انواع حالت مو
7,748

آشنایی با ویژگی های حالت موی طبیعی

حالت مو در نژادهای مختلف، یکسان نیست. عواملی زیادی دست به دست هم می دهند تا فرزندی تازه به دنیا آمده دارای موهای فر یا صاف بشود. حتی خود شما از زمان کودکی، نوجوانی و حتی بزرگسالی، تغییراتی را در بافت و ظاهر و حالت موها داشته اید. نحوه مراقبت از موها ارتباط مستقیم با جنس و کیفیت مو دارد. بسیاری از افراد پس از حمام کردن با محصولات مختلف، موها را حالت می دهند. برای اینکه حالت موی طبیعی فرد، مشخص شود لازم است تا پس از استحمام، هیچگونه ماده ای را روی موها استفاده نکند. آیا می دانید موهای تان چه حالتی دارد؟ بافت موهای خود را می شناسید؟

راه حل ساده ای وجود دارد. پس از حمام، موها را با حوله کمی خشک کنید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شود. از هیچ نوع روغن، مواد نرم کننده و …. استفاده نکنید. موها باید به طور طبیعی خشک شوند استفاده از سشوار و اتوی مو و … را هم کنار بگذارید. بعد از خشک شدن کامل موها، در آینه خود را نگاه کنید کسی که در آینه می بینید دقیقا موهای طبیعی تان را روی سرش دارد.

در ادامه سایت کراتینه درویش زاد توضیحات کاملی در مورد انواع حالت مو  می دهد. با ما همراه باشید.

دسته بندی حالت های مو در ادامه آورده شده، با خواندن این مطلب متوجه می شوید که در کدام گروه قرار دارید. به طور کلی حالت مو را می توان در دسته بندی چهارگانه زیر قرار داد:

موی صاف Straight

این موها بدون هیچ نوع پیچ و تابی هستند. موی صاف به طور طبیعی بدون موج است. اغلب افرادی که موهای صاف دارند از چرب بودن موها، شاکی هستند. یک نوع روغن طبیعی از غدد چربی زیر پوست، تمام تار موی صاف را می پوشاند. موهای صاف در گروه موهای چرب قرار می گیرند. به ندرت فردی دارای موهای خشک، حالت مو هایش صاف است. در عمل صافی و چربی با هم ارتباط مستقیم دارند.

با همه زیبایی و صافی در مدل و حالت مو ها، مشکلاتی هم افرادی با موهای صاف را درگیر کرده است. همانطور که پیش تر اشاره شد جنس موهای صاف، چرب و روغنی است و این به خاطر ساختار مو و ویژگی های ژنتیکی آن است. از چرب بودن موها که بگذریم، موضوع کم پشت بودن موهای صاف هم نگران کننده است. در اغلب موارد موهای صاف حجم کمی دارند. در مقایسه با سایر مدل های مو، به وضوح حجم و پر پشتی موهای صاف کمتر است. مشکل دیگر مربوط به ضخامت موی صاف است. این موها نازک تر از دیگر حالت های مو هستند و گاهی این نازکی خیلی بیشتر می شود.

حالت موی صاف

مراقبت از موهای صاف

مدل دادن به این نوع مو سخت تر از دیگر حالت های مو است. آرایشگرها با موهای صاف مشکل دارند زیرا این موها خیلی سخت، حالت می گیرند. در همه افراد مو صاف، کیفیت موهای سر به یک صورت نیست. برخی از موهای صاف نازک و درخشان هستند. این موها قطر و حجم کمی دارند و حساسیت بیشتری به مواد دکلره و رنگ موهای شیمیایی نشان می دهند.

البته در بین افراد با موی صاف، به ندرت کسانی پیدا می شوند که موهای به نسبت ضخیم تری دارند. این موها تراکم و حجم قابل قبولی دارد در واقع خیلی کم حجم و یا پر پشت نیست ولی نسبت به گروه قبلی، وضعیت این نوع موی صاف، تا حدودی بهتر است.

استفاده از محصولات شوینده مخصوص موهای چرب به این افراد پیشنهاد می شود. برای کاستن چربی بیش از حد موها باید طریقه شستشو و خشک کردن موها اصولی باشد. آب داغ می تواند وضعیت ترشح غدد چربی را در پوست سر افزایش دهد و موها چرب تر دیده شوند.

اگر به دنبال پلکس تراپی مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان استراحت و سلامتی را هدیه بدهید.

حالت موی موج دار Wavy

خب می رسیم به موهای موج دار که دارای زیبایی طبیعی به خصوصی هستند. این موها هنوز فر به حساب نمی آید ولی صاف هم نیست. در واقع کیفیت موها چیزی بین صافی و فری مو است. موج موها به شکل “S” است. به این صورت که موها به صورت نیم دایره ای حالت گرفته اند. در نظر داشته باشید که منظور حالت مواج مو به صورت طبیعی است. اگر با دستگاه های حرارتی موها موج دار شود دوامی ندارد و با یکبار حمام کردن حالت مو از بین می رود.

خلقت پروردگار ایراد ندارد و هر حالت مو که داشته باشید به خودی خود زیباست. موهای موج دار از لحاظ چرب بودن و یا خشک بودن موها، در حالت تعادل است. به طور معمول افرادی که موهای مواج دارند از لحاظ حجم، تراکم و جنس موها در حالت نرمال به سر می برند. به ندرت می توان ایرادی برای این موها پیدا کرد.

حالت موی موج دار

مراقبت از حالت مو مواج

بسیاری از افراد با موهای صاف در آرزوی موی ویو و مواج هستند. از نظر حالت انحنا در ساقه موی مواج تا حدودی تفاوت دیده می شود. برخی از موهای موج دار تنها در انتهای ساقه مو دارای پیچ و تاب هستند و در بالای سر، موها صاف تر دیده می شود. در واقع موج موها در نزدیک ریشه و پوست سر کمتر از انتهای مو است.

از لحاظ ضخامت، موی مواج در 3 نوع نازک، معمولی و ضخیم تر هستند. موهایی با جنس نازک تر، کیفیت پایین تری دارند و موج ها به زیبایی دو گروه دیگر دیده نمی شود. حالت مو در افرادی که قطر موهای شان بیشتر است به صورت تقریبا فر دیده می شود. از نظر اصولی این موها فر به حساب نمی آیند ولی به دلیل ضخامت و تراکم با موی فر، اشتباه گرفته می شوند. مجعد شدن بزرگترین مشکل برای افرادی با موهای ضخیم و تاب دار است.

آرایشگرها هیچ مشکلی با این حالت مو ندارند زیرا به راحتی می توان موی ویو و موج دار را با دستگاه های حرارتی، حالت داد. شکل پذیری این موها بسیار عالی است.

استفاده از شامپوی روزانه و مراقبت های روتین برای نگهداری موی مواج کفایت می کند و نیازی به کارهای عجیب و غریبی نیست.

انواع موی فر Curly

22 می برابر یکم خرداد ماه، روز جهانی مو فرفری ها است که در داخل کشور هم طرفداران زیادی دارد. در این روز افرادی با موهای فر، موهای جذاب و بسیار زیبای خود را در معرض نمایش قرار می دهند. به نظر می رسد خود مو فرفری ها هم می دانند که یکی از قشنگ ترین موهای طبیعی را دارند.

انواع موی فر دارای حلقه های زیادتری از موی موج دار است. فشردگی S ها در این مدل مو، بیشتر است. اگر موهای فر را بلند نگه دارید متوجه تفاوت هایی در حالت مو خواهید شد. برخی از افراد مو فرفری دارای موهایی با حلقه های بزرگ تر هستند در حالی که بسیاری از مو فرفری های محبوب روی سر مبارک خود، موهایی با حلقه های ریز و متراکم دارند. موهای فر نیز از لحاظ ضخامت و اندازه حلقه فر دارای انواع گوناگونی است.

انواع موی فرفری

مراقبت از حالت مو فرفری

موهای فر اغلب خشک تر از موهای صاف و موج دار هستند. شستشوی روزانه، وضعیت خشکی موها را بدتر می کند. اگر موهایی فر دارید نباید هر روز موها را با شامپو شستشو دهید. برای اینکه خشکی مو مشکل ساز نشود می توانید پس از استحمام با کمی روغن گیاهی، انتهای ساقه موها را چرب کنید. موهای فر به دلیل خشکی زیادتر، مستعد ابتلا به موخوره هستند.

حالت مو در افراد مو فرفری طوری است که به راحتی شکل می گیرد. در واقع برای مدل دادن به موهای فر، مشکل چندانی ندارید اما توصیه می شود مدل موی تان را طبق نوع فرهای مو تنظیم کنید. نیازی نیست هر مدل مویی که می بینید را امتحان کنید. این موها به خودی خود دارای زیبایی بسیار زیادی است.

موهای فر ریز دارای ضخامت بیشتری از فرهای درشت تر هستند همین امر شانه کردن موها را سخت می کند. افرادی که موهای فر و حجیم دارند موقع شانه زدن به موها نیاز به کمک دارند. به خصوص اگر بلندی موها زیاد باشد مراقب گره خوردن موها در موقع شانه زدن باشید.

حالت مو پیچ پیچی Coily

موهای خیلی فر یا پیچ پیچی را می توان از انواع موی فر به حساب آورد اما به دلیل تفاوت هایی که دارند در یک گروه مجزا قرار گرفتند.در واقع این موها ترکیبی از موهای “S” و “Z” شکل است. اگر این موها را بلندکنید ظاهری سیمی شکل پیدا می کنند که در نوع خود زیبا و جالب است. این موها بسیار متراکم تر و پیچ دار تر از سایر حالت های مو هستند. از لحاظ تراکم و ضخامت، موهای خیلی فر و پیچ پیچی دارای 3 نوع معمولی، ضخیم و بسیار ضخیم هستند.

نگهداری از موی پیچ پیچی و خیلی فر

شانه کردن موهای خیلی فر و متراکم، بسیار دشوار است به گونه ای که بسیاری از افراد ترجیح می دهند موها را کوتاه نگه دارند. به این ترتیب موقع شانه زدن به موها، درگیر باز کردن گره های مو نمی شوند. برای اینکه ظاهر بهتری داشته باشید با حالت مو و مدل ان کنار بیایید. موقع استحمام از مواد نرم کننده و مرطوب کننده بر روی موهای خیلی فر، استفاده کنید. ماسک مو برای مراقبت از موی پر پیچ و خم الزامی است و می تواند مواد مغذی و مورد نیاز را در اختیار موها قرار دهد.

همین حالا به موهای خود نگاه کنید حالت مو و مدل طبیعی موهای تان چه شکلی است؟

در این مقاله 0 تا 100 حالت مو را بیان کردیم و اگر مشاوره ای در زمینه زیبایی مو خواستید می توانید از طریق شماره تماس 02122363450 با مرکز کراتینه مو درویش زاد تماس بگیرید.

🔔 شما عزیزان می توانید پیشنهادات و سوالات خود را در قسمت نظرات بیان کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط