صاف کردن مو با اتوی مو
6,536

چگونه موهای خود را با اتوی مو صاف کنید

اتوی مو یکی از دستگاه های حرارتی رایج برای صاف کردن موهای مواج است. با وجود این هنوز بسیاری از افراد طرز صحیح استفاده از اتوی مو را بلد نیستند. در واقع شاید تصور می کنید که نکته خاصی وجود ندارد. دستگاه را در دست می گیرید و با آن موها را لایه به لایه صاف می کنید. این تنها ظاهر ماجرا است برای اینکه ساقه مو آسیب نبیند لازم است تا بدانید چگونه از این وسیله کارامد استفاده کنید.

مو فرفری ها از نعمت داشتن زیباترین موهای دنیا برخوردارند. جذابیت موهای فر طبیعی به حدی زیاد است که نمی توان برایش همتایی پیدا کرد. با این وجود مو فرفری ها هم از تنوع و کمی تغییر، بدشان نمی آید. گاهی اوقات از این موهای پر پیچ و خم و مواج خسته می شوید و دوست دارید کمی ظاهر موها را تغییر دهید. ساده ترین راه برای از بین بردن این فرهای طبیعی، استفاده از کی اتوی موی مناسب است.

اتوی مو دارای دو صفحه عموما سرامیکی است که باید حسابی داغ شوند. با قرار دادن موها در بین این صفحات و حرکت دادن دست ها، فرهای مو به کلی حذف می شوند. نتیجه شگفت انگیز است به شرطی که بتوانید با صبر و حوصله از اتوی مو استفاده کنید. برای اینکه بعد از صاف کردن موها، زیبایی و شادابی موها حفظ شود لازم است تا برخی موارد مهم را رعایت کنید. با همراه باشید و گام به گام نحوه صاف کردن مو را دنبال کنید

صاف کردن مو در منزل

طریقه صحیح صاف کردن مو با اتوی مو

داشتن یک اتوی موی خوب لازمه کار است. معمولا مو فرفری ها، تراکم موی زیادتری دارند. صاف کردن این حجم از مو نیاز به دستگاهی خوب و استاندارد دارد. نمونه های ضعیف اصلا مناسب نیستند و در میانه کار مشکل ایجاد می کنند. یک اتوی موی خوب خریداری کنید گاهی در بین برندهای کمتر شناخته شده نیز می توانید دستگاهی با قابلیت های بالاتر را پیدا کنید.

دستگاهی که انتخاب می کنید باید دارای صفحات بزرگ تری باشد. به این ترتیب زمان کمتری صرف صاف کردن موها خواهد شد. در ضمن توجه داشته باشید که این نوع صافی حالت موقت دارد و بعد از شستن موها دوباره موج ها و فرهای مو پدیدار می شوند. دستگاه هایی که دارای دکمه تنظیم حرارت هستند، بهترین انتخاب می توانند باشند. با قابلیت تنظیم حرارت می توانید میزان گرمای اتوی مو را با توجه به جنس موهای تان کم یا زیادتر تنظیم کنید.

حالا کار صاف کردن مو را گام به گام انجام دهید. برای اینکه موهای تان بدون آسیب، صاف شود عجله نداشته باشید. نتیجه کار به کیفیت دستگاه و طریقه صحیح استفاده از اتوی مو بستگی دارد.

با خدمات نانو بوتاکس مو ما، موهایتان را تغذیه کنید و از تجدید جوانی آن ها لذت ببرید.

مراحل صاف کردن مو

قبل از صاف کردن مو حتما دوش بگیرید

بهترین روش برای صاف کردن موها این است که هوای موها را داشته باشید. این یعنی به هیچوجه نباید در حین استفاده از اتوی مو، ساقه یا ریشه مو آسیب ببیند. بنابراین لازم است تا در حین شستشوی موها از شامپو با ترکیبات نرم کننده استفاده کنید. شامپوی مناسب که حاوی نرم کننده است موجب می شود تا موها درخشندگی و نرمی خاصی داشته باشند. بهتر است 1 تا 3 دقیقه نرم کننده روی موها باقی بماند. دقت داشته باشید شامپوهای حاوی سولفات و ترکیبات سنگین اصلا مناسب نیستند و موها را خشک و وز می کنند. جنی موهای فر و موج دار طوری است که خودشان اندکی وز و پف دارند پس از شامپوی سبک استفاده کنید.

پس از شامپو زدن موها را با دقت آبکشی کنید تا باقی مانده شامپو از لابلای موها خارج شود. سپس آب اضافی موها را بگیرید و از حمام خارج شوید. حتما می دانید که حوله های زمخت و خشن چقدر به موها آسیب می زند. در صورتی که حوله میکروفایبر ندارید از تی شرت نخی برای گرفتن آب موها استفاده کنید. هنوز برای اتو کشیدن موها زود است و باید موها را از قبل کامل خشک کنید. بهترین کار این است که صبر کنید تا موها در هوای آزاد، کامل خشک شود. نگران وز و پف مو نباشید بعد از این مرحله می توانید با اتوی مو، پف و وز مو را صاف کنید. اگر عجله دارید از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید.

صاف کردن موی فر

طریقه صحیح خشک کردن موها قبل از صاف کردن مو با اتو

هرگز نباید موهای خیس و مرطوب را با اتوی مو، صاف کنید. موهای خیس در وضعیت بسیار آسیب پذیرتری قرار دارند و به شدت نسبت به کشش و گرما واکنش نشان می دهند. اگر عادت دارید که موهای نمدار را اتو می کشید خیلی زود، دچار موخوره و شکستگی موها خواهید شد. برای حفظ سلامت و کیفیت موها حتما از یک ماده محافظ گرما بر روی موهای تان استفاده کنید.

استفاده از محافظ حرارتی مو خیلی راحت است و بدون کمک، خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید. این ماده دارای ترکیباتی است که روی ساقه مو را پوشش می دهد و مثل یک سپر مقاوم، موها را در برابر حرارت و گرما حفظ می کند. به این ترتیب داغی سشوار و گرا در حین صاف کردن مو با اتوی مو نمی تواند به موها آسیب برساند. گرما دشمن فولیکول مو است و موجب خشک شدن تارهای مو می شود.

از یک برس بزرگ پارویی برای کمک در هنگام سشوار کشیدن مو استفاده کنید. با برس خود، از نزدیک ریشه شروع کنید. سپس برس را تا انتهای موهای خود به پایین بکشید. هم زمان حرارت سشوار را با زاویه روی موها بگیرید. برای جلوگیری از سوختن موها و یا کاهش اثر تخریب گرمای زیاد سشوار می توانید از نازل مخصوص همراه سشوار استفاده کنید. به این ترتیب گرما به طور یکنواخت روی موها پخش می شود و موها ظاهر نرم تری خواهند داشت.

وقتش است صاف کردن مو با اتوی مو را شروع کنید

حالا که موها کامل خشک شده می توانید از اتوی موی نازنین تان استفاده کنید. طریقه صحیح استفاده از اتوی مو به این ترتیب است که ابتدا دستگاه را به برق می زنید و دکمه روشن را فشار می دهید. سپس هر بار دسته ای از موها را میان دو صفحه قرار می دهید و به همین ترتیب همه موها را با حرارت اتو، صاف می کنید.

برای راحتی کار از این ترفند ساده استفاده کنید. موها را با کلیپس در بالای سر جمع کنید و مقدار کمی از قسمت زیرین مو را باز بگذارید. حالا با توجه به حجم و تراکم موها، مقداری از این لایه را جدا کنید. هر بار به اندازه 4-5 سانتیمتر از مو را بین دو صفحه اتوی مو قرار دهید. با نهایت دقت و به آرامی دست و اتو را حرکت دهید تا پیچ و تاب های مو ، صاف شوند. اگر عجله دارید نباید اتوی مو را با سرعت حرکت دهید با این کار ساقه های مو کشیده می شوند ولی فرها باز نمی شود. صبر داشته باشید حداکثر نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد.

پابتدا لایه های پایین موی خود را صاف کنید، سپس به لایه بیرونی مو برسید. مطمئن شوید که از همه جهات موها را صاف کرده اید. برای اطمینان از اینکه هیچ دسته موی باریکی، بدون اتو کشیدن باقی نمانده است از جهات مختلف به موها نگاه کنید. از یک آینه کمک بگیرید و موهای پشت سرتان را نیز نگاه کنید. چند بار سر را حرکت دهید تا ناصافی ها در نور خودشان را نشان بدهند.

صافی موی موقت

هنوز یک کار مهم باقی مانده است!

وقتی کار صاف کردن موها به اتمام رسید نوبت به استفاده از سرم مو است. کمی از سرم مو را با کمک کف دست ها به موهای تان بمالید. بهتر است روی قسمت انتهای ساقه مو تمرکز کنید این قسمت نیاز به مراقبت بیشتری دارد. به طور کلی انتهای موها در معرض خشکی، شکستگی و موخوره است. برای مراقبت از موها حتی می توانید قبل از استحمام نیز با استفاده از روغن های طبیعی، پاین ساقه مو را تقویت کنید.

حالا موها صاف شده وکار با اتوی مو نیز به پایان رسیده است اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده! آیا می خواهید فردا صبح که از خواب بیدار می شوید هم موهای تان به همین زیبایی و صافی باقی مانده باشد؟ در این صورت جتما قبل از خواب موهای خود را با یک روسری ابریشمی ببندید تا موها صاف و براق باقی بماند. به همین سادگی!

کلینیک تخصصی احیای مو سعیده درویش زاده

اگر به دنبال راه حل کارامدتری برای صاف کردن موها هستید نیاز به خدمات تخصصی تری دارید. اتوی مو خیلی خوب موهای موج دار و فرتان را صاف می کند ولی بعد از دوش گرفتن دوباره همان موهای فردار پدیدار می شوند. اگر از وضعیت موهای تان خسته شده اید، یک تغییر اساسی روی موها ایجاد کنید. راه های زیادی برای ترمیم موهای آسیب دیده و صاف کردن مو وجود دارد.

در کلینیک تخصصی احیای موی سعیده درویش زاده انواع روش های جدید صافی مو نظیر کراتین تراپی، کراتینه برزیلی، صاف کردن موی دائمی، بوتاکس مو، پروتئین تراپی و …. انجام می شود. چنانچه هنوز در استفاده از روش های مناسب صاف کردن موها دچار تردید هستید با ما تماس بگیرید. تیم مشاورین این مرکز خدمات رایگان مشاوره مو را به صورت تخصصی برای تان انجام می دهند. با آگاهی و دانش بهترین روش را برای صاف کردن موهای خود انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
ناشناس
11 دی 1402 20:23
پاسخ دهید

عالی

سعیده درویش زاد
12 فروردین 1403 23:57
پاسخ دهید

ممنون از توجه شما

keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط