پلکس تراپی مو
2,742

آشنایی با پلکس تراپی مو

رنگ موی مورد علاقه تان کدام است؟ آیا به طیف رنگ موی بلوند و روشن علاقه دارید؟ رنگ کردن موها یکی از پر طرفدارترین کارها در سالن های زیبایی است. این روزها تنها برای پوشاندن موهای سفید، رنگ مو به کار نمی رود بلکه این رنگ های جذاب برای زیبایی و عوض کردن حال و هوا نیز کارایی دارند. با همه احتیاط هایی که می شود هنوز هم رنگ های شیمیایی و مواد دکلره، موجب آسیب شدید موها می شوند. با انجام عملیات ترمیم و احیای مو می توان سلامت از دست رفته را به موها برگرداند. یکی از جدیدترین شیوه های مراقبتی پلکس تراپی مو است.

در حال حاضر استفاده از محصولات plex به عنوان راه حل نهایی ترمیم موهای آسیب دیده شناخته می شود. در مقایسه با سایر روش های تقویت و احیا، پلکس تراپی مو تاثیرات فوق العاده بیشتری دارد به طور که حتی موهای آسیب دیده از رنگ موهای شیمیایی و مواد دکلره کننده مو نیز، به سرعت ترمیم می شود. اگر به دنبال پلکس تراپی مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان زیبایی و سلامتی را هدیه بدهید.

پلکس تراپی مو چیست؟

تراپی به معنای درمان در کنار پلکس قرار گرفته و این نشان می دهد که محصولات پلکس برای درمان آسیب های مو استفاده می شوند. پلکس ها از جدیدترین و موثرترین مواد بازسازی و احیای پیوندهای مو می باشند. تحت تاثیر مواد شیمیایی یا عوامل فیزیکی، ساقه مو در معرض شکستگی پیوندهای مولکولی قرار می گیرد. آسیب به پلهای دی سولفیدی مو از رایج ترین مشکلاتی است که در بین بانوانی که از رنگ های روشن و مواد دکلره کننده مو استفاده می کنند، دیده می شود.

پلکس ها وظیفه بازسازی و ترمیم پیوندهای مولکولی آسیب دیده مو را دارند. این محصولات را می توان به تنهایی و یا همراه با دیگر مواد شیمیایی نیز به کار برد. مواد پلکس با نفوذ به مدولا و مغز مو، ترمیم را از داخلی ترین بخش ساقه مو آغاز کرده و توانایی ساخت پیوندهای دی سولفید مو را دارند. به این ترتیب ساختار پیوندهای پروتئین و کراتین به هم متصل شده و موها سلامت خود را باز خواهند یافت.

8 راهکار برای درمان وز شدن مو

پلکس تراپی مو چیست؟

پلکس تراپی مو در چه مواردی توصیه می شود؟

استفاده از محصولات پلکس به منظور بازسازی و ترمیم پیوندهای آسیب دیده مو انجام می شود. در مواردی که موها دچار آسیب شده و سلامت موها دچار مشکل شده می توان از مواد پلکس استفاده کرد. در برخی موارد با افزودن مواد پلکس به رنگ مو یا مواد دکلره میز می توان از آسیب مواد شیمیایی به ساقه مو جلوگیری کرد.

بنابراین همه افرادی که دارای موهای آسیب دیده و دمیج هستند، کاندید استفاده از پلکس تراپی مو می باشند. موهای آسیب دیده شامل موهایی است که به شدت خشک شده اند. خشکی بیش از حد موها، موجب بروز شکستگی در ساقه مو می شود. این موها در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی مقاومت بسیار کمی دارند و به شدت آسیب می بینند. برای مثال اگر با دست زدن یا شانه کردن، موهای تان خرد شده و می ریزد، می توانید با محصولات پلکس از آسیب بیشتر موها پیشگیری کنید.

با افزودن محصولات پلکس به مواد شیمیایی نظیر رنگ مو و مواد دکلره، مقاومت موها در برابر این مواد بالاتر رفته و میزان آسیب به ساقه مو تا حد زیادی کمتر خواهد شد. این مواد قابلیت استفاده به تنهایی و یا به همراه مواد دکلره را دارند. نحوه استفاده در هر مورد، انکی تفاوت دارد.

وقتی موها دچار خشکی بیش از حد، حالت کشسانی و شکنندگی می شود باید قبل از اینکه میزان آسیب بیشتر شود برای تقویت و ترمیم موها اقدام جدی انجام شود. پروتئین تراپی و پلکس تراپی مو از شیوه های رایج برای تقویت و احیای موهای آسیب دیده هستند.

برخلاف برخی محصولات ترمیم کننده مو، محصولات پلکس روی حالت موها تاثیر ندارند. در واقع پلکس ها صافی ایجاد نمی کنند. این مواد تنها وظیفه بازسازی و ترمیم پیوندهای دی سولفیدی مو را دارند و به هیچوجه به عنوان مواد صاف کننده مو، استفاده نمی شود.

ترمیم موهای آسیب دیده

چرا موها دچار آسیب می شود؟

استفاده غیر اصولی و نامناسب از رنگ مو و اکسیدان، مهم ترین عامل در آسیب به موی سر است. قیمت رنگ مو نسبت به سال های گذشته بالاتر رفته و انواع رنگ موهای نامرغوب و اکسیدان های با درصد آمونیاک بالا در بازار موجود هستند. این مواد به شدت به کوتیکول مو آسیب می رسانند و بافت ساقه مو را تخریب می کنند. رنگ کردن موها در منزل، با این مواد می تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد از حساسیت های پوستی گرفته تا مشکلات مو، از پیامدهای استفاده از رنگ موهای نامرغوب است.

دکلره کردن موها یک کار تخصصی است که در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی انجام می شود. استفاده از مواد با کیفیت دکلره و همچنین مهارت آرایشگر در این زمینه روی کیفیت کار تاثیر دارد. زمان به کارگیری مواد دکلره برای بی رنگ کردن موها، نحوه صحیح دکلره کردن مو و مواد مرغوب همگی در حفظ سلامت موها تاثیر دارند. در اغلب موارد پس از انجام دکلره بی کیفیت موا دچار سوختگی و آسیب شدید می شود. با پلکس تراپی مو می توان مانع آسیب مواد دکلره روی موها شد.

مواد پلکس مو

از دیگر دلایل آسیب دیدن مو می توان به این مورد اشاره کرد:

برس و شانه مو پلاستیکی

شانه زدن به موها یکی از ساده ترین راه ها برای مرتب کردن و نظم دادن به موهای سر است. افسانه های زیادی در مورد تعداد زیاد شانه زدن گفته می شود که هیچکدام از لحاظ علمی به اثبات نرسیده است. برای داشتن موهای پر پشت و با کیفیت لازم نیست قبل از خواب 100 بار موها را شانه بزنید، این کار تنها باعث صدمه دیدن رشته های باریک مو می شود. شانه های پلاستیکی بیشترین آسیب را به موها می زنند.

مواد حرارتی برای حالت دادن به مو

پلکس تراپی مو برای افرادی که به دفعات زیاد از اتوی مو و سشوار استفاده می کنند، پیشنهاد می شود. موی شما در اثر حرارت زیاد دچار آسیب می شود. داغی می تواند فولیکول مو را به کلی از بین ببرد و موها را به شدت خشک، شکننده و دمیج کند. مواد پلکس مانند یک لایه محافظ عمل می کند و آسیب های ناشی از حرارت زیاد را ترمیم می کند.

کلر آب استخر

کلر از مواد شیمیایی بسیار آسیب رسان است تاثیر این ماده روی موهای دکلره شده به مراتب بیشتر بوده و میزان تخریب لایه پوششی موها بیشتر می شود. اگر به طور مرتب از استخر استفاده می کنید حتما از قبل برای حفظ کیفیت موها، پلکس تراپی مو را انجام دهید. همین میزان آسیب در اثر استفاده مکرر از دریا نیز دیده می شود! از نظر میزان آسیب تفاوتی بین آب دریا و استخر وجود ندارد.

محصولات پلکس مو

مواد شیمیایی فر کننده مو

هر نوع تحریک فیزیکی و شیمیایی می تواند به شدت موها را ضعیف کند. برخی افراد به طور طبیعی دارای موهای فر زیبایی هستند. البته برخی از افراد نیز مجذوب این فرهای ریز و درشت می شوند! و با مراجعه به آرایشگاه، موها را موج و فردار شکل می دهند. استفاده مداوم از مواد فر کننده مو نیز موجب خشک شدن و شکنندگی موها می شود. موهای خشک ب شدت در معرض موخوره هستند و ریزش پیدا می کنند.

اشعه دستگاه سولاریوم

یکی از مواردی که پلکس تراپی مو پیشنهاد می شود وقتی است که موها تحت تاثیر اشعه مضر خورشید دچار خشکی شدید شده اند. در مورد اثرات زیان بار UV تقریبا همگی توافق داریم! ولی عزیزان اشعه دستگاه سولاریوم نیز به همان شدت، موها را دچار آسیب خواهد کرد. مقایسه بین نور خورشید و نور مصنوعی سولاریوم صحیح نیست ولی بحث آسیب به موها که پیش می آید، بین این دو نوع نور هیچ تفاوتی دیده نمی شود.

ترمیم مو با محصولات موثر

درمان خانگی پلکس تراپی مو

روش های تخصص با مواد پلکس در مراکز زیبایی و زیر نظر متخصص انجام می شود. برای حفظ کیفیت موها و درمان قطعی می توان با استفاده از محصولات پلکس، در منزل نیز ادامه دارد. برای این منظور از انواع مواد پلکس در حمام استفاده می شود. برای داشتن موهایی پر پشت، براق و سالم باید برنامه روتین مراقبت از مو را به طور جدی انجام دهید. برخی از محصولات پلکس که قابل استفاد در منزل نیز هستند عبارتند از:

شامپو بازسازی کننده پیوندهای مو فولیپلکس حاوی: چای سبز و عصاره انار – اتیل هگزیل گلیسیرین – روغن آرگان – کوکو گلوکوزید

ماسک داخل حمام فولیپلکس حاوی: ژل آلوورا – روغن آرگان – روغن بادام شیرین

نرم کننده بازسازی کننده پیوندهای مو فولیپلکس حاوی: عصاره چای سبز- روغن دانه انگور- روغن آووکادو- هیالورونیک اسید

کرم بازسازی کننده و ترمیم کننده پیوندهای مو فولیپلکس حاوی: روغن آفتاب گردان – عصاره چای سبز – ژل آلوورا – روغن نارگیل

مقایسه پلکس تراپی مو و بوتاکس مو

در ادامه قرار است دو روش بوتاکس و پلکس تراپی مو را با یکدیگر مقایسه کنیم. می توان گفت از لحاظ عملکرد هر دو این روش ها برای احیا و صافی مو استفاده می شوند. اما این دو روش آنقدرها هم شبیه به هم نیستند. در ادامه به تفاوت های این دو روش اشاره می کنیم:

عملکرد

معمولا زمان رنگ کردن موها از پلکس تراپی مو استفاده می شود. این درمان رطوبت ساقه های مو را با آبرسانی افزایش می دهد و با کمک این درمان دچار مشکلات خشکی مو نخواهید شد. عملکردی که از بوتاکس مو انتظار می رود، عملکردی درمانی است که مخاطبین تنها برای احیا و صافی مو از آن استفاده می کنند.

صافی

تفاوت میان این دو روش، مقداری صافی است که هر دو آن ها ایجاد می کنند. هر دو این روش ها به صافی موهای شما کمک می کنند؛ اما میزان صافی که در روش پلکس تراپی مو دریافت می کنید، بیشتر از روش بوتاکس مو است. به همین علت اگر هدف تان بیشتر موی صاف و نرم است، پلکس تراپی گزینه بهتری خواهد بود.

احیای مو

در رابطه با صافی، پلکس تراپی مو بهتر از بوتاکس مو است؛ اما در رابطه با احیای مو بوتاکس مو است که بهتر از پلکس تراپی عمل می کند. به همین علت اگر به دنبال تقویت و افزایش سلامت موهای آسیب دیده خود هستید، حتما این درمان را انتخاب کنید.

ماندگاری

هر دو این روش ها دوام و ماندگاری برابری دارند. با این حال با توجه به این که میزان صافی مو در روش پلکس تراپی بیشتر است، این تصور وجود دارد که دوام آن بیشتر از بوتاکس مو است.

مواد به کار رفته

در بازار محصولات مختلفی از این محصولات وجود دارد که هر کدام از این محصولات کیفیت خاص خود را دارند. مواد موجود در محصولات پلکس تراپی مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده است. در بوتاکس مو علاوه بر پروتئین، لیپیدها و ویتامین های مخصوص مو نیز وجود دارد. بر اساس همین مواد است که بوتاکس مو خاصیت درمانی و احیای آن بیشتر است.  البته برای این که از مزایای هر کدام از این درمان ها استفاده کنید، باید موادی با کیفیت خوبی تهیه کرده باشید.

هدف

همان طور که گفتیم اگر به دنبال ترمیم و احیای موهای آسیب دیده خود هستید و یا موهای فر و وزی دارید، حتما از بوتاکس مو استفاده کنید و سلامت موهای خود را بازگردانید. همچنین اگر حالت فر موهای خود را دوست دارید، نگران صاف شدن آن ها نباشید. چرا که بوتاکس مو بیشتر بر روی احیای مو تمرکز دارد تا صافی مو.

از پلکس تراپی همراه با مواد ترکیب رنگ نیز استفاده می شود. با توجه به این که رنگ مو و به خصوص دکلره از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و آسیب زیادی به سلامت موهای شما می زنند، ترکیب رنگ و پلکس تراپی روشی کاربردی است.

قیمت

هیچوقت نمی توان هزینه مشخصی برای این روش های درمانی تعیین کرد. عوامل بسیاری زیادی برای مشخص کردن قیمت وجود دارد. مقدار مو، مواد مصرفی، حجم مو، تجربه آرایشگر و موارد این چنینی بر روی قیمت این خدمات تاثیر می گذارند. هر دو این روش ها با توجه به مزایای و خدماتی که ارائه می دهند، روش های مناسب برای کمک به صافی و احیای مو هستند. در شرایط یکسان هزینه بوتاکس مو از پلکس تراپی مو بیشتر است. بوتاکس مو روشی منحصر به فرد است که هزینه آن را نسبت به پلکس تراپی بیشتر می کند. برای استفاده از مزایای هر دو این روش ها، حتما از یک سالن کراتینه مو معتبر مانند سالن کراتینه مو سعیده درویش زاد استفاده کنید. ما در این مجموعه هر دو این خدمات را با بهترین محصولات و به بهترین نحو به شما ارائه می دهیم.

کلینیک تخصصی زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده

احیا و بازسازی ساقه مو در مجموعه تخصصی سعیده درویش زاده با استفاده از محصولات با کیفیت پلکس انجام می شود. کلیه محصولات استفاده شده در پلکس تراپی مو و همچنین محصولات تجویز شده به عزیزان، از برند معتبر فولیپلکس می باشد. پلکس فولیپلکس از محصولات شرکت داروسازی پارس حیان بوده و دارای تاییدیه رسمی و کنترل کیفی محصول است. جهت انجام احیا و ترمیم مو و یا دریافت خدمات مشاوره ای برای خرید محصولات پلکس با ما تماس بگیرید. در ضمن کلیه خدمات مشاوره ای سعیده درویش زاده به صورت صد در صد رایگان ارائه می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط