راه های تقویت موهای نازک
400

چگونه ضخامت موهای خود را افزایش دهیم؟ راه های تقویت موهای نازک

موهای ضخیم خوش حالت تر هستند و پر پشت تر به نظر می رسند. اگر سبک زندگی سالمی داشته باشید و از محصولات بهداشتی و مراقبت موی مناسب، استفاده کنید، موهایی حجیم و ضخیم خواهید داشت. اگرچه نقش ژنتیک در کیفیت و ضخامت موها را نمی توان نادیده گرفت اما در اغلب اوقات شرایط محیطی موجب نازک شدن موها شده است. رژیم های سخت غذایی برای لاغری، بیماری و برخی درمان های پزشکی، شامپوهای حاوی سولفات، استفاده از رنگ موهای روشن روی موی تیره و …. همگی روی کیفیت موها تاثیر دارند. برای تقویت موهای نازک اول باید دلیل کاهش ضخامت مو را پیدا کنید.

اگر مدت زیادی است که موهای تان به اصطلاح قفل شده ولی رشدی ندارد برای بررسی تخصصی به پزشک مراجعه کنید. با انجام یک آزمایش خون ساده نیز می توان در مورد سوء تغذیه و کمبود برخی مواد ضروری بدن، اطلاع کسب کرد. عوامل زیادی روی نازک شدن موها تاثیر دارند اما به طور حتم نقش تغذیه بسیار پر رنگ است. چنانچه مواد مغذی را دریافت نکنید، ریشه مو نمی تواند املاح مورد نیاز را دریافت کند و خیلی زود، این موضوع در ظاهر موهای تان نیز دیده می شود.

تقویت موهای نازک

راه های جلوگیری از نازک شدن موها

یک روز در آینه نگاه می کنید و از کم شدن حجم موها، تعجب می کنید. آیا می دانید چرا موها کم حجم دیده می شود؟ وقتی ضخامت تارهای مو به هر دلیلی کم بشود، موها کم حجم تر دیده می شوند. موهای ضخیم، فضای بیشتری اشغال می کنند و ظاهر موها پرتر و بیشتر دیده می شود. البته معمولا نازک شدن موها همراه با ریزش مو نیز هست و این ریزش، مشکل را شدیدتر خواهد کرد. برای تقویت موهای نازک ابتدا عامل به وجود آورنده مشکل را برطرف کنید. در ادامه برخی راهکارها برای تقویت تارهای مو و افزایش ضخامت مو بررسی می شود.

نحوه شستن موی سر

آیا می دانستید نحوه شستشوی موها روی کیفیت و ضخامت مو تاثیر دارد. بدترین کاری که می توانید برای موها انجام دهید اینست که موها را زیاد از حد بشویید. واقعا اینقدر که فکر می کنید، موها نیاز به شسته شدن ندارند. این اشتباهی است که اغلب افراد ناخواسته انجام می دهند. به طور ساده موضوع به این شکل است که اغلب شامپوهای موجود در بازار حاوی ترکیبات سولفات هستند. سولفات لاریل سدیم ( Sodium dodecyl sulfate ) و سولفات لوزث هستند. این مواد برای تمیز کردن موها استفاده می شوند ولی به شدت موها را در معرض آسیب قرار می دهند.

به خصوص افرادی که قبلا موها را رنگ کرده اند  برای روشن کردن موها از مواد دکلره استفاده کرده اند، بیشترین در معرض تخریب لایه پوششی مو هستند. خبر خوب اینکه  محصولات شوینده موی سر و شامپوهای بدون سولفات نیز تولید شده. با کمی جستجو می توانید شامپوی مناسب تری را انتخاب کنید تا موها ضخامت بهتری داشته باشند. ساده ترین راه برای تقویت موهای نازک اینست که شامپوی فاقد سولفات استفاده کنید. شامپوی تولید شده با عصاره گیاهان نیز تولید شده که نسبت به شامپوهای شیمیایی، آسیب کمتری ایجاد می کنند.

انواع شامپوی حجم دهنده برای افرادی که دارای موهای بسیار نازک و کم حجم هستند، انتخاب خوبی است. این شامپوها حاوی موادی است که ظاهر موها را بهبود می دهد شامپو فولیپلکس یکی از بهترین محصولات برای تقویت موهای نازک است که با تقویت مو و آبرسانی به فولیکول، در کیفیت موها تاثیر دارد.. با استفاده از محصولات نانو کراتین مو و نانو پروتئین مو نیز می توانید در تقویت موهای نازک یک گام موثر بردارید.

راه های ضخیم شدن موها

نحوه مراقبت از موها

بسیاری از کارهایی که برای زیبایی و جذابیت موها انجام می دهید به ساختار مو آسیب می زند. اغلب افرادی که به دفعات زیاد از اتوی مو و حرارت سشوار برای حالت دادن به موها استفاده می کنند، مشکل نازک شدن مو را دارند. حرارت بالا به شدت فولیکول مو را تخریب کرده و رطوبت مغز مو را خشک می کند. اگر می خواهید از اتوی مو برای صاف کردن و حالت دادن به موها استفاده کنید حتما از قبل با سرم مو، یک لایه محافظ روی تارهای مو ایجاد کنید. به این ترتیب موها در معرض صدمه کمتری هستند.

تغییر رنگ موها نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به مرور لطمه شدیدی به ساتار موی سر وارد کند. برخی از افراد دوست دارند موهای تیره را چندین درجه روشن کنند. در صورتی که این کار به صورت تدریجی و توسط آرایشگر حرفه ای انجام شود، میزان آسیب خیلی کمتر است. اما تغییر موی سیاه به بلوند در یکی دو جلسه اصلا توصیه نمی شود. این موضوع در مورد انواع هایلایت مو و سایه روشن های روی مو نیز صادق است. برای اینکه ضخامت طبیعی مو حفظ شود، از مواد شیمیایی کمتری بر روی موها استفاده کنید.

اندازه بلندی موها

موهای بلند زیبایی و جذابیت زیادی دارند اما اگر موها نازک، کم جچم، وز یا پر از موخوره باشد چه؟ به نظرتان هر مویی ارزش بلند نگاه داشتن را دارد؟ موهای بلند در انتهی ساقه، نازک تر و کم حجم تر هستند. برای تقویت موهای نازک یک راهکار فوری اینست که موها را تا سرشانه کوتاه کنید. به این ترتیب بلافاصله ظاهر موها بهتر دیده می شود و احساس بهتری دارید.

سپس با استفاده از محصولات بهداشتی مناسب، کیفیت موها را بهبود دهید. درمان های خانگی نیز اثرات شگفت انگیزی روی تقویت موهای نازک دارند. در ادامه 3 راهکار موثر با استفاده از نسخه های خانگی را پیشنهاد می کنم.

آموزش روش های صاف کردن مو در خانه با مواد طبیعی

روش های درمان موهای نازک

تقویت مو‌های نازک با درمان های خانگی

برای ضخیم شدن موها از راهکارهای طبیعی و خانگی استفاده کنید. برخی مواد همیشه در دسترس هستند و قیمت بالایی هم ندارند. روش های خانگی در درمان مشکل نازک شدن تارهای مو، نتایج خوبی داشته است اما مدت زمان اثرگذاری این مواد، طولانی تر است. در ضمن هیچکدام از این درمان ها جایگزین داروهای تجویز شده پزشک تان نیست. اگر بنابر تشخیص پزشک متخصص لازم است تا برای تقویت ضخامت مو از داروی خاصی استفاده کنید، حتما درمان را ادامه دهید. در کنار روش های تخصصی، این راهکارها هم می تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد و روند درمان را تکمیل کند.

اگر به دنبال ویتامینه مو نرم و نازک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان قدرت و حجم بیشتری ببخشید.

1-درمان تخم مرغ برای ضخیم شدن موها

تخم مرغ بهترین ماده طبیعی برای تامین پروتئین مو است. یک تخم مرغ برای تامین نیازهای موی تان کافی است. با استفاده از ماسک تخم مرغ ، از همان بار اول و دوم هم متوجه تغییرات در ضخامت موها خواهید شد. تخم مرغ را می توان به تنهایی و یا ترکیب با روغن های طبیعی بر روی موها به کار برد.
1 یا 2 تخم مرغ برای موها کافیست. زردو و سفیده را جدا نکنید. یک تخم مرغ کامل را کمی با چنگال بزنید و سپس آن را روی موی مرطوب بمالید. . حداقل 30 دقیق هتخم مرغ روی موها باشد و در این مدت با کلاه رنگ، موها را بپوشانید.

سپس موها را با اب گرم و شامپوی ملایم بشویید. 2 بار در هفته این ماسک را استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید یکبار تخم مرغ را به تنهایی و در بار دیگر، آن را با 2 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای موهای دکلره شده

روش های احیا و ترمیم موهای نازک

2-تقویت موهای نازک با روغن زیتون

روغن زیتون به تنهایی و یا همراه با تخم مرغ، برای تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، رفع خشکی پوست سر و افزایش ضخامت موها استفاده می شود. روزغن زیتون به علت دارا بودن مقادیر بالای امگا 3 در ترکیب اغلب ماسک های خانگی وجود دارد.

برای استفاده از روغن زیتون بهتر است که مقداری از روغن را کمی گرم کنید تا به دمای بدن برسد. اصولا همه روغن هایی که برای تقویت و نرمی موها استفاده می کنید باید کمی گرم باشند. در صورت تمایل یک قاشق عسل به روغن استفاده کنید یا اینکه روغن را به تنهایی روی موها بمالید.

روغن زیتون را روی همه قسمت های مو و پوست سر، بمالید. سپس موها را با پلاستیک بپوشانید و از یک روسری یا حوله برای گرم نگهداشتن آن استفاده کنید. حداقل یک ساعت روغن زیتون روی موها بماند. در صورت تمایل می توانید شب روغن را روی موها بمالید و صبح موها را بشویید. روغن زیتون یک ماسک نرم کننده مو نیز هست .

3-پوره پرتغال برای تقویت موهای نازک

پرتقال حاوی ویتامین C ، پکتین و اسیدهای ضروری است. این مواد به چند طریق باعث شخیم شدن مو می شوند.ویتامین ها و مواد مغذی موجود در پرتغال درخشش طبیعی مو را بر می گرداند و موهای نازک شده را ضخیم تر می کند.

اسید موجود در پرتقال به تجزیه باقیمانده محصولات شوینده از روی موها کمک می کند. باقیماندن مواد موجود در شامپوها بر روی موهای شسته شده، در رشد موها تداخل ایجاد می کند. این مواد به مانع رسیدن هوا به ریشه مو شده و در پی ان موها به مرور نازک تر می شود. با استفاده از پرتقال می توانید بدون هیچ آسیبی، مواد زائد روی موها را از بین ببرید.

برای تقویت موهای نازک و درخشندگی و تقویت موها به پوره پرتقال نیاز دارید. گوشت پرتغال را جدا کنید و با دستگاه آن را بزنید تا به صورت کرم نرم و لطیفی در بیاید. سپس پوره پرتقال را روی پوست کف سر و ساقه موها ماساژ دهید. قبل از حمام رفتن با این پوره کف سر را اسکراب کنید به این ترتیب مواد آلوده کننده و پوست های مرده و چربی کف سر به راحتی جدا می شود. وقتی پوست سر سالم باشد، سلامت موها تضمین شده است. برای نتیجه یگری بهتر حتما با پوره پرتقال، کف سر را ماساژ دهید.

با این راه ها به مرور شاهد بهبود کیفیت مو و افزایش ضخامت مو خواهید بود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط