آبرسانی به موها
3,692

روش های ارزان برای هیدراته کردن مو در منزل!

موهای خاکستری و سفید حالت خشک و زبرتری دارند. جلوی افزایش سن را نمی توان گرفت اما می توان با برخی روش های ساده و کم هزینه موهای خشک و دهیدراته را آبرسانی کرد. هیدراته کردن مو خیلی راحت تر از چیزی است که تصورش را می کنید. اغلب مواد مورد نیاز برای از بین بردن خشکی مو نیز در دسترس قرار دارد. با رسیدگی و مراقبت از مو می توانید زیبایی و شفافیت از دست رفته را به موها باز گردانید. این کار هزینه زیادی ندارد فقط باید بخواهید و برای زیبایی خود وقت صرف کنید.

عوامل زیادی در ایجاد خشکی و مات شدن موها تاثیر دارد. از این میان سن و سال و تغییر رنگ موها، تنها یکی از ده ها مورد است. قبل از اینکه به بالا رفتن سن تان فکر کنید به موارد مهم تری توجه داشته باشید. چقدر از رنگ موهای روشن استفاده می کنید؟ مواد دکلره کننده و رنگ موها را می توان مقصر اصلی خشک شدن موهای سر دانست.

دستگاه های حرارتی برای حالت دادن موها نیز بعد از رنگ موها، جایگاه مهمی در دهیدراته کردن موها دارند. موهایی که رطوبت خود را در اثر گرما یا مواد شیمیایی از دست می دهند، خشک و زبر و زمخت و وز هستند. اشعه UV خورشید و تابش مستقیم نور آفتاب روی موها هم تاثیر زیادی در خشک شدن موها دارد.

علل دهیدراته شدن موها

هیدراته کردن مو یعنی چه؟

به طور کلی همه روش هایی که برای آبرسانی و تنظیم رطوبت مو انجام می شود را هیدراته گویند. در مقابل از واژه دهیدراته استفاده می شود که به معنای خشک شده و رطوبت از دست داده است. در واقع وقتی ساقه مو، رطوبت خود را از دست می دهد، به اصطلاح مو دهیدراته شده و نیاز به آبرسانی دارد. هر گونه دستکاری روی موها و حتی استفاده از محصولات بهداشتی نیز می تواند موجب خشک شدن موهای سر بشود.

موهای خشک از نظر ظاهری، زیبایی و طراوت خاصی ندارند. این موها به سختی حالت می گیرند و اغلب دچار موخوره و شکستگی های زیاد در طول ساقه مو هستند. شفافیت و براقیت موهای خشک کاملا از دست رفته و به حالت مات و زبر و بد حالت در آمده اند. با توجه به اینکه موها در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارند، به نظرتان این موهای خشک و وز اصلا جذابیتی دارد؟

با هیدراته کردن مو می توان مشکل خشکی مو را تا حد زیادی حل کرد. برخی از مهم ترین مواردی که موجب خشک شدن موها می شوند اینها هستند:

  • شستن زیاد از حد موها
  • استفاده از محصولات حاوی الکل روی مو
  • سشوار کشیدن و اتوی مو
  • سوء تغذیه و نرسیدن مواد مغذی به موها
  • برخیی بیماری ها نظیر کم‌کاری غده تیروئید و پاراتیروئید
  • مصرف برخی داروهای شیمیایی به مدت طولانی
  • قرار گرفتن در برابر نور خورشید، باد و کلر استخر
  • استفاده از مواد دکلره و رنگ مو به طور مکرر
  • شوینده های نامناسب و قوی

موهای کودکان تان را با خدمات کراتینه مو کودکان ما تازه و زیبا کنید.

هیدراته کردن مو چیست؟

علائم خشک شدن موها

خشکی مو و خشکی پوست کف سر با هم در ارتباط هستند. وقتی پوست سر خشک می شود دیر یا زود آثار خشکی مو را هم می بینید. با استفاده از روش های خانگی هیدراته کردن مو می توانید از قبل جلوی آسیب را بگیرید ولی مشکل اینجاست که اغلب افراد خیلی دیر متوجه خشکی موها می شوند. در واقع طبیعت و ساختار موها به مرور تغییر می کند تا جاییکه چیزی از طراوت و شادابی موها باقی نمی ماند. در این هنگام متوجه خشک و کدر بودن موها می شوید و احتمالا روند درمان را شروع می کنید. برخی از علائم دهیراته شدن موها اینها هستند:

  • عدم درخشندگی و براق نبودن موها
  • بد حالت شدن موی سر
  • گره خوردگی موها
  • موهای زبر و وز
  • موخوره
  • خارش پوست سر
  • شکستگی ساقه موها
  • عدم انعطاف پذیری تارهای مو
  • غیر قابل کنترل شدن موها

روش های مراقبت از موی خشک

آموزش ترمیم و احیا و هیدراته کردن مو

با شرکت در دوره احیا مو سعیده درویش زاده، به صورت حرفه ای یاد می گیرید که چطور موهای تان را هیدراته کنید. این دوره به صورت مجازی برگزار می شود و روش های نانو کراتین مو، نانو بوتاکس مو،نانو پروتئین مو و …. را به صورت مجازی و حضوری نیز آموزش می دهد. این یک سرمایه گذاری دو سر بُرد برای خانم هایی است که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می دهند. در ضمن با فراگیری این موارد می توانید برای خود کسب و کاری نیز فراهم کنید.

این دوره شامل صفر تا صد یادگیری و اجرای متدهای پیشرفته و بسیار کاربردی است. برای شرکت کنندگان در این دوره، هدایا و سورپرایزهایی نیز در نظر گرفته شده که حتما از دیدنش شگفت زده خواهید شد.

روش های هیدراته کردن مو در منزل

با موادی که در خانه دارید نیز می توانید تا حدودی جلوی خشکی مو را بگیرید و آبرسانی و رطوبت دهی به موها را انجام دهید. درمان های خانگی برای موهایی که در معرض خشکی قرار دارند عالی است اما دوری از آفتاب شدید، پرهیز از مواد شیمیایی و تغذیه مناسب، راز داشتن موهای سالم و شاداب است. با رعایت برخی نکات ساده می توانید از دمیج شدن و خشکی موها جلوگیری کنید. در ادامه راه های ساده و سریع رفع خشکی مو و هیدراته کردن مو در خانه را آموزش می دهیم.

هیدراته کردن مو

هیدراته کردن مو با روغن ها

روغن درمانی یکی از شیوه های رایج و قدیمی برای درمان موهای آسیب دیده و خشک است. بهترین روغن ها برای این منظور عبارتند از: روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن درخت چای. به طور کلی اغلب روغن های طبیعی می توانند در حفظ رطوبت موها تاثیر مثبت داشته باشند. روغن های پایه دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز مو هستند. طریقه استفاده از روغن روی مو بسیار ساده است. چند قطره از روغن کنجد و یا نارگیل و … را روی پوست کف سر ماساژ دهید. با این کار گردش خون در ناحیه افزایش یافته و سلامت پوست کف سر و موها تامین می شود. ماساژ چند قطره روغن طبیعی روی ساقه مو نیز اثرات شگفت انگیزی در هیدراته کردن مو دارد

آبرسانی به موها با سرکه سیب

سرکه سیب بهترین معجون برای آبرسانی و هیدراته کردن موهای تان است که قیمت زیادی هم ندارد. می توانید سرکه سفید را به صورت خالص و یا به صورت نصف سرکه و نصف آب گرم نیز استفاده کنید. طریقه استفاده از سرکه سیب خیلی راحت است با استفاده از انگشتان دست سرکه را به پوست سر و ساقه موها بمالید. این معجون موجب درخشندگی موها شده و خشکی و زبری مو را از بین می برد.

با استفاده از آب لیموی تازه نیز می توانید به همین شیوه، موها را هیدراته کنید. آبلیمو و سرکه سیب هر دو در رفع خشکی و وز مو ، خارش پوست سر و شوره سر و ریزش مو نیز موثر هستند.

هیدراته کردن موها با ماست

ماست از آن مواردی است که در هر خانه ای پیدا می شود. ماست به عنوان یک ماسک موی عالی استفاده فراوانی دارد. این ماست سفید و خوشمزه می تواند موها را نرم کند و رطوبت لازم را به ساقه مو برساند. خیلی ساده ماست را با دست ها به مو و پوست سر بمالید و بعد از یک ربع تا نیم ساعت موها را با آب گرم بشویید. بلافاصله متوجه تاثیر بی نظیر ماست خواهید شد.

برای افزایش خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی ماست می توانید یک قاشق سرکه سفید و یک قاشق عسل را به نصف لیوان ماست اضافه کنید. این معجون به ریشه موها هیچ آسیبی نمی رساند. حتی می توانید به ماست چند قطره روغن طبیعی اضافه کنید و آن را روی موها استفاده کنید. ماست به صورت ساده و یا ترکیب با بقیه مواد در هر صورت، برای خشکی مو معجزه می کند.

ماسک خانگی برای موهای خشک

تخم مرغ برای هیدراته کردن مو

زرده و سفیده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین مفید است. پروتئین در ساختار کلاژن مو وجود دارد. وقتی موها خشک می شوند تنها رطوبت مو از دست نمی رود بلکه کلازن مو نیز آسیب می بیند. برای احیا و ترمیم موهای آسیب دیده، خشک، وز، دمیج و شکننده از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. راه های زیادی برای تهیه ماسک مو با تخم مرغ وجود دارد.

می توانید زرده و سفیده را جدا کنید و هر بار یک کدام را روی موها استفاده کنید. البته ترکیب تخم مرغ کامل با چند قطره روغن نارگیل هم برای رفع خشکی مو معجزه می کند. این ترکیب برای جلوگیری از وز شدن مو عالی است.

ترکیب تخم مرغ و ماست هم یک ماسک موی نرم کننده و آبرسان قوی به حساب می آید. تخم مرغ ها را با چنگال بزنید تا به صورت خامه در بیاید و ان را با ماست هم بزنید. حالا این ترکیب را روی پوست سر و موها، بمالید.

مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

آیا همه راه ها را رفته اید و هنوز با خشکی و شکننده موهای تان مشکل دارید؟ ما برای کمک به رفع مشکلات موی سرتان آماده ایم. موهای خود را به متخصصین مرکز احیا مو سعیده درویش زاده بپسارید تا با بهترین روش های احیا و ترمیم مو، شادابی و سلامت را به موها باز گردانیم. در این مرکز چمعی از متخصصین با تجربه در زمینه مو و ترمیم مو مشغول به خدمات رسانی هستند. اگر نیاز به مشاوره تخصصی دارید با ما تماس بگیرید. کلیه مشاوره های تخصصی مرکز احیا مو  و کلینیک تخصصی کراتینه و رنگ مو به رایگان در اختیارتان قرار می گیرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط