ترکیب رنگ موی آبی
14,162

چگونه بدون دکلره موهای خود را آبی کنیم؟

آیا از رنگ موهای خود خسته شده اید؟ رنگ کردن مو یکی از روش های جذاب و محبوب برای تغییر روحیه است. رنگ های فانتزی از رنگ های خاص هستند که همیشه استفاده نمی شوند. ترکیب رنگ موی آبی نیز یکی از همین رنگ های غیر متعارف و جسورانه است. هیچ رنگی مثل آبی نمی تواند چهره تان را تغییر دهد. اگر همیشه موهای تیره داشته اید که با تغییر موها به آبی، تغییرات زیادی را شاهد خواهید بود.

آبی از رنگ های خاص و جذاب است براای اینکه ساقه مو به خوبی رنگ بگیرد لازم است تا از قبل موها را روشن کنید. معمولا موهای خیلی تیره را نمی توانید بدون استفاده از مواد دکلره، به رنگ روشن در بیاورید. دکلره رنگ موی فعلی را به طور کامل حذف می کند. به این ترتیب هر رنگ دلخواهی را می توانید روی موها اجرا کنید. اگر رنگ زمینه مو، روشن تر از رنگ انتخابی باشد نیازی به دکلره کردن موها نیست. رنگ های تیره قدرت پوشش دهی قوی دارند و به سادگی روی موهای روشن را پوشش می دهند.

اما برای ترکیب رنگ موی آبی حتما باید ابتدا موها را روشن کنید. روش های مختلفی برای روشن کردن موها قبل از اجرای رنگ موی فانتزی وجود دارد. شاید قبلا از شامپوی روشن کننده برای پاک کردن رنگ موی قبلی استفاده کرده باشید.

روشن کردن موها با شامپو روشن کننده

این شامپوها تحت همین نام در فروشگاه های لوازم آرایشی-بهداشتی به فروش می رسند. برای روشن کردن موها قبل از ترکیب رنگ موی آبی نیز می بایست ابتدا با این شامپوها، موها را کمی روشن تر کنید. طریقه استفاده از این محصولات شبیه به دیگر شامپوها است. درست همانند شامپوی روزانه می توانید از شامپو روشن کننده رنگ مو نیز استفاده کنید.

این شامپوها به طور کلی رنگ قبلی را از بین نمی برند ولی تا حد زیادی رنگ مو را پاک می کنند. اگر رنگ موی قبلی دارای پایه رنگ تیره باشد شاید کاری از این شامپوها بر نیاید و نیاز به استفاده از مواد دکلره برای پاک کردن رنگ موی قبلی باشد.

چگونه در خانه موهایمان را رنگ کنیم؟

آموزش ترکیب رنگ موی آبی

پاک کردن رنگ مو با مواد دکلره

اگر قبلا از مواد دکلره برای روشن کردن رنگ موها استفاده کرده اید، باید به همان ترتیب رنگ مو را از روی موهای تان پاک کنید تا آماده اجرای ترکیب رنگ آبی مو باشد. برای این منظور حداقل باید موها به پایه 8 برسد در غیر این صورت رنگ آبی تاثیر مناسبی ندارد.

سپس برای گرفتن زردی موها از شامپو ضد زردی استفاده کنید. در صورت عدم توجه به این مسئله ساده، رنگ موها بعد از اجرای رنگ آبی تبدیل به رنگ سبز ناخوشایندی می شود. در چرخه رنگ ها ترکیب آبی و زرد مساوی با رنگ سبز است. اگر نمی خواهید بعد از رنگ کردن موها با آبی، تارهای موهای تان به رنگ سبز تغییر کند حتما از شامپو ضد زردی استفاده کنید.

مواد دکلره به صورت پودری به فروش می رسند و برای استفاده با اکسیدان مخلوط می شوند. طریقه استفاده و درصد ترکیبات بر روی برچسب قوطی نوشته شده و به سادگی می توانید از آن استفاده کنید. ترکیب رنگ موی آبی از رنگ های فانتزی است. برای اینکه آبی به خوبی روی موها را بپوشاند لازم است تا رنگ فعلی موهای تان به طور کامل، حذف شود. دکلره کردن مو یک راه ساده برای از بین بردن رنگ مو است و معمولا در آرایشگاه و توسط یک آرایشگر حرفه ای انجام می شود.

دکلره از مواد شیمیایی بسیار قوی است که می تواند به موها آسیب شدید وارد کند. افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند می توانند با کمترین آسیب، رنگ موها را پاک کنند. استفاده از پودر دکلره در منزل نیازمند آگاهی و تجربه کافی است. اگر نمی توانید با این شیوه رنگ موهای خود را پاک کنید از یک متخصص زیبایی مو کمک بگیرید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

افزایش ماندگاری رنگ فانتزی

ترکیب رنگ موی آبی بدون دکلره

آبی از رنگ های فانتزی و متنوعی است که می تواند حس و حال تان را به کلی تغییر دهد. طیف رنگی آبی تیره تا روشن را می توان روی موها اعمال کرد اما در همه موارد بایستی رنگ موهای فعلی را پاک کرد. پایه رنگ آبی از رنگ های روشن است که ماندگاری دائمی دارد. با توجه به تیره یا روشن بودن رنگ آبی، بعد از 10تا 15 بار شستشو دیگر اثری از رنگ بر روی موها باقی نمی ماند.

در صورتی که موهای طبیعی و رنگ نشده داشته باشید و پایه رنگ مو روشن باشد می توانید بدون استفاده از مواد دکلره نیز موها را با ترکیب رنگ موی آبی، رنگ کنید. موهای رنگ شده نباید از تناژ 5 تیره تر باشند در این صورت آبی به صورت سایه و در زیر نور دیده می شود.

در صورت استفاده از ترکیب رنگ موی آبی بر روی موهای مشکی و قهوه ای، انتظار زیادی نداشته باشید. در این موها تنها هاله ای از رنگ آبی دیده می شود که در زیر نور خورشید به چشم می آید. در ضمن مدت ماندگاری رنگ آبی روی تناژ رنگ موی تیره بسیار کمتر است و خیلی زود رنگ آبی، پاک می شود.

معرفی محصول: ژل آلوئه ورا ژاندارسل

رنگ موی فانتزی آبی

ترکیب رنگ موی آبی

انواع رنگ موی آبی لاجوردی، آبی فیروزه ای و هایلایت مو آبی تیره و روشن از پر طرفدارترین انتخاب ها هستند. رنگ موی آبی با نسبت متفاوت به همراه واریاسیون و اکسیدان ترکیب می شود تا رنگ مورد نظر به دست بیاید. رنگ آبی به شیوه رنگ موهای معمولی روی ساقه مو، اجرا می شود. با استفاده از قلمو می توان بخش های مورد نظر را به رنگ آغشته کرد.

مدت زمان ماندگاری رنگ موی آبی روی سر بستگی به نوع و برند آن دارد. شرکت های تولید کننده مختلفی در صنعت رنگ مو فعالیت دارد. همیشه از شرکت های خوشنام و شناخته شده، محصولات آرایشی و بهداشتی را تهیه کنید. به این ترتیب در مورد ترکیبات موجود در رنگ مو جای تردیدی باقی نمی ماند.

معمولا بر روی برچسب قوطی رنگ مو، طریق استفاده و زمان ماندگاری روی مو، درج شده است. هم اکنون رنگ های آبی برخی برندها لازم است تا یک ساعت روی سر بمانند تا رنگ دهی مناسبی داشته باشند. در صورتی که برخی برندهای دیگر محصولی تولید کرده اند که در حدود 15 دقیقه طول می کشد تا رنگ آبی روی موها نفوذ کند.

نکته مهم اینست که در مورد زمان ماندگاری رنگ آبی روی موها نهایت دقت را داشته باشید. در صورت طولانی شدن این زمان، موها می سوزد و ترمیم و احیا مو آن کار ساده ای نیست.

موهای رنگ شده خود را با ویتامینه مو ما حفظ کنید و رنگ تازه ای به آن ها ببخشید.

شستشوی ترکیب رنگ آبی مو

بعد از سپری شدن زمان مناسب، موها با آب ولرم آبکشی می شود. آبکشی موها تا جایی ادامه دارد که موقع شستشو هیچ رنگ آبی، از موها نریزد. برای اینکه موها پس از رنگ کردن کاملا شفاف و درخشان باشند، از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ رنگ مو را از بین می برد و مهم تر از آن به ساختار مو نیز آسیب می رساند.

سپس موها را با حوله خشک کنید. برای گرفتن آب اضافی موها، حوله استفاده می شود. اما نباید از سشوار برای خشک کردن و یا حالت دادن موهای رنگ شده با آبی استفاده کنید. به طور کلی رنگ فانتزی آبی با حرارت و داغی میانه خوبی ندارد. حرارت سشوار هم دوام رنگ را کاهش می دهد و هم به موها آسیب می زند.

چگونه با دکلره موها بیرنگ می شود؟ عوارض دکلره مو چیست؟

رنگ موی آبی

چگونه دوام ترکیب رنگ موی آبی را افزایش دهیم؟

در حالت ایده آل بعد از 10 تا 15 بار شستشو، رنگ آبی به کلی پاک می شود. با استفاده از برخی ترفندها می توانید مدت ماندگاری رنگ آبی را افزایش دهید.

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش ماندگاری رنگ موی آبی اینست که موها را کمتر بشویید. در فاصله بین دو حمام می توانید از شامپو خشک برای تمیز نگهداشتن موها استفاده کنید. به این ترتیب را آب استفاده نشده و دوام رنگ روی موها به مراتب بیشتر می شود. در موقع استحمام نیز از نرم کننده مو استفاده کنید و آن را با آب سرد، آبکشی کنید تا رنگ مو همراه با نرم کننده پاک نشود.

به هیچوجه از باد گرم سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید. در شرایط اضطراری می توانید با باد سرد سشوار، موها را کامل خشک کنید. حتی برای حالت دادن به موها نیز سشوار نیاز ندارید. از بیگودی برای پیچیدن و فر کردن موها استفاده کنید تا موها آسیب نبیند و ماندگاری رنگ فانتزی آبی بیشتر شود.

یکی دیگر از راه های افزایش ماندگاری ترکیب رنگ موی آبی اینست که با سرکه موها را آبکشی کنید. مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و از آن برای آبکشی موها استفاده کنید. پس از شامپو زدن و شستن موها می توانید با این مواد موها را آبکشی کنید. در انتها از نرم کننده استفاده کنید تا موها لطیف و نرم باشد. در ضمن بوی سرکه بعد از نرم کننده به کلی حذف می شود.

برای افزایش ماندگاری ترکیب رنگ آبی ، ماهی یکبار از رنگساژ مو استفاده کنید. رنگ های فانتزی نظیر آبی خیلی سریع پاک می شوند و نیاز به رنگساژ ماهانه دارند تا مدت زمان بیشتری بر روی موها باقی بماند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط