ماسک مو برای موهای خشک
1,190

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و دهیدراته ، طرز تهیه و نحوه استفاده

بسیاری از افراد با ماسک موی شیمیایی، موهای آسیب دیده خود را ترمیم می کنند. البته کم نیستند کسانی که ماسک های سنتی و خانگی را به مواد شیمیایی، ترجیح می دهند. هر نوع مویی که داشته باشید می توانید با استفاده از ماسک های مغذی، کیفیت موهای خود را بهبود دهید. برای برطرف کردن خشکی و وز مو نیز، می توان ماسک های خانگی را استفاده کرد. در این مطلب طرز تهیه چندین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید موهایی شاداب و درخشان داشته باشید این مطلب را ذخیره کنید.

دو عامل ژنتیک و شرایط محیطی در جنس و کیفیت موی سر تاثیر دارند. به طور ژنتیک موی انسان در 3 نوع خشک، چرب و معمولی وجود دارد. در بدو تولد جنس مو به وضعیت پایداری نیست و در طی دوران رشد از نوجوانی تا بزرگسالی، شاهد تغییراتی در کیفیت موها هستیم. در اغلب موارد موی فرد از لحاظ ضخامت، تراکم و چربی یا خشکی، شبیه به اجداد نزدیک و خویشاوندان درجه یک خواهد بود ولی برخی عوامل می توانند روند رشد مو و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهند.

عوامل موثر در خشک شدن بیش از حد موی سر

استفاده مکرر از رنگ موهای شیمیایی و دکلره کردن مو باعث می شود که موها، به مرور خشک شوند. مواد دکلره، رطوبت مو را می گیرد و پس از جند بار استفاده، وضعیت موها به کلی به هم می ریزد. اغلب خانم هایی که از رنگ موهای بلوند بسار روشن تر از موی طبیعی خود، استفاده می کنند دچار همین مشکل هستند. برای اینکه رنگ موی روشن روی موهای تیره بنشیند، از مواد دکلره استفاده می شود.

استفاده از شامپوی نامناسب نیز از عواملی است که ظاهر موها را تغییر می دهد. برای انواع موهای چرب، خشک و معمولی شامپوی اختصاصی تولید شده است. برای حفظ کیفیت موها حتما شامپوی سازگار با موی خود را استفاده کنید. برای جلوگیری از خشک شدن موها بعد از دکلره نیز می توان شامپوی مخصوص موهای رنگ شده را تهیه کرد.

آب داغ حمام، از عوامل دیگری است که موجب خشک شدن پوست سر و موها می شود. اگر عادت دارید موقع استحمام، آب داغ استفاده کنید در معرض خشک شدن مو و پوست بدن هستید. موهای خشک و آسیب دیده، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. انواع ماسک مو برای موهای خشک را تهیه کنید مواد طبیعی موجود در این ماسک ها می تواند روند خشک شدن موها را به تاخیر بیندازد.

استفاده مداوم از این ماسک ها می تواند موجب ترمیم موی خشک و آسیب دیده شود اما نباید انتظار نتیجه فوری داشته باشید. ماسک های خانگی، سریع الاثر نیستند ولی نتایج بسیار خوبی دارند. به جای خرید ماسک موی گرانقیمت و بازاری می توانید خودتان بهترین ماسک را برای موهای تان در خانه بسازید.

پروتئین مو چیست و چه نقشی در سلامت موها دارد؟

ماسک موی خشک و اسیب دیده

علائم خشکی مو

برای استفاده از ماسک مو برای موهای خشک لازم است تا ابتدا متوجه خشکی موها بشوید. اگر این علائم به تازگی در موها دیده می شود، نشان دهنده آسیب جدی و خشکی بیش از حد تارهای مو است. در اغلب افراد بیشتر این علائم دیده می شود ولی حتی دارا بودن نیمی از این نشانه ها نیز هشداری برای خشکی مو تلقی می شود.

  • از دست رفتن درخشندگی و مات شدن موها
  • بد حالت شدن موی سر
  • شکنندگی و بافت ضعیف موها
  • موهای زبر و وز کرده
  • پگره خوردگی موها
  • خارش پوست سر
  • موخوره و خورد شدن مو
  • عدم انعطاف پذیری مو

انواع ماسک مو برای موهای خشک

در شرایط عادی حتی تغییرات فصول نیز روی وضعیت و کیفیت موها تاثیر می گذارد. آب و هوا را نمی توانید تغییر دهید ولی قطعا می توانید موها را از آفتاب شدید و یا سرمای هوا، حفظ کنید. پوسته شدن کف سر و شوره سر، موخوره و خشکی بیش از حد موها، نشان می دهد که عواملی موجب از دست رفتن موها شده است. برخی عوامل نظیر شرایط تغذیه، نحوه رسیدگی به موها، استفاده از دستگاه های حرارتی برای خشک کردن مو، مصرف برخی داروها و به ندرت بیماری های خاص، از عوامل مهم در خشک شدن موها هستند.

برای ترمیم موهای آسیب دیده و خشک باید کوتیکول مو را تقویت کنید. حتی وجود کلر بیش از حد در آب لوله کشی منطقه نیز می تواند به کوتیکول های مو، اسیب برساند. با استفاده از ماسک موی خانگی می توانید رطوبت مورد نیاز موها را تامین کنید. پیشنهاد می شود هفته ای یک تا دوبار از یک ماسک موی خانگی بر روی موها استفاده کنید. حتی با اولین استفاده نیز می توانید تفاوت را احساس کنید ولی برای نتیجه گیری کامل حداقل 3 ماه وقت لازم است.

با استفاده از خدمات ویتامینه مو برای موهای خشک خود، می توانید آن ها را دوباره زنده و درخشان کنید.

ماسک موی کدو تنبل

ماسک مناسب برای موهای دمیج و شکننده

برای موهای خشک و آسیب دیده یک ماسک قوی و موثر خانگی وجود دارد که شاید کمتر در موردش شنیده باشید. ماده اصلی این ماسک چیزی نیست به جز، کدو تنبل. بله با همین کدوهای نارنجی که به کدو تنبل هم معروف شده اند می توانید کیفیت مو را به مراتب بهبود دهید. ماده بعدی روغن نارگیل طبیعی است که در ساخت ماسک مو به کار می رود.

پختن، تفت دادن، جوشاندن یا بخار پز کردن کدو تنبل در آشپزی بسیار رایج است اما گوشت کدو تنبل و دانه ها مورد مصرف زیادی در تهیه انواع ماسک مو دارند. با استفاده از ماسک موی کدو تنبل و روغن نارگیل هم آسیب موها را ترمیم کنید و هم شاهد افزایش حجم و درخشندگی موها باشید.

  • مواد اولیه و طرز تهیه ماسک کدو تنبل و روغن نارگیل

برای تهیه این ماسک به یک فنجان کدو تنبل پخته و 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز دارید. این مواد را در مخلوط کن ریخته و خوب هم بزنید تا به صورت کرم لطیفی در بیاید. حالا ماسک نارنجی رنگ را با دست به موهای خشک بمالید و مو را با کلاه رنگ، پوشش دهید.

بعد از 30 دقیقه موها را در حمام شستشو دهید به همین راحتی!

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

این ماسک سرشار از اسیدهای چرب است. امگا 3 موجود در ماسک مو موجب می شود تا خشکی و اسیب موها ترمیم شود. با مصرف مداوم ماسک موی خانگی، استحکام و درخشندگی موها بیشتر خواهد شد. آووکادو از میوه های چرب و پر خاصیت است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است. این ماسک برای مرطوب کردن پوست سر و جوان سازی ریشه موها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از مصرف مداوم ماسک های شیمیایی و سرم های مو نتیجه نگرفته اید، ماسک موی خانگی آووکادو را امتحان کنید.

انواع ماسک مو برای موهای خشک و شکننده

  • مواد لازم و طرز تهیه ماسک مو آووکادو

مقدار این ماسک با توجه به حجم موها، ضخامت و بلندی مو تغییر می کند. هر فرد باید بر اساس میزان موهای خود، اقدام به تهیه این ماسک کند. مقادیر ذکر شده می تواند به عنوان پایه کار قرار بگیرید. اگر موهای بلند و پر پشتی دارید مقدار مواد اولیه را 2 برابر کنید.

نصف آوودکادو، یک تخم مرغ کامل، یک قاشق روغن زیتون و به همین میزان عسل برای تهیه ماسک مو نیاز دارید. نیازی به هم زن نیست با استفاده از چنگال نیز می توانید آوودکادو را از پوست جدا کرده و نرم کنید. با چنگال به گوشت آووکادو ضربه وارد کنید تا کاملا له شود. بقیه مواد را به آووکادو افزوده و خوب هم بزنید.

با کمک انگشتان دست از این ماسک بر روی موها بمالید. بهتر است موها مرطوب باشد از انتهای ساقه به سمت ریشه مو بروید. تماس ماسک موی خانگی با پوست سر بلا مانع است و هیچ آسیبی به ریشه مو یا پوست سر نمی رساند. کل مو را با ماسک آووکادو پوشش دهید. موها را بالای سر جمع کرده و با کلاه، موها را بپوشانید. حداقل 30 دقیقه زمان لازم است تا ماسک، عمل کند.

سپس موها را با آب ولرم، آبکشی کنید برای از بین بردن چربی مو، از شامپو یا صابون استفاده نکنید.

ماسک مو برای موهای خشک و سوخته

استفاده از رنگ های شیمیایی می تواند باعث سوختن ساقه مو بشود. موهای سوخته به حالت وز کرده و خشک دیده می شوند این موها ظاهر خوبی ندارند و درخشندگی خود را از دست داده اند. با استفاده از ماسک موی مناسب می توانید جنس مو را به حالت قبل برگردانید. برای تهیه این ماسک به مقداری عسل، سرکه سیب و تخم مرغ نیاز دارید.

ماسک مو برای موی خشک

  • مواد لازم و طرز تهیه ماسک تخم مرغ، عسل و سرکه سیب

این ماسک یک آبرسان قوی و فوق العاده موثر است. برای تغذیه موهای سوخته و آسیب دیده از ماسک موی خانگی استفاده کنید. مواد موجود در ترکیبات ماسک مو خانگی، کاملا طبیعی است و به ریشه موها آسیب نمی رساند.

یک قاشق چایخوری عسل را با یک تخم مرغ و یک قاشق غداخوری سرکه سیب ترکیب کنید. با استفاده از چنگال همه مواد را به خوبی هم بزنید تا به صورت یک کرم، نرم در بیاید. با توجه به بلندی و تراکم موها، مقدار این ماسک را تغییر دهید.

ماسک مو را با دست به ساقه و ریشه موها بزنید و حداقل 30 تا 40 دقیقه صبر کنید. پوشاندن موها با کلاه رنگ، ایده خوبی است. پس از این زمان موها را با آب ولرم شستشو دهید. تکرار ماسک مو، هفته ای 2 بار پیشنهاد می شود.

مصرف مداوم این ماسک های مو می تواند آسیب های ناشی از نگهداری بد و خشکی بیش از حد موها را برطرف کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه کاربران
ثبت نظر
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

درحال آپلود

0%
طراحی و توسعه توسط