رنگ موی هولوگرافیک
470

رنگ موی هولوگرافیک و رنگین کمانی روی موها!

رنگ موی هولوگرافیک از رنگ های فانتزی و جوان پسند است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این رنگ، خاص و فوق العاده جذاب بوده و یکی از بهترین ایده ها برای ایجاد نشاط و تغییر در چهره است. رنگ های شاد و روشن به کار رفته در این تکنیک به وضوح روی چهره فرد تاثیر می گذارد و رنگ صورت را باز و بشاش تر نشان می دهد. برای اولین بار یکی از معروف ترین آرایشگرهای دنیا، ایده موهای رنگی رنگی را برای مراسم هالووین طراحی کرد. این طرح با استقبال زیادی روبرو شد و مدل های متنوعی از رنگ موی هولوگرافیک ابداع شد.

رنگ موی هولوگرافیک با هایلایت های شفاف و براق، از تنوع زیادی برخوردار است. انواع رنگ های پاستیلی و فانتزی را می توان به صورت ترکیبی در این روش استفاده کرد. جالب تر اینکه این رنگ های شاد و رنگارنگ در مقابل نور تا حدودی تغییر رنگ نیز می دهند. همین ویژگی جذابیت رنگ های هولوگرافیک را بیشتر کرده است. هاله های ایجاد شده روی موها با توجه به شدت و جهت نور، تغییر رنگ می دهد.

مهارت آرایشگر و داشتن ذوق هنری و زیبایی شناسی، اولین اصل در اجرای صحیح رنگ های فانتزی است. بسیاری از آرایشگران سنتی نتوانسته اند خود را با این شیوه، تطبیق دهند زیرا ترکیب دسته رنگ ها روی مو، نیاز به خلاقیت و ابتکار عمل دارد. این رنگ به صورت ترکیبی از رنگ های فانتزی روی موها اجرا می شود البته طیف آبی و صورتی به وضوح در این رنگ ها خودنمایی می کند.

آموزش رنگ موی هولوگرافیک

رنگ موی هولوگرافیک چیست؟

به جهت نمای زیبایی رنگ ها روی مو، اصطلاح رنگ موی رنگین کمانی یا هولوگرافیک برازنده این رنگ ها است. رنگ های اصلی به کار رفته در این مدل همان رنگ های موجود در رنگین کمان است. نحوه اجرا و تیره یا روشن بودن رنگ روی موها تنوع زیادی دارد. این رنگ بسیار زیبا و جذاب همچون رنگ موی آبی از رنگ های فانتزی به حساب می آید.

برای اجرای رنگ هولوگرافیک روی موها لازم است تا ابتدا پایه موها، روشن شود. برای روشن کردن موها دو شیوه مرسوم است. در اولین روش از مواد دکلره کننده برای از بین بردن تناژ تیره مو استفاده می شود. در روش دوم می توان از روشن کننده های دیگری به جای پودر دکلره استفاده کرد. اما نتیجه کار با مواد دکلره، به نظر ماندگاری طولانی تری داشته باشد. در مقایسه با رنگ موی دائمی همیشه ماندگاری و دوام رنگ های فانتزی کمتر است و نمی توان انتظار داشت موها در زمان طولانی تری رنگ را نگه دارد.

رنگ موی هولوگرافیک از استایل های محبوب است که توانسته جایگاه خود را در بین رنگ های پر طرفدار حفظ کند. به طور معمول اغلب مراجعه کنندگان به سالن زیبایی تمایل به رنگ موهای بلوند و قهوه ای دارند. اما جوان ترها از رنگ های خاص و فانتزی استقبال بیشتری می کنند. ایده اولیه این نوع رنگ های فانتزی برای استفاده در جشن هالووین بوده است. اما با توجه به زیبایی و جذابیت طرح های رنگین کمانی، رنگ موی هولوگرافیک در همه ایام سال پر طرفدار است.

اگر به دنبال کراتینه مو کودکان هستید، با خدمات ما، به فرزندانتان اجازه دهید تا با موهای سالم و زیبایی داشته باشند.

انواع رنگ موی هولوگرافیک

چگونه از رنگ موی هولوگرافیک نگهداری کنیم؟

یکی از چشمگیرترین مزایای رنگ های هولوگرافیک، براق بودن آن است. این رنگ های شاد و فانتزی و رنگین کمانی، درخشندگی و برق خاصی دارند. بسیاری از افراد به دلیل براقیت و درخشان بودن موها، این رنگ ها را انتخاب می کنند. اما مشکل اینجاست که این درخشندگی دوام کمی دارد. چنانچه مراقبت های لازم انجام نشود، خیلی زود موها به حالت کدر، مات و بد رنگ در می آیند. در این صورت موها جذابیت و زیبایی قبل را ندارند. این امر موجب نگرانی های شده است. متخصصین برای افزایش ماندگاری رنگ مو و حفظ درخشندگی آن،، راه هایی را پیشنهاد می دهند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

-روش های ساده برای افزایش ماندگاری رنگ مو

  • هنگام شستشو حتما موها را با شامپوهای بدون سولفات و دارای نرم کننده ملایم تمیز کنید. شستن موها با شامپوی نامناسب موجب می شود تا رنگ موها زودتر مات شود. برای مثال شامپوهای حاوی آمونیاک روی موها تاثیر نامطلوب دارند. اگر بتوانید از شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید، خیلی بهتر است.
  • برای حفظ درخشندگی مو می توانید از اسپری رنگ مو استفاده کنید. این اسپری ها کیفیت رنگ موی هولوگرافیک را تا مدت های زیادی حفظ می کنند.
  • برای جلوگیری از خشکی و ریزش مو نیز می توانید ماسک موی نرم کننده و مرطوب کننده را امتحان کنید. موهای رنگ و دکلره شده در معرض خشکی و شکنندگی قرار دارند. با استفاده از یک ماسک موی مناسب می توانید رطوبت مورد نیاز مو را تامین کنید.
  • برای افزایش ماندگاری رنگ موی هولوگرافیک حتما استفاده از ابزارهای حرارتی را محدود کنید. انواع اتوی مو و سشوار نامناسب می تواند در کاهش کیفیت موهای رنگ شده تاثیر داشته باشد.
  • برای حفظ کیفیت موهای رنگ شده، با استفاده از روغن های طبیعی موها را ترمیم کنید. پس از استحمام و گرفتن آب اضافی موها با حوله، روغن نارگیل یا زیتون و یا روغن آرگان را روی موها استعمال کنید. چند قطره روغن را در کف دست ریخته و با آن ساقه مو را ماساژ دهید.

رنگهای فانتزی موی کوتاه

انواع مدل های رنگ موی هولوگرافیک

آشانیی با اصول اولیه رنگ شناسی در اجرای رنگ موی هولوگرافیک اهمیت زیادی دارد. ابتدا رنگ های مورد نظر انتخاب شده و به صورت نقاشی و رنگ آمیزی در کنار یکدیگر قرار می گیرد. نحوه رنگ کردن موها به صورت دسته ای است و هر دسته به رنگ متفاوتی آغشته می شود. مدل های متفاوتی از رنگین کمانی را می توان روی موها اجرا کرد. نحوه چینش رنگ ها و چگونگی اجرا روی نتیجه کار تاثیر دارد. در ادامه برخی از محبوب ترین رنگ های هولوگرافیک مو معرفی شده است:

  • مدل رنگین کمان روی لبه‌ی مو

این نوع رنگ مو از پر طرفدارترین مدل های رنگ موی هولوگرافیک است. در این شیوه رنگ های فانتزی و رنگارنگ تنها روی انتهای ساقه مو اعمال می شود. بقیه موها تک رنگ هستند ولی در قسمت یک سوم پایینی و انتهای ساقه همه رنگ های مورد نظر به کار رفته است. به این ترتیب با بلند شدن موها، همچنان زیبایی رنگ مو باقی می ماند.

  • مدل ریشه‌های روشن و درخشان

برخلاف بالیاژ و اغلب مدل های هایلایت مو، در این مدل ریشه های مو روشن تر هستند. این ایده بسیار خاص و ابتکاری است و جذابیت رنگ های فانتزی را افزایش می دهد. هم بر روی موی کوتاه و هم موهای بلند می توان از روش رنگ کردن ریشه مو استفاده کرد. روش کار به این ترتیب است که ریشه مو با انواع رنگ های روشن و پاستیلی هولوگرافیک، رنگ می شود. این رنگ تا میانه ساقه مو ادامه دارد و نیمه پایین موها رنگ نشده باقی می ماند.

جدیدترین رنگ موی هولوگرافیک

  • مدل رنگ موی هولوگرافیک روی رنگ پایه طبیعی

در تصویر نمونه ای از این مدل را می بینید. بر خلاف سایر رنگ های رنگین کمانی، این مدل طیف تیره تری دارد. در سال 2021 این نوع رنگین کمانی خیلی مورد توجه قرار گرفت. این مدل به برونته نیز معروف است و بر روی موهای تیره تر نیز قابل اجرا است. برای جذابیت بیشتر همه رنگ های رنگین کمان را انتخاب کنید و در ترکیب هولوگرافیکی به صورت دسته های رنگی مجزا به کار ببرید.

این مدل رنگین کمانی روی پایه موی قهوه ای تیره نیز به خوبی اجرا می شود. نیازی به از بین بردن رنگ موی طبیعی و روشن کردن آن نیست. رنگ های بنفش، آبی و سبز روی پایه موی تیره به راحت تر قابل استفاده هستند و نتیجه خوبی دارند.

بالیاژ مو

با همه مراقبت هایی که برای جلوگیری از کدر شدن رنگ موی هولوگزافیک انجام می شود، این رنگ ها دوام زیادی ندارند. معمولا بین 4 تا 6 هفته رنگ مو، مات و کدر می شود و نیاز به تجدید دارد. برای حفظ درخشندگی موها می توانید از روش های مختلف برای تجدید رنگ مو استفاده کنید. آرایشگرهای حرفه ای بالیاژ مو را برای تجدید رنگ مو، پیشنهاد می دهند.

در صورتی که بخواهید همان تکنیک اولیه برای رنگ موی هولوگرام استفاده کنید لازم است هر 4 تا 6 هفته دوباره برای رنگ کردن موها و تجدید رنگ، مراجعه کنید. بالیاژ این امکان را می دهد که مدت زمان رنگ کردن موها را طولانی تر کنید. به این ترتیب آسیب کمتری هم به موها وارد می شود و کیفیت مو و درخشندگی ساقه موها حفظ می شود.

رنگین کمان موها

کلینیک تخصصی زیبایی موی سعیده درویش زاده

اگر به رنگ های فانتزی و خاص علاقه دارید با بهترین متخصصین رنگ و مش و هایلایت تماس بگیرید. کلینیک زیبایی و مراقبت موی سعیده درویش زاده انواع رنگ های فانتزی، بالیاژ مو، آمبره و سامبره را ارائه می دهد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت در همه موارد، موجب رضایت مشتری های قبلی بوده است. خدمات رنگ مو توسط متخصص حرفه ای و با تجربه انجام می شود.

چنانچه در مورد رنگ مو و یا تهیه محصولات پوست و مو نیاز به مشاوره دارید می توانید در همه روزهای هفته از مشاوره رایگان متخصصین سعیده درویش زاده استفاده کنید. مشاوره های تخصصی به صورت انفرادی بوده و با توجه به وضعیت و کیفیت پوست و موی هر فرد، محصولات مناسب معرفی می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط