ماسک برای شوره سر
283

4 ماسک موی موثر برای خلاص شدن از شوره سر

شوره سر یک مشکل رایج در بین همه افراد است. شاید در طی دوره ای شما هم دچار شوره سر شده باشید. در اغلب اوقات بدون نیاز به درمان خاصی، خود به خود شوره برطرف می شود. در مورد شوره های سر فصلی معمولا وضع به همین ترتیب است و با تغییر فصل، شاهد بهبود شوره خواهیم بود. اما در بسیاری از اوقات به هیچوجه نمی توانید از شر سفیدک های روی یقه لباس تان خلاص شوید. اگر جزو کسانی هستید که 5 دقیقه بعد از حمام، موهای تان دوباره شوره می زند از ماسک مو برای شوره سر استفاده کنید.

انواع ماسک موی ضد شوره در دو نوع گیاهی و شیمیایی تولید شده است. محصولات شیمیایی عوارض خاص خود را دارند ولی اثرگذاری سریع تری دارند. ماسک موی گیاهی پس از چند بار استفاده، تاثیرش را نشان می دهد و به اصطلاح سریع الاثر نیست. اما این ماسک ها، طبیعی هستند و با استفاده از مواد گیاهی و ترکیبات سالم تهیه شده اند. بنابراین استفاده از این ماسک موها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند.

ماسک مو برای شوره سر با مواد طبیعی

شوره سر به دلایل مختلف ایجاد می شود. هم پوست سر چرب و هم پوست سر خشک می توانند به شوره مبتلا شوند. شوره، پوسته های جدا شده از پوست کف سر است که در اثر خشکی و یا عفونت های پوستی، جدا شده است. در برخی اوقات این شوره های سمج دارای اندازه کوچکی هستند و شبیه به برف روی یقه لباس تان را می پوشانند. اما همیشه اندازه شوره های سر، کوچک نیست. گاهی تکه های بزرگ تری از پوست سر جدا می شود و شوره هایی با اندازه های بزرگ تر نیز روی یقه لباس جا خوش می کنند.

اندازه شوره ها ه کوچک باشد و چه بزرگ، در هر صورت نگران کننده است. افرادی که درگیر شوره سر هستند گاهی احساس شرمندگی دارند. برای مقابله با این مشکل می توانید ماسک موی ضد شوره خانگی را استفاده کنید. در ترکیب این ماسک ها انواع مواد مغذی برای آبرسانی و حفظ رطوبت طبیعی موها وجود دارد. ماسک ضد شوره به وضوح موها را نرم و لطیف کرده و از ایجاد مجدد شوره سر جلوگیری می کند.

شوره سر چیست و چگونه درمان می شود؟

ماسک موی ضد شوره سر

ماسک مو برای شوره سر با منشا قارچی

علت بسیاری از شوره ها، وجود قارچ در پوست کف سر است. نوعی قارچ به نام “مالاسه زیا” را می توان در پوست سر بسیاری از افراد بزرگسال دید. سوزش و خارش پوست سر و رشد بی رویه سلول های پوست کف سر از علائم وجود قارچ است. پوست های اضافی می ریزند و شوره های بد ترکیبی را روی یقه لباس ایجاد می کنند. در صورت عدم درمان، خارش شدیدتر شده و امکان عفونت هم وجود دارد. برای خلاص شدن از این شوره ها، ماسک گیاهی ضد شوره را امتحان کنید. این ماسک با ترکیب چای سبز و روغن نعنا تهیه می شود.

طرز تهیه ماسک چای سبز و اسانس نعنا

چای سبز حاوی موادی است که به از بین بردن قارچ مالاسه زیا کمک می کند. اثرات ضد قارچی چای سبز بسیار قوی است و می تواند شوره هایی با عامل قارچ را به طور کامل درمان کند. اسانس نعنا دارای اثر خنک کنندگی و ضد قارچی است. با افزودن سرکه سفید به ماسک مو برای شوره سر، تعادل pH پوست نیز حفظ شده و به سرعت شوره سر درمان می شود. برای تهیه ماسک به این مواد نیاز دارید:

  • 1 فنجان چای سبز
  • 2-3 قطره روغن ضروری نعناع
  • 1 قاشق چایخوری سرکه سفید

این مواد را در یک ظرف در بسته نگهدارید و با هر حمام از آن استفاده کنید. ماسک ضد شوره را روی موها و پوست کف سر بمالید و به مدت 5 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه موها را آبکشی کرده و با یک شامپوی بدون سولفات موها را شستشو دهید. در صورت تمایل می توانید از نرم کننده مو نیز استفاده کنید. هفته ای یکبار استفاده از ماسک ضد شوره می تواند مشکل را به طور کامل برطرف کند.

دلایل خارش سر و راه های درمان آن

ماسک موی خانگی ضد شوره

ماسک موی ضد شوره با روغن زیتون و تخم مرغ

خشکی بیش از حد پوست سر، عامل ایجاد بسیاری از شوره های مو است. شستشو با شامپوهای شیمیایی قوی، حالت دهنده های مو، ترکیبات موجود در مواد دکلره و رنگ مو، اشعه مضر نور خورشید و ….. به مرور پوست کف سر را خشک می کنند. به این ترتیب ترشح مواد چربی و روغن های مفید از غدد چربی ساز( سباسه) دچار اختلال می شود و موها نیز به طبع آن دچار آسیب می شوند. ماسک موی خشک و دهیدراته به درمان آسیب های مو و رفع شوره سر کمک می کند.

با استفاده از روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون می توان چربی مورد نیاز پوست و مو را تامین کرد. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی چربی امگا 3 و بافت پروتئینی است که در ترمیم موهای آسیب دیده تاثیر زیادی دارد. در ترکیب این ماسک ضد شوره از سرکه سیب استفاده که یک ضد قارچ موثر است و در درخشان کردن موها نقش دارد.

طرز تهیه ماسک ضد شوره برای موهای خشک

  • یک عدد تخم مرغ متوسط کامل
  • روغن زیتون 4تا 5 قاشق غذاخوری
  • نصف استکان سرکه سیب

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا نکنید. برای تهیه این ماسک به یک تخم مرغ کامل نیاز است. تخم مرغ را با چنگال کمی هم بزنید تا به صورت کرم رنگ بشود. سپس روغن زیتون و سرکه را به تدریج به تخم مرغ اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا شکل کرمی مواد حفظ شود. این ماسک را هفته ای یکبار بر روی موی خشک و تمیز، استفاده کنید. پس از 30 تا 50 دقیقه می توانید موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک علاوه بر رفع شوره، موها را درخشان کرده و موجب استحکام ریشه مو می شود.

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

ترکیبات موثر ضد قارچ برای موها

ماسک موی ضد شوره با روغن نارگیل

“درماتیت آتوپیک” یا اگزما یک بیماری رایج است که موجب خشکی و التهاب پوست می شود. نقش وراثت در این التهابات پوستی پر رنگ تر است. چنانچه خشکی و التهاب به پوست کف سر نیز سرایت کند، شوره سر به وجود می آید. روغن نارگیل در برطرف کردن شوره سر ناشی از درماتیت آتوپیک بسیار مفید واقع می شود.

قبل از اینکه شوره سر غیر قابل کنترل بشود می توانید با استفاده از روغن نارگیل، پوست سر را درمان کنید. این روغن به تنهایی برای تهیه ماسک مو برای شوره سر کافیت و نیازی به هیچ افزودنی دیگری نیست. روغن نارگیل قابلیت نفوذ به ساقه مو را دارد و به سادگی آسیب های مو را درمان می کند. هفته ای 2 بار ماسک ضد شوره نارگیل را روی پوست کف سر قرار دهید تا خیلی زود از شر شوره های چسبنده خلاص شوید.

اگر به دنبال دوره مجازی هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

طرز تهیه ماسک موی روغن نارگیل

با توجه بلندی و حجم موها مقدار 3 تا 5 قاشق روغن نارگیل را روی حرارت غیر مستقیم شعله گاز، گرم کنید. برای این کار می توانید روغن را در ظرف کوچکی ریخته و آن را در یک ظرف حاوی آب قرار دهید. حالا می توانید زیر شعله را با حرارت کم روشن کنید تا روغن گرم شود. دقت کنید روغن داغ نباشد زیرا دمای بیش از حد، به ریشه مو و پوست سر آسیب می زند.

سپس با انگشت های دست روغن را بر روی پوست سر بمالید. همه قسمت های پوست کف سر به روغن نارگیل آغشته شود. در نهایت به مدت 10 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. احتمالا هنوز مقداری روغن باقی مانده باشد که می توانید ان را روی ساقه موها بمالید.

بعد از نیم ساعت تا 45 دقیقه نیز می توانید موها را با اب ولرم و شامپوی بدون سولفات بشویید. اگز بعد از شستن هنوز موها کمی چرب بود اصلا مشکلی ندارد. روغن نارگیل سنگین نیست و به هیچ وجه موها را چرب و چسبنده نمی کند.

چگونه ماسک نرم کننده مو بسازیم؟!

طرز تهیه ماسک ضد شوره برای مو

ماسک موی فوق العاده موثر سیر و عسل

سیر از دیرباز برای درمان شوره سر به کار گرفته شده است. در نسخه های قدیمی و طب سنتی همیشه ترکیبات موثر ضد شوره با سیر و برخی مواد دیگر نیز وجود داشته است. سیر نوعی میکروب کش قوی است که در دفع قارچ و بیماری های پوستی کف سر موثر است. عسل یک درمانگر جادویی است که در بهبود بسیاری از امراض مورد استفاده قرار می گیرد. برای بهبود شوره سر نیز می توان ار عسل نهایت استفاده را برد.

منظور از عسل در ترکیب ماسک موی ضد شوره سر، انواع عسل طبیعی و بدون شکر است. عسل های تقلی و فراوری شده با مواد شیمیایی اصلا خاصیت درمانی ندارند.

طرز تهیه ماسک مو برای شوره سر با سیر و عسل

  • سیر 6 تا 7 حبه
  • عسل 6 تا 7 قاشق غذاخوری

سیرها را پوست گرفته و له کنید. اجازه دهید تا سیر 10 دقیقه تا یک ربع به همین صورت باقی بماند. در این مدت آنزیم های موجود در سیر شروع به فعالیت می کنند. در این فاصله عسل را به روش ” بن ماری” روی کتری و بخار آب کمی گرم کنید. نیازی به داغ شدن یا جوشیدن عسل نیست. کمی عسل را گرم کنید تا حالت روان تری به خود بگیرید.

سپس عسل و سیر را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. این ترکیب پر خاصیت را با دست روی پوست سر بکشید و 10 دقیقه صبر کنید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباس ها می توانید از کلاه رنگ استفاده کنید. استفاده از این ماسک در حمام ساده تر است.

سپس موها را آبکشی کنید و با شامپوی روزانه و بدون سولفات موها را شستشو دهید. نگران بوی سیر نباشید همان یک دست شامپو کفایت می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط