ماسک موی نرم کننده
272

چگونه ماسک نرم کننده مو بسازیم؟!

موها هم مثل بقیه اعضای بدن نیاز به تقویت و رسیدگی دارند. بی توجهی به موها نتیجه ای جز ریزش مو، شوره سر، موخوره، وز مو و خشک شدن مو ندارد. موهای سالم دارای درخشندگی و لطافت خاصی هستند. این موها نقش مهمی در زیبایی رو و چهره دارند. اما موهای آسیب دیده، حتی زیبایی طبیعی یک خانم را نیز از بین می برند. برای اینکه جذابیت های ظاهری و چهره تان به خوبی دیده شود علاوه بر پوست باید به وضعیت موی خود نیز توجه کنید. ماسک نرم کننده مو از اصلی ترین مواد در روتین مراقبت مو است که هر خانمی باید حداقل هفته ای یکبرا از آن استفاده کند.

حتی اگر ظاهر موها هنوز در حد قابل قبولی است هم پیشنهاد می کنم از انواع ماسک مو استفاده کنید. مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، مواد دکلره، شامپو و … به مرور موها وز و خشک می کند. این موها به شدت مستعد گره خوردن و شکستگی و خورد شدن هستند. انواع ماسک نرم کننده مو بازاری تولید شده ولی با مواد طبیعی و موثر، خودتان هم می توانید بهترین ماسک های نرم کننده را با توجه به جنس موهای تان بسازید.

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و دهیدراته ، طرز تهیه و نحوه استفاده

طرز تهیه ماسک مو

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟

نرم کننده های مو دارای موادی هستند که نرمی و لطافت مو کمک می کنند. یک نرم کننده خوب به طور خاص می تواند از گره خوردن مو و شکستگی ساقه مو جلوگیری کند. انواع نرم کننده به صورت کرم، اسپری و لوسیون موجود است. پس از شستن موها در حمام از مواد نرم کننده استفاده می شود این مواد در ساف کردن کوتیکول مو نیز تاثیرگذار هستند و سلامت و شادابی مو را به همراه دارند.

اما ماسک مو، کاربردی کاملا متفاوت دارد. ماسک ها سرشار از املاح مقوی برای تغذیه و تقویت مو هستند. غلظت این مواد خیلی بیشتر از نرم کننده است و همه مواد لازم برای رشد و لطافت مو را تامین می کنند. به طور خاص می توان به وجود روغن های آبرسان، پروتئین، مواد نرم کننده و ویتامین ها و املاح مفید در ماسک مو اشاره کرد. مرطوب کنندگی قوی و تغذیه مناسب مو از ویزگی های مهم یک ماسک موی قوی است.

در حقیقت نرم کننده ها شانه زدن و حالت دادن به موها را ساده تر می کنند! ولی ماسک موها، سلامت و شادابی مو را تامین می کنند. ماسک نرم کننده مو حاوی موادی است که علاوه بر تغذیه و تقویت ساقه و ریشه مو، لطافت و نرمی مو را نیز به همراه دارد.

در ادامه طرز تهیه چند ماسک نرم کننده مو خانگی آموزش داده شده است. با توجه به وضعیت موها و نیز در دسترس بودن مواد اولیه، هر کدام از این ماسک ها را می توانید استفاده کنید. برای بهره گیری بیشتر، حداقل هفته ای 2 بار از ماسک نرم کننده مو استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

تفاوت نرم کننده و ماسک مو

طرز تهیه انواع ماسک نرم کننده مو در خانه

ماسک های خانگی سریع الاثر نیستند و در مدت زمان طولانی تر تاثیر می گذارند. در واقع نباید انتظار معجزه داشته باشید. همانطور که وز و خشکی مو و شکنندگی و … یک شبه به وجود نیامده، ترمیم موها نیز زمان می برد. برای اینکه به طور کامل موها تقویت شود لازم است تا به صورت دوره ای از مواد متنوع تری برای درست کردن، ماسک استفاده کنید. برخی از ماسک موهای معرفی شده حاوی پروتئین بیشتری هستند ولی در برخی دیگر، مواد نرم کننده یا مغذی بیشتری وجود دارد.

همیشه از یک نوع ماسک مو استفاده نکنید و هر از گاهی تنوع داشته باشید. به این ترتیب از همه مواد مغذی و موثر موجود در این مواد استفاده می کنید. در ضمن از قبل طوری برنامه ریزی کنید که زمان کافی برای استفاده از ماسک مو را داشته باشید حداقل نیم ساعت باید ماسک روی موها قرار بگیرد و کمتر از آن تقریبا تاثیری ندارد.

یک نکته مهم دیگر اینکه این مواد را تازه به تازه استفاده کنید. با توجه به اینکه ماسک نرم کننده مو خانگی حاوی هیچ نوع مواد نگهدارنده ای نیست، ماندگاری کمتری دارد. حداکثر یک هفته می توانید ماسک موی آماده دست ساز را در یخچال نگهداری کنید.

با خدمات نانو بوتاکس مو ما، موهایتان را تغذیه کنید و از تجدید جوانی آن ها لذت ببرید.

مراقبت از موها در منزل

ماسک مو با تخم مرغ

تخم مرغ پایه اصلی همه ماسک موهای پروتئینی است. با استفاده از تخم مرغ می توانید انواع ماسک نرم کننده را در منزل تهیه کنید. مواد موثر در زرده تخم مرغ در جلوگیری از ریزش مو تاثیر فراوانی دارد و از نظر املاح و پروتئین، تخم مرغ بهترین ماسک طبیعی به حساب می آید. طرز تهیه دو نوع ماسک موی تخم مرغی در ادامه معرفی شده

1- ماسک مو با تخم مرغ و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک به ازای هر یک تخم مرغ کامل، به مقدار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. تاکید می کنم تخم مرغ تازه باشد. در ضمن روغن زیتون بکر و اکسترا ویرجین مواد موثر بیشتری دارد. در تهیه ماسک مو از بهترین مواد طبیعی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. با توجه به بلندی و پر پشت بودن موها از مقدار بیشتری تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید. مواد را به خوبی هم زده و بر روی موی تمیز استفاده کنید. با افزودن یک موز و یک قاشق عسل، مواد مغذی ماسک را افزایش دهید.

سرم مو چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

ماسک موی نرم کننده با موز

2- ماسک مو با تخم مرغ و سس مایونز

در این ترکیب به جای روغن زیتون از سس مایونز استفاده شده است. این ماسک فوق العاده موها را نرم و لطیف می کند. مواد موجود در سس مایونز همان تخم مرغ و روغن است که برای تامین پروتئین موها کفایت می کند. مقدار مساوی از مایونز و تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال خوب هم بزنید. این مواد را با دست روی ساقه و ریشه و کف سر بمالید. حتی با اولین بار استفاده نیز، نرمی و لطافت موها را حس خواهید کرد.

اگر به دنبال یک ماسک نرم کننده موی موثر هستید این دو محصول را پیشنهاد می کنم.

  • ماسک مو نوتریتیو کراستاس Kerastas Nutritive Masque

این ماسک از عصاره ساقه های گل سوسن تهیه شده و موها را از اکسید شدن محافظت می کند. با مصرف این ماسک مو، لطافت و نرمی موها در بالاترین حد تامین می شود. تغذیه موهای آسیب دیده، آبرسانی به ساقه مو، تغذیه رسانی عمقی ساقه مو، کنترل چربی پوست سر، درخشندگی و براقیت موها تنها برخی از خواص ماسک موی نوترینو کراستاس هستند.

  • ماسک مو کرونولوژِیست کراستاسKerastase choronologiste masque

ماسک مو کرونولوژیست (خاویار) کراستاس از موثرترین انواع ماسک نرم کننده مو است. این محصول همه نیازهای ساقه مو را تامین می کند. مواد موثر در ماسک مو، ترمیم کننده و احیا کننده ساقه مو هستند. این محصول حاوی مواد مغذی، رطوبت رسان به فیبر مو، بازاسازی کننده کوتیکول مو و درشخان کننده ساقه مو است.

انواع روغن گیاهی برای کف سر

تهیه ماسک موی خانگی با انواع روغن های گیاهی

روغن های گیاهی در پایه اصلی ماسک نرم کننده مو قرار دارند. تقریبا همه روغن های گیاهی را می توان در ساخت ماسک موی خانگی نیز استفاده کرد. حتی در اکثر ماسک موهای بازاری نیز یکی از این روغن ها به کار رفته است. بهترین روغن پایه برای تهیه ماسک مو، روغن خالص گل سرخ، اسطوخودوس، رزماری، نارگیل و زیتون است. وجود این روغن ها در انواع ماسک موی خانگی، قدرت نرم کنندگی را چند برابر می کند.

برای تهیه ماسک موی خانگی بهتر است به ازای هر قاشق روغن طبیعی از 4 قاشق سرکه طبیعی استفاده کنید. مواد را با همین نسبت مخلوط کنید. اگر موهای پر پشت و بلندتری دارید نسبت را مواد را 2 برابر استفاده کنید. قدرت پوشانندگی روغن ها زیاد است و خیلی خوب کل موها را پوشش می دهند. روغن را با صبر و حوصله روی ساقه مو ماساژ دهید. موها را به بخش های کوچکی تقسیم کرده و به همه قسمت ها روغن بمالید. موقع آبکشی نیازی نیست روغن به طور کامل پاک شود. از یک شامپوی ملایم استفاده کنید.

یکی از عالی ترین ماسک موی موجود که همه نیازهای تغذیه ای و تقویتی مو را تامین می کند. این ماسک حاوی B6 و بیوتین برای تقویت و استحکام ساقه مو است.

ماسک مو اینفورسر لورال ( LOREAL INFORCER MASQUE)

ماسک نرم کننده مو با عسل

عسل طبیعی سرشار از مواد مغذی برای لطافت و ابریشمی شدن موها است. عسل های مصنوعی و فراوری شده هیچ خاصیتی ندارند و نباید در ماسک موی خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از عسل به تنهایی روی موها توصیه نمی شود. قدرت چسبندگی عسل بسیار زیاد است و به سختی می توانید آن را از روی موها پاک کنید. در این صورت امکان کشیدگی و شکستگی ساقه مو وجود دارد.

به طور معمول عسل همراه با مواد دیگر، در تهیه ماسک مو استفاده می شود. یکی از رایج ترین ماسک ها، ترکیب ماست با عسل است. به ازاری هر 2 قاشق غذاخوری عسل خام به نصف فنجان کوچک، ماست نیاز دارید. استفاده از ماست چرب و محلی در این مورد توصیه می شود. اگر ماست محلی پیدا نکردید به ماست های بازاری 1 قاشق روغن بادام اضافه کنید. این یک ماسک نرم کننده و ضد وز است که مواد مورد نیاز مو را تامین می کند.

در یک ترکیب دیگر  می توانید مقدار مساوی عسل و روغن گیاهی را مخلوط کنید. مواد را به روش بن ماری گرم کرده و روی موها بمالید. این ماسک مو از بهترین و موثرترین ماسک های خانگی است که به سادگی نیز تهیه می شود.

پس از اینکه هر نوع ماسک موی خانگی را استفاده می کنید حتما موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان دهید. بعد از این مدت می توانید موها را با آب ولرم شستشو دهید. به همین راحتی موها نرم و مخملی و زییا می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط