انتخاب شانه و برس مو
1,401

راهنمای جامع انتخاب شانه و برس مو مناسب

شانه و برس مو یکی از ساده ترین ابزار برای نگهداری از موها است. از این وسیله برای باز کردن گره مو و همچنین مرتب نگه داشتن موها استفاده می شود. این ظاهر قضیه است؛ اما همین شانه ها و برس های معمولی، نقش مهمی در سلامت و حالت مو دارند. چربی یا خشکی موها، موخوره و شکنندگی تارهای مو، وز و گاهی ریزش موها می تواند به علت انتخاب شانه و برس مو نامناسب باشد. در بسیاری از موارد تنها با تعویض شانه می توان وضعیت موها را بهبود بخشید. البته نحوه شانه زدن و برس کشیدن موها نیز اهمیت دارد.

شانه وسیله ای دارای دندادنه هایی با فواصل مختلف است که در اندازه های متنوعی تولید شده است. در اغلب موارد شانه به صورت خطی کار شده و همه دانه های شانه روی یک خط مستقیم و گاهی منحنی، دیده می شوند. اما برس ها دارای شکل متفاوت تری هستند و اغلب از دانه های جدا و نصب شده بر روی یک پایه، تشکیل شده اند.

همینطور که جنس موی افراد مختلف است، نوع شانه و یا برس استفاده شده نیز باید تفاوت داشته باشد. برای مثال شانه ای که فردی با موهای صاف و لخت از ان استفاده می کند اصلا مناسب فردی با موهایی پر حجم و فردار نیست. شانه و برس از لوازم مشترک در آرایشگاه زنانه و مردانه هستند در واقع هم خانم ها و هم آقایان از این وسایل استفاده می کنند. می توان گفت انواع شانه و برس، فارغ از جنسیت برای همه افراد کاربرد فراوانی دارند. اگر می خواهید بیشتر با این موارد آشنا بشوید و به دنبال راهنمای جامع انتخاب شانه و برس مو مناسب مو خود هستید، با این مقاله از مرکز کراتینه موی درویش زاد همراه باشید.

راهنمای انتخاب شانه و برس مو

راهنمای انتخاب شانه و برس مو

به طور کلی محصولی را انتخاب کنید که موجب کنده شدن موها نشود. برس های دندانه درشت در مقایسه با انواع متراکم و فشرده، به موها آسیب کمتری وارد می کنند. البته شانه دندانه درشت حتی کمتر از برس، موجب ریزش و کنده شدن موها می شود. شانه زدن باید با ملایمت و به آرامی انجام شود و موها از ریشه به سمت نوک ساقه، شانه زده شوند. به این ترتیب چربی طبیعی پوست سر، در کل ساقه پخش می شود و از شکنندگی و آسیب به موها جلوگیری می کند. شانه معمولی برای استفاده روزانه ایده آل است؛ ولی برای فرم دادن به حالت مو باید برس های مختلف را به کار ببرید.

انتخاب شانه و برس مو و انواع آن

انواع برس های مو چه کاربردی دارند؟

برای اینکه بهترین حالت را برای موها ایجاد کنید، باید یک برس موی مناسب را انتخاب کنید. انتخاب شانه و برس موی نادرست می تواند به تارهای مو آسیب جدی وارد کند. در چنین حالتی، شاید شانه نزدن به موها خیلی بهتر باشد. انتخاب شانه و برس مو مناسب در صورتی که بدانید چه انتظاری از آن دارید، اصلا کار دشواری نیست. قبل از انتخاب به این پرسش پاسخ دهید: آیا می خواهید موهای تان صاف باشد یا حالت دار؟

-برس پارویی برای شانه زدن معمولی و باز کردن گره مو:

شانه زدن به موها با برس پارویی خیلی راحت تر است. این برس ها دارای دندانه های انعطاف پذیر هستند که بر روی کف بالشی، قرار گرفته است. با این برس در حالی که گره های مو به سادگی باز می شود، هیچ نوع کشش و آسیبی در تارهای مو ایجاد نخواهد شد. برخی از انواع برس پارویی دارای کف مستحکم و غیر قابل انعطاف هستند. اگرچه به نظر می رسد انتخاب شانه و برس مو با کف محکم، ایده بهتری باشد، ولی اصلا این محصول به کارتان نمی آید. کفی های بالشتکی که در جای خود حرکت می کنند، کارایی بسیار بهتری دارند.

نحوه شانه زدن با برس پارویی به این ترتیب است: ابتدا از پایین موها شروع به شانه زدن کنید. وقتی گره های انتهای مو باز شد می توانید به آرامی به سمت بالا و ریشه موها بروید. خوبی شانه زدن از پایین به بالا این است که با رسیدن به ریشه مو، گره ای وجود ندارد و موها کنده نمی شوند. البته در صورتی که موهای کوتاهی دارید از بالا یا پایین موها چندان تفاوتی ندارد و می توانید به راحتی موها را برس بکشید.

-انتخاب شانه و برس دندانه دار بادی برای خشک کردن موها:

شانه زدن به موها در حمام اصلا توصیه نمی شود. وقتی موها خیس است، حالت کشسانی بیشتری دارد و خیلی راحت کشیده می شود. تارهای مو در این وضعیت، بیش از حالت طبیعی کشیده می شوند و به شدت آسیب می بینند. پس از استحمام حتما آب اضافی موها را با حوله خشک کنید. وقتی موها کمی خشک شد، در حالت نمدار می توانید موها را با برس های دندانه دار بادی، خشک کرده و حالت دهید. در انتهای برخی از این برس ها، شکاف هایی تعبیه شده که باعث می شود موها در زمان بسیار کمتری، خشک شوند. گاهی این زمان تا نصف کاهش پیدا می کند.

نکته: ریشه های مو نباید مدت زمان زیادی، خیس و تر باقی بماند. رطوبت اضافی ریشه مو را سست می کند و موجب ریزش موی بیشتری می شود.

انتخاب شانه و برس مو را بر اساس خواسته ای که دارید، انجام دهید. برای مثال برس های گرد خیلی کار راه انداز هستند و در حالت دادن به موها مورد استفاده زیادی قرار می گیرند اما تنوع زیادی در سایز و گردی این برس ها، وجود دارد . با توجه به بلندی یا کوتاهی موها از برس با اندازه مناسب استفاده کنید.

انتخاب شانه و برس مو برای حالت دادن مو

-انواع برس گرد برای حالت دادن به موها:

برای حالت دادن به موهای کوتاه و چتری ها، برس گرد کوچک کارایی بهتری دارد. وقتی اندازه هر تار مو کوتاه است، می توانید با این برس های کوچک گرد، به خوبی موها را شکل دهید. اما برای حالت دادن به موهای بلند، به برس های گرد بزرگ تر نیاز دارید.

برس گرد بزرگ با دندانه مویی زبر، وسیله ای کارآمد در شکل دادن به موها است. در اغلب سالن های آرایشی نیز نمونه هایی از این برس های گرد بزرگ را می بینید. مدل هایی که دارای موهای زبر هستند، کارایی فوق العاده بهتری دارند. دسته این برس ها چوبی یا پلیمری است. انواع برس پلاستیکی گرد برای حالت دادن به موها، مناسب نیست و موها را در خود می پیچد و گره ایجاد می شود. پس از سشوار کردن موها با برس گرد بزرگ، موها براق تر و درخشان تر خواهد شد. این ویژگی به دلیل تراکم بالای برس و فشاری است که به تار مو وارد می شود.

انواع شانه و برس گرد سرامیکی برای فر کردن موها ایده آل است. برس های گرد با بدنه سرامیکی خاصیت نگهداری گرما دارند. به این ترتیب موقع سشوار کشیدن، گرمای باد سشوار در سرامیک باقی می ماند و همراه با برس کشیدن در سطح مو، پخش می شود. این محصولات کارامد شبیه به اتوی موی فر کننده هستند و کارآیی مشابهی دارند. اگر فرها بد حالت و در هم باشد با استفاده از برس های گرد سرامیکی می توان حالت زیبای فر را به موها برگرداند. در مورد موهای صاف نیز ، موها حالت دار و فر دیده می شوند.

انتخاب شانه و برس مو برای قسمت کردن مو

-انتخاب شانه و برس برای قسمت کردن موها:

نوعی شانه که به دم موشی معروف است را برای قسمت کردن موها می توان استفاده کرد. این شانه ها برای فرق باز کردن و تقسیم بندی موها، ایده آل هستند. قسمت بالای شانه به حالت تخت و معمولی است؛ اما در قسمت انتهای شانه، حالت ظریف تری کار شده که با آن می توان موها را قسمت بندی کرد. در آرایشگاه ها از شانه دم موشی به همراه برس گرد در براشینگ و حالت دادن به موها، استفاده می شود. آرایشگر هر دسته از موها را با این شانه، جدا کرده و هر بخش را با برس گرد به حالت دلخواه، سشوار می کشد.

اگر به دنبال ویتامینه ریزش مو هستید، با خدمات ما، به موهایتان فرصتی دهید تا باز هم رشد کنند.

-برس های مخصوص پوش دادن به موها:

انتخاب شانه و برس مو( Hairbrush) کار ساده ای است؛ ولی ابتدا باید بدانید برای چه منظوری شانه را خریداری می کنید. این نوع شانه و برس برای حجم داده به موها، استفاده می شود. طریقه کار با آن بسیار ساده است. ابتدا موها را با دست بالا برده و سپس برس مو را از بالا به سمت پایین حرکت دهید. در هر بار شانه کردن، بخشی از مو پوش داده شده و حجم آن افزایش پیدا می کند.

نکات کلیدی در انتخاب شانه و برس مو

همیشه برس موی با کیفیت را انتخاب کنید تا به موها و پوست سر آسیب وارد نشود. برای چنین محصولاتی، پرداخت کمی بیشتر اصلا اهمیتی ندارد. با توجه به خواسته ای که دارید، برس موی مناسب را انتخاب کنید. این نکات در خرید می تواند راهنمای خوبی باشد:

-نرمی و انعطاف پذیری دندانه ها و فاصله بین دندانه ها دو عامل مهم در موقع انتخاب است. برای افرادی با موهای مجعد و فر، شانه و برس هایی با دندانه های فاصله دار، مناسب تر است. ساختمان مو در همه افراد یکی است؛ ولی حالت مو کاملا متفاوت است. این تفاوت ها را در نظر داشته باشید.

-جنس موهای برس نباید از مواد پلاستیکی باشد. موهای نایلون موجب آسیب کمتری به موها می شوند و انعطاف پذیری بیشتری دارند! ولی الیاف پلاستیکی به شدت، تار مو را تخریب می کند. در ضمن انتهای موها نباید تیز و برنده باشد. موهای برس باید در انتها گرد و حالت دار باشد تا به پوست سر آسیب نرسد.

-حالت دسته برس و شانه را نیز در نظر بگیرید. محصولاتی با دسته ارگونومیک در دست راحت تر هستند و موقع برس زدن به موها، کنترل بهتری دارید. برخی از دسته های فانتزی یا مدل های خاص اصلا در دست راحت نیستند و تنها به دلیل شکل ظاهری، محبوب شده اند.

در نهایت همیشه بهداشت شانه و برس را در اولویت قرار دهید. این محصولات نیز نیاز به نظافت و تمیزکاری دارند. اگر می خواهید بیشتر با نحوه تمیز کردن شانه و برس آشنا بشوید، می توانید این مقاله را بخوانید: نحوه تمیز کردن شانه و برس

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
...
22 مرداد 1401 17:21
پاسخ دهید

سلام ببخشید برای مو های حالت دار و وز چه نوع برسی مناسبه؟

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط