چرب شدن مو پس از شستن
936

علت چرب شدن مو پس از شستن آن چیست؟

چرب شدن مو پس از شستن یک مشکل جدی است که گریبان خیلی ها را گرفته. به طور کلی توقع داریم که وقتی موها را می شوییم، آلودگی ها و چربی های مو و پوست سر، تمیز شود. در برخی افراد قضیه کاملا برعکس است. به این صورت که حتی بعد از شستشوی موها نیز بلافاصله، موها چرب و به هم چسبیده به نظر می رسد. در این مورد چند دلیل مهم دخالت دارند که باید یک به یک بررسی شوند.

اگر موهایی خشک داشته باشید احتمالا تصور می کنید که یک مشکل لاینحل دارید. اما یکبار هم خودتان را جای کسانی بگذارید که همیشه موهای چرب و روغنی را تحمل می کنند. وقاعا دردسر بزرگی است که حتی بعد از شستشو، موها هنوز چرب باقی می ماند. برخی موارد نظیر ترشح بیش از حد سبوم، مشکلات هورمونی و روش های اشتباه در روتین مراقبت از مو می تواند چنین وضعیتی را ایجاد کند. آیا با وجود شستشوی مداوم موها و مراقبت های دائمی، باز هم موهای تان همیشه چرب است؟ تا انتهای مطلب با ما باشید تا علت چرب شدن مو پس از شستن را پیدا کنید.

علت چرب شدن مو پس از شستن

چرا موها پس از شستن هنوز چرب است؟

نوع موها و پوست سر در همه آدم ها یکسان نیست. برخی از افراد ذاتا دارای پوست سر چرب و موهای روغنی هستند. ترشح بیش از حد سبوم می تواند دلیل اصلی چربی بیش از حد موها باشد. این مشکل به سبوره معروف است که یک بیماری پوستی نسبتا شایع به حساب می آید. در سبوره، غدد چربی در زیر پوست کف سر، روغن اضافی یا سبوم تولید می کنند.

اغلب افراد درگیرسبوره،  به جز پوست سر چرب هیچ مشکل دیگری ندارند. در واقع ترشح بیش از حد غدد چربی پوست سر روی وضعیت سلامت فرد، تاثیرگذار نیست. حتی یک فرد کاملا سالم نیز می تواند دچار چنین مشکلی شود اما در برخی موارد، یک بیماری زمینه ای موجب به هم خوردن تعادل هورمون ها می شود. عدم تعادل هورمونی زمینه ساز ترشح سبوم است. در این مورد برای درمان چربی مو نیاز به کمک پزشکی است.

به جز موارد ذکر شده در بقیه حالات، چرب شدن مو پس از شستن به علت عدم مراقبت صحیح از موها است. گاهی رفتارهایی انجام می شود که به نظر ایرادی ندارد ولی همین عادات غلط می تواند کیفیت موها را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم.

موهای نرم و نازک خود را با خدمات ویتامینه مو ما تقویت کنید و به سلامتی دلخواه دست یابید.

علت چرب شدن موهای شسته شده

نرم کننده ها عامل چرب شدن مو پس از شستن

در بسیاری از اوقات برای مراقبت از موها، از نرم کننده استفاده می کنید. این یک اشتباه رایج است که با نیت خوبی انجام می شود. در واقع قصد دارید از ساقه موهای تان مراقبت کنید در حالی که واقعا احتیاجی به این کار نیست. استفاده از نرم کننده مو برای افرادی که موهای بسیار خشک و وز دارند، توصیه می شود ولی برای موهای معمولی یا چرب نیازی به این کار نیست.

استفاده زیاد از نرم کننده ها منجر به رسوب مواد در پوست سر می شود. به خصوص اگر مقدار زیادی مواد نرم کننده را روی ریشه مو قرار دهید، احساس سنگینی و چربی موها بیشتر می شود. تنها مجازید نرم کننده را به انتهای ساقه مو بزنید و پوست سر به نرم کننده، نیازی ندارد. حتی اگر به طور مناسب موها را آبکشی کرده باشید نیز امکان باقی ماندن مواد روی پوست سر وجود دارد زیرا نرم کننده ها قدرت جذب آب زیادی دارند و به این سادگی ها شسته نمی شوند.

استفاده از خیلی گرم برای شستن موها

برای شستشوی موها معمولا از مقدار زیادی شامپو استفاده می کنید. این کار نیز با قصد خیر است اما در عمل منجر به آسیب موها می شود. نیازی به شامپوی زیاد نیست به جای آن به کیفیت شامپو توجه کنید. بدتر اینکه برای شستن شامپو از آب داغ استفاده می کنید که خودش عاملی برای چرب شدن موها است. دوش گرفتن با آب گرم حس خوبی دارد اما آب گرم موجب باز شدن کوتیکول مو می شود. در این صورت شامپو به عمق موها نفوذ می کند و موجب چرب شدن مو پس از شستن آن می شود.

راه حل برطرف کردن چربی مو

چرب شدن مو پس از شستن با محصولات آلوده

حوله، شانه، برس و …. را چند وقت یکبار می شویید؟ در بسیاری از اوقات تنها مقصر چرب شدن موها همان حوله هایی است که با ان موها را خشک می کنید! شاید دور از ذهن باشد ولی حوله آلوده خودش عامل اصلی آلودگی مو و پوست سر است. احتمالا بسیاری از افراد حوله حمام را به طور مرتب شستشو می دهند ولی آیا شانه و برس را نیز تمیز می کنید.

وقتی موها چرب است مقدار زیادی از روغن و چربی پوست سر، به شانه منتقل می شود. هر بار که موها را شانه می زنید پوسته های کف سر، سلول های مرده پوست، آلودگی ها و چربی روش شانه می نشیند. نظافت مرتب شانه و برس یکی از کارهای ضروری است که اغلب نادیده گرفته می شود.

استفاده از محصولات بهداشتی مراقبت مو

آیا می دانید که سرم مو، اسپری مو، محصولات ضد وز و …. می توانند موجب چرب شدن موها بشوند. موهای خشک و وز، موهای نازک و ضعیف، موهای رنگ و دکلره شده، موهای فر و …. همگی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند. برای این منظور انواع محصولات بهداشتی تولید شده که کارایی بسیار خوبی نیز دارند.

اما مشکل اینجاست که گاهی نحوه مصرف این مواد روی موها، اشتباه است. افرادی که موهای نازک دارند نیازی به حجم زیادی از مواد نرم کننده، سرم مو یا بقیه محصولات سنگین و چرب ندارند. به طور کلی جنس موهای تان تعیین می کند که از چه نوع موادی و به چه میزانی استفاده کنید. نادیده گرفتن این موضوع به بهای چرب شدن مو پس از شستن تمام می شود.

در واقع برخی محصولات شوینده یا بهداشتی و آرایشی اساس برای موهای تان ساخته نشده اند. شاید این محصولات یزای فردی با موهای ضخیم و پر پشت مناسب باشد ولی قطعا روی موهای نازک و ضعیف نتیجه خوبی ندارد و موجب سنگین شدن و چرب ماندن موها می شود. شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و آرایشی برای هر نوع مویی، محصول متفاوت با فرمولاسیون ویژه تولید کرده اند.

درمان چربی بیش از حد موها

چرب شدن مو پس از شستن به دلیل رژیم غذایی غلط!

حتی تصورش هم مشکل است ولی مواد غذایی که خورده می شود دلیل اصلی چرب شدن پوست سرتان است. رژیم غذایی می تواند در ترشح بیش از حد سبوم، تاثیر فراوانی داشته باشد. طبق مطالعات انجام شده روی نمونه آماری، افرادی که مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا مصرف می کنند در معرض تولید سبوم بیشتری قرار دارند. این مواد بر روی هورمون آندروژن تاثیرگذار است و در نهایت موجب عدم تعادل هورمونی و تولید چربی بیشتری در پوست کف سر می شود.

اگر پوست سرتان دچار خارش و سوزش است احتمال وجود پچ های پوستی نیز وجود دارد. این وضعیت می تواند ناشی از درماتیت سبورئیک باشد که نوعی بیماری پوستی با شیوع بالاست. در مورد موثر بودن نقش تغذیه روی درماتیت سبورئیک نیازمند بررسی بیشتر است. این بیماری نوعی التهاب پوستی است که با قرمزی و شوره سر نیز همراه است. در مراحل پیشرفته التهابات پوستی به صورت و ناحیه پیشانی و پشت گوش ها نیز سرایت می کند.

شستشوی بیش از حد موها

بسیاری از افراد برای خلاصی از چرب شدن مو پس از شستن دست به کارهای افراطی می زنند. یکی از رایج ترین کارها اینست که فرد موهای خود را چند دست با شامپو شستشو می دهد تا چربی موها از بین برود. با این کار تنها موجب تحریک غدد تولید کننده چربی در پوست سر می شوید. به طور کلی استحمام زیاد و شستشوی بیش از حد موها، برای رهایی از چربی موها اصلا ایده خوبی نیست.

این یک اشتباه رایج است که بسیاری از افراد ان را از روی عادت انجام می دهند. وقتی موها چرب می شود به نظر شستن موها ایده خوبی است اما نتیجه کاملا عکس چیزی است که تصور می کنید. برای رفع آلودگی مو و پوست سر یک دوش سبک بگیرید و هر روز موها را شامپو نزنید. از محصولات شوینده سبک و بدون چربی و روغن استفاده کنید.

محصولات حاوی چای سبز برای کنترل چربی پوست سر عالی است. مراقبت محصولات مراقبت از موی خود باشید. در بسیاری از اوقات عامل اصلی چرب شدن مو، سرم موهای تان است. از یک متخصص مشورت بگیرید و محصولات مناسب موی خود را تهیه کنید. شستن موها با شوینده نامناسب علت اصلی چرب ماندن موها است. در مورد نرم کننده ها، ماسک مو و سایر محصولات مراقبت از مو نیز همین قضیه صادق است.

شوینده مناسب موهای چرب

مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

ما مشکلات موهای شما را برطرف می کنیم. تیم حرفه ای و متخصص مرکز احیای مو با سال ها تجربه، در خدمت شماست. هر مشکلی که با موهای تان دارید با ما در میان بگذارید تا راه حل واقعی آن را ارائه دهیم. احیا و ترمیم موهای سوخته، آسیب دیده و دمیج، ویتامینه پوست سر چرب و موهای خشک، تقویت موهای ضعیف، کراتین تراپی، پروتئین تراپی و ده ها خدمت نوین توسط متخصصین مرکز احیای مو ارائه می شود. کیفیت کارهای ما را از مشتریان قبلی جویا شوید. جهت احترام به مشتری، کلیه خدمات مشاوره ای این مرکز به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. همین حالا با ما تماس بگیرید از مشاوره تخصصی و رایگان تهیه محصولات بهداشتی، استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
9120279539
22 مهر 1401 22:52
پاسخ دهید

باسلام خدمت شماعزیزان.
البته بنده هنوز ده دقیقه نیست که وارد این سایت شدم وخوب قطعاً هم نمیتونم نظرِ دُرستی درباره این سایت وخدماتش بدم انشاالله بعداز گرفتن راهنمایی وحلّ مشکلم حتماً دیدگاه خودم رو دراختیارِ کاربران عزیز قرار میدم به امیداینکه بدردِ عزیزان بخوره اما تاهمین جا ازنحوه نامنویسی وارسال کُدها مشخصه که پشتیبانی قوی وکاربلد ومنظمی سایت رو اداره میکنه که همین امر نشان دهنده کیفیت کاره

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط