رنگ مو موقت
2,202

آشنایی با انواع رنگ مو موقت و طریقه استفاده از آن

مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای دائمی به مرور موها را ضعیف و نازک می کند. موهای رنگ شده در معرض خشکی و شکنندگی، موخوره، وز مو، سست شدن و ریزش مو هستند. برای اینکه موها آسیب کمتری ببنید می تواند از رنگ مو موقت استفاده کنید. این رنگ ها اثر دائمی ندارند و بلافاصله پس از شستشو به طور کامل پاک می شوند.

رنگ موهای موقتی با ایجاد یک لایه نازک روی موها، رنگ و ظاهر مو را تغییر می دهند. این رنگ ها بدون آمونیاک هستند و قادر به تغییر رنگ تارهای مو نیستند بلکه فقط ظاهر موها را رنگی نشان می دهند. در واقع مواد شیمیایی وارد لایه های ساقه مو نمی شود و روی کوتیکول را پوشش می دهد. با توجه به اینکه رنگ مو موقت به تارهای مو نفوذ نمی کند، آسیب کمتری به ساقه مو وارد می شود. این رنگ ها ماندگاری زیادی ندارند ولی در مواقع ضروری بهترین انتخاب هستند.

انواع رنگ مو موقت

این رنگ ها به صورت پودری هستند و عوارض کمتری دارند. در مقایسه با رنگ های دائمی و به خصوص مواد دکلره، این رنگ های موقتی، قدرت تخریب ندارند. برای پوشاندن موهای سفید یا ریشه موهای رشد یافته می توان از این رنگ ها استفاده کرد. به این ترتیب فاصله بین رنگ موی دائمی طولانی تر خواهد شد. به خصوص اگر موها ضعیف شده و نیاز به احیا و ترمیم مو دارد، می توانید مدتی رنگ کردن موها را به تعویق بیندازید و در این فاصله از رنگ مو موقت استفاده کنید.

اگر به دنبال کراتینه مو کودکان هستید، با خدمات ما، به فرزندانتان اجازه دهید تا با موهای سالم و زیبایی داشته باشند.

رنگ مو موقت روی هایلایت

  • رنگ خوراکی

رنگ موی خانگی با رنگ های خوراکی از رایج ترین انواع رنگ مو موقت است. سال هاست که خانم ها با این رنگ های ابتکاری، موهایشان را رنگ می کنند. کار با رنگ خوراکی ساده است. رنگ های فانتزی زیادی را می توانید با کمک رنگ های خوراکی اجرا کنید. این رنگ ها قابلیت پوشش موهای سفید را نیز دارند اما معمولا روی ساقه مو، استفاده می شوند.

اگر قبلا موها را دکلره کرده اید با استفاده از رنگ مو موقت می توانید تناژ رنگی بسیار زیباتری ایجاد کنید. برای تهیه رنگ به این صورت عمل کنید. به ازای هر شیشه رنگ خوراکی، نصف بطری مواد نرم کننده مو نیاز دارید. این مواد را در یک بطری ریخته و خوب تکان دهید تا رنگ خوراکی و نرم کننده با هم مخلوط شود. با استفاده از قلمو رنگ را روی ساقه مو، بمالید. پس از 40 دقیقه موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

رنگ خوراکی روی موهای تمیز و شسته شده بهتر جواب می دهد. رنگ را روی موهای خشک استفاده کنید. نیازی به مرطوب کردن موها نیست. این رنگ برای پوشش ریشه مو مناسب نیست زیرا حاوی مواد نرم کننده است. نرم کننده موجب سست و ضعیف شدن ریشه مو می شود و محصولی مناسب ساقه مو است.

مزایای رنگ مو موقت

  • اسپری مو

رنگ مو موقت به صورت اسپری نیز تولید شده است. این رنگ ها به سادگی و سرعت روی موها اعمال می شوند. برای اثرگذاری بهتر رنگ های اسپری، بهتر است موها تمیز و خشک باشد. طریقه کار با این رنگ ها خیلی ساده است و حتی خودتان هم می توانید از اسپری رنگ مو، بدون کمک استفاده کنید.

ابتدا موها را به 2 قسمت کرده و رنگ را روی لایه های مو اسپری کنید. این رنگ برای پوشاندن موی سفید یا ریشه مو به اندازه کافی جذاب است. چنانچه ابتدا از اسپری رنگ موی سفید استفاده کنید و بعد رنگ موی مورد نظر را روی موها اسپری کنید، نتیجه بسیار بهتر خواهد شد. این رنگ ها بعد از شستشو کاملا از بین می روند و اثر موقتی دارند.

  • گچ مو

برای ایجاد هایلایت های موقت روی موها می توانید از گچ مو نیز استفاده کنید. گچ های رنگ مو، تنوع زیادی دارند ولی رنگ های فانتزی بیشتر مورد توجه است. در واقع اگر می خواهید برای جشن تولد و یا مراسم خاصی، کمی متفاوت تر باشید رنگ موی آبی، قرمز، صورتی، بنفش و …. را امتحان کنید. نگران اثر رنگ های گچی روی مو نباشید. گچ رنگ مو موقت به حساب می آید و به سادگی با شستشو از روی موها پاک می شود.

طرز استفاده از گچ مو خیلی راحت است. با استفاده از یک پد نخی می توانید بدون رنگی شدن دست ها، مو را به رنگ دلخواه تان تغییر دهید. بر خلاف روش های قبلی در استفاده از گچ مو بهتر است موها کمی مرطوب باشد. ابتدا با اسپری آب، موها را مرطوب کنید سپس کچ مو را با استفاده از پد از بالا به پایین روی موها بکشید. می توانید از چند رنگ متخلف روی دسته های مو، استفاده کنید. از قبل موها را به چند دسته تقسیم کرده و روی هر قسمت یک رنگ متفاوت را به کار ببرید.

برای افزایش ماندگاری رنگ مو موقت می توانید موها را اتو یا سشوار بکشید. به این ترتیب گچ ها روی ساقه مو کامل می چسبد. در آخر کار هم با تافت یا دیگر محصولات، موها را فیکس کنید. با همه این کارها باید بدانید که گچ مو، از رنگ های موقتی است و ماندگاری ندارد.

گچ مو چیست؟

 

مزایای استفاده از رنگ مو موقت

این رنگ ها تنوع زیادی دارند و به همین دلیل توانسته اند توجه بسیاری از خانم ها را جلب کنند. در واقع انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد از رنگ های فانتزی و خاص گرفته تا رنگ های متداول را می توان در این نوع رنگ ها پیدا کرد. به این ترتیب هر فرد می تواند بر اساس رنگ پوست، چشم و یا حتی لباس خود از یک رنگ فوق العاده جذاب استفاده کند. با این رنگ موها به سادگی می توان برای یک مهمانی و مجلس، رنگ موها را عوض کرد. برخی از دیگر مزایای رنگ کردنن موها با رنگ مو موقت اینها هستند:

  • رنگ کردن موها بسیار ساده و سریع تر است
  • شستشوی رنگ از روی موها، به سادگی انجام می شود
  • رنگ مو موقت عوارض رنگ های شیمیایی را ندارد
  • این نوع رنگ، آلرژی و حساسیت ایجاد نمی کند

گچ مو چیست؟

 

راه های ساده برای افزایش ماندگاری رنگ مو موقت

محصولاتی که به عنوان رنگ های موقتی مو تولید می شوند روی لایه کوتیکول مو را پوشش می دهند. این مواد قابلیت جذب ندارند و اغلب با یکبار شستشو به طور کامل از روی موها پاک می شوند. تاثیر این رنگ ها موقتی است ولی با انجام برخی کارها می توانید مدت زمان، ماندگاری رنگ های موقتی را اندکی افزایش دهید.

اولین پیشنهاد اینست که زمان شستشوی موها را طولانی تر کنید. به محض اینکه موها را بشویید رنگ موقت، از بین می رود پس تا حد امکان، موها را دیرتر شستشو دهید. برای افزایش ماندگاری رنگ مو موقت تا زمانی که موها کثیف نشده، آنها را نشویید. اگر موها کمی چرب شد می توانید از شامپوی خشک استفاده کنید تا چربی موها گرفته شود. پودر و شامپو خشک بدون استفاده از آب بر روی موها اعمال می شود.

محصولات حالت دهنده، فیکساتورها و هر چیزی که روی موها استفاده می شود می تواند ماندگاری رنگ مو را کاهش دهد. به خصوص محصولات حاوی الکل به شدت روی این موضوع تاثیر می گذارند.

یکی دیگر از مواردی که سبب کاهش ماندگاری رنگ مو موقت می شود، حرارت و گرما است. اتوی مو دشمن رنگ های موقتی است و به رنگدانه های روی مو آسیب می زند. حتی در استفاده از گچ مو نیز سعی شود که اتوی مو کمتر استفاده شود.

رنگ موی موقت بنفش

کاربرد رنگ موهای موقتی

این رنگ ها ماندگاری زیادی ندارند ولی در برخی موارد بهترین انتخاب هستند. در صورتی که بخواهید موهای تیره را خیلی روشن کنید بهتر است از مواد دکلره و رنگ دائمی استفاده شود. رنگ مو موقت تنها قادر است تارهای مو را یک یا دو درجه روشن تر کند.. در صورتی که نسبت به سلامت موها خیلی حساس هستید می توانید رنگ موهای موقتی را امتحان کنید.

آیا از رنگ موهای خود رضایت دارید و نمی خواهید موهای تان را رنگ کنید؟ برای تغییرات موقتی رنگ موها بهترین گزینه همین رنگ های موقتی است. به طور کلی این رنگ ها تاثیر دائمی ندارند اما برای اصلاح رنگ مو یا هایلایت های موقتی عالی هستند.

همیشه می توانید ریشه موها را نیز با رنگ های موقتی، رنگ کنید. با این کار در زمان دیگری و شاید دیرتر از موعد هم امکان رنگ کردن کامل موها هست. به طور موقت موهای سفید را بپوشانید تا زمان بین دو رنگ مو، طولانی تر شود. در این فاصله موها فرصت استراحت بیشتری دارند.

کلینیک تخصصی زیبایی مو و رنگ مو سعیده درویش زاده

مرکز تخصصی رنگ موی سعیده درویش زاده با بهره گیری از کادر حرفه ای و دارای سابقه کار مفید، در خدمت بانوان عزیز است. سعیده درویش زاده سنتر یک سالن زیبایی و مراقبت از مو با استانداردهای بین المللی است. استفاده از تکنیک های پیشرفته برای رنگ مو، انواع مش و هایلایت مو، آمبره ، سامبره و بالیاژ مو رضایت صد در صدی مراجعین قبلی را به همراه داشته است.

در صورتی که موهای تان در اثر مواد دکلره و یا رنگ های شیمیایی و …. دچار آسیب شده، چاره کار نزد ماست. احیا و ترمیم موهای آسیب دیده، ویتامینه موهای ضعیف و رنگ شده، پروتئین تراپی ،پلکس تراپی، نانو بوتاکس مو در این مرکز انجام می شود. اگر در انتخاب رنگ مو و یا تهیه محصولات مراقبت از پوست و مو به مشاوره نیاز دارید با ما تماس بگیرید. کلیه خدمات مشاوره ای سعیده درویش زاده به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط