1,920

علت زرد شدن مو بعد از کراتینه و راهکار چیست؟

باور کنید یا نه، وضعیت موهای شما می تواند یکی از مهم ترین نشانه های سلامت کلی بدن و روح و روان شما باشد. داشتن موهای پر جنب و جوش و سالم به این معنی است که بدن شما ویتامین ها و مواد مغذی و معدنی کافی را دریافت می کند که تضمین می کند بدن در بهترین شرایط خود عمل می کند. اما موهای ناسالم، خشک و وز ممکن است نشانه این باشد که ممکن است به منظور ارتقاء سلامت و رفاه کلی خود نیاز به تغییر رژیم غذایی و لایف استایل خود یا روال مراقبت از مو داشته باشید. داشتن موهای سالم برای سلامت جسم و روح شما بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. با نگهداری و مراقبت مناسب، می توان همیشه موهایی سالم و شاداب داشت. علاوه بر این، با داشتن موهایی زیبا و سالم بخواهید یا نخواهید اعتماد به نفس کلی شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد و به شما امکان می دهد زندگی رضایت بخشی تری داشته باشید.

برای مراقبت از مو و داشتن موهای زیبا بازدید از یک سالن معتبر و استفاده از محصولات مراقبت از مو با کیفیت بسیار مهم است تا اطمینان حاصل کنید که درمان و مراقبت موهایتان را به افراد حرفه ای میسپارید که با استفاده از محصولات و ابزار پروفشنال برایتان کار انجام میدهند. ظاهر مو برای همه مهم است و تاثیر قابل توجهی بر عزت نفس دارد. این در یک نظرسنجی برجسته شده است که نشان می دهد 88 درصد از زنان می گویند موهایشان به اعتماد به نفس آنها مرتبط است.

این روزها روش ها و تکنیک های درمانی بسیار زیادی برای مراقبت و نگهداری از مو وجود دارد که می تواند همراه با صافی و احیا باشد. یکی از محبوب ترین و موثر ترین روش ها بدون شک کراتین مو است. اکثر افرادی که موهای رنگ شده و بلوند دارند در زمان کراتین کردن مو یک شکایت مشترک دارند و آن زرد شدن موهایشان بعد از اتمام کراتینه موهایشان است. در این مطلب از سایت سعیده درویش زاده برای شما عزیزان به بررسی علت زرد شدن مو بعد از کراتینه می پردازیم، دلایل را بررسی میکنیم و راهکار جلوگیری از این اتفاق را برایتان شرح خواهیم داد، بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

با شرکت در آموزش کراتین، صافی و احیای مو ، مهارت‌ های خود را در زمینه مراقبت از موها به افزایش برسانید.

 چه موهایی بعد از کراتینه دچار تغیر رنگ و زردی میشوند ؟

افرادی که برای کراتینه درمانی به سالن مو، مراجعه میکنند چهار دسته هستند. افرادی که موهای طبیعی دارند، افرادی که موهایشان رنگ شده، افرادی که علاوه بر رنگ موهایشان دکلره شده و گروه چهارم افرادی هستند که موهای طبیعی با تارهای سفید دارند. اگر رنگ موهایتان طبیعی است جای نگرانی نیست، زیرا به هیچ عنوان کراتینه کردن موهایتان باعث تغییر رنگ در مو نخواهد شد، اما اگر موهایتان را رنگ کرده اید چه تیره چه روشن با استفاده از رنگ و دکلره، این مهم را نظر بگیرید که در حین کراتینه، موهایتان یک الی دو درجه روشن خواهد شد و تغییر رنگ بعد از اتمام کار کاملا مشهود است. حالا اما اگر تار موهای سفیدی در موهایتان دارید، باید گفت: تارهای سفید مو، بعد از کراتینه زرد خواهند شد! این تغییر رنگ برای خیلی از افراد دوست داشتنی و خوشایند نیست، اما جای نگرانی هم نیست. در ادامه این مطلب دلایل تغییر رنگ مو در حین کراتینه را بررسی کرده و راهکارها را ارائه خواهیم داد، بنابراین تا ادامه این داستان همراه ما باشین.

دلایل زرد شدن مو بعد از کراتینه

باید بدانید 3 دلیل مهم وجود دارد که باعث زرد شدن و تغییر رنگ مو در پروسه انجام کراتین درمانی مو می شوند، در ادامه این مطلب این سه دلیل را بررسی کرده و راهکارهای پیشگیری را خواهیم گفت.

استفاده از مواد بی کیفیت

این روزها برندهای متنوعی از کراتین مو در بازار موجود است که کراتین کارها از این مواد استفاده میکنند. افراد متخصص و حرفه ای همیشه به دنبال محصولات با کیفیت هستند برای جلب رضایت مخاطبینشان، اما باید گفت: بسیار هستند افرادی که بدون شناخت مواد دست به این کار میزنند و از مواد فیک و بی کیفیت و ارزان برای کراتینه مو استفاده میکنند. یکی از پیامدهای استفاده از مواد بی کیفیت متاسفانه تغییر رنگ در مو مراجعه کنندگان است که این مهم بر کسی پوشیده نیست. علاوه بر پرش رنگ با استفاده از مواد بی کیفیت زرد شدن تار سفید مو یکی از پیامدهای استفاده از مواد ارزان و فیک است. بنابراین قبل از تهیه مواد کراتینه یا قبل از  مراجعه برای انجام کراتینه موهایتان در مورد محصولی که برایتان استفاده میشود تحقیق کنید.

استفاده از اتو مو غیراستاندارد

یکی از مهترین دلایل تغییر رنگ و زرد شدن مو بعد از کراتینه، استفاده از اتو مو بی کیفیت با صفحات غیراستاندارد است. این اتو موها علاوه بر اینکه موجب تغییر رنگ مو و زرد شدن تارهای مو میشوند، باعث از بین رفتن رطوبت مو و در نتیجه خشک شدن ساقه مو میشوند زیرا هم پلیت های غیراستانداری دارند هم دما غیراستاندارد. اگر کار کراتینه مو را انجام میدهید حتما از اتو موهای پروفشنال استفاده کنید که صفحات و دما استانداردی دارند و اگر قصد کراتینه کردن موهایتان را دارید حتما در مورد ابزاری که برایتان مورد استفاده قرار میگیرد اطمینان خاطر حاصل کنید.

رعایت نکردن فاصله رنگ و لایت با کراتین تراپی

اگر کراتین کار هستید یا اگر قصد مراجعه به سالن مو را دارید برای انجام کراتینه موهایتان لازم است بدانید، مناسب ترین فاصله بین رنگ مو و کراتین تراپی بین 7 الی 10 روز است. به هیچ عنوان کار کراتینه مو را همزمان با رنگ و لایت در یک روز انجام ندهید، به دلیل اینکه مو بعد از رنگ و دکلره بسیار ضعیف شده و نیاز به زمان دارد جهت ریکاوری. با رعایت کردن فاصله بین رنگ و مش مو با کراتینه دیگر شاهد پرش رنگ و تغییر رنگ در مو نخواهید بود.

بهترین سالن کراتین مو شمال تهران

راهکار از بین بردن زردی مو بعد از کراتینه

اگر تار موهای سفیدی دارید و بعد از کراتینه، تارهای سفید موهایتان زرد شده نگران نباشید! بعد از شستشو و به مرور زمان این زردی برطرف شده و موهایتان به رنگ قبل از کراتینه باز خواهد گشت. اما اگر موهایتان رنگ و دکلره شده و بعد از کراتینه زرد شده، اینجاست که باید به فکر چاره باشید. بعد از انجام کراتینه موهایتان ده روز به مو استراحت داده و حالا با استفاده از رنگ و اکسیدان های فاقد آمونیاک از برندهای پروفشنال، مو را رنساژ کنید. یک متخصص رنگ به درستی میداند که جهت خنثی کردن رفله های زرد مو باید از رنگ مو و واریاسیون هایی استفاده کند که تناژ بنفش دارند. در دایره رنگ، خنثی کننده رفله زرد مو رنگ بنفش است. حتما رنگ و رنساژ موهایتان را به افراد متخصص بسپارید و این کار را در خانه انجام ندهید.

روتین مراقبت مو بعد از کراتینه

داشتن محصولات مراقبتی روتین مو متناسب با نیاز مو و نحوه مصرف صحیح آن ها بسیار تاثیر گذار در کیفیت موهای شما بعد از کراتینه موهایتان ست. برای انجام یک روتین مراقبتی مناسب باید محصولات را تهیه و مراحل را به ترتیب و به درستی انجام دهید. برای بدست آوردن اطلاعات کامل در مورد روتین مراقبت از مو بعد کراتینه درمانی توصیه میکنیم مطلب زیر را مطالعه کنید.

روتین مراقبت از مو چیست؟ 

 

سخن پایانی

در این مطلب گفتیم: داشتن موهای سالم و زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس شده و یکی از روش هایی که برای سالم سازی و زیبا کردن مو استفاده میشود کراتین درمانی است. اما این کراتین کردن مو گاها باعث ایجاد چالش برای کراتین کارها و مراجعه کنندگان میشود. این چالش در واقع پرش رنگ و زرد شدن تارهای سفید مو است که راهکارها ارائه شد. همواره توجه داشته باشید قبل از انجام هر کاری تحقیق کرده، همه جوانب را سنجیده و بعد اقدام کنید.

آکادمی مو سعیده درویش زاد

آکادمی مو سعیده درویش زاد با مجوز رسمی از سازمان فنی حرفه ای کشور اقدام به برگزاری دوره احیا و صافی و آموزش ویتامینه مو و درمان اسکالپ به صورت حضوری و غیر حضوری کرده. ما با برگزاری دوره احیا و صافی هیرمستران افراد متخصص را پرورش داده و محصولات و ابزار پروفشنال را در اختیار علاقمندان قرار میدهیم. برای ثبت در دوره کراتینه مو هیرمستران از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دوره صفر تا صد کراتینه مو هیرمستران

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط