صاف کردن مو در خانه
1,115

صاف کردن مو در خانه؛ قدرت مواد طبیعی برای موهای شما

 صاف کردن مو در خانه یک هدیه به خودتان است! زمانی که حرف از آسیب جدی موها به هنگام استفاده از اتوی مو و سشوار  می آید، تضمینی ترین روش برای صاف کردن موها چیست؟ استفاده از مواد طبیعی! حالت دادن موها با دستگاه های حرارتی موجب صدمات جبران ناپذیری شده و ساقه مو را به شدت خشک و وز می کند. این چرخه معیوب مدام تکرار می شود. در واقع برای از بین بردن وز مو، از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید در حالی که همین وسایل خودشان از علل اصلی وز شدن موها هستند. صاف کردن مو در خانه با وسایل حرارتی برای طولانی مدت، پیشنهاد نمی شود. می توانید گاهگاهی از دستگاه های حرارتی استفاده کنید اما حتما در برخی اوقات به موها استراحت بدهید.

گرمای زیاد به کوتیکول مو آسیب می زند و رطوبت مدولا را از بین می برد. کوتیکول لایه فلس مانندی است که ساقه مو را پوشش داده و موجب محافظت مو از عوامل محیطی می شود. مدولا یا مغز مو، قسمت زنده ساقه است و شادابی و طراوت مو را تامین می کند. خشکی بیش از حد و از دست دادن رطوبت ساقه مو، در نهایت مدولا را تخریب می کند. وز شدن موها، دو شاخه شدن انتهای مو و شکسته شدن ساقه مو نتیجه استفاده از دستگاه های حرارتی و عدم مراقبت از مو است.

اگر شما هم نگران سلامت موهای خودتان هستید و او را از خودتان جدا نمیدانید مقاله ی «صاف کردن مو در خانه؛ قدرت مواد طبیعی برای موهای شما» هدیه ی مرکز تخصصی موی سعیده درویش زاد به شماست. با ما همراه باشید!

روش های صاف کردن مو

با کراتینه مو، پروتئین تراپی، بوتاکس مو و سایر روش های تخصصی می توان صافی دائمی یا مدت دار را در موها ایجاد کرد. این متدها توسط متخصص و در مرکز زیبایی و مراقبت مو انجام می شود. اما بسیاری از بانوان به دنبال روش های صاف کردن مو در خانه هستند. در این مطلب طرز تهیه ماسک های طبیعی صاف کننده مو برای علاقمندان اموزش داده شده است.

قبل از شروع فراموش نکنید که موج دار، صاف یا فرفری بودن موها به ژنتیک شما بستگی دارد. به صورت ذاتی موی برخی افراد دارای حلقه های مواج است و برخی دیگر موهای صاف و مستقیم دارند. درجه صاف یا فر بودن مو نیز همیشه یکسان نیست. با استفاده از مواد طبیعی می توان به طور موقت موها را صاف کرد اما برای صافی دائمی مو، روش های شیمیایی تاثیر بهتری دارند.

انواع صاف کردن مو در خانه، هیچکدام به اندازه کراتین و مواد صاف کننده شیمیایی، موثر نیستند. حتی در ابتدا میزان صاف شدن مو خیلی کمتر از اتوی مو و سشوار است. البته این مواد به نوعی موجب نرم شدن و لطافت مو می شوند و اثرگذار خوبی دارند. منظورم اینست که انتظار نداشته باشید با یکی دوبار استفاده از مواد طبیعی برای صاف کردن مو، ناگهان فر یا وز مو از بین برود. به طور کلی تاثیر مواد طبیعی کندتر است ولی به طور حتم این مواد هیچ آسیبی به موها وارد نمی کنند. در زیر تعدادی از این روش ها برای شما آورده شده است:

روش های صاف کردن مو در خانه
روش های صاف کردن مو در خانه

1-اسپری شیر صاف کننده مو

این روش یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن وز مو و صاف کردن مو در خانه است. شیر حاوی پروتئین زیادی است و به تقویت ساقه مو کمک می کند. پروتئین یکی از ضروری ترین مواد برای رشد و پر پشت شدن موها است. کمبود پروتئین مو به ساختار و شکل ظاهری مو به شدت آسیب می زند. برای کنترل وز مو از اسپری شیر استفاده کنید. پس از مدتی شاهد صاف شدن مو و نرمی و لطافت آن می شوید.

 ¼ فنجان شیر و یک بطری اسپری تمام چیزی است که لازم دارید. شیر تازه و سرد را داخل اسپری بریزید. با توجه به حساس بودن شیر، از مقدار کمتری شیر استفاده کنید زیرا باقیمانده آن را باید دور بریزید. شیر را روی موها اسپری کنید و زیر و روی همه بخش های مو را با اسپری، شیر بپاشید. نگران آسیب به پوست سر نباشید، شیر به پوست کف سر هیچ صدمه ای نمی زند. بعد از نیم ساعت می توانید موها را با آب سرد، آبکشی کنید.

2-صاف کردن مو در خانه با شیر نارگیل و آبلیمو

آبلیمو حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک و ویتامینC است و در ترکیب با شیر نارگیل، موها را صاف و نرم تر می کند. استفاده مداوم از ماسک موی شیر نارگیل-آبلیمو منجر به صاف و ابریشمی شدن موها می شود. حتی با اولین استفاده نیز تفاوت زیادی را در موها مشاهده می کنید. این مواد به تقویت پوست سر نیز کمک می کنند.

برای تهیه این ماسک صاف کننده موی خانگی به ¼ فنجان شیر نارگیل و۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز دارید. این موارد را خوب هم بزنید و چند ساعت در یخچال قرار دهید. سپس با دست مخلوط را به سرتاسر موها بمالید. بعد از نیم ساعت می توانید موها را با شامپوی ملایم و بدون سولفات شستشو دهید. سپس اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شود. استفاده هفتگی از این ماسک حداقل به مدت 2 ماه توصیه می شود. (این رو هم بخون: 8 راهکار برای درمان وز شدن مو)

صاف کردن مو در خانه با صاف کننده های طبیعی
صاف کردن مو در خانه با صاف کننده های طبیعی

3-صاف کردن مو با روغن زیتون و تخم‌مرغ

تخم مرغ از منابع غنی پروتئین است. مصرف تخم مرغ در سبد غذایی به رشد و تغذیه موها کمک می کند. با ترکیب تخم مرغ و یک روغن طبیعی نظیر زیتون می توانید یک اصف کننده و نرم کننده طبیعی برای موهای تان تهیه کنید. این ماسک برای از بین بردن وز موهای فر نیز بسیار موثر است. شرط اثرگذاری این ماسک، تداوم استفاده از آن است. حداقل هفته ای یکبار از ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون برای صاف شدن و تغذیه موها استفاده کنید.

برای صاف کردن مو در خانه با تهیه ماسک، به  ۲ عدد تخم‌مرغ و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. این مقدار تقریبی است پس با توجه به حجم و بلندی موها از مواد کمتر یا بیشتری استفاده کنید. تخم مرغ ها را با چنگال بزنید و کم کم روغن زیتون را به آن اضافه کنید. به یکباره روغن را با تخم مرغ مخلوط نکنید زیرا به اصطلاح می برد و جدا می ماند.

این مخلوط را با دست یا قلمو به ریشه تا نوک موها بمالید. خوب همه قسمت های مو را با این ماسک صاف کننده، آغشته کنید. پس از حدود نیم ساعت موها را با آب ولرم و شامپوی فاقد سولفات شستشو دهید. باقی ماندن مدت زمان بیشتر ماسک طبیعی روی موها، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

شامپو نوتريتيو كراستاس(Kerastase Nutritive Shampoo) را پیشنهاد می کنم که فاقد سولفات است و بافت سبک و لطیفی دارد. این شامپو باعث آبرسانی و تغذیه ساقه مو می شود و از خشکی کدر شدن موها جلوگیری می کند. پس از ماسک طبیعی صاف کننده مو حتما با شامپو نوتريتيو كراستاس و آب ولرم موها را شستشو دهید تا لطافت و نرمی موها بیشتر شود و وز مو گرفته بشود.

مواد طبیعی صاف کننده مو
مواد طبیعی صاف کننده مو

4-ماسک طبیعی موز برای گرفتن وز موها

موز در بهبود قابلیت ارتجاعی ساقه مو استفاده می شود. ترکیب موز با تخم مرغ یا موز با پاپایا و یا موز و شیر همگی روی موها اثرات صاف کنندگی دارد. برای استفاده از ماسک طبیعی صاف کننده مو در خانه هر کدام از این مواد را که در دسترس دارید با موز ترکیب کنید. برای مثال یک عدد موز و یک عدد تخم مرغ برای این ماسک استفاده می شود. همین نسبت را برای سایر موارد نیز در نظر بگیرید.

تنها نکته مهم استفاده از موز رسیده و تقریبا لهیده است. موزهای سالم را بخورید و از موزهای له شده برای این ترکیب استفاده کنید. نرمی موز در حدی باشد که به سادگی با ته چنگال نرم شود. این ماسک صاف کننده حالت خمیری دارد و با دست به موها مالیده می شود. بعد از نیم ساعت هم می توانید موها را با شامپوی معرفی شده در همین صفحه و آب ولرم شستشو دهید.

استفاده مداوم و هفتگی یکبار از مخلوط موز در گرفتن وز مو و کمک به صاف شدن ساقه مو تاثیر فراوانی دارد. در نظر داشته باشید که این صاف کنندگی در حد مواد شیمیایی نیست و باید انتظار معجزه داشته باشید.(این رو هم بخون: چگونه ماسک نرم کننده مو بسازیم؟!)

بهترین روش برای صاف کردن مو در خانه
بهترین روش برای صاف کردن مو در خانه

آلوئه ورا بهترین صاف کننده مو در خانه

آلوئه ورا منبع غنی از آنزیم های مورد نیاز مو است که علاوه بر افزایش رشد موها، صافی و درخشندگی مو را نیز به دنبال دارد. مواد موثر در گیاه قابلیت نفوذ به بافت مو را دارند و با آبرسانی به مدولا، موجب از بین رفتن وز و خشکی مو می شوند. برای اثرگذاری بیشتر می توانید آلوئه  ورا را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید.

برای تهیه این ماسک صاف کردن مو در خانه به مقدار ¼ فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون و ¼ فنجان ژل آلوئه‌ورا احتیاج دارید. با توجه به بلندی و تراکم موها به نسبت مساوی مواد را افزایش دهید. توصیه می شود روغن زیتون ( نارگیل) را کمی گرم کنید و سپس با آلوئه ورا مخلوط کنید. یک قسمت از برگ گیاه را با چاقو برش بزنید و شیره درون آن را برای تهیه ماسک مو استفاده کنید.

مواد را خوب هم بزنید تا به صورت ترکیبی یک نواخت در بیاید. حالا با دست مواد را به موهایتان بمالید و از کلاه لاستیکی برای گرم نگاه داشتن مو استفاده کنید. بعد از نیم ساعت می توانید موها را با شامپوی بدون سولفات و آب سرد شستشو دهید. هفته ای یک بار ماسک آلوئه ورا روی موهای خشک، دمیج، وز و آسیب دیده اعمال شود. نتیجه از هفته دوم قابل مشاهده است.

با استفاده از خدمات نانو کراتینه مو ما، موهایتان را نرم، صاف و درخشان کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد روش های صاف کردن مو در خانه با مواد طبیعی حرف زدیم. استفاده از این روش ها اثر موقتی ای دارند و نباید از آن انتظار موهای صافی را داشته باشید که در باد برقصد. روش های شیمیایی میتوانند با کمک یک متخصص تایم طولانی تری موهای شما را درگیر زیبایی کنند و همان اثربخشی ای را برای شما به ارمغان بیاورند که همیشه انتظار داشتید! مرکز  تخصصی موی سعیده درویش زاد  با تمرکز بر تخصص و رضایت مشتریان انواع خدمات مثل کراتینه ی مو را برای شما زیبادوستان فراهم کرده است. برای مطالعه در مورد جزئیات این روش ها به صفحه ی کراتین مو مراجعه کنید و جهت دریافت خدمات به صورت حضوری یا تلفنی با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط