8,595

اسکراب پوست سر چیست و چه فوایدی دارد؟+ طرز تهیه اسکراب خانگی

اسکراب پوست کف سر ( اسکالپ ) روشی عالی برای داشتن موهای سالم و زیبا از ریشه است. باید بدانید یک مو سالم نشات گرفته از یک پوست سر (اسکالپ) سالم میباشد. اگر پوست سر چرب یا خشکی دارید و درگیر انواع شوره سر هستید، اگر درگیر ریزش مو و نازک شدن تار موهایتان هستید، اگر پوست سرتان بوی نامطبوع دارد و درگیر خارش پوست سر و التهاب هستید این ها همه نشان دهنده پوست سری بیمار است که تاثیر مستقیم روی کیفیت تار موی شما دارد.

باید بدانید تنها پوست صورت و بدن نیستند که نیاز به لایه برداری و پاکسازی  دارند، بلکه پوست سر نیز مانند پوست صورت و بدن باید از پاکسازی و لایه برداری سود ببرد. در این مطلب می خواهیم در مورد اسکراب پوست سر و فواید آن صحبت کنیم و محصولاتی را جهت اسکراب کردن پوست سر معرفی کنیم بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشین.

 با انجام برخی کارهای ساده و روتین مراقبت از مو می توانید شادابی، درخشندگی، پر پشتی و سلامت موها را تجربه کنید.

اسکراب پوست کف سر چیست؟

آیا از کیفیت موهای خود ناراضی هستید؟

آیا می خواهید رشد موهای خود را افزایش دهید؟

آیا متوجه کم پشت شدن تدریجی موهایتان شده اید؟

آیا پوست سر چرب داری؟

در حال حاضر راه حال نهایی رفع طاسی، کاشت مو است. با توجه به عوارض این درمان، بسیاری از افراد ترجیح می دهند روش های کم ریسک تر را انجام دهند. قبل از اینکه به فکر انجام کارهای عجیب و غریب و گاه پر هزینه برای افزایش رشد موها باشید، به وضعیت پوست سر رسیدگی کنید. موهای سالم نیاز به بستری مناسب دارند. اگر پوست سر با انواع و اقسام بیماری ها و مشکلات درگیر باشد نمی تواند به خوبی از موها نگهداری کند. اسکراب پوست سر همان لایه برداری و سم زدایی پوست است. با استفاده از اسکراب می توانید سلامت پوست و موها را تامین کنید.

پوست سر نیز همچون دیگر قسمت های بدن نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. شاید قبلا از روش های لایه برداری و اسکراب صورت استفاده کرده اید اما احتمالا اسکراب پوست کف سر را انجام نداده اید. با اسکراب می توان پوست کف سر را تازه و شاداب تر کرد به این ترتیب خود به خود موها نیز در وضعیت بهتری قرار می گیرند.

طریقه صحیح اسکراب پوست سر

انواع اسکراب پوست

اسکراب‌ها دونوع هستند، اسکراب فیزیکی و اسکراب شیمیایی

اسکراب های فیزیکی پوست حاوی دانه‌های ریز است با بافت کرم مانند که برای پاکسازی و تجمعات جرم حاصل از محصولات مراقبتی مو و آرایشی یا تجمع بیش از اندازه چربی و سموم روی پوست کف سر کاربرد دارد. این لایه‌بردارها برای انواع و اقسام مشکلات پوست کف سر کاربرد دارند.

اما اسکراب‌های شیمیایی دارای ترکیبات فعالی هستند که سلول‌های مرده را بدون نیاز به ماساژ یا شستشوی پوست سر از بین می‌برند. این لایه‌بردارها حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک و گلیکولیک اسید برای کنترل تولید بیش ‌از حد چربی هستند.

پیدا کردن اسکراب مناسب برای پاکسازی پوست ممکن است نیاز به آزمون و خطا داشته باشد. برخی از محصولات دارای ترکیبات اصلی هستند که با توجه کردن به آنها می توانید سریع‌تر محصول مناسب خود را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال افرادی که پوست چرب دارند، بهتر است اسکرابی را انتخاب کنند که حاوی ترکیباتی مانند زغال چوب یا خاک رس کائولین باشد تا در جذب چربی اضافی خوب عمل کند.

همینطور افرادی که تجمعات بیش از اندازه اطراف فولیکول دارند، بهتر است اسکرابی را تهیه کنند که درترکیبات خود حاوی شکر یا نمک دریا باشد. کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، بهتر است اسکرابی را انتخاب کنند که حاوی روغن نارگیل یا آرگان باشد.

 

اسکراب لایه بردار

استفاده از اسکراب پوست سر چه مزایایی دارد؟

عملکرد غدد چربی روی پوست سر یا همان اسکالپ مانند غدد پوست صورت است، غدد روی پوست سر چربی (سبوم) طبیعی تولید می کنند که ضامن سلامت مو و پوست سر است. اما اگر این غدد بیش از اندازه نرمال و طبیعی سبوم یا چربی ترشح کنند تجمع این چربی بیش از اندازه با استفاده از شامپو به تنهایی، تمیز نخواهد شد و اینجا جایی است که باید به سراغ اسکراب های پوست سر بروید. به این ترتیب، اسکراب ها با کنترل چربی کف سر کمک میکنند پوست سر پاکسازی شده، ریزش مو کنترل شده، تار مو رفته رفته نازک نشود، شوره سر برطرف شده، بو نامطبوع کف سر از بین رفته و خارش و التهاب و جوش کف سر برطرف شود.

آیا لایه‌برداری پوست سر عوارض دارد؟

در موارد ذیل نباید لایه‌برداری پوست سر را انجام دهید:

.اگر پوست کف سر حساس دارید

.اگر دارای بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس هستند

اگر مبتلا به عفونت فعال مانند کرم حلقوی هستید.

اگر در پوست سر خود بریدگی یا زخم باز دارید.

اگر روی سر شما شپش وجود دارد.

در صورت احساس هرگونه سوزش، تورم یا التهاب در زمان استفاده از اسکراب باید مصرف آن را قطع کنید.

انواع اسکراب خانگی برای مو

شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی انواع اسکراب را تهیه کرده و در دسترس قرار داده اند. البته اسکراب های طبیعی پوست سر نیز در دسترس همه هستند. می توانید در منزل  و با استفاده از اسکراب خانگی، پوست سر را لایه برداری و سم زدایی کنید.

قبل از اینکه به دستور تهیه اسکراب خانگی بپردازیم ذکر این نکته ضروری است که اسکراب با ماسک مو تفاوت دارد. بسیاری از خانم ها تصور می کنند ماسک مو همه نیازهای تغذیه ای مو و پوست سر را تامین می کند. این موضوع کاملا صحت دارد و ماسک مو برای تقویت، لطافت، جلوگیری از خشکی، موخوره و ….. بسیار عالی است. اما هیچ ماسک مویی نمی تواند جای اسکراب پوست سر را بگیرید.

هدف از اسکراب کردن مو اینست که پوست سر از سموم و آلودگی ها لایه برداری و پاکسازی شود. به دنبال رفع مشکلات پوست سر، موها نیز به وضعیت مطلوب می رسند. بدون تردید هم ماسک مو و هم اسکراب پوست کف سر هر دو برای حفظ سلامتی و شادابی موها، ضروری هستند. در ادامه برخی از موثرترین انواع اسکراب های خانگی برای پوست را معرفی کرده ایم:

مراحل اسکراب پوست سر

  • اسکراب پوست سر با نمک دریا

نمک دریا چند نوع است برخی از نمونه ها شبیه به نمک نمکدان هستند. نوعی دیگر از نمک دریا در اندازه های درشت تری به فروش می رسد. از نظر فواید هیچ تفاوتی بین نمک های دریا نیست هر کدام که استفاده کنید، نتیجه یکی است. 2 نوع دستور تهیه برای اسکراب نمک دریا وجود دارد.

افرادی که موهای چرب دارند به اندازه 2 تا 3 قاشق نمک دریا را به طور مستقیم روی موی مرطوب استفاده کنید. بهتر است ابتدا موها را مرطوب کرده و سپس نمک دریا به مدت 10 دقیق روی پوست کف سر ماساژ دهید. در صورتی که نمک خیلی درشت است می توانید آن را خیس کنید. توجه داشته باشید که نمک آب شده برای اسکراب کردن مناسب نیست فقط موها و یا نمک رطوبت داشته باشد کافی است.

کسانی که دارای پوست سر و موهای خشک دارند می توانند مقدار 2 قاشق ماست، یک قاشق روغن( نارگیل یا زیتون) و 2 قاشق نمک دریا را برای اسکراب کردن روی پوست سر، استفاده کنند. از ماساژ بیش از حد اسکراب روی پوست خودداری کنید.

اگر به دنبال ویتامینه پوست سر چرب هستید، با استفاده از خدمات ما، به پوست سرتان تازگی و سلامتی ببخشید.

  • لایه برداری پوست سربا قهوه

برای این اسکراب به پودر و یا دانه های کوبیده شده قهوه نیاز دارید. قهوه به تنهایی و با همراه با دیگر مواد در تهیه اسکراب پوست کف سر استفاده می شود. اسکراب را به صورت ماسک مو به مدت 30 دقیقه روی پوست سر گذاشته و سپس 10 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. برخی از افزودنی های موثر در افزایش کارایی اسکراب قهوه عبارتند از:

الف-2 قاشق غذاخوری قهوه+ یک قاشق غذاخوری روغن+ 1 قاشق چایخوری دارچین را برای اسکراب مو استفاده کنید.

ب-2 قاشق غذاخوری قهوه+  یک قاشق غذاخوری عسل+ یک زرده تخم مرغ و چند قطره آبلیمو بهترین اسکراب برای پوست آسیب دیده سر است.

طریقه استفاده از اسکراب مو

  • اسکراب شکر برای لایه برداری

مقدار یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و به همین اندازه روغن آرگان را به 2 قاشق غذاخوری شکر، اضافه کنید. این مواد را مخلوط کرده و بر روی پوست مرطوب، ماساژ دهید. روغن آرگان دارای مقدار زیادی ویتامین E بوده و در رشد موها تاثیر دارد. روغن نارگیل دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و از رشد عوامل بیماری زا در پوست سر جلوگیری می کند.

اسکراب شکر را می توانید با شکر سفید یا شکر قهوه ای انجام دهید. نتیجه استفاده از این اسکراب عالی است و به مرور موها نرم و درخشان تر خواهد شد. جهت افزایش کیفی اسکراب می توانید پس از آبکشی موها با آب ولرم ، از شامپو و نرم کننده یا ماسک مو نیز داخل حمام استفاده کنید.

معرفی و خرید اسکراب کف سر

اسکراب کرونولوژیست (خاویار) کراستاس kerastase chronologiste Scrub

اسکراب کرونولوژیست (خاویار) کراستاس به منظور پاکسازی و لایه برداری پوست سر طراحی و فرموله شده ، اسکراب خاویار سلولهای مرده پوست سر را از بین برده و موجب اکسیژن رسانی به پوست سر میشود . تمام سموم و آلودگی ها و چربی کف سر را پاکسازی کرده و زمینه ای مناسب جهت تنفس فولیکول مو را فراهم میکند.

مناسب:

انواع پوست سر

  • پوست سر چرب
  • پوست سر خشک
  • پوست سر نرمال

خصوصیات:

  • قابل استفاده قبل از شامپو
  • لایه بردار پوست کف سر
  • پاکسازی کننده پوست سر
  • اکسیژن رسان
  • کنترل کننده چربی پوست سر
  • مانع از بوگرفتن پوست سر و خارش

حاوی:

  • آبیسین ( مولکولی که در اعماق آب اقیانوسها یافت میشود و وظیفه اصلی بازیابی پوست سر و ساقه مو را عهده دار است )
  • هیالورونیک ( عامل حفظ رطوبت در پوست سر و ساقه مو بوده )
  • عصاره خاویار ( احیا کننده بینظیر )
  • ویتامین آ و ای ( موجب افزایش جریان گردش خون در کف سر شده و نگهدارنده رطوبت هستند )

حجم 200 میلی لیتر

قابل استفاده برای خانمها ، اقایان و کودکان

کشور مبدا تولید کننده فرانسه

جهت خرید اسکراب کف می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید و بررسی محصول نمایید.

اسکراب پوست کف سر را هر چند وقت یک بار باید استفاده کرد؟

هفته‌ای یک‌ بار استفاده از اسکراب پوست سر کافی است. اما اگر پوست سر بیش از اندازه چربی دارید می‌توانید در ابتدا هفته ای دوبار از اسکراب استفاده کنید تنها در هفته اول، بعد از آن هفته ای یکبار و بعد دو هفته یک بار استفاده از اسکراب پوست سر کافی است.

نحوه صحیح استفاده از اسکراب کف سر

پاکسازی پوست سر را می‌توان نوعی ماساژ درمانی برای پوست سر در نظر گرفت. همان طور که در قسمت قبل گفته شد، لایه‌برداری را حداکثر یک‌بار در هفته انجام دهید و نه بیشتر. انجام بیش ‌از حد آن موجب حساس شدن پوست کف سر و تولید چربی بیش‌ازحد در کف سر می‌شود. پاکسازی پوست سر را روی پوست سر مرطوب انجام دهید. پوست سر را مرطوب و اسکراب سوپریم کلوسترپروفشنال را با نوک انگشتان به آرامی رو پوست کف سر به صورت دورانی ماساژ دهید. به مدت ده دقیقه اجازه دهید اسکراب رو پوست سر مانده و بعد موهای خود را آبکشی کرده و از شامپو مناسب جنس موهایتان استفاده کنید. داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نیاز موهایتان پروسه پاکسازی و مراقبت از پوست کف سر و ساقه موهایتان را تضمین خواهد کرد.

جمع‌بندی:

اسکراب پوست کف سر روشی عالی برای داشتن موهای سالم و زیبا از ریشه است.  لایه‌بردارها به ۲ دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. همچنین می‌توانید خودتان در خانه برخی از آن‌ها را تهیه کنید. پس از استفاده از لایه‌بردارهای پوست کف سر باید از شامپو و نرم کننده و ماسک مو داخل حمام استفاده کنید لازم است بعد از شستشو حتما قبل از خشک کردن مو از یک محافظ حرارت متناسب با نیاز مو استفاده و در انتها از یک سرم مو رو موهای خشک استفاده شود.

سالن مو سعیده درویش زاده

اسکراب کردن مو اولین مرحله در انجام ویتامینه مو در سالن های تخصصی مو است.  سالن تخصصی مو سعیده درویش زاده، ویتامینه مو و اسکراب پوست کف سر را با پرسنل دوره دیده و حرفه ای و با استفاده از محصولات اورجینال و با کیفیت ارائه می دهد. همچنین در مجموعه خانم درویش زاده مشاوره رایگان جهت تهیه محصولات مناسب مو بخشی از خدمات به مراجعین است. ناگفته نماند کلیه موارد فوق به صورت تخصصی در آکادمی تخصصی مو خانم درویش زاده با مجوز رسمی فنی و حرفه ای آموزش داده می شود. آموزش مجازی و حضوری ویتامینه مو و کراتینه احیا و صافی با هماهنگی قبلی به هنرجویان علاقمند ارائه می شود. برای اطلاع از خدمات مشاوره ای رایگان و ثبت نام در دوره های آموزشی با ما تماس بگیرید.

لینک دوره های آموزشی آکادمی سعیده درویش زاده:

آموزش دوره ویتامینه و کراتینه مو حضوری هیرمستران

آموزش دوره ویتامینه و کراتینه مو غیر حضوری هیرمستران

 

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
الناز دیبازر
10 مرداد 1401 13:45
پاسخ دهید

سلام وقت بخیر من از اسکراب شکر و رپغن نارگیل و روغن آرگان استفاده کردم همون دفعه اول تمام شوره سرم از بین رفت و خارش سرمم هم خیلی خیلی کم شد
عالی بود عالی الان به صورت روتین هفته ای یک بار اسکراب سر رو انجام میدم چون موهام به شدت چربه و پوسته و شوره زیادی داشتم عالی بود💋💋

ساحل
5 فروردین 1402 11:32
پاسخ دهید

نمک دریا رو امتحان کردم خوب بود متشکرم

سمیه
5 فروردین 1402 16:17
پاسخ دهید

من ماهی یکبار اسکراب کف سر انجام میدم

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط