2,825

احیا مو بدون صافی – کلاژن درمانی موی فر

خانم و آقا فرقی نمیکند، همگی بعد از شنیدن کلمه کلاژن یاد پوست و موی خود می افتند. کلاژن یک اسید آمینه با زنجیره بلند و فراوان‌ترین و اصلی ترین پروتئین ساختاری است که بافت همبند در سراسر بدن ، از پوست و مو گرفته تا غضروف و استخوان ، عضلات ، تاندون ها و رباط ها را تشکیل می دهد. کلاژن فواید و خواص بسیار زیاد و منحصر به فردی برای بدن دارد به خصوص برای پوست و ساختار مو. پروتئین کلاژن با بازسازی سلولهای لازم برای حفظ یکپارچگی بافت همبند، مزایای چند بعدی را برای سلامت مو ، پوست ، استخوان و مفاصل فراهم می کند. باید گفت: پروتئین کلاژن مسئول خاصیت ارتجاعی پوست و استحکام و قدرت مو است. در واقع، پروتئین کلاژن تا ۳۰ درصد از کل پروتئین بدن و ۷۰ درصد از پروتئین پوست را می‌سازد! تولید کلاژن طبیعی بدن با بالا رفتن سن به مرور کاهش می‌یابد در نتیجه یکپارچگی پوست آهسته آهسته کاهش می یابد، چین و چروک ها در پوست دیده شده ، موها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، تار مو نازک و فولیکول مو سست میشود، شخص درگیر ریزش مو شده ، همچنین علاوه بر پوست  و مو، بافت های پیوندی بدن نیز شروع به از بین رفتن و ضعیف شدن می کنند که منجر به بیماری های مختلف می شود از جمله با از بین رفتن غضروف شخص درگیر آرتروز شده و … همچنین باید اشاره کرد بدن خانم ها بعد از یائسگی کاهش چشمگیری در سنتز کلاژن دارد. اما نکته اینجاست، حتی اگر با گذشت زمان سطح کلاژن در بدن کاهش یابد ، از طرق مختلف می تواند وارد بدن ، مو و پوست شود! تاثیر کلاژن بر سلامت پوست و مو و بدن  بر کسی پوشیده نیست و به خوبی همگی از مزایا بیشمار آن آگاه هستید. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند کوتاه و مختصر اما مفید با شما به اشتراک بگذاریم، بنابراین تا پایان این مطلب  همراه ما باشید.

اگر به دنبال نانو کراتینه مو هستید، برای تجربه یک تغییر باورنکردنی در موهایتان از خدمات کراتینه مو سعیده درویش زاد استفاده کنید.

انواع کلاژن کدامند؟

کلاژن موجود در بدن را بر حسب نقشی که در قسمت های داخلی بدن دارند می توان در سه گروه دسته بندی کرد:

  • کلاژن نوع یک، یکی از مواد اصلی و سازنده پوست، مو، ناخن ها، اندام ها، استخوان، و رباط ها است، که نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری بر روی سلامت و شادابی مو و پوست دارد.
  • کلاژن نوع دو، با غضروف بدن در ارتباط است.
  • کلاژن نوع سه، سومین نوع در پروتئین فیبری استخوانها، غضروف، عاج دندان، تاندون و دیگر بافت های همبند بدن وجود دارد.

کلاژن برون زا و درون زا و تفاوت آنها 

کلاژن درون زا، کلاژن طبیعی بدن است که به صورت طبیعی و نرمال در بدن تولید می شود اما کلاژن برون زا، کلاژن غیر طبیعی و مصنوعی ست که از یک منبع خارجی برای بدن یا مو یا پوست تامین میشود. بدن با تولید کلاژن درون زا  سلامت خود را حفظ میکند و اندامهای بدن در حالت خوب و سالمی قرار دارند. اما کلاژن برون زا معمولا برای اهداف پزشکی و زیبایی از جمله ترمیم بافت های بدن و مو و پوست مورد استفاده قرار میگیرند.

کلاژن و مو

همانطور که پیشتر اشاره شد با بالا رفتن سن، میزان تولید طبیعی کلاژن در بدن کاهش می یابند، اینجاست که باید، استفاده از کلاژن های برون زا را جهت تامین کلاژن مورد نیاز بدن، مو و پوست مدنظر قرار داد. بنابر تحقیقات صورت گرفته، وجود مقدار کافیه کلاژن ، با پشتیبانی و افزایش پروتئین های موجود در مو کمک می کند، که فولیکول مو تقویت و سالم شده، در نتیجه از ریزش و نازک شدن مو پیشگیری می کند همچنین رشد مو را تسریع میبخشد و با حمایت و تقویت فولیکول مو( جایی که رنگدانه مو تولید میشود) مانع از سفید شدن سریع مو می شود. باید توجه داشته باشید همانطور که فولیکول یا ریشه مو نیاز به کلاژن دارد ساقه نیز از این قائله مستثنی نیست. امروزه افراد بسیاری درگیر عوارض ناشی از کمبود کلاژن در ساقه موهای خود هستند، کمبود کلاژن در ساقه مو باعث کم آبی، خشکی، پوکی و بی وزنی مو خواهد شد، اینجا لازم است بدانید چه عواملی باعث از بین رفتن کلاژن شده و اما راهکار چیست؟

عوامل از بین رفتن کلاژن مو چیست؟

  1. افزایش سن
  2. افزایش سطح قند خون
  3. مصرف سیگار و قلیان
  4. نورخورشید
  5. اشعه دستگاه سولاریوم
  6. اختلالات خود ایمنی
  7. آلودگی های محیطی
  8. رنگ مو و دکلره
  9. مواد صافی و فر
  10. اتو مو و سشوار با دما غیراستاندارد
  11. رژیم غذایی غلط

نتیجه گیری :

دوری از مصرف دخانیات و قرار نگرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب و اشعه سولاریوم و داشتن یک لایف استایل خوب و استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به کاهش پیری قابل مشاهده و محافظت از کلاژن پوست و مو کمک کند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از رنگ و اکسیدان و دکلره های بی کیفیت را به حداقل رسانده و از وسایل حرارتی تا جایی که امکان دارد پرهیز کنید و برای تامین کلاژن پوست و موهایتان از کلاژن های بروزا همچون کلاژن تراپی کمک بگیرید.

کلاژن تراپی مو چیست؟

کلاژن نوعی پروتئین رشته ای الیاف مانند است که به صورت نرمال و طبیعی در ساختمان پوست و ساختار مو انسان وجود دارد. همانطور که گفته شد: با افزایش سن، پوست و مو انسان هر دو دچار فقدان کلاژن می شوند؛ از نشانه های کمبود و فقدان کلاژن در پوست می توان به شل شدن و افتادگی و ایجاد چین و چروک روی آن اشاره کرد و از نشانه های کمبود کلاژن در مو، می توان به نازک شدن و خشک و شکننده بودن موها و بروز انواع موخوره اشاره کرد. برای اینکه موهایی سالم و شاداب داشته باشید باید کمبود کلاژن را با استفاده از درمان های تخصصی مو جبران کنید. کلاژن در رشد و سلامت مو تاثیر دارد. موهای غنی از کلاژن موهای سالم، درخشان، ضخیم و دارای رشد طولی خوبی هستند.

کلاژن درمانی یا کلاژن تراپی روشی نوین جهت تامین کلاژن مو است. این تکنیک باید در سالن های تخصصی مو و با استفاده از محصولات اورجینال و با کیفیت توسط افراد دوره دیده و متخصص جهت رسیدن به نتیجه ای مطلوب انجام شود. فلسفه تولید محصولات کلاژن تراپی مو، احیا کلاژن ساقه همراه با تقویت فولیکول یا ریشه مو بدون صافی است. در واقع می توان با تکنیک کلاژن درمانی تمام مشکلات ساقه مو را رفع کرد، بدون آنکه تغییری در حالت مو ایجاد شود!

اگر تکنیک کلاژن درمانی به درستی و با استفاده از مواد مرغوب و ابزار پروفشنال و توسط افراد حرفه ای انجام شود، نتیجه ای خارق العاده حاصل خواهد شد. بعد از کلاژن تراپی دیگر شاهد موخوره ای در موهایتان نخواهید بود، ریشه مو تقویت شده و ریزش مو کنترل میشود، تار مو ضخیم و درخشان شده و دیگر درگیر خشکی و الکتریسته مو نخواهیم بود. کلاژن درمانی یک تکنیک تخصصی افزایش کلاژن مو است که حتی از پوکی مو و پوسیدگی مو نیز جلوگیری می کند. این شیوه درمان تا حدود زیادی از سفید شدن مو جلوگیری کرده و مانع از تخریب رنگدانه های مو می شود. یادتان باشد در کنار این روش درمانی باید سعی کنید تغذیه خود را بهتر کنید و از مواد غذایی مفید و مغذی مورد نیاز مو بیشتر استفاده کنید. همچنین داشن یک روتین مراقبتی متناسب با نیاز موهایتان بعد از کلاژن درمانی در سالن مو الزامی است.

مواد کلاژن تراپی مو چیست؟

فواید کلاژن تراپی مو

کلاژن از ضروری ترین پروتئین ها در زنجیره ساختار مو است. وجود کلاژن برای موها به اندازه ویتامین ها، اسیدهای آمینه و املاح دیگر، ضروری است. بسیاری از مشکلات مو که با آن دست به گریبان هستید ناشی از کاهش کلاژن مو است. به خصوص در سنین بالا مشکلات مربوط به کمبود پروتئین کلاژن بسیار رایج است. در صورت کاهش کلاژن، موها به شدت خشک و آسیب پذیر می شوند. کم پشتی مو و ریزش مو یا موخوره ها همگی در موقع کم شدن کلاژن مو نیز دیده می شود.

کلاژن تراپی مو بهترین راهکار برای رفع خشکی و شکنندگی مو است. همین موضوع عاملی در جلوگیری از موخوره و ریزش مو می تواند باشد. موهای خشک مستعد شکستگی و ریزش هستند. قبل از اینکه موها خیلی کم پشت تر شود می توانید با استفاده از کلاژن تراپی موها را تقویت کنید.

کلاژن از مواد ضروری در حفظ رنگدانه های مو است. اگر می خواهید موهای تان دیرتر سفید شود از تراپی با ترکیبات کلاژن بیشترین بهره را خواهید برد. قبل از اینکه همه موها سفید شود برای درمان اقدام کنید. کلاژن نمی تواند به موهای خاکستری و سفید، رنگ بدهد زیرا اصلا رنگ مو به حساب نمی آید. این ماده یکی از پروتئین های ضروری مو است و سلامت مو را تضمین می کند.

کلاژن تراپی بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر نظیر فرمالدئید انجام می شود. بنابراین هیچ مشکلی برای پوست سر یا سلامت بدن به همراه ندارد.کلاژن تراپی مو ساختار موها را بازسازی و باعث افزایش حجم و ضخامت مو می‌شود. شانه کردن موها و حالت دادن به آن‌ها بسیار راحت تر  و در زمان صرفه جویی خواهد شد.

 

عوارض کلاژن تراپی مو

برای سرمایه گذاری روی موهای خود از راه های کم ضرر ولی موثر استفاده کنید. هزینه ای که برای کلاژن درمانی می پردازید یکی از ضروری ترین هزینه های شخصی تان است. با همین راهکار ساده، هم بافت و ساختار مو بهتر می شود و هم موها از خطر آسیب ها در امان هستند. تاکنون هیچ عارضه مشخص و نگران کننده ای از کلاژن تراپی گزارش نشده است. در واقع این شیوه درمان نسبت با تراپی های دیگر خیلی ایمن است. اما نکته اینجاست برای اینکه از کلاژن درمانی موهایتان نتیجه مطلوبی بگیرید حتما این کار را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید و مطمئن شوید از محصولات پروفشنال و با کیفیت همچون کلاژن کلوستر پوفشنال استفاده میکنند. توصیه میکنیم به هیچ عنوان این روش را در منزل انجام ندهید زیرا نه تنها تخصص این کار را ندارید بلکه مواد پروفشنال و ابزار پروفشنال را در بازار نمی توانید تهیه و خریداری کنید همیشه محصولات و ابزار پروفشنال در اختیار سالن های تخصصی مو قرار میگرند که تخصص و تبحر استفاده از آن را آموخته اند.

احیا مو بدون صافی با کلاژن

کلاژن تراپی با ساختار پروتئین موها را ضخیم و درخشان تر می کند. اگر موهای شما خشک و شکننده است قبل از اینکه موخوره کل موها را مبتلا کند با استفاده از کلاژن تراپی مو، جلوی آسیب بیشتر را بگیرید. برای این درمان نیازی به استفاده از تزریق و یا دستگاه خاص و ویژه ای نیست. محصولات مخصوص برای این کار تولید شده که دارای کلاژن غنی شده هستند و نیاز مو به کلاژن را برطرف می کنند.

خیلی از افراد علاقه ای به صاف کردن موهایشان ندارند و دوست دارند مو حالت طبیعی و نرمال خود را حفظ کند اما رطوبت رسانی و وز موهایشان کنترل شود اینجاست که کلاژن درمانی می تواند راهکار مناسبی باشد همچنین این روش برای آن دسته از خانمهایی که دارای تار مو نرم و نازکی هستند بسیار کارامد است و باعث ضخیم شدن تار موهایشان میشود. باید بدانید کلاژن در ضخامت موها تاثیر مستقیم دارد. در حالت عادی بدن پروتئین مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی تامین می کند کلاژن نیز از طریق نوعی پروتئین در بدن تولید می شود. کلاژن در افزایش پروتئین های مورد نیاز مو کمک کرده و مانع ریزش مو می شود. برای کمک به تحریک رشد مو می توانید علاوه بر تغذیه مو، با استفاده از کلاژن درمانی نیز موها را تقویت کنید.

ضخیم سازی مو با کلاژن درمانی

همانطور که پیشتر اشاره شد با بالا رفتن سن، میزان تولید طبیعی کلاژن در بدن کاهش می یابند ، تار مو رفته رفته نازک و نازک تر و مو کم پشت و کم پشت تر میشود. اینجاست که باید، استفاده از کلاژن های برون زا را جهت تامین کلاژن مورد نیاز مو مدنظر قرار داد. بنابر تحقیقات صورت گرفته، وجود مقدار کافیه کلاژن ، با پشتیبانی و افزایش پروتئین های موجود در مو کمک می کند، که فولیکول مو تقویت و سالم شده، در نتیجه از ریزش و نازک شدن مو پیشگیری می کند. باید توجه داشته باشید با تامین کلاژن ساقه مو و پر شدن خلل و فرج های ایجاد شده در تار مو  شاهد ضخیم شدن تارهای موهایتان خواهید شد.

مواد کلاژن تراپی مو چیست؟

کلاژن مو کلوسترپروفشنال

محبوب ترین و بهترین مارک کلاژن مو در ایران و دنیا  کلاژن مو کلوستر پروفشنال است. این محصول با بافت ماسک تک فاز بوده و پایه اسیدی دارد. به هیچ عنوان بو و گاز و غبار ندارد و محصولی است مینرال. محصولات کلوستر پروفشنال تولید کشور برزیل است و امروزه در دسترس علاقمندان به صنعت احیا و صافی قرار دارد. محصولات مو برند کلوستر پروفشنال یکی از بهترین و برترین برندها در زمینه تولید محصولات مرتبط با مو است که میکروکراتین آن نیز بسیار معروف و طرفداران زیادی در دنیا دارد. کلاژن مو کلوستر پروفشنال صافی ندارد و از آنجایی که امروزه خیلی از مراجعه کنندگان سالن های مو متقاضی رطوبت رسانی به ساقه موهایشان هستند با حفظ حالت مو، این محصول توانسته سهم بزرگی از بازار را به نفع خود بدست آورد.

نانوکراتینه کلوستر پروفشنال

نکته:

کلاژن مو کلوستر پروفشنال برای انواع  و اقسام مو (موهای آسیب دیده ، موهای رنگ شده، موهای طبیعی نرم و نازک، موهای دانه درشت و ضخیم و … ) بسیار مفید و مغذی است. این مواد که فرموله شده بر پایه پروتئین کلاژن است، موهایتان را عمیقا رطوبت رسانی میکند بدون اینکه مو صاف شود.

ویژگی های کلاژن مو کلوسترپروفشنال

  • احیا 85 درصد
  • کنترل وز مو 30 الی 40 درصد
  • ترمیم کننده و بازسازی کننده
  • آبرسان قوی
  • حاوی پروویتامینB5
  • حاوری روغن نارگیل و روغن آکای
  • حاوی ویتامین E
  • محصول مینرال
  • فاقد بو و گاز
  • براقیت و جذابیت حداکثری
  • بدون فرمالدهید و مواد شیمیایی مخرب
  • بدون قرنطینه
  • مناسب برای انواع مو
  • قابل استفاده برای خانم های باردارو کودکان

ماندگاری کلاژن درمانی

زمان ماندگاری کلاژن درمانی مو به صورت کلی بین 4 تا 6 ماه است؛ اما عواملی وجود دارند که می توانند باعث شوند این زمان بیشتر یا کمتر شود. برای اینکه مدت زمان ماندگاری مواد را افزایش دهید لازم است به نکاتی که در ادامه ذکر شده توجه داشته باشید.

  •  از مواد با کیفیت استفاده کنید
  • کلاژن تراپی مو را در سالن های مو معتبر انجام دهید
  • کلاژن درمانی موهایتان را به افراد متخصص بسپارید
  • مراقبت های بعد از کلاژن تراپی را جدی بگیرید
  • ویتامینه کابین را فراموش نکنید

قیمت کلاژن درمانی مو

هزینه کلاژن درمانی مو بسته به قد، حجم، جنس و میزان آسیب دیدگی موهایتان متفاوت است. همچنین موادی که در پروسه انجام کلاژن درمانی مو استفاده میشود در هزینه بسیار تاثیرگذار است و صد البته تخصص شخصی که این کار را انجام میدهد.

 

 

مراقبت از کلاژن درمانی مو

برای مراقبت و نگهداری از موهایتان بعد از کلاژن درمانی مو لازم است از یک روتین مراقبتی مو در منزل که متناسب با پوست سر و ساقه موهایتان است استفاده کنید و بعد از 45 روز جهت انجام ویتامینه کابین به سالن تخصصی مو مراجعه کنید. همواره بعد از این کار از رنگ و رنساژ و دکلره پرهیز کنید یا اگر این کارها جز روتین موهایتان است این کار را به افراد متخصص بسپارید و مطمئن شوید از محصولات با کیفیت استفاده میکنند.

بهترین مواد کلاژن درمانی مو

کلاژن تراپی در خانه

به هیچ عنوان این کار را در منزل انجام ندهید! زیرا نتیجه کار کلاژن درمانی در منزل به هیچ عنوان همانند انجام این روش در یک سالن تخصصی مو نخواهد بود! چرا که نه تنها شما متخصص این کار را نیستید بلکه مواد پروفشنال هم از بازار نمی توانید خریداری کنید. محصولات پروفشنال تنها در اختیار سالن های تخصصی مو و افراد متخصص و حرفه ای قرار میگیرد. یادتان باشد پیامدهای انجام این کار در منزل بسیار جبران ناپذیر خواهد بود.

قیمت کلاژن تراپی در سالن

 

آموزش کلاژن درمانی مو

دوره آموزش  کراتینه مو ‌و ویتامینه مو (هیر مستران)‌ یک دوره جامع و کاربردی است که در آکادمی مو خانم سعیده درویش زاده با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ای و با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگزار میشود. با شرکت در این دوره به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای با مبحث احیا و صافی مو آشنا شده و با آموزش و فراگیری مباحث به صورت تئوری و عملی می توانید به راحتی وارد بازار کار شده و شروع به کسب درآمد کنید.

دوره آموزشی هیر مستران برای دوستانی که سابقه کار دارند مفید و حاوی نکات بسیار ریز و کاربردی می باشد که به ارتقا معلومات و سطح کارشون  کمک می‌کند و برای دوستانی که مبتدی هستند بسیار کاربردی و آموزنده است که می توانند از پایه به صورت کاملا علمی و اصولی مبحث احیا مو را آموزش ببینند و شروع به فعالیت کنند. امروزه در ایران و جهان، مبحث احیا و سلامت مو ، قسمت جدایی ناپذیر لاین زیبایی مو شده است. پس اگر میخواهید تخصصی یادبگیرید که در دنیا، محبوب و پولساز باشد باید بر اصول آن مسلط شوید. برای کسب اطلاعات در مورد دوره صفر تا صد کراتینه مو ، آموزش دیتاکس پروتئین درمانی مو، آموزش کلاژن درمانی مو، آموزش ویتامینه مو و … با شماره های آکادمی تماس بگیرید یا از طریق لینک زیر اقدام کنید.

آموزش کراتینه مو صفر تا صد

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط