فواید امگا 3 برای مو چیست؟
478

فواید امگا 3 برای مو

چقدر برای زیبایی و سلامت موهای تان هزینه می کنید؟ آیا حاضرید از انواع دارو و فراورده های پزشکی برای بهبود کیفیت موها استفاده کنید؟ اخیرا بمب خبری ” امگا 3 ” غوغا به پا کرده است. در بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی در مورد فواید امگا 3 برای مو مطالبی منتشر می شود. در این مطلب به بررسی خواص امگا 3 و فایده آن برای موها پرداخته شده است. آیا امگا 3 می تواند همه مشکلات مو و پوست کف سر را درمان کند.

تاثیرات شگفت انگیز امگا 3 علاوه بر موها در دیگر اندام ها و ارگان های داخلی بدن نیز مشاهده می شوند. پزشکان معتقدند مصرف منظم امگا 3 در سبد غذایی خانوار، از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. چربی های امگا 3 به دلیل مزایای قدرتمند سلامتی عمومی بدن بسیار موثر هستند. امگا 3 در پیشگیری و درمان افسردگی، کاهش التهابات مفاصل و قلب و عروق و همچنین بیماری های پوست و مو تاثیر فراوانی دارد.

تاثیر امگا 3 روی موها

 امگا 3 چیست؟

 امگا 3 نوعی اسید چرب مفید و مغذی است که مصرف آن در سلامت بدن نقش دارد. اگرچه این ماده در گروه چربی ها قرار دارد ولی مصرف آن هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. امگا 3 از اسیدهای چرب غیر اشباع به حساب می آید و در منابع گیاهی و حیوانی یافت می شود. جهت تنظیم فعالیت های بدن و  عملکرد مناسب ارگان ها، به امگا 3 و چربی های مفید غیر اشباع نیاز است. این ماده در بدن انسان تولید نمی شود و لازم است تا از طریق مواد غذایی، میزان مناسب امگا 3 دریافت شود. این ماده در سه نوع متفاوت تقسیم می شود که عبارتند از:

  • آلفا لینولنیک اسید (ALA)
  • ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA)
  • دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)

با استفاده از خدمات ویتامینه مو برای موهای خشک خود، می توانید آن ها را دوباره زنده و درخشان کنید.

امگا 3 چه تاثیری روی موها دارد؟

موی سر مواد مغذی را از طریق رگ های خونی در پوست کف سر، دریافت می کند. خون غنی و دارای املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن، می تواند همه نیازهای مو را برطرف کند. مصرف امگا 3 به طریق غیر مستقیم روی موها نیز تاثیرگذار است. این ماده از طریق خون در اختیار ریشه مو قرار گرفته و موجب بهبود کیفیت موها می شود. چنانچه بدن مواد مغذی را دریافت کند همه اندام ها در وضعیت مناسبی قرار می گیرند. در این میان زودتر از بقیه اعضا، پوست و مو عکس العمل نشان می دهند.

تحقیقات اولیه نشان دهنده فواید امگا 3 برای مو می باشد ولی لازم است تا در این مورد تحقیقات گسترده تری انجام شود. در حال حاضر شواهد بسیاری در دست است که امگا 3 می تواند ریزش مو و مشکلات نازک شدن مو و کاهش رشد مو را به طور کامل برطرف کند. برخی از مزایای امگا 3 بر روی موها در ادامه بررسی شده است.

فواید امگا 3 برای مو

فواید امگا 3 برای رشد مو

اسید چرب امگا 3 از انواع چربی های غیر اشباع است. این نوع چربی یکی از بهترین منابع برای سلامت بدن است. افرادی که دچار ریزش موی عمومی هستند می توانند با استفاده از منابع غذایی حاوی امگا 3، روند ریزش مو را کاهش داده و حتی متوقف کنند. اسید چرب امگا 3 با تاثیرگذاری روی فولیکول مو می تواند روند درمان را سرعت بیشتری دهد. امگا 3 برای تقویت موها تاثیر به سزایی دارد؟

امگا 3 فولیکول مو را تحریک می کند و موجب فعال شدن آن می شود. فولیکول مو از مهم ترین قسمت های فعال و زنده موی سر است که وظیفه رشد و افزایش تراکم موها را بر عهده دارد. وقتی فولیکول مو دچار آسیب می شود فاز استراحت موها طولانی تر خواهد شد و به طبع، موها دچار توقف رشد می شوند. با مصرف منظم امگا 3 از طریق منابع غذایی می توان فعالیت فولیکول مو را افزایش داد.

فواید امگا 3 برای مو و تراکم مو

وقتی ریزش مو شدیدتر می شود، حجم و تراکم موها نیز کاهش می یابد. در واقع فاز استراحت مو طولانی تر می شود و تعداد موهایی که در مرحله رشد هستند، کمتر می شود. نتیجه این فعل و انفعال چیزی نیست جر کاهش تعداد تارهای مو در پوست کف سر. اسید چرب امگا 3 با افزایش رشد مو باعث سریع تر شدن فاز رشد مو می شود. در نتیجه تارهای موی بیشتری در فاز رشد قرار می گیرند. به این ترتیب از نظر ظاهری موها دارای حجم بیشتری هستند به طوری که پوست کف سر دیده نمی شود. دیده شدن پوست سر به معنای کاهش تراکم مو و یا نازک شدن تارهای مو است. هر دو این موارد با مصرف مکمل های امگا 3 بهبود خواهد یافت.

فواید امگا 3 برای ضخامت مو

موهای نازک، ضعیف و سست هستند و در معرض آسیب زیادتری قرار دارند. وقتی موها آسیب می بیند به مرور ساقه مو، نازک و نازک تر می شود تا جایی که دیگر استحکام و دوام خوبی ندارد. این موها کیفیت خوبی ندارند و خیلی سریع خورد شده، وز می کنند و یا می ریزند. طبق تحقیقات انجام شده در صورتی که مکمل امگا 3-6-9 در اختیار شخص قرار گیرد، موها سالم و ضخیم تر می شوند. در این مورد یک مطالعه بالینی بین دو گروه آزمایشی انجام شده است.

به گروه اول هفته ای 2 تا 3 بار مکمل امگا 3 داده شد و گروه دیگر شبه دارو را دریافت کرد. هیچکدام از شرکت کننده ها در این آزمایش از ماهیت داروها اطلاعی نداشتند. سایر المان ها کاملا یکسان در نظر گرفته شده و پس از طی دوره درمان، نتایج شگفت انگیزی دریافت شد. تقریبا 90 درصد از افرادی که مکمل های امگا 3 را دریافت کرده بودند به طر معناداری دارای موهای ضخیم تری بودند. علاوه بر افزایش ضخامت موها، ریزش مو نیز در این گروه بسیار کمتر دیده شد.

فواید امگا 3 برای مو بسیار زیادتر است اما در حال حاضر اغلب یافته ها به صورت غیر رسمی و تجربی بوده است. این تحقیق نیازمند بررسی بیشتر و انجام آزمایش روی نمونه های زیادتری است.

مواد غذایی حاوی امگا 3

 امگا 3 در چه منابعی وجود دارد؟

امگا 3 در اشکال دارویی و به صورت سافت ژل موجود است. این محصول نیاز به نسخه پزشک ندارد و به عنوان مکمل غذایی به فروش می رسد. قبلا ذکر شد که بدن انسان قادر به تامین اسید چرب امگا 3 نیست. بنابراین لازم است تا این ماده از منابع مختلف در اختیار هر فرد قرار گیرد. بهترین و سالم ترین نوع امگا 3 را می توانید در منابع گیاهی و حیوانی، پیدا کنید.

همه ماهی های روغنی حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 هستند. DHA و EPA موجود در ماهی ها به اندازه ای است که نیاز بدن را تامین می کنند. ماهی تن، سالمون، خال مخالی، ساردین و شاه ماهی از بهترین منابع امگا 3 به حساب می آیند. برای بهره بردن از فواید امگا 3 برای مو می توانید این ماهی ها را در سبد غذایی خود قرار دهید. هفته ای 2 بار حداکثر از غذاهای دریایی و ماهی استفاده کنید. مراقب باشید برخی از ماهی های دریا حاوی جیوه هستند و مصرف آن در زنان باردار و کودکان، مشکلاتی را به همراه دارد.

جهت تامین اسید چرب امگا 3 از نوع ALA نیز می توانید از منابع غذایی موجود در منطقه استفاده کنید. افراد گیاهخوار و کسانی که غذاهای دریایی و ماهی را دوست ندارند نیز با استفاده از منابع گیاهی، میزان لازم از امگا 3 را دریافت خواهند کرد. دانه های روغنی از جمله تخم کتان، سویا، دانه چیا و گردو سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند. توصیه می شود از منابع گیاهی و حیوانی، هر دو در سبد غذایی خانوار استفاده شود تا هر سه نوع امگا 3 در اختیار ارگان های داخلی و پوست و مو قرار گیرد.

روغن ماهی برای رشد موی سر

نحوه مصرف امگا 3 چگونه است؟

انچمن قلب آمریکا، توصیه می کند دریافت امگا 3 مورد نیاز بدن از طریق منابع غذایی باشد. استفاده از مکمل های غذایی و اشکال دارویی امگا 3 شاید راحت تر باشد اما ارزش تغذیه ای خوراکی ها بسیار بیشتر است. در ضمن با مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، 6، 9 هیچ آسیبی به بدن نمی رسد. در حالیکه اشکال دارویی ویتامین ها و املاح می توانند برای برخی افراد، مشکلاتی را ایجاد کنند.

در صورت مصرف مکمل های حاوی امگا 3 می بایست طبق توصیه پزشک رفتار کنید و یا اینکه حداقل به توصیه روی برچسب راهنمای دارو، توجه کنید. در مورد مصرف منابع غذایی سرشار از امگا 3، ملاحظات کمتری وجود دارد. برای سلامت ارگان های داخلی، قلب و استفاده از فواید امگا 3 برای مو می توانید هفته ای 2 تا 3 بار منابع غنی از این ماده را مصرف کنید.

نحوه مصرف اسید چرب امگا 3 به صورت خوراکی است. در واقع این ماده تنها از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها وارد بدن می شود. تاکنون ماسک مو یا سرم مو و محصولات بهداشتی دیگری برای تامین امگا 3 مورد نیاز موها تولید نشده است.

مرکز تخصصی ترمیم موی سعیده درویش زاده

عوامل محیطی و تغذیه روی کیفیت و سلامت موها تاثیر می گذارند. گاهی با همه مراقبت هایی که می کنید هنوز موها به اندازه کافی، سالم و شاداب نیست. اگر با موهای تان مشکل دارید با ما تماس بگیرید. با استفاده از انواع مواد کراتینه و احیای موی آسیب دیده می توان هر نوع مویی را ترمیم کرد. ما در این مرکز بهترین، متخصصین زیبایی مو را به کار گرفته ایم تا مشکلات موی تان را برطرف کنیم. با یکبار مراجعه از مشتریان دائمی ما خواهید شد. کلینیک تخصصی احیای مو و کراتینه و رنگ موی درویش زاده، خدمات مشاوره تخصصی ارائه می دهد. برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان همین حالا تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم انجام شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط