فواید ریختن نمک در شامپو
10,118

از تاثیرات شگفت انگیز ریختن نمک در شامپو چه می دانید؟

مو یکی از با ارزش ترین دارایی های هر فرد است که تاثیر به سزایی روی زیبایی چهره دارد. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا موهایی سالم و پر پشت داشته باشند. استفاده از مواد و ترکیبات طبیعی برای تقویت موها، بسیار رایج است. این موضوعی نیست که مختص داخل کشور باشد حتی بسیاری از ساکنین کشورهای پیشرفته نیز با استفاده از مواد طبیعی، توانسته اند به موهایشان جانی دوباره بدهند. یکی از پر مصرف ترین مواد برای تقویت موها، نمک است. در این مطلب از فواید ریختن نمک در شامپو می گوییم.

برخی از افراد مقداری نمک در شامپوی خود می ریزند و با این ترکیب موها را شستشو می دهند. استفاده از نمک به این طریق بسیار ساده و آسان است. کافیست یکی دو قاشق نمک به شامپو اضافه کنید و موها را بشویید. به این ترتیب بسیاری از مشکلات مو و پوست سر از بین می رود و موهایی سالم و براق خواهید داشت. آیا می دانید چه نمکی برای شستن موها مناسب تر است؟

تقویت و پر پشت کردن موها

چه نمکی برای شستشوی موها مناسب تر است؟

به طور کلی 3 نوع نمک در بازار موجود است. نمک آشپزی، نمک دریا و نمک اپسوم. هر کدام از این نمک ها را می توانید به شامپوی خود اضافه کنید. از نظر ترکیبات و املاح موجود در نمک ها، تفاوت زیادی وجود دارد. به طور کلی نمک در زیبایی مو تاثیر فوق العاده ای دارد.

نمک آشپزی از مواد معدنی و طبیعی است. با استفاده از این نمک هم می توانید غذاها را طعم دار کنید و هم موهای تان را شستشو دهید. به این ترتیب از ریزش مو نیز جلوگیری می شود.

نمک دریا این روزها خیلی پر طرفدار شده و حتی برای آشپزی و مزه دار کردن غذا نیز استفاده می شود. این نمک حاوی مواد معدنی زیادی است. نمک دریا موها را درخشان تر می کند و پبرای نرم و لطافت پوست سر نیز مناسب است.

نمک اپسوم به نمک حمام نیز معروف شده و معمولا از آن برای وان حمام استفاده می شود. اندکی نمک اپسوم به شامپو اضافه کنید تا چربی موها و پوست سر به کلی برطرف شود.

موهای رنگ شده خود را با ویتامینه مو ما حفظ کنید و رنگ تازه ای به آن ها ببخشید.

نمک تقویتی مو

فواید ریختن نمک در شامپو چیست؟

هر کدام از این نمک ها را که در دسترس دارید می توانید برای شستن سر، استفاده کنید. به طور معمول استفاده از نمک دریا برای شستشوی موها و نمک اپسوم برای وان حمام، رایج است. نمک خوراکی برای شستن موها و استحمام کاربرد چندانی ندارد. جهت سهولت استفاده از نمک می توانید آن را به شامپو اضافه کنید. به این ترتیب هر بار که موهای تان را می شویید، نمک نیز روی موها قرار می گیرد. نمک مشکلات پوست کف سر و موها را به سادگی درمان می کند. بدون اینکه هزینه هنگفتی صرف کنید، موهایی سالم و شاداب خواهید داشت. برخی از فواید ریختن نمک در شامپو از این قرار است:

افزایش حجم موها با نمک اپسوم

نمک Epsom برای موهای بی روح و بی حالت عالی است. مقدار 3-4 قاشق نمک اپسوم را به شامپوی مصرفی، اضافه کنید و با آن موها را شستشو دهید. با این کار به طرز شگفت انگیزی موها جان می گرد و موها حجیم تر دیده می شود. نمک اپسوم چربی و روغن اضافی مو را گرفته و مواد به جای مانده از محصولات بهداشتی و شوینده ها را از بین می برد. در نتیجه افزایش حجم و شناوری موها بیشتر می شود.

برترین فواید ریختن نمک در شامپو

فواید ریختن نمک در شامپو: اسکراب پوست سر

با اسکراب کردن پوست سر می توانید موهایی شاداب و سالم داشته باشید. اسکراب همه سلول های مرده پوست را برداشته و خون رسانی به ریشه مو را افزایش می دهد.استفاده از نمک برای اسکراب بدن نیز توصیه می شود و اثرات فوق العاده ای دارد. پوست کف سر نیز نیاز به اسکراب دارد و این چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود. با ترکیب شامپو و نمک دریا می توانید بهترین اسکراب را برای پوست سر داشته باشید.

برای بهره بردن از فواید نمک بهتر است پس از شامپو زذن، به مدت 5 دقیقه پوست کف سر را مالش دهید. سپس می توانید موها را با آب ولرم آبکشی کنید. این سریع ترین راه برای خلاص شدن از سلول های مرده پوست سر است.

از بین بردن چربی پوست سر با نمک دریا

نمک به طور کلی روغن و چربی اضافی پوست سر را جذب می کند. افرادی که موی چرب دارند می توانند با استفاده از نمک دریا یا نمک اپسوم موها را شستیو دهند. برای این منظور لازم است تا به مقدار 3-4 قاشق نمک را به شامپو اضافه کنید. با این ترکیب موها را شستشو دهید. به همین راحتی به مرور، چربی مو و پوست سر نیز تنظیم می شود.

برای افرادی ک پوست و موی خشک دارند بهتر است به مقدار مساوری نمک و نرم کننده را به شامپو اضافه کنند و با آن موها را شستشو دهند. به این ترتیب  می توانند از فواید ریختن نمک در شامپو استفاه کنند و نگران خشک شدن بیش از حد موها و پوست سر نباشند.

شستن موها با نمک دریا

فواید ریختن نمک در شامپو در از بین بردن شوره سر

شوره سر همان پوسته ریزی پوست کف سر است.  کاهش گردش خون و گاهی نوعی قارچ پوستی عامل ایجاد کننده این مشکل است. با استفاده از نمک دریا می توانید مشکل شوره سر را به کلی برطرف کنید. با مالش نمک روی پوست سر می توانید موها را در برابر مشکلات پوست سر، محافظت کنید. نمک در از بین بردن قارچ پوستی و دیگر مشکلات کف سر، بسیار عالی نمک می کند.

هرگز نمک را روی پوست و موی خشک، ماساژ ندهید. به اندازه 2 قاشق نمک را به شامپو اضافه کنید و با آن پوست سر را ماساژ دهید. پس از چند بار شستشوی موها با نمک، شاهد از بین رفتن کامل شوره سر خواهید بود. نمک می تواند جایگزین خوبی برای شامپو ضد شوره باشد.

افزایش رشد موها با نمک

آیا می دانید نمک چه فوایدی برای موها دارد؟ اگر موهای تان ریزش دارد و به شدت کم پشت شده، هر چه زودتر اقدام کنید. موهای پر پشت و زیبا یک شبه از بین نرفته اند. به مرور موها دچار ریزش می شود و هر بار تارهای بیشتری از مو می ریزد تا جایی که پوست سر، نمایان می شود. قبل از اینکه موهای تان را از دست بدهید با نمک موها را تقویت کنید. نمک خوراکی، نمک دریا یا اپسوم هیچ تفاوتی ندارد. به طور کلی نمک، منافذ مسدود پوست سر را باز می کند و  فولیکول ها را تحریک می کند.

برای درمان ریزش مو مقداری نمک را به تنهایی و یا در ترکیب با شامپو استفاده کنید. مخلوط نمک و شامپو را به حالت دورانی روی موها ماساژ دهید. 10 دقیقه ماساژ پوست کف سر با نمک به صورت هفته ای یکبار، معجزه می کند. بعد از 2 تا 3 ماه متوجه رشد موها و کاهش ریزش موی سر خواهید شد. این درمان در حد استفاده از شامپو ضد ریزش مو تاثیرگذار است.

شستن سر با شامپو و نمک

فواید ریختن نمک در شامپو و افزایش ضخامت موها

موهای سست و نازک به مرور دچار ریزش می شوند. این موها کیفیت خوبی ندارند و ضعیف و شکننده تر هستند. برای افزایش ضخامت تارهای مو از نمک استفاده کنید. انواع نمک خوراکی، دریایی و اپسوم می تواند موها را تقویت کند و روی ضخامت ساقه مو تاثیر داشته باشد. با توجه به بلندی موها مقدار 3 به 2 از شامپو و نمک استفاده کنید. برای مثال هر 3 قاشق شامپو باید با 2 قاشق نمک ترکب شود.

با این ترکیب موها را شستشو دهید. بهتر است چند دقیقه مخلوط نمک و شامپو را روی موها و پوست سر ماساژ دهید تا مواد معدنی جذب شود. این درمان هیچ تاثیر سویی ندارد و به مروز کیفیت موها را بهتر خواهد کرد. پس از چند ماه از دیدن موهای خود در آینه شگفت زده خواهید شد. به طور واضح ضخامت موها افزایش یافته و درخشندگی موها چند برابر می شود.

صاف شدن موها با نمک دریا

با افزودن 2 قاشق نمک دریا به شامپو می توانید موهای تان را به طور طبیعی صاف کنید. نمک دریا حاوی مواد معدنی و املاح زیادی است که موها را ترمیم می کند. اگر موها وز کرده یا خشک و دمیج است با ریختن نمک در شامپو، مشکلات مو به راحتی برطرف می شود. مواد معدنی موجود در نمک موجب حفظ رطوبت ساقه مو شده و به موها حالت صاف و نرم و لطیف تری می دهد.

این صافی کاملا طبیعی است و به مرور اتفاق می افتد یکبار شستن موها با نمک نمی تواند تغییر چندانی در تارهای مو ایجاد کند. البته به مرور و در اثر مداومت، می توانید فواید شگفت انگیز نمک روی موهای تان را مشاهده کنید.

تمیز کردن مو و پوست سر با نمک

مرکز تخصصی احیای مو سعیده درویش زاده

چقدر به زیبایی و سلامت موهای تان اهمیت می دهید؟ اگر با ریزش موی شدید روبرو هستید یا موهای تان در اثر مواد دکلره و رنگ مو، دمیج شده، نگران نباشید. ما مشکلات موهای تان را برطرف می کنیم. کلینیک تخصصی زیبایی مو در خدمت شماست. در این مرکز انواع ویتامینه موها با مواد اصل ارائه می شود.

جهت تقویت موهای آسیب دیده می توانید از خدمات پروتئین تراپی، نانو بوتاکس مو، کراتین درمانی و ده ها سرویس تخصصی دیگر استفاده کنید. مرکز احیای مو سعیده درویش زاده، خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهد. همین حالا با ما تماس بگیرید تا از تخفیف های فصلی و مشاوره رایگان این مرکز بهره مند شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
رستم مرادی
13 آذر 1401 11:21
پاسخ دهید

سلام چرادرسرماشوره سرم وجود میاد ممنون میشم راهنمای کنید

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط