خواص آلوئه ورا برای مو
721

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو

استفاده از خواص دارویی گیاهان برای زیبایی و سلامتی موها، از درمان های رایج است. برخی از گیاهان خواص شگفت انگیزی دارند و به سرعت روی کیفیت موها تاثیر می گذارند. آلوئه ورا از گیاهان معروف و شناخته شده در درمان مشکلات پوستی و مو است. خواص آلوئه ورا برای مو طبق شواهد تجربی بسیاری، به تایید رسیده است. گیاه آلوئه ورا حاوی ۷۵ ماده موثر و فعال است که همگی اثر درمانی و تقویتی روی پوست سر و موها دارند.

نور آفتاب، رنگ های شیمیایی و مواد دکلره، شامپوهای حاوی سولفات، محصولات مو، دستگاه های حرارتی و …. روی کیفیت موها تاثیر ناخوشایند دارند. اگر موها خشک و شکننده شده یا دارای وز و ریزش شدید است با گیاهان شفابخش، موها را ترمیم کنید. بسیاری از مصرف کنندگان عقیده دارند که حتی رشد موها بعد از استفاده از آلوئه ورا، بیشتر شده است.

خواص آلوئه ورا

آیا آلوئه ورا روی رشد موها موثر است؟

انواع ویتامین های A، C، E، B12 به همراه مواد مغذی مورد نیاز مو، در بافت ژله ای آلوئه ورا وجود دارد. مواد معدنی موثر در رشد مو نظیر مس و روی به همراه اسیدهای چرب و استروئیدهای گیاهی به میزان قابل توجهی در این گیاه یافت می شود. انواع شامپو، لوسیون، ماسک مو و …. آلوئه ورا در بازار موجود است اما هیچکدام به اندازه استفاده مستقیم از خود گیاه، اثرگذار نیست.

برای بهره گیری از خواص آلوئه ورا برای مو بهتر است گیاه به شکل طبیعی استفاده شود. استعمال مستقیم آلوئه ورا روی پوست سر موجب افزایش خون رسانی به پوست کف سر شده و گردن خون در ناحیه را به طرز شگفت انگیزی بهبود می دهد. بسیاری از خانم ها بر این باورند که آلوئه ورا توانسته رشد موهای شان را افزایش دهد.

دو عامل ژنتیک و وضعیت سلامت فرد روی رشد موها تاثیر دارند. طبق تحقیقات انجام شده موی انسان به طور میانگین ماهی یک سانتیمتر رشد می کند. سرعت رشد مو در هر فرد متفاوت است. با استفاده از مواد شیمیایی یا گیاهان دارویی می توانید به حداکثر رشد مو، طبق الگوی ژنتیکی خود دست پیدا کنید.

اگر به دنبال پلکس تراپی مو هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان استراحت و سلامتی را هدیه بدهید.

فواید ژل آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای مو

در مورد افزایش سرعت رشد مو با استفاده از گیاه آلوئه ورا تحقیقات علمی انجام نشده است. اما به طور قطع و یقین مزایای استفاده از گیاه برای پوست سر و ساقه موها مورد تایید است. عامل به وجود آورنده مشکل در روند درمان و بهبود وضعیت پوست و مو، نقش مهمی دارد. با درمان بیماری ها و مشکلات پوست سر، سلامت و شادابی موها نیز تامین می شود. برخی از مزایای آلوئه ورا برای پوست و موی سر عبارتند از:

  • درمان موهای چرب
  • رفع التهاب پوست سر
  • مقابله کننده طبیعی با شوره سر
  • درمان درماتیت سبورئیک
  • ترمیم مو‌های شکسته و تقویت تار مو
  • حفظ رطوبت مو و بهبود موهای خشک
  • ترمیم آسیب مو در اثر آفتاب
  • نرم کننده و جلا دهنده طبیعی مو‌ها

توجه: امکان بروز حساسیت در برخی از افراد وجود دارد بهتر است قبل از استفاده، مقداری ژل آلوئه ورا را روی قسمت داخلی پوست بازو تست کنید.

ترمیم مو با گیاه دارویی

طریقه استفاده از گیاه آلوئه ورا

برای مراقبت از مو می توانید به طور مستقیم از خود گیاه نیز استفاده کنید. برگ های گیاه دارای مقدار زیادی ماده ژله ای است. با برش بخش انتهایی برگ می توانید ژل آلوئه ورای طبیعی به دست می آید. امکان استفاده از ژل به صورت مستقیم نیز وجود دارد. جهت استفاده حداکثری از مواد موثر در گیاه می توانید انواع ماسک موی خانگی را با ترکیبات متنوع تهیه کنید. ماسک آلوئه ورا هیچ آسیبی به مو نمی رساند و برای پوست سر و صورت نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

ساده ترین راه برای استفاده از خواص آلوئه ورا برای مو

بدون استفاده از هیچ ماده ای می توانید به طور مستقیم از ژل گیاه بر روی پوست سر استفاده کنید. روش به دست آوردن ژل از آلوئه ورا بسیار ساده است. آلوئه ورا گیاهی با برگ های ضخیم و خوش رشد است. این گیاه جنبه تزئینی دارد و می توانید یک گلدان کوچک از آلوئه ورا را در منزل نگهداری کنید. به این ترتیب همیشه دسترسی به ژل گیاه وجود دارد.

برگ های آلوئه ورا دارای مقدار زیادی ژل هستند. این ژل در کنترل و تعادل PH پوست سر بسیار موثر است. بسیاری از مشکلات مو مربوط به به هم خوردن تعادل PH پوست کف سر است. چنانچه موها درخشندگی و شفافیت خود را از دست داده اند و خشک شکننده شده اند، این کار را انجام دهید.

تقویت موهای سست و ضعیف

  • طریقه استفاده از ژل آلوئه ورا

یکی از برگ های گیاه را قطع کرده و برش دهید. برای اینکه عصاره گیاه به خوبی خارج شود نحوه برش دادن برگ، مهم است. یک برش عرضی با چاقو ایجاد کنید. کُند بودن چاقو مانع خروج ژل از گیاه می شود. ژل را داخل یک ظرف کوچکی بریزید. تنها به ژل تمیز و صاف نیزا دارید نباید رنگ گیاه وارد ژل بشود. تقریبا به 2 قاشق ژل نیاز دارید اگر موهای بلند و پر پشت تری دارید لازم است تا برگ دیگری را نیز برش دهید.

طریقه استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا دقیقا شبیه به نرم کننده موی سر است. این ژل را در حمام استفاده کنید. ابتدا موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید و سپس مقدار کافی از ژل آلوئه ورا را روی پوست سر و موها بمالید. پس از چند دقیقه موها را با آب ولرم بشویید. این ژل اندکی چسبندگی دارد دقت کنید ژل روی موها باقی نمانده باشد.

  • طرز تهیه اسپری آلوئه ورا برای تقویت مو

ژل آلوئه ورا به صورت آماده نیز می توانید از داروخانه تهیه کنید. گرفتن ژل از برگ گیاه نیز کار دشواری نیست. در هر صورت برای تهیه اسپری آلوئه ورا به مقدار 2 قاشق ژل نیاز دارید. سه راه برای استفاده از این ژل پیشنهاد می شود:

الف- ترکیب ژل آلورا با آب

مقدار مساوی آب و ژل را در ظرف مناسبی ریخته و هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مایعی یکنواخت و کرم مانندی داشته باشید.

ب- ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن های پایه

با افزودن چند قطره روغن اسطوخودوس به ترکیب آب و ژل، خواص آلوئه ورا برای مو را افزایش دهید. اگر روغن در دسترس ندارید از همان ترکیب آب و ژل نیز می توانید استفاده کنید.

مواد را داخل بطری اسپری ریخته و کمی تکان دهید تا مواد کامل مخلوط شود. از اسپری آلوئه ورا به عنوان اسپری موی معمولی استفاده کنید. به این ترتیب پس از مدتی موهایی نرم تر و محکم تر خواهید داشت. این محلول وز و پف مو را می گیرد و ظاهر موها را درخشان و براق تر نشان می دهد.

ماسک موی آلوئه ورا

  • خواص ماسک موی آلوئه ورا

در روتین مراقبت مو لازم است تا هفته ای یک بار از ماسک موی مناسب استفاده کنید. انواع ماسک موی خانگی برای موهای دمیج و آسیب دیده وجود دارد. در این مورد قبلا مطلبی نوشته شده که در بخش وبلاگ موجود است. ماسک نرم کننده و تقویت مو با ترکیبی از مواد مختلف تهیه می شود. این ماسک ها بر روی مو پوشش داده می شوند و مواد مغذی و مورد نیاز را به ساقه مو می رسانند.

ماسک موی شیمیایی برای استفاده روی تارهای مو مناسب است اما نباید با ریشه موها و پوست سر تماس داشته باشد. در مورد ماسک موی خانگی هیچ محدودیتی وجود ندارد. استعمال این مواد روی پوست سر و موها بلامانع است. یکی از ساده ترین راه ها در استفاده از خواص آلوئه ورا برای مو اینست که با ترکیب مواد روغنی و ژل آلوئه ورا یک ماسک موی مغذی تهیه کنید.

ماسک موی آلوئه ورا موها را نرم کرده و از موخوره و شکسته شدن تارهای مو جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک به مقداری روغن نارگیل خالص نیاز دارید. روغن های فراوری شده به روش گرما و افزودن مواد شیمیایی، مناسب نیستند. روغن نارگیل باید به روش پرس سرد و تحت فشار تهیه شده باشد.

روغن نارگیل را در ظرف کوچکی ریخته و با حرارت غیر مستقیم، روغن را گرم کنید. سپس به اندازه یک تا دو قاشق روغن آلوئه ورا( با توجه به بلندی موها) را به روغن نارگیل افزوده و مواد را هم بزنید. ماسک موی آلوئه ورا آماده شد. ماسک را با دست بر روی موها و پوست سر بمالید. یک دقیقه پوست سر و ساقه مو را ماساژ دهید. سپس 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و موهای خود را بشویید.

کلینیک زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده

خواص آلوئه ورا برای مو شامل نرم و درخشان کردن موها، جلوگیری از موخوره، درمان پوسته ریزی و شوره سر، از بین بردن وز مو . …. است. اگر موها در اثر استفاده از مواد دکلره دچار آسیب شده، نیاز به درمان های تخصصی دارید. ترمیم و احیای موهای آسیب دیده و دمیج بخشی از خدمات سالن زیبایی سعیده درویش زاده است. برای درمان تخصصی و سریع موهای ضعیف، نازک و سست از روش های موثری استفاده می شود که نتایج فوق العاده ای دارد. پلکس تراپی مو، ویتامینه کردن موها، نانو بوتاکس مو بهترین راه برای ترمیم موهای آسیب دیده است.

کلیه خدمات مشاوره ای مرکز تخصصی مو به رایگان ارائه می شود. سوالات خود را با ما مطرح کنید. تیم پشتیبانی در همه روزهای هفته آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط