کوتاهی مو در خانه
477

آموزش کوتاهی مو در منزل + تصویر

کوتاه کردن موها یکی از رایج کردن کارها در آرایشگاه های زنانه و مردانه است. اغلب آقایان به طور منظم موهای خود را در بازه های زمانی یک ماه یا اندکی کمتر و بیشتر، کوتاه می کنند. در مورد خانم ها قضیه کمی متفاوت است. عمل کوتاه کردن موی بانوان اغلب به قصد تغییر و زیبایی انجام می شود. بسیاری از بانوان علاقه دارند موهای خود را در منزل کوتاه کنند. شاید وقت یا حوصله رفتن به آرایشگاه را نداشته باشید یا اینکه فقط بخواهید مقداری از مو را کوتاه کنید. در این صورت به سادگی می توانید کوتاهی مو در منزل را انجام دهید.

کوتاه کردن مو فواید زیادی دارد و به رشد و سلامت موها کمک می کند. موهای بلند در معرض آسیب بیشتری هستند و اغلب به موخوره دچار شده اند. چنانچه موهای خود را هر 2 تا 3 ماه یکبار کمی کوتاه کنید از بروز موخوره در انتهای ساقه مو جلوگیری می شود. کوتاه نکردن موها به موخوره ها این اجازه را می دهد که همه ساقه مو را اشغال کنند. گاهی مقدار آسیب به قدری زیاد است که ناچارید موها را کامل کوتاه کنید. در آموزش کوتاهی مو در منزل روش ساده ای برای خلاص شدن از موخوره و کوتاه کردن موها معرفی شده که خیلی راحت و کاربردی است.

آموزش کوتاهی مو در منزل

چگونه موهایمان را در منزل کوتاه کنیم؟

در این مطلب به طور کامل فنون کامل کوتاه کردن مو، آموزش داده شده است. هدف از این نوع کوتاهی مو در منزل اینست که موها را مرتب کنید. اگر می خواهید به طور کلی مدل مو را عوض کرده و تغییر کلی در مدل پیرایش موها ایجاد کنید، بهتر است حتما از خدمات آرایشگاه استفاده کنید.

برای کوتاهی مو در منزل از تکنیک های ساده و کاربردی استفاده شده است تا همه افراد به راحتی بتوانند از این آموزش استفاده کنند. قبل از کوتاه کردن موها حتما مو را شسته و از نرم کننده استفاده کنید. موهای چرب و کثیف موقع کوتاه کردن، مشکل ایجاد می کنند. حتما بعد از شستشو از نرم کننده مو نیز استفاده کنید.

دقت داشته باشید که موهای خیس به هم می چسبند و در کار کوتاهی اختلال ایجاد می کنند. پس از شستن موها لازم است تا با سشوار موها را خشک کنید. اگر برای اولین بار اقدام به کوتاه کردن موها می کنید بهتر است به یکباره کل موها را کوتاه نکنید. برای اولین بار از چتری شروع کنید تا کار با قیچی برای تان راحت تر بشود. در هفته های بعد می توانید بقیه موها را نیز کوتاه کنید.

اگر به دنبال ویتامینه پوست سر چرب هستید، با استفاده از خدمات ما، به پوست سرتان تازگی و سلامتی ببخشید.

کوتاهی مو در منزل

کوتاهی موی چتری در منزل

چتری ها همان موهای جلوی پیشانی هستند که گاهی خیلی بلند می شوند و دیگر زیبایی قبل را ندارند. اگر دوست دارید موهای چتری را کوتاه کنید این کار به سادگی امکان پذیر است. البته توجه داشته باشید که موی چتری با همه فرم های صورت سازگار نیست. به اصطلاح چتری به بعضی ها می آید ولی همیشه اینطور نیست.

کوتاهی مو در منزل را با چتری شروع کنید با همین کار کلی تغییر در چهره تان به وجود می آید. حتی برای کوتاه کردن چتری ها هم نیاز است که موها را بشویید و خشک کنید. خیس بودن موها مانع حرکت روان قیچی می شود و کار را خراب می کند.

با استفاده از شانه دم باریک موهای چتری و بقیه قسمت ها را جدا کنید. در واقع قسمت هایی را که نمی خواهید کوتاه کنید، به عقب شانه بزنید و قسمت های چتری را به طرف جلوی صورت شانه بزنید. جدا کردن موها این حُسن را دارد که موقع کار با قیچی، تسلط بیشتری دارید و ناخواسته وارد دیگر قسمت های مو نمی شود. موهای پشت سر را با کلیپس جمع کنید. قبل از شروع به ابزار مناسب نیاز دارید.

  • ابزار کوتاهی مو در منزل

چه چتری ها را کوتاه کنید و چه تمام قسمت های مو را، هیچ تفاوتی ندارد. همیشه به یک قیچی آرایشگری، شانه، آینه، مقداری سنجاق سر و کلیپس نیاز دارید. این حداقل ابزاری است که به کارتان می آید.

قیچی آرایشگری در مدل های مختلفی تولید شده که هر کدام کارایی خاصی دارند. آرایشگرهای حرفه ای از قیچی پیتاژ نیز استفاده می کنند ولی برای کوتاه کردن موها در منزل همان قیچی ساده آرایشگری نیز کفایت می کند.

پس از جدا کردن موهای چتری با شانه گره های مو را باز کرده و موها را صاف کنید. موهای چتری را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه قیچی بزنید. قبل از قیچی زدن در مورد اندازه چتری ها تصمیم بگیرد. معمولا چتری ها تا روی ابرو را می پوشانند. کوتاه کردن بیش از حد چتری ها اصلا ایده خوبی نیست و بعدها از کارتان پشیمان خواهید شد.

بعد از جداسازی چتری ها و شانه زدن می توانید موهای هر قسمت را قیچی بزنید. اگر موهای مواجی دارید بلندی چتری را اندکی بیشتر در نظر بگیرید زیرا پس از کوتاه کردن، موها جمع می شوند. چنانچه بعد از قیچی زدن به موها متوجه شدید چتری کمی نامتقارن است می توانید قسمت های ناهمانگ را قدری کوتاه کنید تا موهای چتری در همه قسمت ها کاملا هم اندازه بشود.

تکنیک های کوتاهی مو در منزل

کوتاهی مو در منزل: روش دم اسبی

یک راه ساده برای کوتاه کردن موی بلند وجود دارد که افراد غیر حرفه ای از آن استفاده می کنند. این شیوه اصلا حرفه ای نیست و فقط برای تازه کارها توصیه می شود. برای شروع سرتان را پایین بیاورید تا موها از جلوی صورت آویزان شود.

سپس موها را به سمت پایین شانه کنید. با استفاده از کش مو، همه موهای خود را در همین حالت به صورت دم اسبی ببندید. اگر موها موج دار است حتما قبل از بستن، موها را کمی مرطوب کنید تا با شانه یا برس کامل صاف شود. موقع بستن موها با کش، کمی محکم موها را ببندید و سعی کنید موها پیچ خورده یا گره دار نباشد.

  • روش کوتاه کردن دم اسبی برای موهای بلند

دم اسبی را صاف و مستقیم نگه دارید و با قیچی موها را به هر اندازه ای که می خواهید، کوتاه کنید. منظور فقط برش زدن کل موها است. از قبل بهتر است در مورد اندازه موها تصمیم بگیرید زیرا بعد از قیچی زدن، دیگر کار از کار گذشته است. برای مثال با استفاده از یک شانه می توانید فاصله بین فرق سر تا گونه یا زیر گوش یا هر اندازه ای که می خواهید را بسنجید. حالا با کمک همین شانه از فرق سر، بلندی موها را مشخص کنید.

موقع قیچی زدن موها، در یک خط صاف حرکت کنید. حالا سر را کمی خم کرده و موها را نوک گیری کنید. نوک قیچی به سمت انتهای دم اسبی باشد و به صورت عمودی برش بزنید. به این ترتیب رد قیچی روی موها باقی نمی ماند و ظاهر موها بعد از کوتاهی مو در منزل به شکل زیباتری دیده می شود.

حالا کش مو را باز کنید و لا به لای موها دست بکشید و سرتان را تکان دهید تا موها مرتب شود. برای اینکه انتهای پشت موها، شکیل تر باشد باید دم اسبی را کاملا بالای سرتان ببندید. بستن کش در نزدیکی خط پیشانی موجب می شود تا پشت موها حالت  V  شکل به خود بگیرد. در این صورت یک کوتاهی یک دست و بسیار جذاب تری را انجام داده اید.

نوک گیری موها در منزل

کوتاهی مو در منزل و نوک گیری موها

نوک گیری موها در منزل یکی از ساده ترین متدهای کوتاه کردن مو است. با این کار هم انتهای موها منظم و مرتب می شود و هم موخوره ها از بین می روند. هر 2 تا 3ماه لازم است تا به اندازه یکی دو سانت از انتهای ساقه مو را کوتاه کنید. موهای بلند تحت تاثیر شرایط محیطی دچار آسیب می شوند. ریزش مو موجب می شود تا انتهای تارهای مو کم پشت تر باشد و اغلب در این قسمت، موها نازک تر و خشک تر هستند.

با کوتاه کردن انتهای ساقه مو از وز مو نیز جلوگیری می شود. علت اصلی وز در موها اینست که مو به شدت خشک و شکننده شده و آسیب دیده است. موهای خود را بین انگشت ها قرار داده و قسمت های نازک و دمیج را کوتاه کنید. با همین ترفند ساده همیشه موها شاداب و سلامت می مانند و دچار موخوره و وز نمی شوند.

کوتاهی موی فر در منزل

روش کوتاه کردن موی فر در منزل

برای کوتاه کردن موی فر، کار به سادگی موهای لخت و صاف نیست. برخی نکات در مورد موهای فر و موج دار وجود دارد که نتیجه کار را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین ایده اینست که موها را صاف و لخت کنید تا کنترل بیشتری روی موها داشته باشید اما برای افراد مبتدی این روش اصلا توصیه نمی شود. با توجه به اینکه موها در نهایت فرفری هستند نتیجه کار خیلی تفاوت دارد.

 برای اینکه بعد از کوتاهی مو در منزل ار نتیجه کار راحت باشید موهای فر را مرطوب یا صاف نکنید. این موها را به همین صورت که هستند، قیچی بزنید در این صورت نتیجه نهایی را در حین کار می توانید مشاهده کنید. موهای مرطوب یا صاف، بلندتر می شوند و اصلا شباهتی به موهای فرتان ندارند. موهای فر را در حالت خشک، کوتاه کنید این برای افراد تازه کار بهترین ایده است.

نکته مهم بعدی اینست که موقع استفاده از قیچی، با دست دیگر موها را نکشید. موهای چتری را از دیگر قسمت ها جدا کنید. حتی اگر چتری ندارید هم این تقسیم بندی لازم است. اگر قصد دارید چتری های فرتان را کوتاه کنید توجه داشته باشید که اندازه چتری فر را به اندازه 2 تا 2.5 سانتیمتر بلندتر بگیرید زیرا بعد از کوتاه کردن موها جمع می شود و کوتاه تر دیده شود.

اگر به طور سهوی موها را بیش از حد قیچی زدید فوری دست نگه دارید. دیگر بقیه موها را کوتاهی نکنید سریع به آرایشگاه بروید تا آرایشگر  موها را کوتاه و مرتب کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط