شامپو خشک مو
255

شامپوی خشک مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

شستشوی زیاد موها موجب می شود تا روغن طبیعی پوست سر از بین برود و موها خشک و شکننده بشوند. از طرفی انواع آلودگی های محیط روی موها می نشیند و آن را کثیف نشان می دهد. یکی از دغدغه های اصلی چالش بین شستن موها و یا نشستن آن است. موج عظیمی بر علیه شامپوهای مو به راه افتاده و مخالفین شامپو روز به روز بیشتر می شوند. ورود شامپوهای حاوی سولفات نیز نارضایتی هایی را در بر داشته است. با توجه به این موارد به نظر می رسد شامپو خشک مو بتواند راهی برای نجات از مشکلات شستشوی مداوم موها با آب و شامپوی معمولی باشد.

دیر شستن موها موجب حفظ چربی طبیعی پوست سر و مو می شود. در افرادی که موهای خشک دارند این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر موهایی چرب داشته باشید نمی توانید حتی 3 روز را بدون شستشوی مو بگذرانید. در موهای چرب، ترشح غدد چربی پوست کف به مراتب بیشتر است. استفاده از شامپوی خشک در فاصله بین دو حمام، کمک می کند تا ظاهر موها، چرب و به هم چسبیده نباشد.

شامپوی خشک برای مو

شامپوی خشک مو چیست؟

اشامپو خشک محصولی جدید است که برای روتین مراقبت از مو پیشنهاد می شود. این محصول بدون نیاز به آب و رطوبت موها را به طرز شگفت انگیزی تمیز و پاکیزه می کند. به خصوص در مواقعی که به آب دسترسی ندارید و برای شستشوی موها عجله دارید نیز می توانید از شامپوی خشک به جای روش های متداول شستشوی موی سر استفاده کنید.

طریقه استفاده از شامپوهای خشک بسیار ساده است و حتی در زمان های محدود و بسیار کوتاه نیز می توانید عملیات حذف آلودگی ها از روی مو را انجام دهید. برای اینکه خیلی خوب و سریع، چربی های اضافی مو و پوست کف سر از بین برود کافی است مقداری از این شامپو را روی ریشه موها استفاده کنید. شامپو خشک به صورت اسپری در بازار موجود است و راهی سریع و موثر برای از بین بردن آلودگی ها و چربی موهاست.

این شامپو بر روی ریشه موها اسپری می شود با یکبار استفاده از این محصولات متوجه تغییر ظاهری بسیار عمیق آن خواهید شد. اما سوال اینجاست که آیا می توان از این شامپوها برای تمیز کردن موی سر استفاده کرد؟

چگونه شامپوی مناسب موهای مان را انتخاب کنیم؟

طرز استفاده از شامپو خشک

ضرورت استفاده از شامپو خشک مو چیست؟

به توصیه متخصصین پوست و مو، شستن بیش از حد موها می تواند منجر به بروز آسیب های مو و پوست سر بشود. اصلی ترین دلیلی که باعث شد تا محصولی با فرمولاسیون متفاوت برای شستشوی موها روانه بازار شود، همین هشدار پزشکی است. مشکل چربی بیش از حد موها برای برخی افراد به قدری زیاد است که برای از بین بردن این چربی اضافی در پوست سر، مدام در حال استحمام و شستن موها هستند.

برخلاف تصور عمومی ترشح غدد چربی پوست سر در اثر شستشوی زیاد، بیشتر می شود. در واقع اگر مستعد جوش، آکنه و ترشح بیش از حد چربی پوست هستید، با کاهش فاصله حمام هیچ کمکی به موهای تان نمی کنید بلکه با این کار بیش از پیش، مشکل چربی مو خواهید داشت. برای اینکه پوستس ر به کارخانه چربی سازی تبدیل نشود در فاصله بین دو حمام از شامپوی خشک استفاده کنید.

شامپوی خشک مو جایگزین خوبی برای محصول رایج است. با این محصول می توانید در فاصله بسیار کوتاهی همه چربی های اضافی را از پوست سر، پاک کنید. استفاده از این شامپو راحت است و در هر مکانی می توانید آن را به کار ببرید بدون اینکه نیاز به زمان زیادی داشته باشید. بعد از شامپو خشک، حالت دهی به موها آسان تر می شود که این یک مزیت فوق العاده است.

شامپو ضد زردی چیست و چه تاثیراتی رو‌ی مو دارد؟

شستشوی موی خشک

شامپو خشک مناسب چه افرادی است؟

به طور حتم این محصول قادر است تا چرب و آلودگی های مو را در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. بنابراین افرادی که دچار ترشح بیش از حد غدد چربی ساز وست سر هستند، از شامپوی خشک حداکثر استفاده را می برند. بلافاصله پس از استفاده شامپوی خشک روی موهای چرب، ظاهر مو تغییر می کند و تمیز تمیز و بدون چربی دیده می شود.

گروه دیگری که از مصرف شامپو خشک، بهره مند می شوند افرادی با موهای فر و گره خورده است. خانم هایی که موهای فر و بلندی دارند در موقع شستشوی موها دچار عذاب زیادی می شوند. مو فرفری ها زمان زیادی را صرف شستشو و خشک کردن موهای شان می کنند. این موها در حمام واقعا غیر قابل کنترل هستند به خصوص وقتی عجله دارید اصلا امکان یک دوش سریع نیست. تازه بعد از شستن موها، مشکل حالت دادن به موهای فر شروع می شود که خودش مدت ها وقت تان را می گیرد. برای کسانی که دارای موهای فر انبوه و بلندی هستند نیز، استفاده از شامپو موی خشک پیشنهاد خوبی است.

اگر به دنبال ویتامینه مو خشک هستید، با استفاده از خدمات ما، به موهایتان لطافت و شادابی را بازگردانید.

طریقه استفاده از شامپو خشک چگونه است؟

فرمولاسیون این محصول دارای ترکیبات مختلفی است. این ترکیبات در مجموع برای از بین بردن چربی و مواد آلوده کننده پوست سر کاربرد موثری دارند. چربی ترشح شده از غدد سباسه فولیکول مو به همراه سلول های مرده پوست سر، ترکیبی سخت ایجاد می کنند که می تواند منافذ پوست سر را مسدود کند. آلودگی های محیطی و به خصوص هوای کثیف نیز روی موها نشسته و با چربی پوست ترکیب می شود.

در نهایت پس از مدت کوتاهی موها چرب، به هم چسبیده و کثیف دیده می شوند. چنین موهایی علاوه بر اینکه ظاهر خوبی ندارند و حالت نمی گیرند در معرض ریزش و کاهش تراکم هستند. ترکیبات موجود در شامپو خشک مو می تواند آلاینده های فیزیکی را از روی پوست کف سر و موها حذف کند. به این ترتیب ظاهر موها حالت بهتری به خودی می گیرد و تمیزتر دیده می شود.

از بین بردن چربی اضافی پوست سر

شامپو خشک مو محصولی شبیه به اسپری موی معمولی است. البته کارایی این محصول با اسپری فیکساتور مو تفاوت دارد. طرز استفاده از شامپوی خشک نیز بسیار ساده است. این ماده را از فاصله 20 سانتیمتری روی ریشه مو اسپری کنید. سپس پوست سر و ساقه مو را با دست ماساز دهید. بعبد از ند دقیقه با حوله، موها را خشک کنید. نیازی به آبکشی موها نیست و فقط خشک کردن موها با حوله کافی است.

در انتها می توانید موها را با شانه و برس مناسب، شانه بزنید تا مرتب شود. مواد موثر در شامپو خشک بدون نیاز به آب، عمل می کند. بنابراین بدون نیاز به آب، مواد آلوده کننده از روی موها پاک می شود. مکانیزم عملکرد این محصول بدون آب و به صورت خشک است. تفاوت زیادی بین نحوه عملکرد ترکیبات شامپوی خشک و معمولی وجود دارد.

آیا استفاده از این محصول عوارضی دارد؟

خبرهایی شنیده می شود که برخی افراد پس از استفاده از شامپو خشک دچار حساسیت های پوستی و مشکلات موی سر شده اند. در این میان گزارشی جنجالی مربوط به ادعای فردی که با ریزش موی سکه ای روبرو شد، فضای رسانه ای را متشنج کرده است.

بدون تردید استفاده بیش از حد از هر نوع محصولی بر روی موها می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای را ایجاد کند. در مورد شامپو خشک هم لازم است بدانید که این محصول اساسا به عنوان راه حل نهایی، شستشوی مو توصیه نمی شود.

شستن موهای خشک و دمیج

به بیان ساده شامپوی خشک نباید جایگزین شستشوی موها در حمام بشود. این محصول تنها به عنوان یک جایگزین مناسب می تواند فاصله بین دو حمام را طولانی کند. بدیهی است نباید این فاصله به قدری زیاد شود که دیگر به کلی استحمام از یادتان برود. شامپو خشک روی موها باقی می ماند و شسته نمی شود بنابراین باقی ماندن طولانی مدت آن روی موها مشکل ایجاد می کند.

این محصول را می توان با اسپری بدن و یا ضد عرق مقایسه کرد. محصولات تولید شده برای کنترل عرق نیز کاری مشابه این شامپوها را انجام می دهند. افرادی که بیش از حد، عرق می کنند می توانند با محصولات ضد عرق مدتی زمان شستشو را به تعویق بیندازند. اما قطعا هیچ اسپری ضد عرقی نمی توان جای شستشوی بدن با آب را بگیرد. همینطور امکان بروز حساسیت های پوستی در استفاده طولانی مدت از اسپری ضد عرق هست. همین موضوع در مورد شامپو خشک نیز وجود دارد. این محصول برای مواقع اورژانسی پیشنهاد می شود و یکی از محصولات مراقبت از مو است. البته در استفاده از آن باید جوانب احتیاط را در نظر گرفت.

نتیجه گیری

شامپو خشک مو به صورت اسپری و یا پودر خشک در بازار موجود است. این محصول به عنوان یک راه حل موقت در مواد خاص استفاده می شود. در مواردی که زمان کمی دارید و یا امکان استحمام نیست این شامپوها معجزه می کنند. در برخی از این محصولات ترکیبانی از پودر تالک یا دانه های کتان و پودر نشاسته ذرت و … دیده می شود. این مواد با اسپری روی موها می نشینند و به طور موقت ظاهر مو را تمیز نشان می دهند. در نهایت پس از چند دقیقه مالش شامپو روی سر، با حوله موها را خشک می کنید. با این کار چربی های اضافی، سلول های مرده پوست و … به همراه شامپو به حوله منتقل می شود.

استفاده طولانی مدت اطز شامپوی خشک مو توصیه نمی شود. ترکیبات موثر در شامپو می تواند لایه خارجی و پوشش محافظ مو را نیز از بین ببرد. با شکنندگی این لایه، کراتین مو نیز به شدت آسیب می بیند. در صورت عدم حساسیت به مواد موجود در شامپو، استفاده گهگاه از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. البته در نظر داشته باشید این یک راه حل موقت است و نباید جایگزین حمام رفتن بشود.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط