خلاص شدن از موی وز
738

چکار کنیم تا موهایمان وز نشود؟ راه های خلاص شدن از موی وز

موهای وز، یک کابوس وحشتناک هستند. وز شدن موها هر از گاهی، مشکل چندانی ایجاد نمی کند ولی وقتی همیشه موها وز می شوند دچار یک دردسر بزرگ شده ایم. موهای وز اصلا حالت نمی گیرند و خشک و غیر قابل تحمل هستند. برای خلاص شدن از موی وز اول باید دلیل وز شدن موها را پیدا کنیم. آیا تاکنون از خود پرسیده اید که: چرا موهای من وز می شود؟

اغلب افراد به دنبال یک راه حل جادویی برای درمان موی وز هستند. به طور کلی درمان بیماری ها بدون شناخت عامل به وجود آورنده آن، امکان پذیر نیست. اگرچه وز مو نوعی بیماری به حساب نمی آید ولی قطعا به همان اندازه باعث ناراحتی و درگیری ذهنی می شود. موی وز به دلیل ماهیت خشک و غیر قابل انعطاف خود، تمایل به پیچ خوردن دارد این موها را نمی توانید به سادگی کنترل کنید و به شکل دلخواه فرم دهید.

اگرچه موهای فر و موج دار از زیباترین موهای عالم به حساب می آیند اما وز کردگی موها اصلا جذابیتی ندارد. در نظر داشته باشید که وز مو با فر مو تفاوت دارد. شاید موهای فر مستعد وز شدن باشند اما این مشکل گریبان افرادی با موهای صاف را نیز می گیرد.

برطرف کردن وزی موها

وز مو چیست؟

برای خلاص شدن از وز مو لازم است تا با آن بیشتر آشنا شوید. به طور کلی موهای وز حالت خشک، زبر و بدون انعطافی را دارند. این موها از حالت عادی خارج شده اند و طبق الگوی طبیعی مو، رفتار نمی کنند. اگر یک موی سالم را با بیگودی بپیچید یا سشوار بکشید، تا مدتی به همان صورت باقی می ماند اما موی وز از همان ابتدا خودش را نشان می دهد و به هیچوجه حالت نمی گیرد. وز شدن موها می تواند در سطوح و فرم های مختلفی، ایجاد شود. مهم ترین انواع وز مو اینها هستند:

وز سطحی مو

این موها تنها در قسمت خارجی، حالت ایستاده و بد فرم دارند. در واقع سطح رویه موها وز شده است.

وز موی تاجی

اگر در قسمت بالای سر، موها دچار وز بشوند ولی سایر قسمت های مو، حالت طبیعی داشته باشند با وز تاجی مو روبرو هستید.

وز موج دار

این نوع وز مو گریبان مو فرفری ها را می گیرد. به این صورت که داخل فرها، وز و نامرتب دیده می شود و فرهای زیبا به شکل بدی ظاهری می شوند.

وز انتهای مو

در این الگو، انتهای ساقه مو به حالت خشک، شکننده و زبر در آمده و موها تمایل به وز دارند. این حالت حتی در موهای صاف نیز دیده می شود.

وز توپی مو

یکی از بدترین الگوهای موی وز، همین شکل است. در وز موی توپی کل موهای فرد درگیر وز می شود. در واقع آسیب به بالا، سطح، زیر موها و کل سطوح وارد شده و ظاهر موها بسیار بد دیده می شود.

پوست سر چرب خود را با خدمات ویتامینه پوست سر ما تعادل بخشید و موهایتان را شاداب کنید.

برطرف کردن وز مو

چرا موهای من وز می شود؟

حالات و الگوها در افرادی با موی وز یکسان است ولی علت ایجاد موی وز در همه افراد یکسان نیست. برای خلاص شدن از موی وز باید به سبک زندگی تان توجه کنید تا مشکل به طور ریشه ای از بین برود. به طور کلی این موارد از اصلی ترین دلیل وز شدن مو است.

  • رطوبت و گرمای هوا

ساختار موی سالم به رطوبت نیاز دارد. از دست رفتن رطوبت موها موجب آسیب جدی به ساقه و ریشه مو می شود. اما این موضوع با میزان رطوبت بالای محیط تفاوت دارد. در مناطق شرجی که میزان رطوبت و گرمای هوا به شدت بالاست، موها وز می شوند. علت اینست که مولکول های آب با پروتئین مو تشکیل پیوند می دهند و این امر منجر به وز شدن موها می شود.

  • دهیدراته شدن موها

موهای خشک همیشه مستعد وز شدن هستند. استفاده از رنگ مو و مواد دکلره مو یکی از عومل اصلی، ایجاد موی خشک است. اگر موهای تان را به طور دائم رنگ می کنید، ساقه موهای تان دهیدراته شده و رطوبت ساختمان مو از دست رفته است. در نتیجه موها خشک و بد حالت می شوند. در مقایسه با موهای چرب، موهای خشک سریع تر وز می شوند. علت اینست که موهای خشک، سعی در جذب رطوبت محیط دارند که نتیجه وز و موج مو است.

  • آسیب دیدگی موها

خلاص شدن از موی وز اصلا کار دشواری نیست اما باید دلیل ان را پیدا کنید. اگر بیش از حد درگیر حالت دادن موها هستید، احتمالا موهایتان آسیب بیشتری دیده است! به خصوص افرادی که از سشوار داغ یا اتوی مو به طور دائم استفاده می کنند مستعد آسیب به موها هستند. موهای آسیب دیده مبتلا به خشکی، شکستگی و موخوره و ….. هستند. وز شدن چنین مویی دور از ذهن نیست.

علت اصلی وز شدگی موها

چه کارهایی برای خلاص شدن از موی وز انجام بدم؟

برای اینکه شر موی وز را برای همیشه کم کنید روش های مراقبت از مو را به کلی تغییر دهید. آیا فریاد موی وزتان را نمی شنوید؟ وز مو یک عکس العمل طبیعی در برابر بد رفتاری با تارهای مو است. در واقع هر گاه موها تحت گرمای شدید، رطوبت، مواد شیمیایی قوی و …. قرار بگیرند دچار موخوره می شوند که خود عاملی برای افزایش وز مو است.

درمان موخوره برای خلاص شدن از موی وز

آیا موهای تان دچار موخوره شده است؟ اغلب موهای وز دارای موخوره هستند. گاهی موخوره تا قسمت های بالای سر نیز سرایت کرده است. در چنین مواردی حتما باید موها را کوتاه کنید. موهای پر از موخوره، ناسالم هستند و به هیچوجه درمان نمی شوند. اگر هنوز دچار موخوره نشده اید بهتر است هر 2-3 ماه یکبار یکی دو سانتیمتر از موها را کوتاه کنید تا موخوره به سراغ موهای زیبایتان نیاید. علت اصلی وز شدن انتهای مو چیزی نیست جز همین موخوره های پر دردسر و آزار دهنده.

خلاص شدن از موی وز با نحوه صحیح دوش گرفتن

به طور کلی شستشوی زیاد موها توصیه نمی شود اما دمای آب از تعداد دفعات شستن مو مهم تر است. دوش آب گرم دلچسب است ولی برای پوست و موهای تان اصلا خوب نیست. وقتی دمای آب بالاتر می رود، کوتیکول مو نیز داغ شده و برآمده می شود. کوتیکول شبیه به فلس ماهی است و با گرمای آب، این فلس ها بلند می شوند. به این ترتیب از محل بلند شدن کوتیکول، رطوبت مو از دست می رود و موها دمیج و دهیدراته و خشک می شوند. برای خلاص شدن از موی وز، کافی است دمای آب را در حد 2 درجه کم کنید. در واقع دوش با آب ولرم برای پوست و موها عالی است. از آن بهتر اینکه می توانید موها را در انتها با آب سرد، آبکشی کنید.

علت وز شدگی موها

کاهش اصطکاک برای خلاص شدن از موی وز!

حتما در این مورد کمتر شنیده باشید. هر نوع اصطکاک و مالیده شدن ساقه مو به سطوح می تواند وز مو را افزایش دهد. این شامل همه مواردی می شود که در طول روز با ان سر و کار دارید. از جنس روبالشی گرفته تا شال و کلاهی که به سر می کنید همگی روی سطح مو اصطکاک ایجاد می کنند. وز موی سطحی به همین دلیل ایجاد می شود.

همین حالا به اتاق خواب بروید و رو بالشی تان را ببینید. اگر جنس روبالشی ابریشم یا ساتن نیست حتما آن را عوض کنید. روبالشی نخی اصطکاک زیادتری ایجاد می کند و به هنگام غلتیدن، موها به هم گره می خورد. شال ساتن و ابریشمی نیز برای سالم ماندن موها، بهترین انتخاب است. به خصوص اگر مدت زیادی در بیرون از خانه هستید حتما این موضوع را جدی بگیرید. با انتخاب یک شال خوب علاوه بر کاهش وز مو از ریزش مو نیز جلوگیری می شود.

بافتن موها قبل از خواب

یک پیشنهاد ساده برای اینکه صبح روز بعد با موهای وز و گره خورده بیدار نشوید اینست که موها را ببافید. قبل از خواب موهای تان را به صورت شل و آزاد ببافید. نیازی به بستن موها با کش و … نیست. خیلی ساده موها را به سه دسته تقسیم کنید و بدون کشیدگی موها را به هم ببافید. با این کار، سطح تماس موها با بالش و ملحفه کمتر می شود و موها دچار شکستگی و وز نمی شوند.

صبح روز بعد هم موهای تان را با شانه دندانه درشت، شانه بزنید. شانه های دندانه ریز اصلا مناسب نیستند. این شانه ها علاوه بر کندن تارهای موی گره خورده، وز مو را هم بیشتر می کنند. شانه چوبی با دندانه فاصله دار بهترین انتخاب است.

درمان موهای وز شده

نکات مهم برای خلاص شدن از موی وز

  • کاهش دفعات شستشوی مو
  • استفاده از شامپو گلیسیرینه
  • نرم کننده مو در حمام
  • ماسک موی مناسب
  • خشک کردن موها با تی شرت نخی
  • محدودیت استفاده از سشوار و اتوی مو
  •  رنگ کردن موها دو درجه تیره تر
  • گرفتن وز مو با روغن های طبیعی

مرکز تخصصی احیا مو سعیده درویش زاده

کلیه خدمات مو و زیبایی مو در این مرکز انجام می شود. خدمات مشاوره رایگان برای همه مشتری ها در دسترس است. انواع رنگ و مش به همراه هایلایت های مدل جدید توسط اساتید حرفه آرایشگری در بهترین سالن زیبایی موی کشور، ارائه می شود. ترمیم و احیای موهای آسیب دیده با تکنیک های روز دنیا امکان پذیر است. برخ از خدمات مرکز شامل این موارد است: پروتئین تراپی مو، نانو بوتاکس مو، ویتامینه موهای آسیب دیده، خشک و دمیج، کراتینه کردن مو و ……

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط