رنگ کردن موها
157

نکات مهمی که قبل از رنگ کردن موها، باید بدانید!

حتی پیش از تولید رنگ موهای امروزی، بشر علاقه به رنگ کردن موهایش داشته است. رنگ موهای اولیه اغلب از مواد طبیعی با منشا گیاهی یا حیوانی به دست می آمدند. در تاریخچه رنگ مو، ردپایی از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها هم دیده می شود. رنگ موهای امروزی کار را ساده کرده اند. خیلی راحت رنگ دلخواه تان را خریداری می کنید و رنگ موها را تغییر می دهید. اما گاهی نتیجه کار دقیقا همانی نیست که از قبل در نظر داشتید.

آیا رنگ موها، درست همانطور که می خواهید رویایی نیست؟ برای رنگ کردن موها هیچ محدودیتی ندارید از رنگ های بنفش، زرد، قرمز و یا هر رنگ دیگری می توانید استفاده کنید. البته برای داشتن رنگ مویی بی عیب و نقص باید خیلی موارد را در نظر بگیرید. قبل از اینکه به قوطی رنگ مو دست بزنید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. نکات مهمی در اینجا یادآوری شده که شاید قبلا در موردش فکر نکرده بودید.

در رنگ کردن موها عجول نباشید

این کار نیاز به زمان دارد به یکباره نمی توانید موهای تیره و مشکی خود را خیلی روشن و بلوند رنگ کنید. البته شدن که می شود ولی مجبورید از مواد شیمیایی قوی تری برای سفید کردن موها استفاده کنید که به شدت موها را تخریب می کنند. بهترین حالت اینست که آهسته و پیوسته پیش بروید. به ساقه موهای خود لطف کنید و رنگ پایه را یک یا دو درجه روشن تر کنید. به این ترتیب موها گام به گام روشن و روشن تر می شوند تا زمانی که به پایه رنگ دلخواه تان می رسید. به این ترتیب موها به طور یکنواخت و با جلوه طبیعی تری ، تغییر رنگ می دهند. در ضمن تارهای مو هم از آسیب دیدگی و شکستگی در امان می مانند.

اگر به دنبال دوره مجازی هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

رنگ کردن موها در خانه

عکس روی قوطی رنگ مو را نادیده بگیرید

اغلب خانوم ها به رنگی که روی قوطی رنگ مو، دیده می شود استناد می کنند. در واقع این رنگ ها دقیقا همانی نیست که تصور می کنید. معمولا روی قوطی رنگ موها شماره رنگ درج می شود. این شماره در کاتالوگ رنگ مو نیز وجود دارد. با ورق زدن کاتالوگ رنگ ها می توانید رنگ موی مورد نظرتان را با درجه تیره یا روشنی و تناژ دلخواه تان انتخاب کنید.

جای تعجب نیست که بعد از استفاده، با یک رنگ دیگر روبرو شوید. عوامل زیادی در رنگ نهایی موها تاثیر دارند. اجرای رنگ روی موها و ترکیب مناسب رنگ و اکسیدان، زمان و خیلی مورد دیگر می تواند تغییرلتی روی رنگ مو داشته باشد. از همه مهمتر اینکه در خانه بدون مواد دکلره موها را رنگ می کنید این یعنی هر فردی روی پایه رنگ قبلی موها، رنگ جدید را استفاده می کند. به نظرتان در همه موارد یک تناژ رنگی به دست می آید؟

قبل از رفتن به سالن، تصمیم خود را بگیرید!

یکی از نکات مهم در رضایتمندی بعد از رنگ موها این است که خودتان بدانید چه می خواهید. اغلب خانم ها خودشان هم در مورد انتظارشان تردید دارند. وقتی به سالن زیبایی مراجعه می کنید انواع و اقسام مدل ها و رنگ موها را می بینید. در آرایشگاه کاتالوگ جدیدترین رنگ موها و هایلایت و مش و …. هم موجود است. اگر از قبل ندانید چه می خواهید چگونه می توانید به آرایشگرتان توضیح دهید.

بیش از نیمی از خانم ها در چنین حالتی تحت تاثیر جو موجود قرار می گیرند و نادانسته یک رنگ یا انواع هایلایت را انتخاب می کنند. نتیجه اینکه بعد از برگشت به خانه، صد در صد از کارشان پشیمان می شوند. کمی وقت بگذارید و یک تصمیم درست بگیرید با توجه به رنگ پوست یا رنگ چشم ها، بهترین رنگ مو را می توانید انتخاب کنید.

رنگ کردن موهای خاکستری

برای رنگ کردن موها از مد پیروی نکنید

توصیه یک فرد حرفه ای را جدی بگیرید، قرار نیست هر چیزی که مد شد، برای تان مناسب باشد. این امر در مدل مو و رنگ مو هم صدق می کند. تصور کنید رنگ موی مرلین مونرو را همه خانم های روی کره زمین انتخاب کنند. به نظرتان نتیجه برای همه افراد، به همان جذابیت خواهد شد؟ طراحان مد و فشن برای سبک لباس، مو و … به صورت تخصصی کار می کنند. این مدل ها به صورت اختصاصی و گاهی به سفارش، کار می شوند. بدون اینکه جو گیر شوید و یا به رنگ سال و غیره فکر کنید، تصمیم بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که با آن حس بهتری دارید و احساس صمیمت بیشتری می کنید.

هر بار که در آینه خود را نگاه می کنید باید از رنگ موهای تان لذت ببرید نه اینکه دائم به اشتباه تان نگاه کنید. هر رنگی مناسب شما نیست. انتخاب رنگ مو تا حد زیادی سلیقه ای است و بستگی به سبک زندگی و استایل تان دارد. این رنگ می تواند بر اساس رنگ چشم ها یا پوست تان نیز انتخاب شود ولی هر چه هست باید با آن حس خوبی داشته باشید.

در انتخاب رنگ مو برای موهای خاکستری دقت کنید

رنگ موها به صورت ژنتیک از بدو تولد با ما است. این رنگ به مرور و با گذشتن سال های عمر رو به سفید شدن می رود. البته دیدن اولین تار موی خاکستری نمی تواند دلیلی بر پیری و کهنسالی باشد بسیاری از بیماری ها و داروهای شیمیایی نیز موجب سفید شدن زود هنگام موها می شوند. به هر علتی که موها خاکستری و سفید شده باشد، می توانید با رنگ موی مناسب سفیدی موها را پوشش دهید.

دقت داشته باشید که رنگ های معمولی برای پوشاندن تارهای سفید مو مناسب نیستند. معمولا رنگ موی ویژه رفع سفید مو با پایه 00 در کاتالوگ رنگ ها مشخص می شود. از آرایشگرتان در این مورد راهنمایی بخواهید.

قبل از رنگ کردن موها را هیدراته کنید

رنگ های شیمیایی موجب خشک شدن تارهای مو می شوند. افرادی که به طور مکرر موها را رنگ می کنند با مشکل خشکی و شکنندگی موها روبرو هستند. برای جلویگری از این مشکل بهتر است موها را از قبل با ماسک موی خانگی ، هیدراته کنید. به خصوص افرادی که به طور ژنتیک دارای موهای خشک و شکننده هستند حتما از ماسک مو استفاده کنند. از ترکیباتی استفاده کنید که حاوی مواد روغنی و پروتئینی باشد. به این ترتیب آسیب های رنگ مو، بسیار کمتر خواهد شد. به طور کلی موی سالم و شاداب، کمتر با رنگ مو صدمه می بیند.

اگر موهایی بسیار وز و پر از موخوره دارید از قبل برای درمان موهای خود اقدام کنید. رنگ مو نمی تواند وز مو را بگیرید یا موخوره ها را از بین ببرد. در ضمن تا زمانی که مشکلات پوست سر را حل نکرده اید، دور رنگ مو را خط بکشید. به خصوص مواردی مثل عفونت های شدید پوست سر، نیاز به درمان پزشکی دارند. به توصیه دوست و آشنا موهای خود را رنگ نکنید گاهی آسیب این کار خیلی بیشتر است.

شامپوی مناسب خریداری کنید

موهای رنگ شده در معرض آسیب بیشتری هستید. حالا که موها را رنگ کرده اید سعی کنید رنگ موهای خود را حفظ کنید. آب داغ حمام ، کلر استخر، شستشو با شاموی حاوی سولفات و …. همگی روی رنگ مو تاثیر نامطلوب دارد و موجب از بین رفتن رنگ موهای تان می شوند. برای جلویگری از این شمکلات حتما به یک شامپوی مناسب و بذون سولفات نیاز دارید.

از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی مواد موثر در جلوگیری از نارنجی شدن موها هستند. برای اینکه رنگ موها ثابت بماند و زیبایی و کیفیت خود را حفظ کند از شامپو ضد زردی استفاده کنید. این شامپوها حاوی مواد موثری هستند که رنگ دانه های قرمز، زرد و نارنجی مو را خنثی می کند و به رنگ مو جان تازه ای می دهد.

برای انتخاب شامپوی مناسب با جنس موها با ما تماس بگیرید. خدمات مشاوره ای این مرکز به رایگان ارائه می شود.

از یک متخصص کمک بگیرید

گاهی نادانسته موجب آسیب جدی به موها می شوید. رنگ موهایی که خریداری می کنید حاوی مواد شیمیایی قوی هستند و فرمولاسیون متفاوتی دارند. سهولت استفاده از این رنگ ها موجب شده تا برخی از خانم ها در خانه اقدام به رنگ کردن موها کنند. البته به محض اینکه رنگ مو طبق دلخواه شان نباشد بارها و بارها موها را رنگ می کنند. به جای آزمون و خطا روی ساقه موهای تان، از یک متخصص کمک بگیرید. کار را به کاردان بسپارید تا خیال تان بابت تناژ موی انتخاب راحت باشد.

کلینیک تخصصی زیبایی مو سعیده درویش زاده با سال ها تجربه موفق در خدمت بانوان عزیز است. انواع رنگ موی فانتزی، هایلایت، لولایت، آمبره و سامبره، بالیاژ مو و رنگ های دلخواه تان را از آلبودم جدید انتخاب کنید. این مرکز در زمینه خدمات احیا و ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره و رنگ های شیمیایی نیز پیشگام است. خدمات نانو بوتاکس مو، پروتئین تراپی، تقویت مو و هر آنچه را که می خواهید، در این سالن زیبایی پیدا خواهدی کرد.

در ضمن خدمات مشاوره ای خرید محصولات آرایشی-بهداشتی کلینیک به طور کاملا رایگان عرضه می شود. با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط