سشوار مناسب موی وز
1,270

راهنمای انتخاب سشوار مناسب موی وز

موی وز نشان می دهد که نحوه مراقبت از موها ایراد داشته است.  عوامل زیادی باعث ایجاد وز مو می شود اما همیشه با سشوار کشیدن، وضعیت موها وخیم تر می شود. با تغییر در سبک زندگی و انتخاب سشوار مناسب موی وز می توانید همه اشکالات مو را برطرف کنید و از موهای طبیعی و زیبای خود لذت ببرید در نظر داشته باشید که وز مو چیزی نیست که با آن متولد شده باشید. اگر موها زبان داشتند و می توانستند اعتراض کنند حتما اعتراض خود را به صورت وز مو نشان می دادند.

چقدر به مراقبت از موهای خود اهمیت می دهید؟

چطور از موهای تان مراقبت می کنید؟

آیا برنامه منظم روتین مو دارید؟

سشوار یونی برای وز مو

چرا موها وز می شود؟

قبل از اینکه به سشوار مناسب موی وز بپردازیم کمی در مورد علت وز شدن موها صحبت کنیم. موی انسان از بدو تولد حالت نرم و کرکی دارد. این موها به تدریج تغییر حالت می دهند. تا قبل از سنین بلوغ فعالیت غدد چربی (سباسه) در پوست سر بسیار کند هست. اما موها به ندرت خشک می شوند. در واقع یک کودک 4-5 ساله همچون بزرگسالان دارای موهای وز و خشک نیست. در طول دوران رشد، موها نیز تحت تاثیر شرایط محیطی و مواد شیمیایی قرار می گیرند.

صاف یا موج دار بودن موها ارتباط مستقیم به ژنتیک دارد اما خشک، چرب یا طبیعی بودن موی سر، قابل تغییر است. برخی از افراد ذاتا مستعد خشکی یا چربی بیش از حد پوست کف سر و موها هستند. طبق تحقیقات انجام شده، نقش مواد شوینده و حالت دهنده موها، طریقه رسیدگی به موها و به طور کلی هر نوع دستکاری مو، بسیار پر رنگ است.

نقش شامپوها در وز مو

اغلب شامپوهایی که برای شستشوی موها استفاده می شود دارای ترکیبات سولفات هستند. این مواد به شدت برای موها اشکال ایجاد می کنند. سولفات موجود در شامپو هم روی موهای رنگ شده و رنگ مو تاثیر می گذارد و هم کیفیت ظاهری موها را تحت تاثیر قرار می دهد. چنانچه شامپو بر اساس نوع و جنس مو انتخاب نشود، میزان این آسیب بیشتر هم می شود.

خرید سشوار یونی

هم اکنون انواع شامپو مخصوص موهای خشک، چرب و معمولی در بازار به فروش می رسد. موقع خرید شامپو به جنس موها توجه کنید. حتی یک شامپوی مناسب و با کیفیت نیز برای همه موها، ساخته نشده است. برای مثال اگر موهای خشکی دارید نباید از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید. این شامپوها حاوی مواد شیمیایی و پاک کننده قوی تری هستند و موهای خشک را دهیدراته و دمیج می کنند. سشوار مناسب موی وز تا حدود زیادی می تواند اثرات مخرب شامپوهای شیمیایی را خنثی کرد اما بهتر است قبل از ایجاد چنین مشکلی، محصولات مناسب موها استفاده شوند.

اگر به دنبال دوره حضوری هیر مستران هستید، با استفاده از دوره های آموزشی ما، به یک استاد حقیقی در زمینه ی مو تبدیل شوید. با ما به سفری به سمت موفقیت بروید و تجربه ی یادگیری عمیق و جذاب را تجربه کنید.

وز شدن موها در اثر حرارت زیاد

به طور کلی حرارت و دمای بالا برای ساختار مو مضر است. حتی موهای چرب نیز از حرارت زیاد دچار آسیب می شوند. دوش های طولانی وشستشوی مکرر موها با آب خیلی گرم به موها آسیب خیلی زیادی وارد می کند. آب داغ، روغن طبیعی پوست کف سر را از بین می برد و کوتیکول مو را شکننده و آسیب پذیرتر می کند. به این ترتیب ساقه های مو خشک و وز می شوند.

حتی اشعه ماورا بنفش نور خورشید نیز به موها صدمه می زند. افرادی که به مدت زیاد در زیر آفتاب قرار می گیرند در معرض خشکی و وز مو هستند. ساده ترین راه استفاده از کلاه و پوشش مناسب برای پوشاندن موها است. به این ترتیب اشعه مضر خورشید نمی تواند به طور مستقیم بر روی موها بتابد.

بسیاری از خانم ها برای خشک کردن یا حالت دادن موها از سشوار استفاده می کنند.استفاده مکرر از سشوار با دمای بالا می تواند آسیب بیشتری به مو وارد کرده و وز مو را افزایش دهد. در صورتی که سشوار مناسب موی وز تهیه کنید تا حد زیادی این مشکل برطرف می شود. همه دستگاه های حرارتی حالت دهنده که در بازار موجود هستند، مناسب موهای وز نیستند. البته یک سشوار خوب معجزه می کند.

راه خلاص شدن از وز مو

سشوار مناسب موی وز

در صورتی که به هر دلیلی تعادل طبیعی پوست کف سر و موها به خطر بیفتد، رطوبت کافی در اختیار ساقه مو قرار نمی گیرد. در چنین شرایطی حتی ساقه قادر به حفظ رطوبت طبیعی مو نیز نیست و به سرعت دهیدراته و خشک می شود. این موها به شدت در معرض آسیب هستند خشکی، وز، شکستگی مو، شاخه شدن انتهای ساقه و موخوره از عوارضی است که به دنبال از دست دادن آب موها به وجود می آید.

خشک کن ها و دستگاه های حالت دهنده مو به دلیل دمای بالایی که دارند، وز مو را افزایش می دهند. به خصوص موهایی که دارای موخوره هستند، آسیب بیشتری را متحمل می شوند. استفاده از انواع سشوارهایی که دارای تنظیمات درجه حرارت هستند برای کاهش وز مو تاثیر فراوانی دارند.

سشوار مناسب موی وز ، خشک و دارای موخوره

دو یا چند شاخه شدن انتهای ساقه مو همان موخوره است. این مشکل در موهای خشک و وزدار به وفور دیده می شود. موهای خشک، رطوبت کافی ندارند و ساقه های مو به مرور شکننده می شوند. در طول ساقه مو نوعی جدا شدن و تکه شدن لایه های مو دیده می شود که به مرور موجب خورد شدن و ریختن موها می شود. موخوره های ساده دو شاخه هستند ولی در صورت شدیدتر شدن آسیب به موها، انتهای ساقه مو به شاخه های متعددی تقسیم می شود. موهای شاخه شده، خشک، پر از موخوره و وزدار، نازک تر هستند و اصلا کیفیت مناسبی ندارند. برای کاهش موخوره توصیه می شود که موها را هر 3 تا 4 ماه یکبار به اندازه 2تا 3 سانتیمتر کوتاه کنید. به این ترتیب جلوی شدیدتر شدن موخوره ها گرفته می شود.

 موهای فرفری و وز

سشوار یونی برای موهای وز

سشوار مناسب موی وز و پر از موخوره چیزی نیست جز دستگاه های حالت دهنده یونی. این سشوارها با گرمای مادون قرمز و افزودن یک یون به موها، وز مو را می گیرند. به این ترتیب موها صاف، براق و درخشان تر می شود. موخوره هم در بین افراد مو فرفری و هم در بین افرادی با موهای صاف دیده می شود. این ارتباطی به حالت مو ندارد بلکه خشکی و دهیدراته شدن مو در ایجاد موخوره نقش دارد.

استفاده از فناوری یونی در سشوارهای جدید از پرواز موها و تجربه وز و پف مو جلوگیری می کند. فن آوری یونی با گرفتن یون های منفی موها حالت تعادل را برقرار کرده و موها را عاری از وز می کند. بهترین سشوار یونی دستگاه هایی با قابلیت تنظیم درجه حرارت هستند.

حتی افرادی که به شدت حجم موهایشان کم شده و دارای موهای وز، کم پشت و شکننده هستند نیز می توانند با این محصولات، موها را حالت دهند. اگر موها خیلی نازک و شکننده شده می توانید از دمای پایین تر سشوار استفاده کنید. در این صورت زمان خشک کردن موها طولانی تر می شود ولی نتیجه بسیار رضایت بخش است.

نکته: به دلیل افزایش زمان خشک کردن و حالت دادن موها با دمای کم، توصیه می شود از سشوارهایی که دارای وزن کمتری هستند خریداری کنید. سشوارهای سنگین و بزرگ موجب خستگی مچ دست می شوند و با توجه به وضعیت موها نمی توانید دمای بالاتر را انتخاب کنید.

سشوار خوب برای موی وز

سشوار مناسب موی وز و فرفری

واقعیت اینست که موهای فر و مجعد بیشتر در معرض خشکی و وز هستند. موهای فردار خیلی زود دچار موخوره می شوند. مراقبت از موهای فر کمی دشوارتر است ولی با در نظر گرفتن برخی نکات ساده می توان، زیبایی طبیعی موهای فرفری را حفظ کرد. حرارت زیاد سشوار الگوی فر را مختل می کند این به معنای باز شدن فرها و وز شدن آن است. اگر از سشوارهای نامناسب به صورت نقطه ای استفاده کنید، موها وزدار و غیر قابل کنترل می شوند.

برای کاهش عوارض حرارت بالای سشوار باید از دستگاه هایی استفاده کنید که حالت پخش هوای متمرکز ندارند. این سشوارها اغلب جریان هوای 360 درجه را به صورت یکنواخت ایجاد می کنند. به این ترتیب موها به آرامی خشک می شود و رطوبت درون ساختار موی فر حفظ می شود. این سشوارها فرها را نمی شکنند بلکه موجب حفظ ظاهر طبیعی حلقه های فر می شوند.

موهای فر و مجعد دارای بافت ضخیم تری هستند و موفرفری ها نمی خواهند ساعت های طولانی را صرف خشک کردن موها کنند. موهای ضخیم دیرتر از موهای نازک، خشک می شود به همین دلیل نمی توان از سشوارهایی با دمای پایین برای کاهش وز مو استفاده کرد.

اتصالات مناسب سشوارهای مخصوص موی فرفری و وز

بسیاری از خشک کن هایی که برای موهای مجعد طراحی شده اند، دارای اتصالات پخش کننده خاصی هستند. این دستگاه های خشک کن و سشوار از فناوری یونی استفاده می کنند و قدرت بالاتری دارند. این سشوارها با دستگاه های خشک کن معمولی تفاوت دارند و موجب براقیت و ایجاد حجم مناسب موهای فر می شوند.

سشوار مناسب موی وز و فر دارای دکمه های شات خنک کننده است! که در انتها مورد استفاده قرار می گیرد. با این ویژگی موها براق و فیکس می شوند به این ترتیب در ادامه روز، موخوره ها و وز مو اصلا به چشم نمی آید. البته حتی با بهترین سشوارهای مخصوص موی فر نیز نمی توان زمان خشک کردن موها را به کمتر از 10 دقیقه کاهش داد. بنابراین طراحی ارگونومیک و سبک بودن سشوار اهمیت زیادی دارد.

بخش موثر دستگاه در سری دیفیوژر و نازل دیسپانسر است. این وسیله گرمای یکنواخت و مناسبی روی سطح وسیعی از مو ایجاد می کند. بنابراین موها وز نمی شوند و به زیبایی هر چه تمام تر خشک می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط