ماساژ سر برای رشد مو
1,494

آیا ماساژ سر تاثیری در رشد موها و جلوگیری از ریزش مو دارد؟

ریزش مو عارضه ای فراگیر در همه سنین است. این مشکل به دلایل گوناگونی ایجاد می شود و به دنبال آن حجم و تراکم مو، کاهش پیدا می کند. درمان های مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها وجود دارد. اغلب این درمان ها با استفاده از داروهای شیمیایی خوراکی یا موضعی انجام می شود. اثرات داروهای شیمیایی موقت بوده و به محض توقف درمان، امکان برگشت ریزش مو وجود دارد. با ماساژ سر برای رشد مو بدون نیاز به هیچ داروی شیمیایی و آسیب رسان می توان جلوی ریزش مو را گرفت و تراکم موها را افزایش داد.

آیا تا به حال از این شیوه درمانی برای قطع ریزش مو استفاده کرده اید؟

چنانچه تجربه ماساژ موهای سر را داشته باشید حتما تایید می کنید که بعد از ماساژ گرفتن چقدر حس بهتری داشتید. تحقیقات نشان می دهد که ماساژ بدن و سر در رفع استرس و کاهش اضطراب تاثیر فراوانی دارد. استرس از مهم ترین دلایل ریزش مو در جوامع رو به رشد امروزی است. موها نیز همچون سایر اعضای بدن به ماساژ نیاز دارند. با استفاده از انرژی دستان می توان جلوی ریزش مو را گرفت این کار اصلا سخت و دشوار نیست و حتی خودتان نیز می توانید ماساژ سر را انجام دهید.

ماساژ پوست کف سر

ماساژ سر چیست؟

ماساژ یک تکنیک قدیمی است که برای پشت، گردن، دست و پا و تمام بدن انجام می شود. هدف از ماساژ، افزایش خون رسانی به عضو مورد نظر است. همین تکنیک وقتی روی پوست سر انجام شود، ماساژ سر نامیده می شود. ماساژ درمانی در بسیاری از نقاط جهان به عنوان از بین برنده درد و بهبود بیماری ها نیز استفاده می شود. اولین و مهم ترین ویژگی ماساژ سر، کاهش استرس است اما مزایای ماساژ بیش از اینهاست.

ماساژ به طور مستقیم روی پوست کف سر اثر می گذارد. با این شیوه می توان پوست سر را تحریک کرد و جریان پمپاژ خون به سطح پوست را افزایش داد. این امر موجب غذا رسانی مناسب به پیاز مو می شود و در نتیجه بهبود کیفیت موها را در پی خواهد داشت. در اغلب موارد تنها با همین تکنیک می توان مانع ریزش شدید موها شد زیرا مواد مغذی در اختیار ریشه مو قرار می گیرد. برای درمان موثر ابتدا لازم است تا دلیل ریزش مو شناسایی شود و علت را برطرف کرد.

برای مثال ریزش مو در زنان باردار و پس از به دنیا آمدن نوزاد، زیاد دیده می شود. ریزش مو در بارداری موقت است در این مورد با تغذیه مناسب می توان خون از دست رفته مادر را تامین کرد و خود به خود ریزش موها نیز متوقف می شود. هم زمان با مصرف مواد خوراکی مغذی با انجام ماساژ سر برای رشد مو اقدام کنید. با انجام منظم ماساژ روی پوست کف سر، مواد مغذی از طریق رگ های خونی در اختیار موها قرار می گیرد و فرایند رشد مو سریع تر می شود.

ماساژ سنتی سر

انواع ماساژ سر برای رشد مو

این درمان هیچ ضرری ندارد و به موها یا ریشه مو آسیب نمی رساند. از طرفی برای ماساژ هیچ هزینه ای نمی پردازید و حتی به تنهایی نیز می توانید موهای تان را ماساژ دهید. البته مراکز ماساژ بدن و سر در داخل کشور هم وجود دارد که به طور حرفه ای این کار را انجام می دهند. به جای خرید انواع و اقسام محصولات تقویت کننده مو برای درمان ریزش و افزایش رشد موها، ماساژ درمانی را امتحان کنید.

فواید ماساژ برای موها بسیار زیاد است از جمله اینکه فولیکول مو تحریک شده و بهبود پیدا می کند. با ماساژ و تحریک فولیکول مو، تارهای مو ضخیم تر می شوند و موهای جدید روی سر رشد پیدا می کنند. موهای ضخیم، حجم موها را بیشتر نشان می دهند و مقاومت بیشتری دارند. پس از مدت کوتاهی شاهد رشد موهای ریز در سر خواهید شد که نشان دهنده افزایش رشد موهای جدید است. به تدریج قطع کامل موها اتفاق افتاده و موها شادابی و طراوت قبل را به دست می آورند.

ماساژ سر برای رشد مو عالی است و حتی موهای خشک را نیز بهبود می دهد. در زیر پوست سر صدها غده چربی ساز وجود دارد که مسئول نرم و روغنی نگه داشتن پوست سر و موها هستند. با ماساژ، این غدد تحریک شده و ترشح متعادلی خواهند داشت. ماساژ ترشح چربی غدد چربی پوست سر را در حالت تعادل نگه می دارد و هم برای موهای چرب و خشک، توصیه می شود. انواع ماساژ سر عبارتند از:

انجام ماساژ روی پوست سر

ماساژ سنتی سر

انجام  ماساژ سر برای رشد مو  به شیوه سنتی بسیار ساده است. در این تکنیک از هیچ وسیله ای استفاده نمی شود و تنها انگشتان دست، ماساژ را انجام می دهند. با استفاده از انگشتان هر دو دست همه قسمت های موی خود را ماساژ دهید. این کار نیاز به وقت خاصی ندارد. در طول روز می توانید چندین بار با استفاده از انگشتان، پوست کف سر را ماساژ دهید.

به این ترتیب که هر وقت فرصت داشتید انگشتان را در لا به لای موها و روی پوست سر حرکت دهید. کف دست به پوست تماس پیدا نکند و فقط انگشتان به صورت حرکات آرام و ملایم روی کف سر در حرکت باشد. از حرکات دایره ای و فشار متوسط برای ماساژ دادن پوست کف سر استفاده کنید. در برخی آرایشگاه ها و مراکز زیبایی و مراقبت از مو نیز ماساژ سر انجام می شود. هر وقت توانستید از این خدمات نیز نهایت بهره را ببرید تا رشد موهای تان بیشتر شود.

شستشوی موها در حمام

ماساژ سر برای رشد مو در موقع شستشو

همیشه لازم نیست وقت خاصی را برای ماساژ دادن پوست سر در نظر بگیرید. این روش به قدری ساده است که در هر کجا و هر زمانی قابل اجرا است. حتی می توانید موقع شستشوی موها و در حمام نیز از ماساژ سر لذت ببرید. روش کار شبیه به ماساژ سنتی است ولی با این تفاوت که ابتدا شامپوی مناسب را به موها می زنید. سپس به مدت 5 دقیقه با استفاده از انگشتان، موها را ماساژ می دهید. فقط با نوک انگشتان و به آرامی موها را ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که موهای خیس، شکننده تر هستند و حالت کشسانی بیشتری دارند بنابراین با ملایمت رفتار کنید. در انتها موها را به روش معمول آبکشی کرده و از نرم کننده مو استفاده کنید. نکته مهم اینست که با ماساژ باعث گره خوردن موها نشوید. موهای خیس خیلی زود گره می خورند و برای باز کردنشان به دردسر می افتید. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، از کاندیشنر و نرم کننده مو کمک بگیرید.

نکته: هرگز سعی نکنید برای باز کردن گره های مو در حمام، موها را شانه بزنید. استفاده از شانه و برس روی موهای خیس موجب کشیده شدن تارهای مو می شود و ریزش موها را افزایش می دهد. تنها با یک کاندیشنر مناسب می توانید گره های مو را باز کرده و تارهای مو را نرم و لطیف کنید. استفاده از انگشتان برای باز کردن گره های مو بلامانع است ولی در کل از دستکاری زیاد موهای خیس بپرهیزید.

ماساژ موها با روغن

ماساژ سر با استفاده از دستگاه

دستگاه های کوچک و ساده ای برای ماساژ سر در فروشگاه های لوازم آرایشی به فروش می رسد. این دستگاه ها همان کار انگشتان معجزه گرتان را انجام می دهند. با استفاده از ماساژور سر می توانید همه قسمت های پوست کف سر را به راحتی ماساژ دهید. این کار حس خیلی خوبی دارد. این ماساژورها اغلب پلاستیکی هستند و با دست روی سر حرکت داده می شوند. اگر چنین وسیله ای در اختیار ندارید با استفاده از برس نیز می توانید موها را ماساژ دهید.

منظور برس های معمولی برای شانه کردن موها نیست. برس های مخصوص ماساژ پوست سر دارای تارهای مویی نازک و پلاستیکی هستند که تارهای کوتاهی دارند. با این موها نمی توانید موها را شانه بزنید بلکه فقط برای ماساژ کاربرد دارند. این وسیله چیز خاصی نیست و در نهایت تفاوتی با انگشتان ندارد.

نحوه اجرای ماساژ به هر صورتی که باشد در نتیجه هیچ تفاوتی ندارد. هر فرد با هر تکنیکی که راحت تر است می توانید ماساژ را اجرا کند. به هر حال اگر با دستگاه های ماساژور راحت تر هستید همان را انتخاب کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند که موها را در حمام، ماساژ دهند و برخی دیگر ماساژ موهای خشک را دوست دارند. ماساژ سنتی روی موهای خشک را می توان با روغن های طبیعی، مفید تر کرد.

اگر به دنبال ویتامینه ریزش مو هستید، با خدمات ما، به موهایتان فرصتی دهید تا باز هم رشد کنند.

ماساژ سر برای رشد مو با روغن طبیعی

این تکنیک همان روش سنتی ماساژ سر است که با استفاده از روغن های طبیعی و مغذی انجام می شود. کف هر دو دست را به روغن آغشته کنید و ماساژ را از گردن شروع کنید. با ملایمت از بخش پایینی موها و پشت سر به طرف فرق سر پیش بروید. با رسیدن به خط رویس موها از انگشتان کمک بگیرید و با حرکات دایره وار به سمت کنار گوش ها پیش بروید.

این حرکات را برای هر دو طرف سر اجرا کنید. یکبار به طور کامل سمت راست و یکبار هم سمت چرب سر را ماساژ دهید. در ادامه ماساژ را تا پیشانی ادامه دهید تا استرس به کلی از بین برود و پوست به خوبی خون رسانی داشته باشد. بهترین روغن برای ماساژ سر و تحریک رشد موها، عصاره رزماری است. از روغن درخت چای، روغن زیتون فرابکر و روغن آرگان نی زمی توانید استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط