آیا می دانستید موها هم به اصطلاح پیر می شوند؟ اولین نشانه های پیری در موها با از دست دادن رنگدانه ها و سفیدی خود را نشان می دهد. البته از مدت ها قبل موها تغییر حالت می دهند و رد پای از دست دادن شادابی روی موها دیده می شود. با چند راهکار ساده می توان موی سر را تا سالیان سال، شاداب و با طراوت نگه داشت. شاداب نگه داشتن مو کار دشواری نیست و نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد. مو دارای دو بخش ریشه و ساقه است. ریشه مو عضو زنده بدن است و برای ادامه زندگی به مواد مغذی نیاز دارد.

مواد مورد نیاز مو از طریق مصرف ریز مغذی ها تامین می شود. خون حاوی همه املاح و ویتامین های مورد نیاز مو بوده و اکسیژن کافی را به ریشه مو می رساند. علاوه بر مصرف ریز مغذی ها لازم است تا با مراقبت های خارجی، شادابی موها را افزایش دهید. بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی که استفاده می کنید اصلا مناسب موها نیستند. این محصولات به طور واضح طراوت و شادابی مو را کاهش می دهند.

ریزش مو، خارش پوست کف سر، موخوره، پف و وز مو همگی از نشانه های عدم مراقبت صحیح از موها هستند. مهم ترین نکته برای شاداب نگه داشتن مو اینست که بدانید چه محصولی را  استفاده کنید. انواع و اقسام مواد آرایشی بهداشتی تولید شده که گاه مصرف آن توسط چهره های معروف و مشهور نیز مورد تایید قرار گرفته است. هرگز برای استفاده از محصولی به تبلیغات توجه نکنید. حتی اگر سلبریتی محبوب تان هم پشت این نمایش باشد دلیلی بر خوب بودن آن نیست.

حفظ شادابی موها در سنین بالا

راهکارهایی برای جوان و شاداب نگه داشتن مو

با یک مثال موضوع را روشن تر بیان می کنم. محصولات مراقبت از مو نظیر انواع روغن ها، ماسک مو، مواد حالت دهنده و …. از برندهای متلف در بازار موجود است. معمولا اغلب برندهای بزرگ محصولات تولید شده را بر اساس جنس موها طبقه بندی می کنند. در واقع محصولی که بر ای موهای صاف تولید شده نمی تواند فایده ای برای موهای فر داشته باشد.

از طرفی روش های جوان و شاداب نگه داشتن مو نیز یکسان نیست. بعضی از افراد موهایی نازک و سست دارند در حالی که برخی از موها ذاتا ضخیم و محکم تر است. حتی یک سشوار ساده را نیز نمی توان برای همه نوع مویی استفاده کرد. هم اکنون انواع سشوار برای موهای فر، صاف، کم پشت و …. در بازار موجود است. یه نظر می رسد ساده تر راه این باشد که هر فرد بر اساس جنس مو و حالت مو در مورد روش های نگهداری و محصولات مراقبت مو، تصمیم بگیرید.

حفظ شادابی موهای صاف و لخت

نحوه شاداب نگه داشتن موهای صاف و لخت

اگر دارای موهای صاف هستید برای مراقبت و حفظ شادابی موها کار زیادی نباید انجام دهید. این جنس مو به طور ذاتی دارای یک درخشندگی طبیعی است و با طراوت و شاداب دیده می شود. البته افرادی با موهای صاف هم مشکلات خاص خود را دارند. معمولا این جنس مو مستعد چرب شدن است. در مقایسه با موهای مجعد، موهای صاف خیلی زود چرب می شوند و بد حالت دیده می شوند.

شستشوی بیش از حد موها با شامپو نیز نمی تواند مشکل را برطرف کند و احتمال آسیب دیدن موها وجود دارد. برای تمیز نگه داشتن موی صاف می توانید در فاصله بین دو شستشو، با استفاده از شامپوی خشک موها را تمیز نگهدارید. قبل از صاف کمی شامپوی خشک به ریشه موها بزنید و به رختخواب بروید فردا صبح موها را شانه کنید به همین راحتی!

یکی دیگر از راه های شاداب نگه داشتن مو صاف اینست که از انواع شامپوها، نرم کننده ها و محصولات حجم دهنده مو استفاده کنید. موهای صاف معمولا ظریف تر و کم پشت تر دیده می شوند. به جای استفاده از محصولات سنگین بر روی موها از محصولات حجم دهنده موی صاف کمک بگیرید تا ظاهر مو به مراتب جوان و با طراوت تر بشود.

نکته بعدی در مورد نحوه سشوار کشیدن است. برای موهای صاف از برس های گرد بزرگ استفاده کنید و موها را به زیر حالت دهید. به این ترتیب موها حجم بیشتری می گیرد و شاداب تر می شود. برای ضخیم تر نشان دادن موها نیز می توانید انتهای موها را به صورت یک دست و صاف کوتاه کنید.

طریقه شاداب نگه داشتن مو

شاداب نگه داشتن موهای مواج

موهای حالت دار و موج دار دارای زیبایی طبیعی هستند. این موها ذاتا شاداب و با طراوت دیده می شوند اما مشکل اینجاست که موی موج دار در معرض وز و موخوره است. اگر مراقبت های صحیح انجام نشود، خیلی زود این موها دچار آسیب می شوند. در این صورت دیگر به سختی می توانی طراوت و شادابی مو را برگرداند. حفظ رطوبت مو بدون از دست دادن پیچ و تاب و حالت ان یک چالش جدی برای خانم هایی با موهای مواج است.

برخی از محصولات مراقبت مو نظیر کرم ها و موس ها می توانند وز مو را بگیرند اما اغلب این محصولات موها را سنگین می کنند. برای کاهش وز مو می توانید از ماسک موی مرطوب کننده استفاده کنید. به این ترتیب موها رطوبت لازم را به دست می آورد و نیازی به استفاده از محصولات سنگین و آزار دهنده بر روی موها نیست. برای حفظ شادابی موی موج دار همواره از شامپو و نرم کننده های حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در مورد جلوگیری از وز مو در این افراد است. یک راه ساده پیشنهاد می کنم. موها را شستشو داده و با حوله آب اضافی مو را بگیرید. سپس از کمی موس حالت دهنده برای  ریشه تا انتهای ساقه مو، استفاده کنید. به این ترتیب جلوی وز مو تا حد زیادی گرفته می شود. راه دیگر استفاده از روغن های طبیعی برای حفظ رطوبت مو است. مقدار خیلی کم در حدود 3-4 قطره روغن را روی ساقه مو بزنید تا وز گرفته شود. از مالش مقدار زیادی روغن روی پوست سر و ساقه مو خودداری کنید.

توجه:

اگر موهای بلندی دارید آن را لایه به لای کوتاه کنید تا موج ها جذاب تر دیده بشود. موهای بلند، سنگین تر هستند و موج ها کمتر می شود. موهای مواج با مدل موی خورد و لایه ای بسیار زیباتر دیده می شوند.

محصولات مناسب موی فر

راه های نگهداری و حفظ طراوت موهای فر

افراد مو فرفری بیشترین مشکل را با خشک شدن موها دارند. موی فر به سرعت رطوبت خود را از دست می دهد و درگیر موخوره می شود. تقریبا اغلب مو فرفری ها با مشکل موخوره مواجه هستند. مرطوب نگه داشتن، راز سلامت و طراوت موهای فر و آسیب دیده است. کافیست با استفاده از محصولات بهداشتی مناسب، رطوبت ساقه مو را حفظ کنید. انواع شامپو، نرم کننده، حالت دهنده مو به صورت ژل، موس، کرم و … تولید شده که آبرسان هستند. برای حفظ حالت موها از محصولات آبرسان استفاده کنید.

البته شامپوی مخصوص موهای فر نیز در بازار موجود است. برندهای آرایشی و بهداشتی ویژه این جنس مو محصولات زیادی تهیه کرده اند. در این مورد نمی توان یک محصول خاص را پیشنهاد داد بهتر است با کمک موس، ژل یا کرم مو و انواع روغن ها، وز مو را بگیرید. هر محصولی که خریداری می کنید حتما باید مرطوب کننده و آبرسان باشد در غیر این صورت باعث خشک شدن موهای فر می شود.

شاداب نگه داشتن مو بلند فر به مراتب دشوارتر از موی کوتاه است. اگر فرصت و یا حوصله رسیدگی به موها را ندارید، آن را کمی کوتاه کنید. هر چقدر موها کوتاه تر باشد فرها بیشتر و به هم فشرده تر خواهد بود. استفاده از دیسپانسر مو برای خشک کردن موی فر توصیه می شود. دیسپانسرها حرارت سشوار را روی سطح بزرگ تری پخش می کنند. به این ترتیب رطوبت مو حفظ می شود.

اگر به دنبال دوره مجازی هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

موهای مجعد و گره خورده

حفظ شادابی موهای مجعد و گره خورده

آیا موهایی بسیار مجعد دارید که دائم گره می خورد؟ این موها در حال حاضر اصلا زیبایی خاصی ندارند. با استفاده از محصولات مناسب می توانید حالت جذاب تری به موهای مجعد بدهید. در این مورد از یک متخصص زیبایی مو کمک بگیرید تا در مورد خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مو با توجه به ضخامت و جنس موها، کمک تان کند. سعیده درویش زاده سنتر مشاوره رایگان برای تهیه محصولات مو را ارائه داده است. خیلی راحت می توانید از خدمات رایگان سعیده درویش زاده برای شاداب نگه داشتن مو و زیبایی چهره استفاده کنید. با تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید تا راهنمایی لازم انجام شود.

به طور کلی محصولات موهای فر با درجه مرطوب کنندگی بالا برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای مجعد و گره خورده پیشنهاد می شود. شامپوهایی با قدرت آبرسانی بالاتر تهیه کنید. بعد از شستن موها از ماسک موی آبرسان در حمام استفاده کنید. کابرد این ماسک ها بسیار ساده است پس از شامپو زدن به موها و آبکشی، ماسک آبرسان را به مدت 5 دقیقه روی موها استفاده می کنید. سپس موها را آبکشی کرده و خشک می کنید.

بهتر است موهای مجعد را با حوله خیلی خشک نکنید همین که آب از مو نچکد کافی است. موها را با سشوار خشک نکنید زیرا سشوار موهای مجعد را به شدت خشک تر می کند. بعد از شستشوی موها می توانید از روغن های پایه نظیر زیتون و رزماری بر روی موها استفاده کنید تا گره ها را باز کند.

نکته مهم:

موهای مجعد را بیش از حد کوتاه نکنید زیرا این کار هیچ کمکی به باز شدن گره ها نخواهد کرد بلکه فرها را بیشتر می کند. بهتر است هر از گاهی انتهای مو را به اندازه 2 تا 3 سانتی متر کوتاه کنید تا موها درگیر موخوره نشود. سعی کنید همیشه موها به اندازه متوسط و معمولی باشد. بلند کردن موهای مجعد نیز مشکل را افزایش می دهد تا زمانی که وضعیت خشکی و دهیدراته بودن موها حل نشده، موها را خیلی بلند نکنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط