انواع ماسک با ژلاتین برای مو
1,567

ماسک ژلاتین برای مو؛پروتئین درمانی موهای آسیب دیده

ماسک ژلاتین برای مو؛در کمتر از 5 دقیقه موهای آسیب دیده را احیا کنید! این روش به خصوص روی موهای رنگ شده، سفید، دارای شکستگی و آسیب ، اثرات شگفت انگیزی دارد. نیازی به صرف هزینه گزاف نیست تنها با استفاده از ماسک ژلاتین برای مو می توانید طراوت و شادابی مو را تامین کنید. افرادی که زیاد از وسایل حرارتی برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده می کنند حتما به این شیوه درمان نیاز دارند. اگر زیاد به استخر می روید یا زیاد اهل رنگ کردن و دکلره کردن مو هستید و حتی رژیم های سخت غذایی برای لاغری را دنبال می کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

صاف کردن مو، روشن کردن مو، استفاده از اتو و سشوار و … باعث تجزیه پروتئین های موجود در موها می شود. پروتئین درمانی می تواند به احیا و بهبود موهای آسیب دیده کمک کند. ماسک ژلاتین برای مو برای انواع موهای صاف، موج دار ، فر ، مجعد، گره خورده ، شکننده، سفید ، رنگی و …. فواید شگفت انگیزی دارد.

ماسک ژلاتین از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند و باعث حفظ سلامت مو می‌شود. این ماسک با ترکیبی از مواد طبیعی و کاملا بدون ضرر تهیه شده و به پوست کف سر و یا ساقه مو، صدمه ای نمی زند. علت اثربخشی ماسک، وجود مقدار زیادی پروتئین در ساختار آن است. آیا می دانید پروتئین چه نقشی در سلامت و زیبایی موها دارد؟ برای دانستن مطالب فوق در مقاله ی «ماسک ژلاتین برای مو؛پروتئین درمانی موهای آسیب دیده» از مرکز تخصصی موی سعیده درویش زاد همراه باشید.

فواید ژلاتین برای مو

نقش پروتئین در سلامت مو

موی انسان از یک پروتئین سخت به نام کراتین تشکیل شده است مشابه این پروتئین در ساختار ناخن نیز دیده می شود. انواع ویتامین ها و املاح در سلامت موها تاثیرگذار است. بدون تامین پروتئین مورد نیاز مو، هیچکدام از ویتامین های دریافتی، نمی تواند تاثیر مطلوبی روی موها داشته باشد. با شناخت ساختمان مو، در مورد مواد مورد نیاز برای رشد و سلامت موها آگاهی بیشتری کسب می کنید. برای مثال بین 10 تا 13 درصد موی انسان از آب تشکیل شده است. (این مقاله رو هم بخون: پروتئین مو چیست و چه نقشی در سلامت موها دارد؟)

با تغذیه مناسب می توان همه نیازهای مو را برطرف کرد. رژیم غذایی حاوی پروتئین بیشترین تاثیر را در سالم ماندن موها دارد اما گاهی با دستکاری و صدمه زدن به موها، پروتئین مو به سرعت تخریب می شود. در این صورت با افزودن پروتئین اضافی می توان احیای مو را انجام داد. دریافت پروتئین از طریق ساقه مو، یک درمان شناخته شده است که در پروتئین تراپی نیز با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود. با ژلاتین نیز می توان درمان را در خانه انجام داد. (این مقاله رو هم بخون: پروتئین تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟)

 ماسک برای موهای وز

انواع ماسک ژلاتین برای مو

ژلاتین فراورده ای پروتئینی و از مشتقات کلاژن است. این ماده فوید زیادی برای سلامت مفاصل، استخوان ها، تاندون ها، پوست و مو دارد. بافت ژلاتین دارای 98 تا 99 درصد پروتئین است. انواع پودر و ورقه های ژلاتین برای مصارف خوراکی تولید می شود. برای تهیه ماسک مو می توانید از پودر ژلاتین که حالت گرانولی دارد، استفاده کنید. این پودر در آب به راحتی حل می شود. ژلاتین دارای بافت حیوانی است اخیرا نوعی ژلاتین گیاهی نیز به بازار آمده است ولی برای ساخت ماسک ژلاتین برای مو از نوع گرانول ژلاتین حیوانی، نتیجه بهتری می گیرید.

افرادی که دارای موهای فرفری هستند ولی موها به شدت خشک و وز شده می توانند با این ماسک مو، فرهای طبیعی زیبایی داشته باشند. همچنین افرادی که تحت تاثیر عوامل محیطی، شامپوی نامناسب، مواد دکلره و رنگ مو، اشعه مضر آفتاب و … دچار خشکی و شکنندگی تارهای مو شده اند نیز می توانند از فواید شگفت انگیز ژلاتین بیشترین بهره را ببرند.

کسانی که زیاد حمام می کنند و عادت دارند با موهای خیس بخوابند نیز در معرض آسیب های شدید مو و شکستن تارهای مو قرار دارند. برای موهایی که بیش از حد در معرض رطوبت بوده اند نیز ماسک ژلاتین توصیه می شود. (این مقاله رو هم بخون: ماسک مو خانگی برای موهای خشک و دهیدراته، طرز تهیه و نحوه استفاده)

انواع ماسک موی نرم کننده با ژلاتین

1-طرز تهیه ماسک ژلاتین برای مو با شیر

برای اثرگذاری بیشتر ژلاتین بر روی موها پیشنهاد می کنم ابتدا موها را بشویید. موهای تمیز و شسته شده، قدرت جذب بالاتری دارند. نیازی به خشک کرن کامل موها نیست. تا وقتی که رطوبت موها خشک نشده بهتر است از ماسک ژلاتین استفاده کنید. برای تهیه این ماسک به یک بسته پودر ژلاتین و نصف استکان کوچک، شیر نیاز دارید. این مقدار را با توجه به بلندی و کوتاهی موها، ضخامت یا نازکی مو و حجم موها می توانید نصف یا 2 برابر کنید. طرز تهیه ماسک ژلاتین با شیر خیلی ساده است.

ابتدا شیر را کمی گرم کرده و پودر ژلاتین را به شیر اضافه کنید. اکنون تا سرد شدن شیر صبر کنید. در صورتی که موهای خیلی خشکی دارید می توانید با افزودن 2 قاشق نرم کننده، ماسک را تقویت کنید. این مواد به حالت ژله ای بسته شده و روی موهای خیس بهتر جواب می دهد. مواد ژلاتین را با دست روی همه قسمت های مو بمالید. از ریشه تا انتهای ساقه مو را با ماسک ژلاتین و شیر آغشته کنید.

مدت نیم تا یک ساعت مواد باید روی موها باشد تا تاثیر ژلاتین روی موها بیشتر شود. در این مدت روی موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید. از یک حوله استفاده کنید تا موها گرم بماند. پس از مدت زمان ذکر شده موها را با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات، شستشو دهید. (این مقاله رو هم بخون: آشنایی با حنا و طریقه رنگ کردن مو با حنا)

ترمیم و احیای موی آسیب دیده

2-ترمیم موهای آسیب دیده و دمیج با ژلاتین

سرکه سیب بهترین ماده طبیعی برای از بین بردن شوره و چربی پوست کف سر است. افزودن سرکه سیب به ژلاتین موجب می شود تا یک ماسک ژلاتین برای مو قوی برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده تهیه کنید. برای تهیه این ماسک به یک بسته پودر ژلاتین نیاز دارید.

نکته: پودر ژلاتین طعم دار که در تهیه دسر استفاده می شود مناسب درست کردن ماسک مو نیست. از پودرهای سفید و بدون طعم ژلاتین استفاده کنید. در تهیه این پودرها از هیچ نوع مواد شیرین کننده، رنگ یا طعم دهنده استفاده نشده است.

مواد لازم برای تهیه ماسک ژلاتین اینها هستند:

  • یک بسته ژلاتین
  • یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب

برای حل کردن ژلاتین از یک فنجان آب داغ استفاده کنید. تا وقتی به طور کامل ژلاتین حل نشده، سرکه را اضافه نکنید. پس از ترکیب کردن ژلاتین و سرکه سیب، ظرف را در یخچال نگهداری کنید. این مخلوط تا یک هفته و حتی بیشتر هم، قابل استفاده است.

همیشه ماسک را روی موهای شسته شده اعمال کنید. برای استفاده از ماسک ژلاتین از قلمو هم می توانید استفاده کنید ولی با دست کار راحت تر است. در هر صورت مهم اینست که مواد به صورت یکنواخت روی موها پخش بشود.سپس با شانه دندانه درشت موها را شانه بزنید تا ژلاتین به همه قسمت های مو، نفوذ کند. پس از نیم ساعت می توانید موها را با شامپو مو رزیستنس کراستاس بشویید. این شامپو فاقد سولفات است و به پروسه احیا و بازسازی فیبر موهای آسیب دیده کمک می کند. (این مقاله رو هم بخون: چگونه ماسک نرم کننده مو بسازیم؟!)

ماسک ژلاتین برای مو

3-ماسک ژلاتین با عسل برای موهای دمیج و خشک

دختران مو فرفری که زیاد از اتوی مو یا سشوار برای صاف کردن موها استفاده می کنند حتما از این ماسک استفاده کنند. ماسک ژلاتین برای مو همه وز و خشکی مو را می گیرد اما عسل موجود در این دستور، قدرت مرطوب کنندگی ماسک مو را چندین برابر افزایش می دهد. برای تهیه این ماسک به مقدار مساوی ژلاتین، سرکه سیب، پودر آووکادو و عسل طبیعی نیاز دارید.

به اندازه نصف فنجان آب را روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود سپس ابتدا عسل را کمی حرارت دهید تا نرم شود. پودر ژلاتین را به تدریج به آب و عسل اضافه کنید و هم بزنید تا حل بشود. زیر شعله را خاموش کنید. حالا سرکه سیب و پودر آووکادو را نیز به مواد بیافزایید.بعد از مخلوط کردن مواد، ماسک مو را روی موها بمالید. همه قسمت های زیرین و روی موها و حتی پوست سر را به ماسک مو آغشته کنید. پس از نیم ساعت موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب شستشو دهید. پوشاندن و گرم نگه داشتن موها توصیه می شود.

اگر به دنبال نانو پروتئین مو هستید، با خدمات ما به سفری به سمت موهای سالم و درخشان بروید.

4-ماسک ژلاتین برای مو بر پایه روغن

روغن های طبیعی بهترین ماده برای گرفتن وز و خشکی مو هستند. روغن اسطوخودوس، سدر و رزماری برای تهیه این ماسک مو، انتخاب خوبی هستند. دقت کنید روغن مورد استفاده بدون دخالت مواد شیمیایی تهیه شده باشد. به ازای هر 5 قاشق پودر ژلاتین به 10 تا 15 قطره روغن نیاز دارید. برای تقویت ماسک مو از یک تا دو قاشق سرکه سفید استفاده کنید.

این مواد را در یک فنجان آب گرم، مخلوط کنید و هم بزنید. پس از خنک شدن می توانید ماسک مو را استفاده کنید. اضافه مواد را در یخچال برای استفاده های نوبت بعدی، نگهداری کنید. به دلیل روان بودن این مواد می توانید از قلمو استفاده کنید. ریشه تا انتهای مو را با مواد ماسک روغنی بپوشانید. بعد از نیم ساعت موها را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. این ماسک مو در سالم و درخشان نگه داشتن موها تاثیر فراوانی دارد.

جمع بندی

تا الان در مورد انواع روش هایی که میتوانید ماسک ژلاتین برای مو را تهیه کنید صحبت کردیم. این دسته از ماسک ها در حفظ و ترمیم موهای آسیب دیده شما کمک چشمگیری میکنند. اما همه ی ما میدانیم که مواد طبیعی با داشتن قدرت های فوق العاده به کمک ما می آیند اما هیچ درمان 100% با استفاده از این دسته از مواد اتفاق نمی افتد و اگر هم اثربخش باشند مدت زمانی که به درمان کمک میکنند بسیار طولانی است.

ماسک ژلاتین برای مو روش خوبی است اما راه حل سریع تر و دقیق تر دیگر چیست؟ اینکه با استفاده از یک متخصص در ابتدا مشکل خود را دقیق پیدا کنید و با استفاده از روش هایی که مناسب پوست و موی شما هستند به زیبایی ای که مدنظرتان است دست پیدا کنید. مرکز تخصصی مو سعیده درویش زاد با استفاده از جدیدترین روش ها و همچنین تخصص کادر اجرایی به کمک موهای شما می آیند . فقط کافی است در ابتدا برای مشاوره رایگان و  رزرو وقت پروتئین درمانی مو با ما در تماس باشید!

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط