انواع برس مو
225

انواع برس مو را چگونه انتخاب کنیم؟

با یک جستجوی ساده در نت می توانید انواع برس مو با جنس و متریال متفاوت را پیدا کنید. از لحاظ مواد اولیه ساخت و هم چنین شکل ظاهری، تفاوت های زیادی بین برسهای مو دیده می شود. بسیاری از مشکلات مو به دلیل استفاده از برس موی نامناسب به وجود آمده بنابراین لازم است تا بهترین ها را انتخاب کنید.

از برس مو برای حالت بخشیدن و باز کردن گره های مو استفاده می شود. این وسیله با جنس و ساختار مختلف برای موها ساخته می شود. انواع برس مو برای موهای نازک، ضخیم، فر، وز، دارای موخوره، پرپشت و …. تولید شده است. با انتخاب یک برس موی مناسب هم موهای خود را صاف و مرتب کرده اید و هم از دردسرهای مشکلات مو، رها می شوید.

جنس بدنه برس ها، فلزی، چوبی و یا پلاستیکی است. اما مهم ترین بخش قسمت دندانه های برس است که انواع چوبی، فلزی، پلاستیکی و با الیاف طبیعی نیز در بازار موجود است. بهترین برس مو همانی است که موهای تان را صاف می کند اما به هیچوجه موجب شکنندگی و آسیب به ساقه مو نمی شود. برخی از فواید استفاده از برس مو اینها هستند:

  • با برس کشیدن موها صاف می شود
  • گره های مو باز می شود
  • موها ظاهر شکیل تری پیدا می کنند
  • تعدیل چربی پوست سر بهتر انجام می شود

برس موی صاف

آشنایی با انواع برس مو

شکل ظاهری برس مو در موقع استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. برس های سنگین با دسته های بزرگ و ضخیم به راحتی در دست جا نمی گیرند و موقع استفاده مچ دست را خسته می کنند. اگرچه مدت زمان برس کشیدن خیلی کوتاه است اما می توانید با خرید محصولات با کیفیت تر، احساس رضایت بیشتری داشته باشید. اما موضوع مهم میزان آسیبی است که برس نامناسب به موها وارد می کند. صرف نظر از جنس و مدل برس ها، کارایی این محصولات نیز با هم فرق دارد. برخی از برس ها با هدف خاصی و به منظور کاربرد مشخصی طراحی شده اند موقع خرید به همه جزئیات توجه کنید. در ادامه انواع برس مو با توجه به جنس موها معرفی شده است.

اگر به دنبال ویتامینه مو نرم و نازک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان قدرت و حجم بیشتری ببخشید.

برس مو برای موهای نازک و کم پشت

وقتی تارهای مو خیلی نازک باشد به سرعت چرب می شود. موهای نازک در معرض چربی بیشتری هستند و به همین دلیل مجبورید موها را دائم بشویید که خود عاملی بر آسیب بیشتر به موها است. با استفاده از یک برس با الیاف طبیعی می توانید وضعیت موها را بهبود دهید.

اگر موهای صاف و نازکی دارید بهترین انتخاب برس با دندانه های از جنس الیاف طبیعی می تواند باشد. معمولا دسته این برس ها برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن از پلاستیک ساخته می شود. اما جنس موهای برس از الیاف طبیعی است.

انواع برس مو برای موی صاف

برس مو برای موهای ضخیم و پر پشت

آیا موهای ضخیم و پر پشتی دارید؟ داشتن موهای پر پشت با ضخامت مناسب یک نعمت است. برای اینکه موها کیفیت و سلامت خود را حفظ کنند لازم است تا از برس مناسب استفاده کنید. اغلب آسیب های مو ناشی از برس بد و اشتباه در برس کشیدن است. برای این افراد برس هایی از جنس نایلون بهتر است. این نوع برس ها در مقایسه با برس های مویی، با دوام تر و دارای مقاومت بالاتری هستند. برس های مویی نمی تواند گره های موی پر پشت و ضخیم را باز کند و قدرت کافی ندارد. نگران آسیب به موهای تان نباشید و بدون هیچ مشکلی با برس پلاستیکی موها را شانه بزنید.

انواع برس مو برای موهای نیمه ضخیم

در برخی افراد ساقه مو چندان ضخیم نیست اما تراکم و حجم موها بسیار بیشتر است. در اصطلاح به موهایی که خیلی ضخیم نیستند اما دارای ساقه های نازک هم نیستند، موهای نیمه ضخیم می گویند. برای این افراد برس مویی با دندانه های ترکیبی انتخاب مناسب تری است. یک برس مناسب با دندانه هایی مویی و پلاستیکی تهیه کنید. این محصولات به راحتی گره های مو را باز می کنند و بدون هیچ آسیبی موها را صاف و حالت تر نشان می دهند. با استفاده از برس با دندانه های ترکیبی، چربی موها به راحتی تعدیل می شود و ظاهر موها براق و شفاف تر خواهد بود.

انواع برس مو برای موهای دارای موخوره

استفاده از رنگ مو و مواد دکلره می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به موها وارد کند. خشکی و موخوره یکی از همین موارد است. البته موخوره در اثر خشکی مو به وجود می آید هر عاملی که موجب خشک کردن ساقه مو بشود، در بروز موخوره موثر است. از شامپوهای شیمیایی گرفته تا مواد حالت دهنده مو و دستگاه های حرارتی مو همگی در آسیب رساندن به موها و ایجاد موخورده دخیل هستند. حتی موخوره در موی سفید نیز بیشتر دیده می شود.

موخوره حالتی است که در آن انتهای ساقه مو به صورت دو یا چند شاخه در می آید. این موها از همان قسمت شاخه شدن، شروع به شکستگی و ریزش می کنند. برای افرادی که موهای پر از موخوره دارند یک برس با موهای نرم و طبیعی پیشنهاد می شود. این برس ها جریان خون پوست سر را تقویت می کنند و موجب آسیب به موها نمی شوند. با استفاده از برس مویی و با الیاف طبیعی ، فشاری به موها وارد نخواهد شد.

برس برای موهای فر

برس مو برای موهای فر و موج دار

برس کشیدن برای افرادی با موهای فر چندان توجیهی ندارد. معمولا با برس زدن، فرهای مو باز می شود. اگر تمایلی به صاف شدن موهای فر خود ندارید اصلا موهای تان را برس نکشید. البته داشتن یک برس خوب و مناسب برای مو فرفری ها هم لازم است و هر از گاهی می بایست موها برس کشیده شود.
برای افراد با موی فر برس با دندانه های چوبی بسیار ایده آل است. بدون نگرانی از آسیب به موهای تان، از برس چوبی استفاده کنید. برای اینکه کار راحت تری داشته باشید از یک برس چوبی با دندانه هایی فاصله دار استفاده کنید. به این ترتیب فر موها حفظ می شود. در ضمن برس های چوبی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن نمی شوند و به موها آسیب وارد نمی کنند.

 برس مو مخصوص موهای وز

موهای وز از اساس مشکل دارند. برخی موها مستعد وز شدن هستند اما در اغلب موارد وز مو ناشی از عدم مراقبت صحیح از موها است. اگر عادت دارید در حمام موها را شانه کنید یا تارهای مو خیلی خشک و دمیج شده، احتمال ایجاد وز مو بیشتر است. با استفاده از برس های دندانه مویی و یا دندانه پلاستیکی می توانید وزهای مو را مرتب کنید. بهتر است با استفاده از ماسک موی خانگی موهای وز را ترمیم کنید زیرا وز مو اصلا زیبایی ندارد.

برس برای موهای بلند

موثع براشینگ کردن موهای بلند از برس مو به عنوان کمک به حالت دادن موها استفاده می شود. برس های فلزی گرمای سشوار را به خوبی منتقل می کنند و برای جدا کردن تارهای مو، ایده آل هستند. البته برس های دندانه فلزی فشار زیادی به موها وارد می کند پس بهتر است در سایر موارد استفاده نشود.

برس شکیدن به موها

نحوه صحیح نظافت

برس مو

به نظر ساده است برس را در دست می گیرید و موها را شانه می زنید. اما با نگاهی دقیق تر متوجه جزئیات بیشتری می شوید. برای مثال آیا می دانستید که برس مو نیز نیاز به شستشو دارد؟

چند وقت یکبار برس مویتان را می شویید؟ به مرور زمان گزد و غبار روی برس مو می نشیند. بدون اینکه متوجه باشید با این برس، موها را شانه می کنید و فاجعه از همینجا اتفاق می افتد. همواره مقدار زیادی چربی از پوست و موی سر روی برس منتقل می شود. این چربی به سادگی گرد و غبار را در خود نگه می دارد. برای تمیز کردن برس از شامپوی خود استفاده کنید. موهای بین دندانه های برس را خارج کنید و با استفاده از شامپو و یا محلول جوش شیرین، برس را شستشو دهید. به طور هفتگی این کار را تکرار کنید تا آلودگی از برس به موها منتقل نشود.

نحوه صحیح برس کشیدن موها

برس های نوک تیز فلزی برای شانه زدن موها مناسب نیستند از برس موی مناسب با موهای خود استفاده کنید

هرگز موها را در حالیکه هنوز خیس است، برس نکشید. شانه زدن موها در حمام و یا به محض خارج شدن از حمام موجب کشیدگی تارهای مو شده و آسیب جدی به ساختار مو وارد می کند. در ضمن با این کار مقدار زیادی از تارهای مو کنده می شوند.

موها را بعد از خشک شدن برس بکشید تا صاف شده و گره های مو باز شود. دقت داشته باشید که برس کشیدن موها به عقب کار درستی نیست. با این فشار زیادی به فولیکول مو وارد می شود و موها به سادگی کنده می شوند.

از برس کشیدن زیاد موها پرهیز کنید. حداکثر روزی 2 تا 3 بار موها را برس بکشید. کشش وارده روی تارهای مو در اثر برس زدن زیاد موجب بروز موخوره، شکستگی موها و حتی نازک شن و کم پشتی مو می شود.

برای جلوگیری از انتقال شپش و بیماری های پوست سر، هرگز از برس فرد دیگری استفاده نکنید و برس خود را به فرد دیگری ندهید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط