کراتینه مو چگونه انجام میشود
290

کراتینه مو چگونه انجام میشود؟

موها یکی از مهمترین اجزای بدن هستند که تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و زیبایی ظاهری ما دارند. برای حفظ تارهای ارزشمند مو، باید به خوبی از موهای خود مراقبت کنیم. برای مراقبت و نگهداری از موها، روش های زیادی در صنعت زیبایی به وجود آمده اند که کراتینه مو یکی از پرطرفدارترین و بهترین این روش ها است. اما نمی توانیم بدون داشتن اطلاع کافی در مورد یک روش خاص، از آن استفاده کنیم و نگرانی بابت آن نداشته باشیم. سوال اصلی اینجا است که کراتینه مو چگونه انجام میشود؟

شاید این سوال را داشته باشید که کراتینه مو چطور می تواند به مراقبت موها کمک کند و چه فوایدی برای موهای ما دارد که باعث می شود یکی از بهترین و پرطرفدارترین انتخاب ها برای صاف کردن و احیای موها محسوب شود.

در این مقاله می خواهیم بگوییم که کراتینه مو چگونه انجام میشود و با هم به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم تا بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در مورد کراتینه مو کسب کنید و تصمیم بگیرید که این روش برای موهای شما مناسب و تاثیرگذار است یا خیر.

اگر به دنبال انتخاب روشی برای احیا و صاف کردن موهای خودتان هستید و نمی دانید که کراتینه برایتان انتخاب مناسبی است یا خیر، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در مورد کراتینه مو کسب کنید و بتوانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری خودتان استفاده کنید.

کراتینه مو چیست؟

قبل از اینکه در مورد روش انجام کراتینه مو صحبت کنیم، بهتر است بگوییم که اصلا این روش چیست و چگونه انجام می شود. کراتینه مو روشی است که برای احیا و صافی موها استفاده می شود و از ترکیباتی تشکیل شده است که می توانند به موهای شما بافتی ابریشمی و صاف ببخشند.

کراتین یک بخش مهم از موها است که باعث می شود موها حالتی زیبا داشته باشند، وقتی مراقبت درستی از موها نداشته باشید و موها به مشکلاتی مانند خشکی، شکنندگی و وجود موخوره دچار شوند، این حالت از بین می رود و کراتین موها کاهش پیدا کرده و موهایتان حالتی وز و فر پیدا می کنند.

در این حالت کراتینه مو با موادی که دارد، فرآیندی شیمیایی را روی موهایتان انجام داده و کراتین آنها را افزایش می دهد و این کار در نتیجه به صافی و افزایش رطوبت موهایتان منجر خواهد شد.

فواید کراتینه مو

اگر به دنبال نانو کراتینه مو هستید، برای تجربه یک تغییر باورنکردنی در موهایتان از خدمات کراتینه مو سعیده درویش زاد استفاده کنید.

کراتینه مو برای موها چه فایده ای دارد؟

قبل از اینکه بررسی کنیم کراتینه مو چگونه انجام میشود، باید بدانید که کراتینه مو اصلا چه فایده ای برای موهای شما دارد و چه اثرات خوبی را می تواند برای موها برجای بگذارد.

1- صافی موها:

همانطور که گفتیم، اولین فایده ای که کراتینه مو می تواند برای موهای شما داشته باشد، این است که می تواند موهایتان را به صورت کامل صاف کند و بافتی ابریشمی به آنها بدهد. این موضوع کمک می کند که بتوانید به راحتی موهای وز و فر خودتان را صاف کنید و موهایی خوش حالت و زیبا و لخت داشته باشید.

2- احیای موها:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، انجام کارهایی که برای موهایتان مضر است، باعث می شود که تارهای مو قدرت و زیبایی خود را از دست بدهند و این موضوع منجر به وز و خشک شدن موهای شما می شود.

کراتینه می تواند با استفاده از مواد مغذی که برای موهای شما دارد، آنها را احیا کرده و باعث شود که موهایتان مجددا قوی شوند و بتوانند بهترین حالت ممکن را به دست بیاورند.

3- افزایش رطوبت موها:

خشکی موها باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند موخوره و شکنندگی و… می شود. در این صورت کراتین کردن مو باعث افزایش رطوبت موها می شود و کمک می کند که موهایتان رطوبت کافی را داشته باشند و از خشکی بیش از حد موها جلوگیری می کند.

4- رفع مشکلاتی مانند موخوره:

کراتین می تواند موهایتان را کاملا تقویت کند تا موهایی سالم تر و زیباتر داشته باشید؛ به همین خاطر در نتیجه این تقویت و فرآیند شیمیایی که روی موها انجام می شود، کراتین کمک می کند مشکلاتی مانند موخوره، شکنندگی موها و… به صورت کامل رفع شوند.

کراتینه مو چگونه انجام میشود؟

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که کراتینه مو چیست و چه فایده ای برای موهای شما دارد؟ حالا می دانید که چرا کراتینه به یکی از بهترین راهکارهای مراقبت از مو تبدیل شده است.

حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که مراحل انجام کراتینه مو را بررسی کنیم تا بتوانید با این فرآیند آشنایی بیشتری پیدا کنید و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای انجام کراتینه روی مو، مراحل زیر انجام می شود:

1- شستشوی موها:

اولین مرحله از کراتینه این است که باید موها را با استفاده از شامپوهای مخصوص 2 بار شست و تمیز کرد. شامپوهای قبل از کراتینه، معمولا نمره 1 و ضد پسماند هستند، شستشوی موها با شامپو باعث می شود که موها عمیقا پاک شوند و مواد کراتینه بهتر به آنها بچسبد.

شستشوی مو قبل از کراتینه

2- هیدروژن رسانی به موها:

دومین مرحله کراتینه، هیدروژن رسانی به موها است. این مرحله کمک می کند که تاثیر کراتینه برای صافی موها بسیار بیشتر شود و یکی از مراحل ضروری در کراتینه صافی موها است. این کار به کمک دستگاه های مخصوصی که برای هیدروژن رسانی وجود دارند انجام می شود.

3- خشک کردن موها:

پس از انجام هیدروژن رسانی، نوبت به خشک کردن موها می رسد. در این مرحله باید براساس درصد گفته شده روی بدنه مواد کراتینه، موهای خودتان را به صورت مناسبی خشک کنید.

برای این کار کافی است با استفاده از باد ملایم سشوار موهایتان را خشک کنید و درصد مناسبی از آب آنها را بگیرید تا برای انجام کراتینه کاملا آماده شوند.

4- تقسیم کردن موها:

مرحله بعدی در کراتینه مو این است که موهای خودتان را به 8 قسمت مساوی تقسیم بندی کنید و سپس با استفاده از گیره، آنها را کاملا محکم کنید تا در حین قرار دادن مواد روی مو، موهای شما باز نشوند و کارتان را خراب نکنند.

تقسیم کردن مو برای کراتینه

5-  قرار دادن مواد کراتینه:

در این مرحله باید موهای خودتان را کاملا به مواد کراتینه آغشته کنید تا هیچکدام از تارهای مو خشک باقی نمانند. برای این کار می تواند از شامپوهای دانه درشت یا برس مخصوص استفاده کنید که کارتان راحت تر شود. دقت کنید که کراتینه را به پوست سر نمالید؛ چون این کار ممکن است خطرساز باشد و مشکلاتی را برای پوست کف سر شما ایجاد کند.

6- در نظر گرفتن زمان لازم برای جذب شدن مواد:

مرحله بعدی این است که با استفاده از کلاه رنگ مو، سر خودتان را بپوشانید و حدود 40 الی 50 دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا جذب موهای شما شوند و بتوانید تاثیرگذاری کراتینه را بیشتر کنید.

7- براشینگ موها:

این مرحله یکی از مراحل مهم در کراتینه مو است که با استفاده از سشوار انجام می شود. در این مرحله با میزان باد مناسب، باید کاری کنید که تمامی تارهای مو از جهت های مختلف به مواد کراتینه آغشته شوند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند. این مرحله جایی است که تفاوت اساسی بین آرایشگرهای حرفه ای و تازه کار را ایجاد می کند.

8- کشیدن اتو مو:

در این مرحله نیاز است که با استفاده از اتو مو مخصوص کراتینه که سرامیک خاصی دارد، موها اتوکشی شوند. در این مرحله حرکت و سرعت دست آرایشگر بسیار مهم است و روی صافی و احیا مو تاثیر زیادی دارد.

استفاده از اتوی مو در زمان کراتینه موها

 

9- قرنطینه موها:

مرحله قرنطینه، کمک می کند که میزان ماندگاری و تاثیرگذاری کراتینه موهایتان بیشتر شود و به همین خاطر بهتر است حتما قرنطینه موها را انجام دهید. در این مرحله نیاز است که تا سه روز موهایتان را نشویید تا تارهای مو بتوانند بهتر مواد کراتینه را جذب کنند.

کراتینه مو در سالن زیبایی سعیده درویش زاده

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کراتینه مو چگونه انجام میشود و گفتیم که اصلا کراتینه مو چیست و این کار چه فایده ای برای موهای شما دارد که باعث شده کراتینه به یک روش کاربردی تبدیل شود.

در ادامه نیز با هم بررسی کردیم که کراتینه مو چگونه انجام میشود و مراحل این کار را به صورت جزئی با هم بررسی کردیم تا با هر مرحله آشنایی داشته باشید و بتوانید در هنگام انجام کراتینه بدانید در چه مرحله ای قرار دارید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با مراحل انجام کراتینه مو آشنا شوید و بتوانید با استفاده از اطلاعات کسب شده، تصمیم بگیرید که کراتینه مو برایتان روش مناسبی است یا خیر. برای مشاهده بهترین نتایج از کراتینه مو، بهتر است کراتین کردن موهای خود را به آرایشگران حرفه ای و باتجربه بسپارید. در سالن زیبایی سعیده درویش زاده، افراد حرفه ای و کاربلد مشغول به کار هستند و تمام کارهای لازم برای کراتین کردن موهای شما را با استفاده از مواد درجه یک انجام می دهند. 

شما می توانید همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و نوبت کراتینه موهای خود را سریعتر رزرو کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط