ماسک مو خانگی برای موهای دکلره
589

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

برای مراقبت از موها چه کارهایی انجام می‌دهید؟ موی انسان به صورت طبیعی دارای ویژگی‌هایی است. چربی یا خشک بودن موها بستگی در طول زندگی دچار تغییر می‌شود. بسیاری از افرادی که موهایی معمولی دارند در دوران نوجوانی دچار چربی و ریزش مو می‌شوند. خیلی از افراد نیز با بی توجهی موهای سالم و شاداب خود را در معرض خشکی و آسیب قرار می‌دهند. برای مراقبت از موهای آسیب دیده می‌توانید از انواع ماسک مو استفاده استفاده کنید. ماسک‌های شیمیایی و ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده دو راهکار متفاوت برای ترمیم آسیب دیدگی‌های تار مو است.

ماسک موهای شیمیایی را در همه داروخانه‌ها و دراگ استورها پیدا می‌کنید این ماسک‌ها حاوی مواد مورد نیاز ساقه مو بوده و بافت آسیب دیده کوتیکول مو را ترمیم می‌کنند. ماسک‌های خانگی عموماً دست ساز هستند. بنابراین این نوع از ماسک مو را نمی‌توانید به صورت آماده در فروشگاه‌ها پیدا کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند تا با استفاده از مواد طبیعی و گیاهان شفابخش، ماسک موی مورد نظرشان را در منزل تهیه کنند. برای علاقمندان به طبیعت درمانگر، چند ماسک موی خانگی در نظر گرفتم که به ویژه برای ترمیم موهای دکلره شده، بسیار مؤثر است.

دکلره کردن موها یکی از مهم‌ترین عوامل در از دست دادن رطوبت طبیعی مو و خشک شدن بیش از حد ساقه مو است. در کلینیک زیبایی برای روشن کردن موی تیره از مواد دکلره استفاده می‌شود. دکلره مو با نفوذ به لایه پوششی ساقه مو، رنگ طبیعی موها را از بین می‌بردبه این ترتیب تارهای مو کاملاً بی رنگ شده و آماده پذیرش رنگ روشن هستند. مواد دکلره به شدت موها را تخریب می کنند. ساده ترین راه برای بهبود موها استفاده از ماسک موی طبیعی است.

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و دهیدراته ، طرز تهیه و نحوه استفاده

ماسک موی طبیعی

انواع ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

آیا از افرادی هستید که مدام موهای خود را رنگ می‌کنید؟ موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. ماسک مو یکی از بهترین محصولات مراقبتی است که طراوت و درخشندگی موها را بر می‌گرداند. برای داشتن موهای سالم لازم است تا روزانه به مقدار کافی، آب بنوشید. استفاده از سبزیجات و میوه‌ها در کنار رژِم غذایی متعادل، همه املاح مورد نیاز مو را به ریشه‌های مو می‌رساند. برای بهبود سریع‌تر موهای دکلره شده، هفته‌ای یک‌بار از ماسک موی خانگی بر روی موهای خود استفاده کنید. این ماسک‌ها از همه مشکلات مو که در اثر رنگ شدن، به وجود می‌آید پیشگیری می‌کنند.

نکته مهم در تداوم استفاده از ماسک مو است. با توجه به اینکه مواد استفاده شده در فرمول ماسک‌های خانگی، غیر شیمیایی هستند نباید انتظار معجزه داشته باشید. این ماسک‌های شگفت انگیز به مرور وضعیت موی سر را به شکل طبیعی تغییر می‌دهند ولی قطعاً این امر یک شبه حاصل نمی‌شود. در صورت عدم رسیدگی به موها و استفاده مکرر از رنگ مو و مواد دکلره، خشکی بیش از حد موها اتفاق می افتد و به سرعت موها دو شاخه شده و دچار موخوره می‌شوند. این موها دیگر درخشندگی و زیبایی قبل را ندارند و مات و کدر هستند. برای کمک به استحکام مو و آب‌رسانی به لایه پوششی ساقه مو حداقل هفته‌ای یک‌بار از یک ماسک موی مناسب استفاده کنید.

با خدمات رنگ موی ما، ظاهر جدید و دلخواهی را برای موی خود ایجاد کنید.

ماسک روغن زیتون و روغن بادام برای موهای سوخته

استفاده از روغن های طبیعی برای بهبود وضعیت موهای آسیب دیده از دکلره، بسیار رایج است. این شیوه درمانی هزینه کمی دارد ولی نتیجه از گرانقیمت ترین ماسک موها نیز، بهتر است. یکی از ساده ترین انواع ماسک مو برای موهای دکلره شده، ترکیب 2 روغن بادام و زیتون است. برای تهیه این ماسک به روغن زیتون بکر یا فرابکر نیاز دارید. روغن بادام استفاده شده در ترکیب ماسک مو از نوع روغن بادام شیرین است.

ماسک مو خانگی برای موی دکلره

مقدار مساوی روغن زیتون و روغن بادام شیرین را در یک ظرف شیشه ای مخلوط کنید. با توجه به حجم و بلندی موها به میزان مناسب از این ترکیب را در کف دست بریزید. دست ها را به هم بمالید تا کمی روغن گرم شود. سپس با دست و انگشتان، روغن ها را در لا به لای موهای خود بمالید. موها را به چند بخش تقسیم کنید و روی هر بخش از مو روغن را ماساژ دهید. سپس یک کلاه رنگ( پلاستیکی) را روی موها کشیده و با حوله دور سر را بپیچید تا روغن گرم بماند.

پس از نیم ساعت می توانید به هر روشی که دوست دارید موها را شستشو دهید. استفاده از آب خیلی داغ و یا چند دست شامپو زدن، تنها حالت موها را بدتر می کند. ماسک موی روغن خیلی زود تاثیرش را نشان می دهد ولی حداقل هفته ای یکبار همین روش را تکرار کنید. به زودی وز موها کامل از بین می رود و موها به حالت درخشان و با طراوت در می آیند.

ماسک مو خانگی ماء الشعیر و نارگیل برای موهای دکلره

نصف فنجان ماءالشعیر و همین مقدار روغن نارگیل ترکیبی جادویی برای ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره است. به جای صرف هزینه زیاد برای خرید محصولات گرانقیمت، خودتان در منزل ماسک موی خانگی تهیه کنید. روغن نارگیل و ماء الشعیر را در یک کاسه بریزید و با قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا گاز ماءالشعیر بپرد. بدون هم زدن هم خود به خود گاز از بین می رود. این ترکیب حالت یکنواخت ندارد و کمی از هم جدا هست ولی برای ماسک مو عالی عمل می کند.

مراحل ساخت ماسک موی دکلره
ماءالشعیر دارای عصاره مالت و رازک است و پروتئین های مورد نیاز فوتیکول مو را تامین می کند. اندکی قند مالتوز و ساکاروز در ترکیبات ماءالشعیر وجود دارد که به استحکام ساقه مو کمک می کند. در مورد روغن نارگیل موجود در ماسک نیازی به توضیح اضافی نیست و اغلب خانم ها از فواید بی نظیر روغن نارگیل روی پوست و مو اطلاعات کافی دارند.

این ماسک را با دست به موها بمالید و مو و پوست سر را کمی ماساز دهید. ترکیب فوق هیچ آسیبی به کف سر یا ریشه مو وارد نمی کند. حداقل نیم ساعت اجازه دهید تا ماسک موی خانگی روی موها باقی بماند. سپس موها را با آب ولرم آبکشی کنید. نیازی به شامپو زدن به موها نیست و وجود کمی چربی برر وی موها جای نگرانی ندارد.

بهترین ماسک مو خانگی برای موهای دکلره

در اغلب مواقع با موادی که در خانه دارید می توانید بهترین ماسک موی طبیعی را تهیه کنید. گاهی قدرت ترمیم کنندگی ماسک موهای خانگی به مراتب بیشتر از مواد شیمیایی است. تنها نکته مهم اینست که بتوانید موها را تغذیه کنید. علاوه بر خوردن مواد غذایی سرشار از املاح مورد نیاز مو، می توانید از ماسک مغذی نیز بر روی موهای تان استفاده کنید. یکی از بهترین و البته در دسترس ترین ماسک ها با ترکیبی از مواد زیر تهیه می شود:

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق عسل
  • یک قاشق روغن زیتون

این مواد در هر آشپزخانه ای پیدا می شود. تخم مرغ ها را شکسته و به طور کامل در ترکیب ماسک، استفاده کنید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا ترکیبی کرم رنگ و روان به دست بیاید. اکنون با اسپری به موها آب بپاشید تا کمی مرطوب شود. این ماسک روی موهای مرطوب، بهتر جواب می دهد نیازی به خیس کردن موها نیست ولی کمی رطوبت اثرگذاری ماسک را افزایش می دهد.

نحوه ساختماسک موی خانگی

ماسک موهای خانگی همگی با دست روی موها مالیده می شوند نیازی به قلمو یا هیچ ازار دیگری نیست. مقداری از ماسک مو را با دست برداشته و از انتهای ساقه به سمت ریشه موها، ماساژ دهید. همه قسمت های موی سر را به خوبی با ماسک آغشته کنید. بعد از نیم ساعت موها را به شیوه معمول شستشو دهید. از شامپوی معمولی به مقدار کم برای شستن موها استفاده کنید.

ماسک موی خانگی موزی

با میوه هایی که در یخچال دارید می توانید بهترین ماسک موی خانگی را درست کنید. موز یکی از همین میوه های مغذی است که هم خوردنش توصیه شده و هم در ترکیب ماسک مو به کار می رود. یک عدد موز را پوست کنده و با چنگال کامل له کنید. برای این ماسک می توانید از موزهای لهیده و سیاه شده هم استفاده کنید. به اندازه یک قاشق روغن بادام را به موز بیفزایید و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده باید روان و یک دست باشد. موها را با کلیپیس به 6 قسمت تقسیم کنید. ماسک موزی را روی هر قسمت مو، با دقت و حوصله ماساژ دهید.

اگر موهای تان کوتاه یا کم پشت است از نصف موز استفاده کنید. نگهداری باقیمانده ماسک در یخچال توصیه نمی شود زیرا موزها خیلی زود سیاه و بد رنگ می شوند و حالت پوسیدگی می گیرند. هر بار به مقدار لازم از این ماسک تهیه کنید. بعد از اینکه همه موها را با موز آغشته کردید موها را با کلاه رنگ بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید. این زمان برای اثرگذاری مواد مغذی روی ساقه مو ضروری است. سپس با شامپوی همیشگی موها را تمیز کنید.

موهای دکلره شده به مرور خشک و وز می شوند. برای ترمیم موها لازم است تا فاصله دکلره کردن موها را طولانی تر کنید. جهت بهبود سریع تر موها از ماسک موی خانگی برای موهای دکلره شده استفاده کنید. برای تنوع می توانید هر هفته یک ماسک را تهیه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط