روش های افزایش حجم مو
754

با این روش ها، حجم مو را افزایش دهید!

اگر موهای ظریف و نازکی دارید که فاقد استحکام است، پس موهای شما کم حجم هستند. ریزش مو و یا نازک شدن ساقه مو منجر به کاهش حجم و تراکم موها می شود. این موضوع موجب نگرانی بسیاری از خانم ها شده است. موهای کم پشت زیبایی چندانی ندارند از این رو اغلب خانم ها به دنبال روش هایی برای افزایش حجم مو هستند. در این مورد انتخاب های زیادی وجود دارد از راه های تهاجمی مانند کاشت مو گرفته تا استفاده از دارو درمانی برای پر حجم شدن موها استفاده می شود.

عواملی نظیر آلودگی محیط زندگی، استرس های شغلی و خانوادگی، استفاده بیش از حد از محصولات شیمیایی روی موها، عدم تعادل هورمونی و مصرف داروها می تواند روی ریزش و کم پشت شدن موها تاثیر بگذارد. وقتی ریزش مو شدیدتر می شود به وضوح حجم و تراکم موی سر نیز کمتر می شود.

موها دارای بافت کراتینی هستد و ار این نظر با بافت دندان و ناخن ها دارای شباهت هایی هستند. سلامت موها در ارتباط نزدیک با سلامت پوست و ناخن و دندان ها است. همچنین سیستم عصبی و عملکرد روده ها نیز می تواند سلامتی و کیفیت موها را تحت تاثیر قرار دهد. روش های درمان و افزایش حجم مو ارتباط مستقیم با سیستم بدنی فرد دارد. هر نوع عدم تعادل در بدن منجر به تغییر کیفیت بافت ها از جمله موهای سر می شود. قبل از اینکه به فکر درمان های پر خطر و دارای ریسک باشید از روش های خانگی و کم خطر برای افزایش حجم موها کمک بگیرید.

جلوگیری از ریزش مو

روش های افزایش حجم مو در منزل

در این مطلب به روش های تخصصی و درمان های تهاجمی برای پر پشت کردن موها نمی پردازیم بلکه هدف معرفی راه هایی است که به سادگی هر فردی بتواند آن را انجام دهد. بدون تردید در صورت ریزش شدید موی سر مراجعه به پزشک الزامی است. روش هایی که در ادامه به آن اشاره می شود برای تقویت موها و افزایش حجم موها به قدری تاثیر دارند که سلامت و کیفیت موهای تان را برای همیشه تضمین می کند. قبل از اینکه موها بسیار کم پشت شود و نیاز به درمان های پزشکی باشد، با استفاده از راهکارهای خانگی موهای تان را تقویت کنید. قبل از هر کاری، ماساژ پوست سر را امتحان کنید.

موهای نرم و نازک خود را با خدمات ویتامینه مو ما تقویت کنید و به سلامتی دلخواه دست یابید.

  • برای افزایش حجم موها، پوست سر را ماساژ دهید

با انجام ماساژ منظم پوست کف سر به مدت 24 هفته می توانید ضخامت و رشد موها را افزایش دهید. ماساژ یکی از کم هزینه ترین راه ها برای پر پشت کردن موهای سر است.این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و در هر مکانی نیز قابل انجام است. با ماساژ دادن، پوست گرم شده و خون به طرف پوست کف سر جریان پیدا می کند. به این ترتیب مواد مغذی در اختیاز ریشه مو قرار گرفته و فولیکول مو تقویت می شود.

برای ماساژ دادن پوست سر از انگشتان دو دست استفاده کنید. دست ها را با روغن گیاهی چرب کنید و ریشه مو و کف سر را با انگشتان، به آرامی ماساژ دهید. هر بار روی بخشی از سر و مو، کار کنید و به ترتیب همه قسمت های سر را ماساژ دهید. با استفاده از نوک انگشتان به مدت 15 دقیقه، پوست سر را ماساژ دهید. این کار می تواند توسط خودتان یا فرد دیگری انجام شود.

مهم اینست که فشار انگشتان، ملایم باشد تا با افزایش گردش خون، فولیکول ها را تحریک کند. پس از ماساژ کف سر حداقل به مدت 2 ساعت موها را باز بگذارید.

افزایش حجم موی خانم ها

  • برای افزایش حجم مو از روغن استفاده کنید

در مورد مزایای روغن های اساسی برای سلامت موها، مطالب زیادی گفته شده. در نظر داشته باشید که ترکیبات روغن های طبیعی متفاوت است و نحوه اثرگذاری هر روغن نیز فرق دارد. به طور کلی روغن های گیاهی و طبیعی، در صورت استفاده درست هیچ نوع اثر سویی ایجاد نمی کنند. برخی از بهترین روغن ها برای پر پشت کردن موها و سلامت پوست سر اینها هستند:

روغن رزماری

روغن رزماری در کنترل ریزش مو، معجزه می کند. این روغن دارای ترکیبات ضد التهاب و متعادل کننده هورمون های بدن است و رشد فولیکول های مو را افزایش می دهد. نتیجه اینکه پس از مدتی شاهد رشد موهای جدید و افزایش تراکم و حجم موها خواهید شد.

روغن اسطوخودوس

لینالیل استات و لینالول هر دو در اسطوخودوس یافت می شوند. این مواد دارای خواص تحریک کننده فولیکول مو هستند. اسطوخودوس همچنین به ضخیم شدن لایه پوشاننده مو و تقویت ریشه مو نیز کمک می کند. به این ترتیب موها پر پشت تر شده و استحکام بیشتری دارند.

روغن درخت عرعر

به دلیل وجود خواص قابض در روغن درخت عرعر، یک سد دفاعی محکم در برابر ریزش مو ایجاد می شود. این روغن ضروری به تقویت ریشه مو و رشد مو کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی این روغن، رشد باکتری های مضر در پوست سر متوقف می شود. به خصوص برای افرادی که دارای آکنه و جوش های عفونی در پوست کف سر هستند، ماساژ این روغن روی مو و سر توصیه شده است.

روغن کرچک

از لحاظ تاریخی روغن کرچک  را می توان از قدیمی ترین روغن ها برای درمان ریزش مو، دانست. این روغن حاوی ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین های ضروری پوست سر و موها است. امگا 6 و اسید ریسینولئیک موجود در ترکیبات روغن کرچک، گردش خون را در پوست سر شما تسریع می کند. به این ترتیب رشد موهای جدید و افزایش حجم مو به سادگی امکان پذیر است.

موهای پر پشت و بلند

  • ماسک موی تقویت کننده و افزایش دهنده حجم موها را استفاده کنید

بسیاری از خانم ها با کمک شامپوها و اسپری های حجم دهنده مو توانسته اند کیفیت موها را بهبود دهند. همچنین اگر بعد از استحمام موها را با سشوار خشک کنید، حجم موها بیشتر دیده می شود. اما مشکل اینجاست که استفاده زیاد از مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی بر روی موها، موجب آسیب به تارهای می شود. جهت افزایش حجم مو از موادی استفاده کنید که کمترین میزان تخریب را به همراه دارند.

ماسک تقویت کننده موی خانگی را می توانید از انواع میوه ها و گیاهان و روغن های طبیعی تهیه کنید. این مواد حاوی ویتامین ها و املاح مورد نیاز ریشه و ساقه مو هستند و رشد موهای تان را بهبود می دهند. یکی از بهترین مواد برای استفاده در ماسک موی خانگی، شنبلیله است. دانه های شنبلیله  منبع غنی ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین A و اسید فولیک است. همچنین  شنبلیله حاوی مواد معدنی مانند آهن ، کلسیم و پتاسیم نیز می باشد.

با استفاده از دانه های شنبلیله ماسک موی موثر برای جلوگیری از ریزش مو درست کنید. این دانه جادویی به دلیل داشتن اسید نیکوتینیک و پروتئین زیاد، شوره سر را نیز درمان می کنند و جلوی بسیاری از مشکلات پوست سر و مو نظیر طاسی و کم پشتی و خشکی را می گیرد.

راه های خشک کردن موها

  • برای سلامت موها، رژیم غذایی متعادل داشته باشید

راز داشتن موهای سالم، پر پشت و جذاب داشتن رژیم غذایی غنی و سرشار از مواد ضروری بدن است. سلامت موها ارتباط مستقیم با سالم بودن بدن دارد. با تغذیه مناسب، بسیاری از مشکلات پوست سر و موها هرگز بروز نمی کند. اگر از کیفیت موهای خود راضی نیستید و بیماری خاصی ندارید حتما روی تغذیه تان بررسی کنید. به یاد داشته باشید هر آنچه می خورید بر بدن و عملکردهای مختلف آن تأثیر می گذارد. عادات غذایی به طور حتم روی سلامت موها خودش را نشان می دهد.

کراتین سازنده موهای تان است با مصرف پروتئین، ماده مغذی و اصلی برای رشد موها یعنی کراتین را به راحتی در اختیار دارید. با حذف پروتئین در جیره مواد غذایی بدون تردید دچار مشکلات زیادی می شوید کاهش رشد و ضخامت موها نیز یکی از همین موارد است.

تحقیقات نشان داده است که مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D، سلنیوم، نیاسین، آهن، روی و اسیدهای چرب برای سلامت مو مورد نیاز است. مکمل های غذایی حاوی این مواد نیز می تواند به افزایش حجم مو کمک کند. البته همه این مواد به صورت طبیعی در دسترس هستند.

برای موهای سالم و پر پشت از همه گروه های غذایی به میزان مناسب، مصرف کنید. گنجاندن مواد غذایی حاوی املاح و ویتامین های ضروری مو در برنامه روزانه غذایی، ضروری است. تاثیر رژیم غذایی بر سلامت مو به اثبات رسیده است. در ادامه به برخی از مواد غذایی مفید اشاره شده است.

  • ماهی ، مرغ و تخم مرغ
  • سبزیجات برگ سبز (کلم پیچ و اسفناج و …)
  • میوه ها و مرکبات
  • آجیل و مغزها( دانه های کتان ، گردو ، بادام  و ….).
  • غلات کامل ( گندم، جو)
  • لبنیات و ماست

افزایش حجم و تراکم موها

خدمات تخصصی مرکز موی سعیده درویش زاده

یک راه ساده برای افزایش حجم موهایتان اینست که موها را ویتامینه کنید. با این کار از ریزش مو و پیامدهای آن کاسته می شود. مرکز تخصصی احیای موی سعیده درویش زاده، خدمات ویژه ویتامینه کردن موها را ارائه می دهد. انواع ویتامینه موهای نازک و ضعیف، ویتامینه موهای خشک، ویتامینه پوست سر چرب و روغنی، ویتامینه ریزش مو، ویتامینه موهای آسیب دیده و ….توسط تیم حرفه ای انجام می شود. استفاده از بهترین مواد مرغوب و همچنین ارائه مشاوره رایگان قبل از اجرا، برای همه مشتری ها در نظر گرفته شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط