مدیریت موهای وز شده
173

10 باید و نباید برای مدیریت موهای وز شده شما

صرف نظر از اینکه موهای فر داشته باشید یا موهایی صاف، همیشه امکان وز شدن مو وجود دارد. مدیریت موهای وز شده خیلی ساده تر از چیزی است که تصور می کنید. اغلب افراد نمی دانند چگونه این موهای وز و نا مرتب را کنترل کنند اما راهکار کاملا در دسترس است. موهای فرفری وقتی وز می شوند واقعا ظاهر به هم ریخته و شلخته ای پیدا می کنند. فرهای درشت، متوسط یا حتی فرهای خیلی ریز و متراکم، بیش از موهای صاف در معرض خشکی، موخوره و وز کردگی است. اما این معظل حتی موهای موج دار و صاف را هم درگیر کرده است.

هر گاه رشته های مو بیش از حد خشک و شکننده شوند، موهای وز شده هم سر و کله شان، پیدا می شود. هر نوع موی خشکی در معرض آسیب و شکستگی قرار دارد. گاهی وز شدن موها تنها در نوک ساقه مو دیده می شود که این به دلیل افزایش مو خوره و چند شاخه شدن مو است. اما وقتی وزهای بد ترکیب کل مو را فرا می گیرند با یک مشکل بزرگ روبرو هستید. در این مطلب 10 راهکار برای مدیریت موهای وز شده معرفی می شود. یک بار برای همیشه موهای وز خود را کنترل کنید تا درخشندگی و طراوت را به موها باز گردانید.

کنترل موهای وز شده

1-با قیچی موهای وز را کنترل نکنید

دست نگه دارید! قیچی راه حل خوبی برای مدیریت موهای وز شده نیست . با این کار تنها صورت مسئله را پاک کرده اید و هنوز مشکل به قوت خودش باقی مانده. این ساده ترین راه است ولی هیچ کمکی نمی کند زیرا موهای جدید هم، خیلی زود به همین وضعیت در می آیند. قبل از اینکه به فکر کوتاه کردن موهای تان باشید در نظر بگیرید که چه عاملی باعث شده تا موهای تان وز بشود. وز شدن مو یک نشانه واضح است که می گوید به موهای تان رسیدگی نمی کنید. یا حداقل طریقه رسیدگی به موهای تان اشتباه است.

قبل از کوتاه کردن موها ادامه مطلب را هم بخوانید همیشه وقت برای کوتاه کردن موها هست.

اگر به دنبال دوره حضوری هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

2- با شامپوی خود شروع کنید

در استفاده از پاک کننده های مو، بیشترین اشتباهات صورت می گیرد. یک باور قدیمی هست که هر چیزی که بیشتر کف کند حتما قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد. اینها را فراموش کنید واقعیت اینجاست که برای داشتن موهای نرم و لطیف به یک شامپوی مناسب نیاز دارید. شامپویی که استفاده می کنید باید به اندازه کافی غنی باشد تا بتواند موهای تان را تمیز کند. در عین حال چنین شامویی، هیچ آسیبی به موها نمی رساند.  علت خشکی موها، وز شدن و شکنندگی تارهای مو در اغلب موارد، همین شامپوهای رنگ و وارنگ هستند.

برای مدیریت موهای وز شده از شامپویی استفاده کنید که رطوبت طبیعی موها را از بین نبرد. شامپوهایی که در ترکیبات خود مواد نرم کننده دارند تا حدی جلوی وز شدن موها را می گیرند. با این شامپوها موها پاک می شوند ولی رطوبت طبیعی مو نیز حفظ می شود.

برای تهیه شامپوی مناسب با جنس موهای خود کافی است با ما تماس بگیرید. کلینیک تخصصی زیبایی مو مشاوره رایگان، محصولات بهداشتی مو را نیز ارائه می دهد. قبل از اینکه هزینه کنید به رایگان مشاوره تخصصی بگیرید، سپس آگاهانه و هوشمندانه خرید کنید.

درمان موهای وز شده

3-با حوله موها را خشک نکنید!

موهای تان را با حوله ای که بدن تان را خشک می کنید، خشک نکنید! کشیدن حوله روی تارهای مو بدترین کاری است که می توانید در مورد موهای تان انجام دهید. با این کار سطح کوتیکول خشن می شود. نتیجه اینکه رشته های مو متورم و وز می شوند. برای کنترل و مدیریت موهای وز کافی است آب اضافی موها را با حوله بگیرید. به این صورت که حوله را روی گردن قرار دهید تا آب از روی موها بر روی حوله بچکد. وقتی آب اضافی موها گرفته شد با استفاده از یک پارچه نخی یا پنبه ای، موها را کمی خشک کنید.

با کمی هزینه بیشتر نیز می توانید یک حوله مناسب با الیاف میکروفایبر خریداری کنید تا خیال تان بابت وز مو و موخوره برای همیشه راحت باشد. الیاف میکروفایبر بسیار مناسب تر از حوله های خشن هستند.

4- برای مدیریت موهای وز شده اول جلوی پف مو را بگیرید

به نظر ساده است ولی چطور می توانید از پف مو جلوگیری کرد. موهای وز، به سرعت پف می کنند و حالت وحشتناکی به خود می گیرند. یک راه ساده برای حل این مشکل، استفاده از سرم مو است. سرم مو یک لایه محافظ روی موها ایجاد می کند که حتی موقع سشوار کشیدن نیز به موها آسیب نمی رسد.

برای جلوگیری از پف شدن موها می توانید از روغن درمانی هم کمک بگیرید. اگر تارهای مو ضخیم و درست است قطعا با روغن درمانی، وزهای ناراحت کننده نیز درمان می شوند. اما اگر موهایی نازک و ظریف تر دارید به سمت لوسیون های سبک تر و کرم صاف کننده بروید. این محصولات همگی روی موهای مرطوب، قابل استفاده هستند.

خلاص شدن از وز مو

5- برای درمان موهای وز شده دما را بالا نبرید

ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو، بسیار پر طرفدار هستند. اگر به یک دختر جوان بگویید همین اتوی مو و سشوار، موهایت را وز و پف کرده اصلا به حرف تان توجهی نمی کند. واقعیت اینجاست که به خودی خود اتوی مو و سشوار، ابزارهای بدی نیستند. این لوازم برای حالت دادن موها بسیار کارامد و عالی هستند. مشکل در نحوه استفاده از ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو است.

برای جلوگیری از آسیب به موها از دمای پایین تر سشوار برای خشک کردن مو استفاده کنید. اجازه دهید موها با حرارت کمتر و در مدت زمان طولانی تری، فرصت خشک شدن داشته باشند. اتوی مو را نیز روی دمای پایین تا متوسط تنظیم کنید تا موهای خود را نسوزانید. سوختن تارهای مو یکی از اصلی ترین علل، وز شدن مو است.

6-هفته ای یک بار موها را عمیق تقویت کنید

رسیدگی به موها تنها شستشو و سشوار کشیدن نیست. برای اینکه موها همیشه شاداب و با طراوت باشند حداقل هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید. انواع ماسک مو خانگی برای موهای خشک و دهیدراته را روی موها استفاده کنید تا به مرور کیفیت موها بهتر شود. این ماسک ها حاوی موادی هستند که موها را تقویت می کنند و جلوی وز شدن و پف مو را می گیرند.

7- یک شبه با موخوره مبارزه کنید

موخوره، موخوره و باز هم موخوره! هیچ چیز به اندازه موخوره به موها آسیب نمی زند. اگر موخوره کل موها را فرا بگیرد واقعا چاره ای جز کوتاه کردن موها نیست. موخوره عارضه ای است که در آن انتهای ساقه مو به صورت دو یا چند شاخه تقسیم می شود. این تقسیم شدن منجر به نازکی و شکنندگی مو می شود. موهای تقسیم شده از انتهای ساقه شروع به شکافته شدن می کنند و این شکاف به مرور تا ریشه موها پیشروی می کند. برای جلوگیری از موخوره و درمان در مراحل ابتدایی یک راهکار ساده وجود دارد.

ابتدا موها را بشویید و آب اضافی موها را بگیرید. سپس از یک روغن زیتون یا نارگیل به این ترتیب استفاده کنید. مقداری روغن را در ظرف ریخته و روی حرارت غیر مستقیم مثلا بخار کتری، روغن را گرم کنید. سپس روغن را با دست و دلبازی روی موها و پوست کف سر، ماساژ دهید. حسابی مو را چرب کنید. با یک روسری موها را ببندید و به رختخواب بروید. فردا صبح یک دوش ساده بگیرید و موها را آبکشی کنید. خواهید دید که موها نرم و لطیف شده است.

توجه: روغن نارگیل، در مو فرفری ها با احتیاط استفاده شود. این روغن موجب باز شدن فرها می شود و به مرور موها را صاف می کند. اگر فرهای زیبای خود را دوست دارید از روش دیگری استفاده کنید.

دلیل وز شدگی موها

8- موهای خشک را شانه نکنید

شانه زدن موهای خشک بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. با این کار وضعیت وزها بدتر می شود. این اشتباهی است که اغلب خانم های جوان، مرتکب می شوند. برای مهار موها از انگشتان استفاده کنید و موها را روی سرتان شکل دهید ولی شانه زدن به موها، اوضاع را خراب تر می کند. شانه کشیدن به موها موجب می شود که موهای شکسته و آسیب دیده به معنای واقعی به پرواز در بیایند.

9-از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید

استفاده از الکل به هیچ شکلی مجاز نیست. الکل خوراکی، مالشی، محصولات آرایشی حاوی الکل و هر چیز دیگری که ارتباطی به الکل دارد را فراموش کنید. اگر موهایی شاداب، با طراوت، سالم و کنترل شده می خواهید دور الکل را خط بکشید. الکل موها را خشک و شکننده می کند و به تارهای مو آسیب شدید می رساند.

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر انواع سرم مو، اسپری های فیکس کننده مو، حالت دهنده و …. حاوی الکل هستند. قبل از خرید هر محصولی حتما برچسب روی قوطی را مطالعه کنید. شرکت های تولید کننده بر روی برچسب قوطی مواد تشکیل دهنده را ذکر می کنند.

10- راهکار طلایی برای مدیریت موهای وز شده

اگر تا اینجای مطلب با ما همراه بودید حتما شما هم درگیر وز مو هستید. احتمالا راه های زیادی را برای خلاص شدن از وز مو امتحان کرده اید. کدامیک از روش های به کار گرفته، وضعیت موهای تان را بهتر کرده است؟ کدامیک از بایدها و نبایدهای ذکر شده در این مطلب را قبلا امتحان کرده اید؟ اگر تجربه ای در این مورد دارید در قسمت نظرات بنویسید تا به نام خودتان در این بخش اضافه شود. به این ترتیب خانم های زیادی می توانند از ایده طلایی شما استفاده کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط