ماسک موی رنگ شده
384

طرز تهیه انواع ماسک موی رنگ شده در منزل

رنگ موها تحت تاثیر ژنتیک از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. ملانین یا رنگدانه های مو در همه افراد یکسان نیست. امکان تغییر رنگ مو با استفاده از مواد شیمیایی و طبیعی وجود دارد. اغلب افراد برای رنگ کردن موها از انواع رنگ موی آماده و بازاری استفاده می کنند. برخی از رنگ موها حاوی مواد نرم کننده و تقویت کننده هستند. فرمولاسیون رنگ مو در برندهای مختلف، اندکی متفاوت است اما در ترکیب همه این رنگ ها از مواد شیمیایی استفاده شده است. برای اینکه کیفیت مو در اثر استفاده از مواد شیمیایی آسیب نبیند باید از ماسک مو استفاده کنید. انواع ماسک موی رنگ شده را می توانید در خانه و با کمترین هزینه تهیه کنید.

رنگ موها در دو نوع موقت و دائمی موجود هستند. اما حتی رنگ موهای دائمی نیز نمی توانند ساختار مو و رنگ ملانین را تغییر دهند. به محض رویش موها، ریشه مو به همان رنگ اصلی مو دیده می شود. با توجه به این موضوع در اغلب موارد، ناچار به استفاده مکرر از رنگ مو هستید. موهای رنگ شده، زیبا و جذاب هستند اما پس از مدتی کیفیت ساقه های مو، آسیب می بیند.

استفاده مکرر از انواع رنگ مو به شدت کوتیکول مو را تخریب می کند. در این صورت موها خشک، وز و پف کرده می شوند. اغلب موهای رنگ شده دارای موخوره و شکستگی و آسیب شدید هستند. برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا به طور منظم و هفتگی موها را با ماسک موی رنگ شده تقویت کنید. ماسک موی آماده نیز به فروش می رسد ولی با موادی که در خانه دارید نیز می توانید بهترین ماسک های خانگی و موثر را تهیه کنید.

انواع ماسک موی رنگ شده با خواص درمانی

استفاده مکرر از مواد دکلره برای روشن کردن رنگ موها و رنگ های شیمیایی به تارهای مو آسیب می زند. چنانچه موها تحت مراقبت با مواد تقویت کننده نباشند، امکان ریزش مو و کاهش تراکم موها وجود دارد. در این مطلب بااستفاده از موادی که در دسترس عموم مردم قرار دارد، ماسک های تقویت کننده، نرم کننده، ضد وز، مرطوب کننده و ….. آموزش داده است. با توجه حجم و بلندی موها می توانید مواد اولیه در دستور تهیه این ماسک موی رنگ شده را تغییر دهید.

انواع ماسک موی طبیعی

ماسک برای موهای شکننده و ظریف و رنگ شده با شیر و عسل

بهترین ماسک مو برای تقویت موهای شکننده و ظریف، ماسک شیر عسل است. این ماسک حاوی مواد موثر برای رفع مشکلات مو است که با کمترین هزینه در خانه نیز می توانید تهیه کنید. در ترکیبات این ماسک موی طبیعی از شیر و عسل استفاده شده است.

عسل حاوی کراتین طبیعی است که موجب تقویت مو شده و از شکننده بودن موها جلوگیری می کند. ترمیم موهای ضعیف و دارای شکستگی با استفاده از عسل، امکان پذیر است. علاوه بر آن عسل دارای خواص ضد التهابی بوده و خارش و التهاب پوست سر را کاهش می دهد. اگر بعد از رنگ کردن موها، دچار قرمزی، التهاب و خارش شدید پوست کف سر می شوید حتما این ماسک را امتحان کنید.

شیر خالص سرشار از پروتئین، اسید آمینه، آهن، روی و ویتامین ب 12 است.  پروتئین شیر در کمک به بهبود کراتین مو تاثیر دارد. ماسک موی رنگ شده شیر و عسل در بهبود کیفیت مو و نرم شدن موهای وز و دمیج موثر است.

یک فنجان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل در بطری اسپری ریخته و بطری را تکان دهید تا مواد خوب مخلوط شود. بعد از شستشوی موها در حمام از این ماسک بر روی موها اسپری کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه موها را با آب ولرم بشویید.

نکته: شیر چرب برای موهای ضخیم تر و شیر بدون چربی برای موهای نازک، استفاده شود.

ماسک موی رنگ شده فوری

ماسک موی رنگ شده برای درمان موخوره با آووکادو و روغن زیتون

موهای رنگ شدن در معرض موخوره هستند. به دلیل استفاده مکرر از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها، ساختار کوتیکول مو، ضعیف می شود. استفاده از آب داغ برای شستشوی رنگ مو و حتی مواد حالت دهنده حرارتی نیز شدت آسیب را افزایش می دهند. در نتیجه موهای رنگ شده خشک شده و در انتهای ساقه، موها چند شاخه می شوند. این موضوع نشان دهنده آسیب شدید به مو بوده و باید به سرعت درمان شود.

متاسفانه موخوره هیچ درمانی ندارد و تنها راه برای خلاصی از موخوره، کوتاه کردن موها است. حداقل باید 4 تا 5 سانتیمتر بالای موخوره ها، موها قیچی زده شود. اگر موها را دائم رنگ می کنید از ماسک موی رنگ شده برای جلوگیری از موخوره و دو شاخه شدن انتهای مو استفاده کنید. در صورت ابتلا به موخوره نیز پس از کوتاه کردن مو برای تقویت حتما ماسک موی خانگی استفاده کنید.

آووکادو سرشار از مواد معدنی، ویتامین های مورد نیاز مو و پروتئین است.  ماسک آووکادو برای نرم کردن و تغذیه موهای آسیب دیده با موخوره عالی است و ظاهر موها را بهتر نشان می دهد.

روغن زیتون موهای رنگ شده را براق تر کرده و از خشک شدن موها جلوگیری می کند.

نصف فنجان روغن زیتون و نصف آووکادو برای تهیه ماسک موی رنگ شده کافی است. آووکادو را با چنگال نرم کرده و با روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را روی قسمت های دارای موخوره استفاده کتید.

با خدمات رنگ موی ما، ظاهر جدید و دلخواهی را برای موی خود ایجاد کنید.

ماسک شیر و عسل

ماسک موی رنگ شده برای جلوگیری از وز

موهای رنگ شده، خشک و دمیج می شوند. این به دلیل آسیب کوتیکول مو است. ضعیف شدن کوتیکول در اثر مواد شیمیایی و دستگاه های حرارتی موجب می شود تا رطوبت طبیعی داخل تارهای مو از بین برود. در نتیجه موها وز و خشک خواهند شد. برای جلوگیری از این مشکل لازم است تا هفته ای یکبار ماسک موی خانگی ضد وز را روی موهای رنگ شده، استفاده کنید.

ماست دارای اسید لاکتیک بوده و موجب آبرسانی به ساقه مو می شود. برای حفظ رطوبت موها و جلوگیری از وز شدن می توانید ماسک موی خانگی با ترکیبات ماست را استفاده کنید. علاوه بر ان ماست در از بین بردن سلول های مرده پوست سر و آلودگی های ساق مو نیز تاثیر فراوانی دارد. برای تهیه این ماسک ضد وز به یک فنجان ماست غلیظ نیاز دارید.

ماسک ماست بدون ترکیب با مواد دیگری هم در جلوگیری از وز مو عالی عمل می کند. با افزودن مواد مختلف به ماست می توانید کارایی آن را افزایش دهید. ترکیبات زیادی با ماست تهیه می شود. با توجه به نوع آسیب می توانید یکی از این مواد را با ماست مخلوط کنید:

  • ترکیب ماست و روغن نارگیل برای کاهش ریزش مو
  • ماسک ماست با عسل برای کمک به حفظ رطوبت مو
  • مخلوط ماست با آووکادو برای تقویت مو و درخشندگی موها
  • تهیه ماسک ماست با لیمو برای حفظ تعادل PH پوست کف سر

ماسک برای موی رنگ شده و مات

ماسک موی ضد شوره با سرکه سیب خانگی

این ماسک برای افرادی مناسب است که مو و پوست سر چرب دارند. موهای چرب در معرض ریزش بیشتری هستند به خصوص که کوتیکول مو نیز در اثر رنگ شدن، ضعیف شده باشد. در اغلب مواد موهای رنگ شده، خشک می شوند اما افرادی که مستعد چربی پوست سر هستند هنوز مشکل دارند. این ماسک در درمان و بستن کوتیکول موهای رنگ شده و دمیج بسیار کمک کننده است. برای تهیه این ماسک ماده اولیه چیزی نیست جز سرکه سیب.

اگر سرکه سیب خانگی در دسترس داشته باشید بسیار موثرتر از سرکه های بازاری است. ترکیبات سرکه سیب کارخانه ای مشخص نیست حتی الامکان سعی کنید از سرکه های طبیعی استفاده کنید. معمولا این نوع سرکه در عطاری ها به فروش می رسد.

سرکه سیب علاوه بر کاهش چربی پوست سر در کنترل موخوره نیز موثر است. همچنین سرکه می تواند باقیمانده مواد شیمیایی مضر موجود در شامپوها و …. را از ساقه مو، پاک کند. به این ترتیب پس از مدتی ریزش مو نیز کمتر خواهد شد و موها درخشان و شاداب و سالم می شوند.

برای تهیه این ماسک موی رنگ شده به یک فنجان سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل مانع از دست دادن رطوبت مو شده و از خشک شدن موها در اثر مالش سرکه سیب، جلوگیری می کند.

موها را به روش معمولی شامو زذه و آبکشی کنید. مواد ماسک مو را داخل اسپری ریخته و روی موها اسپری کنید. پس از 10 دقیقه موها را با آب ولرم شستشو دهید.

مواد خانگی برای مراقبت موها

کلینیک تخصصی مراقبت از مو سعیده درویش زاده

آیا موهای تان در اثر استفاده مداوم از رنگ موهای شیمیایی و مواد دکلره دچار آسیب شده است؟

مرکز تخصصی زیبایی و مراقبت مو سعیده درویش زاده با سال ها تجربه در خدمت بانوان عزیز است. تقویت و احیا موهای آسیب دیده با کیفیت عالی از خدماتی است که در مرکز زیبایی سعیده درویش زاده انجام ی شود. روش های درمانی سعیده درویش زاده شامل کراتینه کردن مو، پلکس تراپی، نانو بوتاکس مو، نانو پروتئین مو و … می باشد. قبل از هر تصمیمی می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان مشاورین متخصص مرکز استفاده کنید. کلیه مشاوره های سالن زیبایی به صورت انفرادی و شخصی انجام می شود. در مشاوره ها جنس مو و نوع مشکل مد نظر قرار گرفته و بهترین شیوه های درمانی به مشتری پیشنهاد می شود. جهت اطلاع از خدمات مرکز و تعیین وقت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی در همه روزهای هفته آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط