رنگ کردن موی سفید
648

چگونه موهای سفید را رنگ کنیم؟

سفید شدن مو با افزایش سن امری طبیعی است اما این روزها جوان تر هم موی سفید را تجربه می کنند. خوشبختانه سفیدی موها یک مشکل جدی و لاینحل نیست. این روزها انواع رنگ موی شیمیایی و طبیعی برای رنگ کردن موی سفید تولید شده. البته استفاده از این رنگ موها چندان هم ساده نیست زیرا موی سفید و خاکستری رنگ پذیری کمتری دارند. این موها زبر و خشک هستند و به سادگی رنگ نمی گیرند ولی هر کاری راه حلی دارد.

موهای سفید، ضخیم، ریز و زبری که در اطراف شقیقه ها رشد می کنند در مقابل رنگ پذیری، مقاوم تر هستند. با بالا رفتن سن، این قسمت زودتر از بقیه موها، سفید می شود. موهای سفید خشک و شکننده تر هستند و در معرض موخوره بیشتری قرار دارند. قبل از اینکه به روش های رنگ کردن موی سفید بپردازیم لازم است تا علت سفید شدن موها را بدانیم.

چرا موها سفید می شوند؟

به طور معمول وقتی سن و سال از 35 سالگی عبور می کند کم و بیش موهای خاکستری هم سر و کله شان پیدا می شود. دیدن چند تار موی سفید با بالا رفتن سن امری طبیعی است. بنابراین اولین و مهم ترین عامل سفید شدن موها، بدون تردید سن و سال است. این موضوع در نزادهای مختلف و طبق ژنتیک افراد دارای تفاوت هایی است. به طور دقیق نمی توان شروع سفید شدن موها را به سن خاصی ربط داد. اگر افراد فامیل و خویشاندان تان تا سنین بالاتر هنوز موهای سفید ندارند به احتمال زیاد، شما هم همان الگوی مو را به ارث برده اید. در برخی خانواده ها گاهی سن شروع سفیدی مو به زیر 20 سال هم می رسد.

موهای آسیب دیده خود را با خدمات ویتامینه مو ما بهبود دهید و به سلامتی بازگردانید.

دلایل سفید شدن موها

استرس طولانی

علاوه بر سن و سال، یک عامل مهم دیگر می تواند رنگ را از روی موهای تان بگیرد. این مورد مربوط به دنیای مدرن و زندگی پر استرس امروزی است. استرس در یک چشم بر هم زدن همه موهای تان را سفید می کند. این امر ارتباطی با سن شناسنامه ای فرد ندارد. هر فردی در هر سن و سالی وقتی به طور دائم در معرض استرس های شدید قرار گیرد با سفیدی و ریزش مو روبرو می شود. در اغلب موارد پس از رفع استرس، موهای ریخته شده دوباره شروع به رشد می کنند ولی رنگ موهای سفید، دیگر بر نخواهد گشت. دلایل سفید شدن مو در جوانی معمولا استرس های شغلی و مالی است.

اختلالات هورمونی و مصرف داروها

اختلالات هورمونی از مهم ترین مواردی است که باعث سفید شدن موها می شود. هر نوع عدم تعادل هورمون ها نیز می تواند ریزش مو و سفید شدن موها را در بر داشته باشد. تیروئید یکی از همین موارد است که کم کاری یا پر کاری آن روی کیفیت و رنگ موها تاثیر می گذارد. مصرف برخی داروهای اعصاب و روان و همچنین داروهای تنظیم کننده هورمونی نیز می توانید موجب سفید شدن موها بشود.

شوک ناگهانی

شاید شنیده باشید که فلانی موهایش یک شبه سفید شد! این امر امکان پذیر است هر نوع شوک شدید می تواند موها را به طور ناگهانی سفید کند. وقتی خبر یا سانحه و یا رویدادی برای فرد، بسیار غیر مترقبه و شوک آور باشد موها به طور ناگهانی پیر می شوند. این واکنش موها دلیل علمی دارد که در این مبحث به آن نمی پردازیم.

رنگ موی مخصوص سفیدی مو

راه های رنگ کردن موی سفید

به هر علتی که مو سفید شود، می توان آن را رنگ کرد. با رنگ کردن موها از نظر روحی و روانی، حال و هوای فرد عوض می شود و احساس بهتری دارد. با استفاده از انواع رنگ های شیمیایی و آماده امکان پوشش دهی کامل تارهای سفید مو وجود دارد. انتخاب شیوه رنگ رنگ کردن موی سفید بستگی به تعداد تارهای سفید مو دارد. به طور کلی 3 راه برای رنگ کردن تارهای سفید مو وجود دارد که عبارتند از:

  • رفع سفید مو به روش مردانساژ

این روش برای افرادی که تعداد کمی موی سفید دارند، ایده آل است. اگر موهای شقیقه شروع به سفید شدن کردند با مردانساژ می توانید تارهای سفید مو را پنهان کنید. در صورتی که حداکثر 20 درصد از موها سفید شده باشند می توان از این روش استفاده کرد.

  • رنگ کردن موهای سفید با شامپو شیمیایی

این شیوه برای وقتی است که تعداد تارهای سفید مو خیلی بیشتر شده است. شامپوهای شیمیایی به همراه پودر دکلره و اکسیدان استفاده می شوند و در ظرف 10 دقیقه موهای سفید را رنگ می کنند.

  • از بین بردن موهای سفید با پیگمنت تراپی

پیگمنت تراپی از بهترین و پر کاربردترین روش های رنگ کردن موی سفید است. در این وضعیت معمولا کل موها سفید شده و لازم است تا موها در دو مرحله رنگ آمیزی شوند.

پیگمن تراپی موهای خاکستری

نکات رنگ کردن موی سفید

پراکندگی تارهای سفید مو یک نکته مهم است که بر همان اساس می توانید روش مناسب را انتخاب کنید. اگر تعداد زیادی موی سفید در سر دارید از شقیقه ها و یا قسمت جلوی سر شروع به رنگ کردن موها بکنید. سپس به بخش پشت سر پیشروی کنید.

سری رنگ های نچرال یا طبیعی برای رنگ کردن موی سفید عالی هستند. این رنگ ها غلیظ تر بوده و ماندگاری بیشتری دارند. روی برچسب قوطی نوع رنگ با حرف N مشخص می شود. قدرت نفوذ این رنگ ها بیش از رنگ های دیگر است.

رنگ موهای نچرال را می توانید با رنگ اصلی ترکیب کنید تا به رنگ موی دلخواه برسید. اگر تعاداد تارهای سفید مو خیلی بیشتر است حتما مقدار رنگ نچرال در ترکیب، بیش از رنگ اصلی باشد. نسبت 2 به 1 ترکیب مناسبی است.

اکسیدان یک یا همان 6% برای رنگ کردن موی سفید انتخاب خوبی است. این اکسیدان ضعیف تر بوده و موجب دو رنگ شدن موها نمی شود. در ضمن ماندگاری رنگ روی تارهای سفید مو نیز افزایش خواهد یافت.

رنگ کردن موی سفید در خانه

وقتی تارهای سفید مو به حد زیادی رسید چاره ای جز رنگ کردن موها باقی نمی ماند. با توجه به میزان رشد مو، خیلی زود ریشه مو سفیدی ها را آشکار می کند. اگر تجربه سفید شدن مو را دارید حتما با مشکل، رنگ ریشه مو نیز روبرو شده اید. به این ترتیب مجبورید زود به زود و در بازه های زمانی خیلی کوتاه تر موها را رنگ کنید تا سفید ریشه مو نمایان نشود. استفاده از رنگ های شیمیایی موجب خشک شدن موها شده و جنس موها را زبر و خشن تر می کند. به این ترتیب موهای سفیدتان خیلی زود درگیر شکستگی و موخوره می شوند.

از طرفی مراجعه مکرر به سالن های آرایشی برای رنگ کردن موی سفید نیز گاهی خسته کننده و وقت گیر است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در خانه موها را رنگ کنند. برای اینکه موها آسیب کمتری ببینند می توانید با استفاده از مواد طبیعی، سفیدی موها را بپوشانید. این رنگ ها معمولا بدون عارضه هستند و حساسیت نیز ایجاد نمی کنند.

روش های رنگ کردن موی سفید

رنگ کردن موی سفید با مواد طبیعی

قدیمی ها یک روش جادویی برای حفظ موها و جلوگیری از سفید شدن مو داشتند که شاید کمتر کسی از آن با خبر باشد. این روش معجزه آسا چیزی نیست جز ماساژ روغن روی پوست سر. بهترین روغن برای جلوگیری از سفید شدن موها، روغن کرچک است. قبل از اینکه موها سفید بشوند می توانید با روغن کرچک مو و پوست کف سر را ماساژ دهید. این کار به رشد مو و پیشگیری از ریزش مو نیز کمک می کند و سال های بیشتری می توانید از رنگ موی طبیعی تان لذت ببرید.

با پیدا شدن تارهای سفید مو نیز سریع به سراغ رنگ های شیمیایی نروید. برای جلوگیری از آسیب به موها می توانید از مواد طبیعی برای رنگ کردن موها استفاده کنید. رنگ موهای گیاهی و طبیعی از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته اند. حتی مادر و مادر بزرگ ها نیز با همین روش مهای سفیدشان را رنگ می کردند. درادامه برخی از موثرترین روش ها ی طبیعی برای رنگ کردن موی سفید معرفی شده است:

رنگ کردن موها با حنا

حنا در پوشش دهی موهای سفید فوق العاده عمل می کند. البته اغلب افراد نه به دلیل رنگ کردن مو بلکه برای خواص حنا از آن استفاده می کنند. حنا یک رنگ موی طبیعی و گیاهی است که موجب تقویت مو و بهبود سلامت پوست کف سر می شود. رنگ حنا در اثر تکرار هیچ آسیبی به تارهای مو نمی زند و برعکس موجب خوشرنگ تر شدن موها نیز خواهد شد.

شنبلیه برای رنگ کردن موی سفید

با استفاده از شنبلیله می توانید موهای سفید را رنگ کنید. در این شیوه لازم است تا دانه شنبلیله را به مدت 24 ساعت خیس کنید. سپس دانه را له کنید تا به صورت خمیری نرم درآید. این خمیر می تواند یک رنگ موی عالی برای پوشاندن تارهای سفید مو باشد.

رنگ کردن موی سفید با پوست گردو

پوست سبز گردو را خشک کرده و سپس آن را پودر کنید. برای رنگ کردن موها کافی است کمی آب به پودر پوست گردو اضافه کنید تا به صورت نرم و روان در بیاید. این ترکیب یک رنگ موی طبیعی و عالی برای پوشش موهای سفید است.

رنگ کردن موی سفید در خانه

مرکز تخصصی رنگ و کراتینه مو سعیده درویش زاده

اینجا یک سالن زیبایی تخصصی مو است که برای رفع مشکلات موی شما دایر شده است. انواع رنگ موی ساده و فانتزی جهت پوشش کامل مو و رفع سفیدی مو در این مرکز، انجام می شود. این روزها سفید شدن موها دیگر دغدغه ای ندارد زیرا می توانید با متدهای جدید، رنگ موهای کلاسیک و خاص را استفاده کنید. انواع رنگ و مش و هایلایت، لولایت، رنگ موی فشن، دودی و …. مناسب با سلیقه تان را از ما بخواهید. متخصصین مرکز در همه ایام سال آماده ارائه خدمات هستند. در ضمن می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان ما نیز استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط